06-14-2025 23:50
Επικαιρότητα
- Κατηγορία: Επικαιρότητα
Στο έλεος της εφοπλιστικής ασυδοσίας οι νησιώτες και οι επιβάτες!

Σε μια χώρα με τη μισή έκταση νησιωτική, τα νησιά είναι σε πλήρη εγκατάλειψη από το κράτος.
Τα όσα συμβαίνουν στις ακτοπλοϊκές συγκοινωνίες είναι αποκαλυπτικά για το γεγονός ότι οι εταιρείες λειτουργούν χωρίς κανένα απολύτως έλεγχο από το κράτος. Η κυβέρνηση, όπως και οι προηγούμενες, αδιαφορεί πλήρως για τα νησιά, τους νησιώτες και τις ανάγκες τους, παρέχοντας στους εφοπλιστές ό,τι ζητήσουν.
Τα εισιτήρια πανάκριβα για χιλιάδες νησιώτες που αναγκάζονται να ταξιδέψουν για νοσοκομεία, ιατρικές εξετάσεις και για κάθε άλλη ανάγκη τους. Τόσο ακριβά που οι οικονομικές δυνατότητες καθιστούν όλο και πιο απαγορευτικά αυτά τα ταξίδια της απόλυτης ανάγκης για επιβίωση.
Τα δρομολόγια πλοίων χρόνο με τον χρόνο όλο και αραιώνουν. Για τον νομό Σάμου και όχι μόνο από τα μέσα Σεπτέμβρη έως και τον Μάη ένα πλοίο καλύπτει τις ανάγκες χιλιάδων νησιωτών με δύο το πολύ τρία δρομολόγια τη βδομάδα, που επιδοτούνται αδρά.
Αυτή η κυνική πολιτική έχει χαρακτηρίσει άγονη τη ζωή και τις ανάγκες χιλιάδων νησιωτών.
Σε περιόδους αιχμής, όπως Χριστούγεννα, Πάσχα ή Καλοκαίρι, στα πλοία δεν υπάρχει χώρος να καθίσεις. Τα πιο πρόσφατα περιστατικά είναι ενδεικτικά:
Τη μεγάλη Πέμπτη η Blue Star έβαλε έκτακτα δρομολόγια για να φτάσει ο κόσμος στην Ικαρία και τα νησιά, αλλά μετά το Πάσχα δεν φρόντισε να κάνει το ίδιο για την επιστροφή του. Τα 2 δρομολόγια της επιστροφής από το Πάσχα, με το μοναδικό πλοίο “Μύκονος”, με επιβάτες από 10 λιμάνια στοιβαγμένους σαν σαρδέλες, δεν επαρκούσαν, δεν παρείχαν ούτε καρέκλες ούτε ασφάλεια. Οι κυβερνητικοί υπεύθυνοι από τον Κικίλια μέχρι τον Πρωθυπουργό καταλαβαίνουν πολύ καλά τους κινδύνους σε υπερφορτωμένα πλοία για επιβάτες και πλήρωμα σε περίπτωση που κάτι συμβεί. Και όταν δεν τηρείται κανένα πρωτόκολλο είναι προδιαγεγραμμένο ότι θα συμβεί… όπως ακριβώς συνέβη με τα Τέμπη.
Η εικόνα από την Αλόννησο με τη φόρτωση του πλοίου να γίνεται «ρώσικη ρουλέτα», με τον κάβο σπασμένο, η δολοφονία του Αντώνη, ο πρόσφατος θάνατος (έγκλημα) της ναυτικού στον καταπέλτη του πλοίου στην Πάτρα ή και ακόμα πιο πίσω οι 82 νεκροί του σαπιοκάραβου Σαμίνα, αυτά και πολλά άλλα είναι εικόνες από το «κοινωνικό έργο» που επιτελούν οι εφοπλιστές, με όρους αγοράς του «ελκυστικού επενδυτικού περιβάλλοντος». Για κάθε έγκλημά τους και όποτε κριθεί αναγκαίο θα βρεθεί ο αποδιοπομπαίος τράγος. Ο καπετάνιος για το Σαμίνα… ο ύπαρχος για τον Αντώνη… ο οδηγός της νταλίκας για τη ναυτεργάτρια… και εσχάτως ο λιμενάρχης για τα τραγικά γεγονότα στην Αλόννησο…
Το λιμενικό δεν κάνει ποτέ ελέγχους ούτε καν στον αριθμό των επιβατών. Ακόμα κι αν μετά από καταγγελία κληθεί το λιμενικό, όπως στις 24 Απρίλη που το πλοίο “Μύκονος” από Ικαρία μέχρι Πειραιά ήταν καταφανώς υπεράριθμο, το λιμενικό δεν το… διαπίστωσε, νομιμοποιώντας τη μεταφορά των επιβατών σε άθλιες συνθήκες.
Πολλά τα λεφτά για το «κοινωνικό έργο» που ισχυρίζονται ότι παρέχουν οι εφοπλιστές
H Attica Group to 2024 είχε 96,3 εκατομμύρια κέρδη, με αύξηση τζίρου 27% σε σχέση με το 2023. Ενώ με την άκρως παραπλανητική περιγραφή των επιδοτήσεων, όπως παρουσιάζεται στα δημοσιευμένα αποτελέσματα του 2024 ‘‘…συμπεριλαμβανομένου του αποτελέσματος από την αντιστάθμιση του κινδύνου για τις τιμές των καυσίμων, ανέρχονται (τα κέρδη του 2024), σε 101,5 εκατομμύρια’’, καταλαβαίνουμε πόσα βγάζουν και από… αυτόν τον «κίνδυνο». Πάντα με βάση την ίδια έκθεση τα κέρδη αυτά έμειναν αφού «επένδυσε» 62 εκατομ. ευρώ σε ξενοδοχειακές μονάδες στη Νάξο ή μετοχές σε εμφιαλωμένο νερό!
Οι ακτοπλοϊκές εταιρείες, εκτός από δεκάδες φοροαπαλλαγές, εκτός από συνεχείς επιδοτήσεις για να πάνε σε νησιά που μαζί με τις κυβερνήσεις χαρακτήρισαν τις γραμμές τους άγονες όλο και κάτι ζητούν όλο και κάτι παίρνουν. Πρόσφατα αύξησαν τα εισιτήρια, παρότι η κυβέρνηση τους μείωσε τα λιμενικά τέλη κατά 50%! Άλλωστε τα λιμάνια Πειραιά, Θεσσαλονίκης, Ηγουμενίτσας, Ηρακλείου ανήκουν σε ιδιώτες, και πολλές φορές στους ίδιους όπως του Ηρακλείου και της Ηγουμενίτσας που ο ιδιοκτήτης τους, της εταιρείας Γκριμάλντι, δεν δέχεται την περικοπή των λιμενικών τελών γιατί μόνο από το λιμάνι του Ηρακλείου θα χάσει 2 εκατομμύρια κέρδη. Προτιμάει τα κέρδη του από τα λιμενικά τέλη των λιμανιών του, αλλά και τις επιδοτήσεις όπως αυτή για την “πράσινη μετάβαση”, δηλαδή να χτίσει νέα «πράσινα» πλοία με τα λεφτά του ελληνικού λαού. Και αυτός και οι άλλοι εφοπλιστές.
Είναι ολοφάνερο ότι με τόσες παροχές και επιδοτήσεις στο εφοπλιστικό κεφάλαιο, εδώ και πολλές δεκαετίες, θα έπρεπε τα ταξίδια να είναι δωρεάν. Όμως για πολλοστή φορά γίνεται ολοφάνερο ότι η κυβέρνηση, όπως και όλες οι προηγούμενες, υπηρετεί τα συμφέροντα των εφοπλιστών και όχι των πολιτών νησιωτών αυτής της χώρας.
Για πολλοστή φορά προβάλλει η ανάγκη για ενωτικούς μαζικούς αγώνες με διάρκεια μέχρι τέλους για συχνή, φθηνή, ασφαλή ακτοπλοϊκή συγκοινωνία.
πηγή: Λαϊκός Δρόμος

Φτου, φτου, φτου.
Γράφει ο Γιώργος Καγκουρίδης 15 Ιουνίου 2023 "δε πουγιεται" VII ΦΤΟΥ, ΦΤΟΥ, ΦΤΟΥ - Μας εματιάσανε, δε μπορεί… Φτου, φτου, φτου… - Γιατί ειμάστεν’ όμορφοι; - Τω καιρώ εκείνω. - Και...