JA Purity IV JA Purity IV
  • Αρχική
  • Επικαιρότητα
  • Εκπαίδευση
  • Διεθνή
  • Ιστορία
  • Πολιτισμός
  • Αθλητικά
  • Πρόσωπα
  • Κοινωνικά
  • Κέρκυρα
JA Purity IV JA Purity IV
  • Αρχική
  • Επικαιρότητα
  • Εκπαίδευση
  • Διεθνή
  • Ιστορία
  • Πολιτισμός
  • Αθλητικά
  • Πρόσωπα
  • Κοινωνικά
  • Κέρκυρα
Στη Λάρισα η αστυνομία απαγορεύει κάθε δημόσια συνάθροιση την Κυριακή, μέρα συγκεντρώσεων για την Παλαιστίνη

06-14-2025 23:50
Επικαιρότητα

Στη Λάρισα η αστυνομία απαγορεύει κάθε δημόσια συνάθροιση την Κυριακή, μέρα συγκεντρώσεων για την Παλαιστίνη
Η Αλληλεγγύη στην Παλαιστίνη είναι η απάντηση

06-14-2025 23:46
Διεθνή

Η Αλληλεγγύη στην Παλαιστίνη είναι η απάντηση
Περιοδικό «Νυχτερινό», έτους 2025 – Το περιοδικό του 1ου εσπερινού ΕΠΑΛ Περιστερίου

06-14-2025 23:36
Εκπαίδευση

Περιοδικό «Νυχτερινό», έτους 2025 – Το περιοδικό του 1ου εσπερινού ΕΠΑΛ Περιστερίου
Νέα επίθεση του Ισραήλ στο Ιράν – Η Τεχεράνη απαντά με πυραύλους, στα καταφύγια οι ισραηλινοί πολίτες

06-14-2025 23:28
Διεθνή

Νέα επίθεση του Ισραήλ στο Ιράν – Η Τεχεράνη απαντά με πυραύλους, στα καταφύγια οι ισραηλινοί πολίτες
Τα γενέθλια του Βασιλέως Καρόλου Γ’ στην Κέρκυρα – Οι Βρετανοτσολιάδες και η τερατώδης αγγλική βία στα Επτάνησα

06-14-2025 22:20
Κέρκυρα

Τα γενέθλια του Βασιλέως Καρόλου Γ’ στην Κέρκυρα – Οι Βρετανοτσολιάδες και η τερατώδης αγγλική βία στα Επτάνησα
Κατηγορία: Εκπαίδευση
13 Ιανουαρίου 2025

Τηλεκπαίδευση: Μετράνε με το ζύγι τις ώρες του σχολείου που θα χαθούν εάν χιονίσει, αλλά όχι τις μέρες που χάνονται λόγω των κενών

Τηλεκπαίδευση: Μετράνε με το ζύγι τις ώρες του σχολείου που θα χαθούν εάν χιονίσει, αλλά όχι τις μέρες που χάνονται λόγω των κενώνgiannis meliopoylos

Γιάννης Μελιόπουλος

Δεν είναι έγκλημα μαθητές και μαθήτριες να γευτούν τη χαρά και την απόλαυση του παιχνιδιού με το χιόνι , ακριβώς όπως το βίωσαν τόσες και τόσες γενιές. Αποτελεί κι αυτό μάθημα ζωής, από αυτά που χίλιες βιωματικές προσεγγίσεις του “εργαστηρίου” δε γίνεται να πλησιάσουν ούτε στο ελάχιστο.

Με τις καιρικές συνθήκες να αγριεύουν (πράγμα φυσιολογικό και αναμενόμενο το χειμώνα) κι έπειτα από τα μηνύματα των διευθύνσεων εκπαίδευσης για “ετοιμότητα”  σε περίπτωση χιονιού και τηλεκπαίδευση, είναι νομίζω απαραίτητο να επαναληφθούν θέσεις και σκέψεις για το ζήτημα.

  1. Πρώτη και θεμελιώδης σκέψη: η εκπαίδευση οφείλει να είναι ανθρώπινη και να σέβεται πρωτίστως όσους συμμετέχουν σε αυτήν, μαθητές και εκπαιδευτικούς. Οφείλει να σέβεται τις ανάγκες τους. Δεν είναι έγκλημα μαθητές και μαθήτριες να γευτούν τη χαρά και την απόλαυση του παιχνιδιού με το χιόνι , ακριβώς όπως το βίωσαν τόσες και τόσες γενιές. Αποτελεί κι αυτό μάθημα ζωής, από αυτά που χίλιες βιωματικές προσεγγίσεις του “εργαστηρίου” δε γίνεται να πλησιάσουν ούτε στο ελάχιστο.
  2. Έχει χαθεί στις μέρες μας κι αυτή η μικρή χαρά, θυσιάστηκε στο βωμό της κλιματικής αλλαγής και τη σπανιότητα του φαινομένου. Έχει χαθεί στις μέρες μας , παραδόθηκε στο βωμό των νεοφιλελεύθερων ιδεολογικών αγκυλώσεων, εκείνων που μετράνε με το ζύγι του μπακάλη τα λεπτά και τις ώρες του σχολείου που πρόκειται να χαθούν, εάν και όταν χιονίσει, αλλά ...αρνούνται να βάλουν στο ίδιο ζύγι τις μέρες και τους μήνες των χαμένων μαθημάτων λόγω της πολιτικής τους, λόγω της έλλειψης σε προσωπικό που αυτοί αποφασίζουν...
  3. Έχει χαθεί στις ημέρες μας, ή για να το θέσουμε πιο σωστά επιχειρείται να χαθεί, η όποια ανθρωπιά που επιβάλει σε δύσκολες συνθήκες την ασφάλεια όλων. Χαρακτηριστικό παράδειγμα οι ανάλγητες αποφάσεις και καλέσματα σε τηλεκπαίδευση ακόμη και έπειτα από καταστροφές, σεισμούς, πλημμύρες , που θα προξενούσαν γέλιο αν δεν ήταν τραγικές και απάνθρωπες!

Ας κάνουμε όμως το χατήρι στην καθεστηκυία τάξη κι ας αποδεχτούμε την ανάγκη της αναπλήρωσης των μαθημάτων και με το μη- εκπαιδευτικό μέσο της τηλεκπαίδευσης σε τέτοιες περιπτώσεις. Έπειτα από τα μηνύματα για ετοιμότητα πρέπει να σημειώσουμε τα παρακάτω:

Για πολλοστή φορά η πολιτεία, διά των διευθύνσεων εκπαίδευσης, μετακυλίει τις δικές της ευθύνες στον τελευταίο τροχό της αμάξης, τους εκπαιδευτικούς. Από τη μία καλεί διευθυντές σχολικών μονάδων να μεριμνήσουν για κτιριακά ζητήματα, προβλήματα ή άλλα παρόμοια αδιαφορώντας για το απλούστατο γεγονός πως η κατάσταση των κτιρίων δεν εξαρτάται , και δεν μπορεί να εξαρτάται, από αυτούς. Πώς είναι δυνατόν την ευθύνη να φέρουν οι όποιοι διευθυντές, που για όσους γνωρίζουν στο ελάχιστο την κατάσταση στα σχολεία είναι , όπως το ξαναγράψαμε, ο τελευταίος κρίκος σε μία μεγάλη αλυσίδα! Δε γίνεται να μένουν de facto στο απυρόβλητο τόσες και τόσες υπηρεσίες υπεύθυνες για την κατάσταση και την ετοιμότητα των σχολείων να λειτουργήσουν αξιοπρεπώς, όχι σε κατάσταση κακοκαιρίας αλλά καθημερινά! Μένει στο απυρόβλητο η ίδια η πολιτεία, οι δήμοι , οι περιφέρειες και οι αβελτηρίες τους! Μένει στο απυρόβλητο πάνω από όλα το ίδιο το κράτος, η κυβέρνηση , η πολιτική της που δημιουργεί καταστάσεις μη σωστής λειτουργίας των σχολείων. Ποιος ξεχνά τα καθημερινά σχεδόν ατυχήματα σε σχολεία λόγω κακής κατάστασης των σχολείων; Κανείς! Το ξεχνούν, δηλαδή το αποκρύπτουν, μόνο όσοι αποφεύγουν να παρουσιάσουν την τραγική πραγματικότητα της εκπαίδευσης που με την πολιτική τους δημιουργούν. Κανείς δεν πρέπει να αποδεχτεί τη συσκότιση της αλήθειας ούτε και  ευθύνες που δεν είναι στο ελάχιστο δικές του. Τα του Καίσαρος των Καίσαρι!

Μα ούτε και οι απλοί εκπαιδευτικοί πρέπει να αποδεχτούν τη μετακύλιση των ευθυνών στις πλάτες τους. Ούτε για τη χρήση δικού τους, ιδιωτικού και με πολλά χρήματα  αγορασμένου, εξοπλισμού ούτε για την κακή κατάσταση στους δρόμους που τυχόν δεν αποχιονίζονται και θέτουν τη μετακίνησή τους σε κίνδυνο ούτε για τη μη δυνατότητα να παρασχεθεί τηλεκπαίδευση σε σχολικές μονάδες εξοπλισμένες! Δεν πρέπει να αποδεχτεί τη μετακύλιση καμίας ευθύνης ενός “επιτελικού” κράτους που αδιαφορεί τόσο για την εκπαίδευση , παρά την υποκρισία του, όσο και για την πραγματική μόρφωση σε συνθήκες ασφαλείας για όλους.

Η ευθύνη για ανοιχτά σχολεία, ανοιχτούς δρόμους, ασφαλή σχολικά κτίρια, σοβαρή καθημερινή παροχή μόρφωσης και εκπαίδευσης είναι ευθύνη των κυβερνήσεων, των υπουργείων , των υπηρεσιών. Κι επειδή οι παραπάνω δεν το πράττουν, υπηρετώντας αλλότρια συμφέροντα, απομένει σε εμάς του εμπλεκόμενους με το λαό και τα παιδιά του, τους εργάτες της μόρφωσης να το διεκδικήσουμε, να αγωνιστούμε για να το αποκτήσουμε.

Με αυτές τις σκέψεις ευχόμαστε καλό χειμώνα.

*Ο Γιάννης Μελιόπουλος είναι δάσκαλος στην Βέροια, μέλος του Εκπαιδευτικού Ομίλου Ημαθίας

Read next

  • Facebook
  • X
  • LinkedIn
  • Threads
  • Pinterest
  • WhatsApp
  • Telegram
  • Trello
  • Email
  • Εκπαίδευση
  • Εκπαίδευση
  • Αρχική
  • Επικαιρότητα
  • Εκπαίδευση
  • Διεθνή
  • Ιστορία
  • Πολιτισμός
  • Αθλητικά
  • Πρόσωπα
  • Κοινωνικά
  • Κέρκυρα

Διάβασε ακόμα...   

Αίτημα για τη μονιμοποίηση των θεατρολόγων ειδικής αγωγής
Εκπαίδευση 15-06-25

Αίτημα για τη μονιμοποίηση των θεατρολόγων ειδικής αγωγής

Αρμοστείο ή Παλιά Ανάκτορα ή Ανακτορα ή Παλάτι ή Ανάκτορα των Αγ. Γεωργίου & Μιχαήλ ή ό,τι άλλο θέλετε
Κέρκυρα 15-06-25

Αρμοστείο ή Παλιά Ανάκτορα ή Ανακτορα ή Παλάτι ή Ανάκτορα των Αγ. Γεωργίου & Μιχαήλ ή ό,τι άλλο θέλετε

Εγκαίνια εβραϊκής συναγωγής στην αστυνομοκρατούμενη Λάρισα από την υπουργό Παιδείας Σ. Ζαχαράκη –  Διαδήλωση πατά τις απαγορεύσεις
Εκπαίδευση 15-06-25

Εγκαίνια εβραϊκής συναγωγής στην αστυνομοκρατούμενη Λάρισα από την υπουργό Παιδείας Σ. Ζαχαράκη –  Διαδήλωση πατά τις απαγορεύσεις

Εγκαίνια εβραϊκής συναγωγής στην αστυνομοκρατούμενη Λάρισα από την υπουργό Παιδείας Σ. Ζαχαράκη –  Διαδήλωση πατά τις απαγορεύσεις Παρουσία της Υπουργού Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού Σοφίας...

Αύριο (16/6) η τελευταία ημέρα της δίκης των μελών της ΕΛΜΕ – Τρίωρη στάση εργασίας
Κέρκυρα 15-06-25

Αύριο (16/6) η τελευταία ημέρα της δίκης των μελών της ΕΛΜΕ – Τρίωρη στάση εργασίας

Τα συμφέροντα εξαφανίζουν τον Αθλητισμό στον Πειραιά…
Αθλητικά 15-06-25

Τα συμφέροντα εξαφανίζουν τον Αθλητισμό στον Πειραιά…

Φτου, φτου, φτου.
Κέρκυρα 15-06-25

Φτου, φτου, φτου.

Ασκωθήκαμε μπονώρα να πάμετε στο χτήμα να μάσουμε τα κουκιά το μπίζι και τα ρεβύθια.
Κέρκυρα 15-06-25

Ασκωθήκαμε μπονώρα να πάμετε στο χτήμα να μάσουμε τα κουκιά το μπίζι και τα ρεβύθια.

Μια ανείπωτη τραγωδία που βαραίνει την εκπαιδευτική και κοινωνική συνείδηση
Εκπαίδευση 15-06-25

Μια ανείπωτη τραγωδία που βαραίνει την εκπαιδευτική και κοινωνική συνείδηση

Στη Λάρισα η αστυνομία απαγορεύει κάθε δημόσια συνάθροιση την Κυριακή, μέρα συγκεντρώσεων για την Παλαιστίνη
Επικαιρότητα 14-06-25

Στη Λάρισα η αστυνομία απαγορεύει κάθε δημόσια συνάθροιση την Κυριακή, μέρα συγκεντρώσεων για την Παλαιστίνη

Περιοδικό «Νυχτερινό», έτους 2025 – Το περιοδικό του 1ου εσπερινού ΕΠΑΛ Περιστερίου
Εκπαίδευση 14-06-25

Περιοδικό «Νυχτερινό», έτους 2025 – Το περιοδικό του 1ου εσπερινού ΕΠΑΛ Περιστερίου

Τα γενέθλια του Βασιλέως Καρόλου Γ’ στην Κέρκυρα – Οι Βρετανοτσολιάδες και η τερατώδης αγγλική βία στα Επτάνησα
Κέρκυρα 14-06-25

Τα γενέθλια του Βασιλέως Καρόλου Γ’ στην Κέρκυρα – Οι Βρετανοτσολιάδες και η τερατώδης αγγλική βία στα Επτάνησα

Για την κατασκευή μαρίνας στην Ημερολιά Κασσιόπης:
Βόρεια Κέρκυρα 14-06-25

Για την κατασκευή μαρίνας στην Ημερολιά Κασσιόπης: "Φαραωνικό" έργο - ζημιά τεράστια στον τόπο

Ενέργειες Αναπληρώτριας Περιφερειακής Διευθύντριας παραπέμπουν σε ζοφερές εποχές του παρελθόντος
Εκπαίδευση 14-06-25

Ενέργειες Αναπληρώτριας Περιφερειακής Διευθύντριας παραπέμπουν σε ζοφερές εποχές του παρελθόντος

Το σχολείο δεν είναι ο τοίχος που κρεμάμε τιμητικές πινακίδες για πολιτικές σκοπιμότητες (Με αφορμή την ονοματοδοσία ενός σχολείου)
Εκπαίδευση 14-06-25

Το σχολείο δεν είναι ο τοίχος που κρεμάμε τιμητικές πινακίδες για πολιτικές σκοπιμότητες (Με αφορμή την ονοματοδοσία ενός σχολείου)

Κέρκυρα: Στάση λεωφορείου δεν είχε παγκάκι και οι κάτοικοι έδρασαν μόνοι τους
Κέρκυρα 13-06-25

Κέρκυρα: Στάση λεωφορείου δεν είχε παγκάκι και οι κάτοικοι έδρασαν μόνοι τους

Συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου Νότιας Κέρκυρας με 24 θέματα! - Δευτέρα 16/6
Νότια Κέρκυρα 13-06-25

Συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου Νότιας Κέρκυρας με 24 θέματα! - Δευτέρα 16/6

Νυχτερινές διακοπές υδροδότησης από την Κοινότητα Χλωμού έως την περιοχή της Λίνιας
Κέρκυρα 13-06-25

Νυχτερινές διακοπές υδροδότησης από την Κοινότητα Χλωμού έως την περιοχή της Λίνιας

drepani.gr

Μια από τις ονομασίες με τις οποίες ήταν γνωστή η Κέρκυρα στην αρχαιότητα ήταν και η Δρεπάνη. Όνομα που χρησιμοποιήθηκε λόγω του σχήματός της. Η Δρεπάνη ταυτίζεται με το όπλο με το οποίο ο Κρόνος σκότωσε τον πατέρα του τον Ουρανό.

argyrades.gr

Σελίδες για τη ζωή, την ιστορία, τον πολιτισμό, στην Κέρκυρα. Με κριτική ματιά στην επικαιρότητα.

drepani
Copyright © 2025 drepani.gr. Με την επιφύλαξη κάθε δικαιώματος.
Το Joomla! είναι Ελεύθερο Λογισμικό που διατίθεται σύμφωνα με τη Γενική Δημόσια Άδεια Χρήσης GNU.