JA Purity IV JA Purity IV
  • Αρχική
  • Επικαιρότητα
  • Εκπαίδευση
  • Διεθνή
  • Ιστορία
  • Πολιτισμός
  • Αθλητικά
  • Πρόσωπα
  • Κοινωνικά
  • Κέρκυρα
JA Purity IV JA Purity IV
  • Αρχική
  • Επικαιρότητα
  • Εκπαίδευση
  • Διεθνή
  • Ιστορία
  • Πολιτισμός
  • Αθλητικά
  • Πρόσωπα
  • Κοινωνικά
  • Κέρκυρα
Τουλάχιστον 16 Παλαιστίνιοι νεκροί σε νέα ισραηλινή επίθεση στη Γάζα – Ανάμεσά τους πέντε αιτούντες ανθρωπιστικής βοήθειας

08-16-2025 9:42
Διεθνή

Τουλάχιστον 16 Παλαιστίνιοι νεκροί σε νέα ισραηλινή επίθεση στη Γάζα – Ανάμεσά τους πέντε αιτούντες ανθρωπιστικής βοήθειας
Παξοί – Αντίπαξοι: Ένα ταξίδι στον παράδεισο του Ιονίου

08-16-2025 9:28
Διαπόντια Νησιά - Παξοί

Παξοί – Αντίπαξοι: Ένα ταξίδι στον παράδεισο του Ιονίου
Τα θύματα του καλοκαιριού του ’48 στους δρόμους των Ιωαννίνων

08-16-2025 9:21
Ιστορία

Τα θύματα του καλοκαιριού του ’48 στους δρόμους των Ιωαννίνων
Η Παναγιά στη Σπιναλόγκα της Καλύμνου

08-16-2025 9:13
Πολιτισμός

Η Παναγιά στη Σπιναλόγκα της Καλύμνου
«Μπελλαντόνες στο Λιθάρι»: Παρουσίαση του νέου βιβλίου της Βούλας Τζιλιάνου - Κυριακή 17/8

08-15-2025 9:24
Κέρκυρα

«Μπελλαντόνες στο Λιθάρι»: Παρουσίαση του νέου βιβλίου της Βούλας Τζιλιάνου - Κυριακή 17/8
Κατηγορία: Εκπαίδευση
13 Ιανουαρίου 2025

Τηλεκπαίδευση: Μετράνε με το ζύγι τις ώρες του σχολείου που θα χαθούν εάν χιονίσει, αλλά όχι τις μέρες που χάνονται λόγω των κενών

Τηλεκπαίδευση: Μετράνε με το ζύγι τις ώρες του σχολείου που θα χαθούν εάν χιονίσει, αλλά όχι τις μέρες που χάνονται λόγω των κενώνgiannis meliopoylos

Γιάννης Μελιόπουλος

Δεν είναι έγκλημα μαθητές και μαθήτριες να γευτούν τη χαρά και την απόλαυση του παιχνιδιού με το χιόνι , ακριβώς όπως το βίωσαν τόσες και τόσες γενιές. Αποτελεί κι αυτό μάθημα ζωής, από αυτά που χίλιες βιωματικές προσεγγίσεις του “εργαστηρίου” δε γίνεται να πλησιάσουν ούτε στο ελάχιστο.

Με τις καιρικές συνθήκες να αγριεύουν (πράγμα φυσιολογικό και αναμενόμενο το χειμώνα) κι έπειτα από τα μηνύματα των διευθύνσεων εκπαίδευσης για “ετοιμότητα”  σε περίπτωση χιονιού και τηλεκπαίδευση, είναι νομίζω απαραίτητο να επαναληφθούν θέσεις και σκέψεις για το ζήτημα.

  1. Πρώτη και θεμελιώδης σκέψη: η εκπαίδευση οφείλει να είναι ανθρώπινη και να σέβεται πρωτίστως όσους συμμετέχουν σε αυτήν, μαθητές και εκπαιδευτικούς. Οφείλει να σέβεται τις ανάγκες τους. Δεν είναι έγκλημα μαθητές και μαθήτριες να γευτούν τη χαρά και την απόλαυση του παιχνιδιού με το χιόνι , ακριβώς όπως το βίωσαν τόσες και τόσες γενιές. Αποτελεί κι αυτό μάθημα ζωής, από αυτά που χίλιες βιωματικές προσεγγίσεις του “εργαστηρίου” δε γίνεται να πλησιάσουν ούτε στο ελάχιστο.
  2. Έχει χαθεί στις μέρες μας κι αυτή η μικρή χαρά, θυσιάστηκε στο βωμό της κλιματικής αλλαγής και τη σπανιότητα του φαινομένου. Έχει χαθεί στις μέρες μας , παραδόθηκε στο βωμό των νεοφιλελεύθερων ιδεολογικών αγκυλώσεων, εκείνων που μετράνε με το ζύγι του μπακάλη τα λεπτά και τις ώρες του σχολείου που πρόκειται να χαθούν, εάν και όταν χιονίσει, αλλά ...αρνούνται να βάλουν στο ίδιο ζύγι τις μέρες και τους μήνες των χαμένων μαθημάτων λόγω της πολιτικής τους, λόγω της έλλειψης σε προσωπικό που αυτοί αποφασίζουν...
  3. Έχει χαθεί στις ημέρες μας, ή για να το θέσουμε πιο σωστά επιχειρείται να χαθεί, η όποια ανθρωπιά που επιβάλει σε δύσκολες συνθήκες την ασφάλεια όλων. Χαρακτηριστικό παράδειγμα οι ανάλγητες αποφάσεις και καλέσματα σε τηλεκπαίδευση ακόμη και έπειτα από καταστροφές, σεισμούς, πλημμύρες , που θα προξενούσαν γέλιο αν δεν ήταν τραγικές και απάνθρωπες!

Ας κάνουμε όμως το χατήρι στην καθεστηκυία τάξη κι ας αποδεχτούμε την ανάγκη της αναπλήρωσης των μαθημάτων και με το μη- εκπαιδευτικό μέσο της τηλεκπαίδευσης σε τέτοιες περιπτώσεις. Έπειτα από τα μηνύματα για ετοιμότητα πρέπει να σημειώσουμε τα παρακάτω:

Για πολλοστή φορά η πολιτεία, διά των διευθύνσεων εκπαίδευσης, μετακυλίει τις δικές της ευθύνες στον τελευταίο τροχό της αμάξης, τους εκπαιδευτικούς. Από τη μία καλεί διευθυντές σχολικών μονάδων να μεριμνήσουν για κτιριακά ζητήματα, προβλήματα ή άλλα παρόμοια αδιαφορώντας για το απλούστατο γεγονός πως η κατάσταση των κτιρίων δεν εξαρτάται , και δεν μπορεί να εξαρτάται, από αυτούς. Πώς είναι δυνατόν την ευθύνη να φέρουν οι όποιοι διευθυντές, που για όσους γνωρίζουν στο ελάχιστο την κατάσταση στα σχολεία είναι , όπως το ξαναγράψαμε, ο τελευταίος κρίκος σε μία μεγάλη αλυσίδα! Δε γίνεται να μένουν de facto στο απυρόβλητο τόσες και τόσες υπηρεσίες υπεύθυνες για την κατάσταση και την ετοιμότητα των σχολείων να λειτουργήσουν αξιοπρεπώς, όχι σε κατάσταση κακοκαιρίας αλλά καθημερινά! Μένει στο απυρόβλητο η ίδια η πολιτεία, οι δήμοι , οι περιφέρειες και οι αβελτηρίες τους! Μένει στο απυρόβλητο πάνω από όλα το ίδιο το κράτος, η κυβέρνηση , η πολιτική της που δημιουργεί καταστάσεις μη σωστής λειτουργίας των σχολείων. Ποιος ξεχνά τα καθημερινά σχεδόν ατυχήματα σε σχολεία λόγω κακής κατάστασης των σχολείων; Κανείς! Το ξεχνούν, δηλαδή το αποκρύπτουν, μόνο όσοι αποφεύγουν να παρουσιάσουν την τραγική πραγματικότητα της εκπαίδευσης που με την πολιτική τους δημιουργούν. Κανείς δεν πρέπει να αποδεχτεί τη συσκότιση της αλήθειας ούτε και  ευθύνες που δεν είναι στο ελάχιστο δικές του. Τα του Καίσαρος των Καίσαρι!

Μα ούτε και οι απλοί εκπαιδευτικοί πρέπει να αποδεχτούν τη μετακύλιση των ευθυνών στις πλάτες τους. Ούτε για τη χρήση δικού τους, ιδιωτικού και με πολλά χρήματα  αγορασμένου, εξοπλισμού ούτε για την κακή κατάσταση στους δρόμους που τυχόν δεν αποχιονίζονται και θέτουν τη μετακίνησή τους σε κίνδυνο ούτε για τη μη δυνατότητα να παρασχεθεί τηλεκπαίδευση σε σχολικές μονάδες εξοπλισμένες! Δεν πρέπει να αποδεχτεί τη μετακύλιση καμίας ευθύνης ενός “επιτελικού” κράτους που αδιαφορεί τόσο για την εκπαίδευση , παρά την υποκρισία του, όσο και για την πραγματική μόρφωση σε συνθήκες ασφαλείας για όλους.

Η ευθύνη για ανοιχτά σχολεία, ανοιχτούς δρόμους, ασφαλή σχολικά κτίρια, σοβαρή καθημερινή παροχή μόρφωσης και εκπαίδευσης είναι ευθύνη των κυβερνήσεων, των υπουργείων , των υπηρεσιών. Κι επειδή οι παραπάνω δεν το πράττουν, υπηρετώντας αλλότρια συμφέροντα, απομένει σε εμάς του εμπλεκόμενους με το λαό και τα παιδιά του, τους εργάτες της μόρφωσης να το διεκδικήσουμε, να αγωνιστούμε για να το αποκτήσουμε.

Με αυτές τις σκέψεις ευχόμαστε καλό χειμώνα.

*Ο Γιάννης Μελιόπουλος είναι δάσκαλος στην Βέροια, μέλος του Εκπαιδευτικού Ομίλου Ημαθίας

Read next

  • Facebook
  • X
  • LinkedIn
  • Threads
  • Pinterest
  • WhatsApp
  • Telegram
  • Trello
  • Email
  • Εκπαίδευση
  • Εκπαίδευση
  • Αρχική
  • Επικαιρότητα
  • Εκπαίδευση
  • Διεθνή
  • Ιστορία
  • Πολιτισμός
  • Αθλητικά
  • Πρόσωπα
  • Κοινωνικά
  • Κέρκυρα

Διάβασε ακόμα...   

Η Παναγιά τση Πατρίδας.
Κέρκυρα 16-08-25

Η Παναγιά τση Πατρίδας.

Τουλάχιστον 16 Παλαιστίνιοι νεκροί σε νέα ισραηλινή επίθεση στη Γάζα – Ανάμεσά τους πέντε αιτούντες ανθρωπιστικής βοήθειας
Διεθνή 16-08-25

Τουλάχιστον 16 Παλαιστίνιοι νεκροί σε νέα ισραηλινή επίθεση στη Γάζα – Ανάμεσά τους πέντε αιτούντες ανθρωπιστικής βοήθειας

ΣΥΓΚΕΝΤΡΩΣΗ ΚΥΡΙΑΚΗ 24 ΑΥΓΟΥΣΤΟΥ ΣΤΙΣ 20:00 ΣΤΟ ΠΕΝΤΟΦΑΝΑΡΟ - ΑΛΛΗΛΕΓΓΥΗ ΣΤΟΝ ΗΡΩΪΚΟ ΛΑΟ ΤΗΣ ΠΑΛΑΙΣΤΙΝΗΣ
Κέρκυρα 16-08-25

ΣΥΓΚΕΝΤΡΩΣΗ ΚΥΡΙΑΚΗ 24 ΑΥΓΟΥΣΤΟΥ ΣΤΙΣ 20:00 ΣΤΟ ΠΕΝΤΟΦΑΝΑΡΟ - ΑΛΛΗΛΕΓΓΥΗ ΣΤΟΝ ΗΡΩΪΚΟ ΛΑΟ ΤΗΣ ΠΑΛΑΙΣΤΙΝΗΣ

Η ανακοίνωση του Εργατικού Κέντρου Κέρκυρας ΟΛΟΙ ΤΗΝ ΚΥΡΙΑΚΗ 24 ΑΥΓΟΥΣΤΟΥΣΤΙΣ 20:00 ΣΤΟ ΠΕΝΤΟΦΑΝΑΡΟΑΛΛΗΛΕΓΓΥΗ ΣΤΟΝ ΗΡΩΪΚΟ ΛΑΟ ΤΗΣ ΠΑΛΑΙΣΤΙΝΗΣΝΑ ΣΤΑΜΑΤΗΣΕΙ ΤΩΡΑ Η...

Το 112 για όλους… Εναέρια μέσα με… μέσο
Επικαιρότητα 16-08-25

Το 112 για όλους… Εναέρια μέσα με… μέσο

Παξοί – Αντίπαξοι: Ένα ταξίδι στον παράδεισο του Ιονίου
Διαπόντια Νησιά - Παξοί 16-08-25

Παξοί – Αντίπαξοι: Ένα ταξίδι στον παράδεισο του Ιονίου

Τα θύματα του καλοκαιριού του ’48 στους δρόμους των Ιωαννίνων
Ιστορία 16-08-25

Τα θύματα του καλοκαιριού του ’48 στους δρόμους των Ιωαννίνων

Η Παναγιά στη Σπιναλόγκα της Καλύμνου
Πολιτισμός 16-08-25

Η Παναγιά στη Σπιναλόγκα της Καλύμνου

«Μπελλαντόνες στο Λιθάρι»: Παρουσίαση του νέου βιβλίου της Βούλας Τζιλιάνου - Κυριακή 17/8
Κέρκυρα 15-08-25

«Μπελλαντόνες στο Λιθάρι»: Παρουσίαση του νέου βιβλίου της Βούλας Τζιλιάνου - Κυριακή 17/8

Το σπίτι
Κέρκυρα 15-08-25

Το σπίτι

Δεκαπενταύγουστος στην Παλαιστίνη
Διεθνή 15-08-25

Δεκαπενταύγουστος στην Παλαιστίνη

Τζιτζίκια: Τι ξέρετε εσείς από Αύγουστο;
Πολιτισμός 15-08-25

Τζιτζίκια: Τι ξέρετε εσείς από Αύγουστο;

«Για τις πυρκαγιές στη Ζάκυνθο και σε όλη τη χώρα –Συγκέντρωση ειδών αλληλεγγύης»
Περιφ. Ιονίων Νήσων 15-08-25

«Για τις πυρκαγιές στη Ζάκυνθο και σε όλη τη χώρα –Συγκέντρωση ειδών αλληλεγγύης»

«Άρχισαν τα όργανα», οι συγκρούσεις, τα εξώδικα
Εκπαίδευση 14-08-25

«Άρχισαν τα όργανα», οι συγκρούσεις, τα εξώδικα

Κώστας Βιδάλης: Υπόδειγμα συνέπειας και αυτοθυσίας – Ένα από τα πιο φριχτά εγκλήματα που γνώρισε ο τόπος
Πρόσωπα 14-08-25

Κώστας Βιδάλης: Υπόδειγμα συνέπειας και αυτοθυσίας – Ένα από τα πιο φριχτά εγκλήματα που γνώρισε ο τόπος

Θα πας;
Κέρκυρα 14-08-25

Θα πας;

«Υπηρεσιακές Μεταβολές 2025 – Αναγκαίες Ενέργειες μετά τη Σύσταση Νέων Οργανικών Θέσεων»
Εκπαίδευση 14-08-25

«Υπηρεσιακές Μεταβολές 2025 – Αναγκαίες Ενέργειες μετά τη Σύσταση Νέων Οργανικών Θέσεων»

Μαζική διαμαρτυρία στο λιμάνι του Πειραιά για το Crown Iris με τους Ισραηλινούς (φωτο)
Επικαιρότητα 14-08-25

Μαζική διαμαρτυρία στο λιμάνι του Πειραιά για το Crown Iris με τους Ισραηλινούς (φωτο)

drepani.gr

Μια από τις ονομασίες με τις οποίες ήταν γνωστή η Κέρκυρα στην αρχαιότητα ήταν και η Δρεπάνη. Όνομα που χρησιμοποιήθηκε λόγω του σχήματός της. Η Δρεπάνη ταυτίζεται με το όπλο με το οποίο ο Κρόνος σκότωσε τον πατέρα του τον Ουρανό.

argyrades.gr

Σελίδες για τη ζωή, την ιστορία, τον πολιτισμό, στην Κέρκυρα. Με κριτική ματιά στην επικαιρότητα.

drepani
Copyright © 2025 drepani.gr. Με την επιφύλαξη κάθε δικαιώματος.
Το Joomla! είναι Ελεύθερο Λογισμικό που διατίθεται σύμφωνα με τη Γενική Δημόσια Άδεια Χρήσης GNU.