JA Purity IV JA Purity IV
  • Αρχική
  • Επικαιρότητα
  • Εκπαίδευση
  • Διεθνή
  • Ιστορία
  • Πολιτισμός
  • Αθλητικά
  • Πρόσωπα
  • Κοινωνικά
  • Κέρκυρα
JA Purity IV JA Purity IV
  • Αρχική
  • Επικαιρότητα
  • Εκπαίδευση
  • Διεθνή
  • Ιστορία
  • Πολιτισμός
  • Αθλητικά
  • Πρόσωπα
  • Κοινωνικά
  • Κέρκυρα
Στη Λάρισα η αστυνομία απαγορεύει κάθε δημόσια συνάθροιση την Κυριακή, μέρα συγκεντρώσεων για την Παλαιστίνη

06-14-2025 23:50
Επικαιρότητα

Στη Λάρισα η αστυνομία απαγορεύει κάθε δημόσια συνάθροιση την Κυριακή, μέρα συγκεντρώσεων για την Παλαιστίνη
Η Αλληλεγγύη στην Παλαιστίνη είναι η απάντηση

06-14-2025 23:46
Διεθνή

Η Αλληλεγγύη στην Παλαιστίνη είναι η απάντηση
Περιοδικό «Νυχτερινό», έτους 2025 – Το περιοδικό του 1ου εσπερινού ΕΠΑΛ Περιστερίου

06-14-2025 23:36
Εκπαίδευση

Περιοδικό «Νυχτερινό», έτους 2025 – Το περιοδικό του 1ου εσπερινού ΕΠΑΛ Περιστερίου
Νέα επίθεση του Ισραήλ στο Ιράν – Η Τεχεράνη απαντά με πυραύλους, στα καταφύγια οι ισραηλινοί πολίτες

06-14-2025 23:28
Διεθνή

Νέα επίθεση του Ισραήλ στο Ιράν – Η Τεχεράνη απαντά με πυραύλους, στα καταφύγια οι ισραηλινοί πολίτες
Τα γενέθλια του Βασιλέως Καρόλου Γ’ στην Κέρκυρα – Οι Βρετανοτσολιάδες και η τερατώδης αγγλική βία στα Επτάνησα

06-14-2025 22:20
Κέρκυρα

Τα γενέθλια του Βασιλέως Καρόλου Γ’ στην Κέρκυρα – Οι Βρετανοτσολιάδες και η τερατώδης αγγλική βία στα Επτάνησα
Κατηγορία: Εκπαίδευση
04 Νοεμβρίου 2024

Τ’ όνειρο του παιδιού είναι η ειρήνη. Το μάθημα της δασκάλας είναι η ειρήνη.

Το σχόλιο της Δευτέρας: Τ’ όνειρο του παιδιού είναι η ειρήνη. Το μάθημα της δασκάλας είναι η ειρήνη.

της Σοφίας Στεφανίδου, από selidodeiktis

“Δάσκαλος σκυφτός αμόρφωτος λαός”

Μια δασκάλα, η Ελευθερία Παλαιστίδου καλείται σε απολογία, για την αντιπολεμική εργασία που είχε φτιάξει με τους μαθητές/τριες της για τη διεθνή ειρήνης στις 21Σεπτέμβριου, στην οποία υπήρχε το σύνθημα ”Λευτεριά στην Παλαιστίνη”, άσκησε, δηλαδή, το αυτονόητο παιδαγωγικό δικαίωμα και χρέος να μιλήσει στα παιδιά ενάντια στον πόλεμο και για το δικαίωμα όλων των παιδιών του κόσμου στην ειρήνη, τη ζωή, τη μόρφωση.

Δικαίωμα και υποχρέωση!

Δικαίωμα, γιατί ο δάσκαλος/α δεν είναι απλά μια μηχανή μετάδοσης γνώσης-ποιας, άραγε; Πρωταρχική υποχρέωσή του/της είναι  να διαμορφώνει ανθρώπους, τους μελλοντικούς πολίτες, με κριτική σκέψη, με δυνατότητα ανασύνθεσης όλου του τεράστιου πλούτο των αποσπασματικών πληροφοριών σε μια συνολική εικόνα για την πραγματικότητα.

Δικαίωμα, γιατί ο δάσκαλος/α δεν διδάσκει μόνο μέσω της ενεργοποίησης των διανοητικών ικανοτήτων των μαθητών, αλλά και από το σύνολο της προσωπικότητάς του στη διαμόρφωση των συνειδήσεων και προσωπικοτήτων των μαθητών. Ποιος εκπαιδευτικός μπορεί να εμπνεύσει αξιοπιστία και σεβασμό, όταν μιλά για ισότητα, ελευθερία, δικαιοσύνη, ειρήνη και ταυτόχρονα, κλείνει τα μάτια και το στόμα  στην αδικία, την εκμετάλλευση, τον πόλεμο, το ρατσισμό που συνιστούν τη βιωμένη πραγματικότητα των μαθητών/τριών; Ποιος μπορεί να διδάξει για τη “γενοκτονία των Ποντίων και των Αρμενίων” 100 χρόνια πριν, όταν αποσιωπά τη “γενοκτονία των Παλαιστινίων” που συντελείται σε πραγματικό χρόνο στο παρόν;

Υποχρέωση, γιατί η μόρφωση των παιδιών ένα στόχο θα έπρεπε να έχει, να τους βοηθήσει να παρέμβουν ενεργητικά στον κόσμο, να τον αλλάξουν προς όφελος των ίδιων και των αναγκών, συνολικά, της κοινωνίας.

Είναι ξεκάθαρο ότι κι αυτή η κυβέρνηση και το ΥΠΑΙΘΑ, εξυπηρετώντας τους τραπεζίτες και τους βιομήχανους (ανάμεσά τους κι αυτούς του πολέμου) θέλουν το σχολείο απλά να προετοιμάζει ανειδίκευτους εργάτες και πειθήνιους στρατιώτες για τα πολεμικά μέτωπα, δίπλα σε χειραγωγημένους επιστήμονες και εγκλωβισμένους στην καπιταλιστική ιδεολογία πολίτες (βλ. ανταγωνισμός, ατομική ευθύνη, ο καθένας για τον εαυτό του κι ας τους άλλους να πνιγούν, μην ασχολείσαι, δεν πρόκειται να αλλάξει τίποτε κ.α.).

Γι΄αυτό οι εγκαλούντες τη δασκάλα είναι ψεύτες και υποκριτές! Διατείνονται ότι υπερασπίζονται την “καλλιέργεια συνειδητής ενεργητικής στάσης των μαθητών απέναντι στην πραγματικότητα που τους περιβάλλει”, αλλά την αντιλαμβάνονται μόνο ως τέτοια που θα τη στηρίζει και θα την αναπαραγάγει. Μια πραγματικότητα που οι μαθητές/τριες την αντιλαμβάνουν βιωματικά και συνιστά ένα διαρκή κοινωνικό πόλεμο, πλάι σε αυτόν που διεξάγεται στα πεδία των μαχών και τους έχει καταδικάσει σε φτώχεια, ανημπόρια και έλλειψη αισιοδοξίας για το μέλλον.

Μας λένε, λοιπόν, ότι, εμείς οι εκπαιδευτικοί, δε δικαιούμαστε να μιλάμε για αυτήν!

Να κοιτάμε τη δουλίτσα μας, να κάνουμε ό,τι μας λένε, να πειθαρχούμε σε άνωθεν εντολές, να σκύβουμε το κεφάλι, να συμβιβαζόμαστε, να … Κατά τα άλλα, να “έχουμε και να καλλιεργούμε την ενσυναίσθηση και τα ανθρωπιστικά ιδεώδη”…

Γι΄αυτό έχουν εξαπολύσει κυριολεκτικά πόλεμο ενάντια στους εκπαιδευτικούς: από τα καταναγκαστικά έργα της διαρκούς  συλλογής προσόντων, της καταδίκης σε διαρκή περιπλάνηση των αναπληρωτών/τριών, τον γραφειοκρατικό έλεγχο, μέχρι την άσκηση ποικίλων μορφών βίας, στέρησης ή απειλή στέρησης μέσων επιβίωσης, την αμφισβήτηση και την κατάργηση στην πράξη της απεργίας και της διαμαρτυρίας και τελευταία των πειθαρχικών διώξεων.

Γιατί, η κυβέρνηση, εντέλει, δεν αρκείται απλά στον αυταρχισμό και την τρομοκρατία απέναντι στην μαχόμενη εκπαίδευση, αλλά θέλει και δηλώσεις μετάνοιας από τους εκπαιδευτικούς! Δεν είναι τυχαίο ότι, μεταξύ άλλων, η Ελευθερία κατηγορείται πως δεν έδειξε μεταμέλεια για την πράξη της!

Είναι γελασμένοι αν νομίζουν πως θα μας τρομοκρατήσουν και θα τους επιτρέψουμε να γυρίσουμε  πίσω στα “πέτρινα χρόνια” και τις δηλώσεις κοινωνικών φρονημάτων! Δεν θα περάσει το σιωπητήριο  σε κάθε φωνή που διεκδικεί μια ζωή με αξιοπρέπεια κόντρα σε αυτούς που ρημάζουν τις ζωές εκατομμυρίων ανθρώπων για τα συμφέροντα μιας χούφτας ολιγαρχών.

Θα υπερασπιστούμε το ρόλο και το έργο μας ως εκπαιδευτικοί, γιατί “μόνο άνθρωποι ευαίσθητοι απέναντι στην ανθρώπινη κατάσταση και αφοσιωμένοι στην υπόθεση της συλλογικής προόδου μπορούν να καλλιεργήσουν στους άλλους ενεργητική στάση απέναντι στα κοινωνικά ζητήματα και κατά συνέπεια ειλικρινές, ασυμβίβαστο ενδιαφέρον για τη βαθύτερη γνώση-κατανόηση του ανθρώπινου κόσμου. Και μόνον άνθρωποι που οι ίδιοι σκέπτονται κριτικά, μπορούν να διδάξουν την κριτική σκέψη. Δεν μπορεί να αναπτυχθεί κριτική σκέψη εκτός της κριτικής αντιμετώπισης της πραγματικότητας. Δεν μπορεί να καλλιεργηθεί η φαντασία αν σε κάθε τάξη δεν υπάρχουν εκπαιδευτικοί οι οποίοι τολμούν να κρίνουν, να σκεφτούν κριτικά, αλλά και τολμούν να φαντάζονται, που έχουν δηλαδή καλλιεργημένη την ικανότητα της φαντασίας, δηλ. την ικανότητα να βλέπουν τον κόσμο από εναλλακτικές όψεις”. (https://selidodeiktis.edu.gr/2022/11/27/βιβλιοπαρουσίαση-το-έργο-των-εκπαιδε/)

Read next

  • Facebook
  • X
  • LinkedIn
  • Threads
  • Pinterest
  • WhatsApp
  • Telegram
  • Trello
  • Email
  • Εκπαίδευση
  • Εκπαίδευση
  • Αρχική
  • Επικαιρότητα
  • Εκπαίδευση
  • Διεθνή
  • Ιστορία
  • Πολιτισμός
  • Αθλητικά
  • Πρόσωπα
  • Κοινωνικά
  • Κέρκυρα

Διάβασε ακόμα...   

Αίτημα για τη μονιμοποίηση των θεατρολόγων ειδικής αγωγής
Εκπαίδευση 15-06-25

Αίτημα για τη μονιμοποίηση των θεατρολόγων ειδικής αγωγής

Αρμοστείο ή Παλιά Ανάκτορα ή Ανακτορα ή Παλάτι ή Ανάκτορα των Αγ. Γεωργίου & Μιχαήλ ή ό,τι άλλο θέλετε
Κέρκυρα 15-06-25

Αρμοστείο ή Παλιά Ανάκτορα ή Ανακτορα ή Παλάτι ή Ανάκτορα των Αγ. Γεωργίου & Μιχαήλ ή ό,τι άλλο θέλετε

Εγκαίνια εβραϊκής συναγωγής στην αστυνομοκρατούμενη Λάρισα από την υπουργό Παιδείας Σ. Ζαχαράκη –  Διαδήλωση πατά τις απαγορεύσεις
Εκπαίδευση 15-06-25

Εγκαίνια εβραϊκής συναγωγής στην αστυνομοκρατούμενη Λάρισα από την υπουργό Παιδείας Σ. Ζαχαράκη –  Διαδήλωση πατά τις απαγορεύσεις

Εγκαίνια εβραϊκής συναγωγής στην αστυνομοκρατούμενη Λάρισα από την υπουργό Παιδείας Σ. Ζαχαράκη –  Διαδήλωση πατά τις απαγορεύσεις Παρουσία της Υπουργού Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού Σοφίας...

Αύριο (16/6) η τελευταία ημέρα της δίκης των μελών της ΕΛΜΕ – Τρίωρη στάση εργασίας
Κέρκυρα 15-06-25

Αύριο (16/6) η τελευταία ημέρα της δίκης των μελών της ΕΛΜΕ – Τρίωρη στάση εργασίας

Τα συμφέροντα εξαφανίζουν τον Αθλητισμό στον Πειραιά…
Αθλητικά 15-06-25

Τα συμφέροντα εξαφανίζουν τον Αθλητισμό στον Πειραιά…

Φτου, φτου, φτου.
Κέρκυρα 15-06-25

Φτου, φτου, φτου.

Ασκωθήκαμε μπονώρα να πάμετε στο χτήμα να μάσουμε τα κουκιά το μπίζι και τα ρεβύθια.
Κέρκυρα 15-06-25

Ασκωθήκαμε μπονώρα να πάμετε στο χτήμα να μάσουμε τα κουκιά το μπίζι και τα ρεβύθια.

Μια ανείπωτη τραγωδία που βαραίνει την εκπαιδευτική και κοινωνική συνείδηση
Εκπαίδευση 15-06-25

Μια ανείπωτη τραγωδία που βαραίνει την εκπαιδευτική και κοινωνική συνείδηση

Στη Λάρισα η αστυνομία απαγορεύει κάθε δημόσια συνάθροιση την Κυριακή, μέρα συγκεντρώσεων για την Παλαιστίνη
Επικαιρότητα 14-06-25

Στη Λάρισα η αστυνομία απαγορεύει κάθε δημόσια συνάθροιση την Κυριακή, μέρα συγκεντρώσεων για την Παλαιστίνη

Περιοδικό «Νυχτερινό», έτους 2025 – Το περιοδικό του 1ου εσπερινού ΕΠΑΛ Περιστερίου
Εκπαίδευση 14-06-25

Περιοδικό «Νυχτερινό», έτους 2025 – Το περιοδικό του 1ου εσπερινού ΕΠΑΛ Περιστερίου

Τα γενέθλια του Βασιλέως Καρόλου Γ’ στην Κέρκυρα – Οι Βρετανοτσολιάδες και η τερατώδης αγγλική βία στα Επτάνησα
Κέρκυρα 14-06-25

Τα γενέθλια του Βασιλέως Καρόλου Γ’ στην Κέρκυρα – Οι Βρετανοτσολιάδες και η τερατώδης αγγλική βία στα Επτάνησα

Για την κατασκευή μαρίνας στην Ημερολιά Κασσιόπης:
Βόρεια Κέρκυρα 14-06-25

Για την κατασκευή μαρίνας στην Ημερολιά Κασσιόπης: "Φαραωνικό" έργο - ζημιά τεράστια στον τόπο

Ενέργειες Αναπληρώτριας Περιφερειακής Διευθύντριας παραπέμπουν σε ζοφερές εποχές του παρελθόντος
Εκπαίδευση 14-06-25

Ενέργειες Αναπληρώτριας Περιφερειακής Διευθύντριας παραπέμπουν σε ζοφερές εποχές του παρελθόντος

Το σχολείο δεν είναι ο τοίχος που κρεμάμε τιμητικές πινακίδες για πολιτικές σκοπιμότητες (Με αφορμή την ονοματοδοσία ενός σχολείου)
Εκπαίδευση 14-06-25

Το σχολείο δεν είναι ο τοίχος που κρεμάμε τιμητικές πινακίδες για πολιτικές σκοπιμότητες (Με αφορμή την ονοματοδοσία ενός σχολείου)

Κέρκυρα: Στάση λεωφορείου δεν είχε παγκάκι και οι κάτοικοι έδρασαν μόνοι τους
Κέρκυρα 13-06-25

Κέρκυρα: Στάση λεωφορείου δεν είχε παγκάκι και οι κάτοικοι έδρασαν μόνοι τους

Συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου Νότιας Κέρκυρας με 24 θέματα! - Δευτέρα 16/6
Νότια Κέρκυρα 13-06-25

Συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου Νότιας Κέρκυρας με 24 θέματα! - Δευτέρα 16/6

Νυχτερινές διακοπές υδροδότησης από την Κοινότητα Χλωμού έως την περιοχή της Λίνιας
Κέρκυρα 13-06-25

Νυχτερινές διακοπές υδροδότησης από την Κοινότητα Χλωμού έως την περιοχή της Λίνιας

drepani.gr

Μια από τις ονομασίες με τις οποίες ήταν γνωστή η Κέρκυρα στην αρχαιότητα ήταν και η Δρεπάνη. Όνομα που χρησιμοποιήθηκε λόγω του σχήματός της. Η Δρεπάνη ταυτίζεται με το όπλο με το οποίο ο Κρόνος σκότωσε τον πατέρα του τον Ουρανό.

argyrades.gr

Σελίδες για τη ζωή, την ιστορία, τον πολιτισμό, στην Κέρκυρα. Με κριτική ματιά στην επικαιρότητα.

drepani
Copyright © 2025 drepani.gr. Με την επιφύλαξη κάθε δικαιώματος.
Το Joomla! είναι Ελεύθερο Λογισμικό που διατίθεται σύμφωνα με τη Γενική Δημόσια Άδεια Χρήσης GNU.