JA Purity IV JA Purity IV
  • Αρχική
  • Επικαιρότητα
  • Εκπαίδευση
  • Διεθνή
  • Ιστορία
  • Πολιτισμός
  • Αθλητικά
  • Πρόσωπα
  • Κοινωνικά
  • Κέρκυρα
JA Purity IV JA Purity IV
  • Αρχική
  • Επικαιρότητα
  • Εκπαίδευση
  • Διεθνή
  • Ιστορία
  • Πολιτισμός
  • Αθλητικά
  • Πρόσωπα
  • Κοινωνικά
  • Κέρκυρα
«Μπελλαντόνες στο Λιθάρι»: Παρουσίαση του νέου βιβλίου της Βούλας Τζιλιάνου - Κυριακή 17/8

08-15-2025 9:24
Κέρκυρα

«Μπελλαντόνες στο Λιθάρι»: Παρουσίαση του νέου βιβλίου της Βούλας Τζιλιάνου - Κυριακή 17/8
Το σπίτι

08-15-2025 9:17
Κέρκυρα

Το σπίτι
Δεκαπενταύγουστος στην Παλαιστίνη

08-15-2025 9:10
Διεθνή

Δεκαπενταύγουστος στην Παλαιστίνη
Τζιτζίκια: Τι ξέρετε εσείς από Αύγουστο;

08-15-2025 9:01
Πολιτισμός

Τζιτζίκια: Τι ξέρετε εσείς από Αύγουστο;
«Για τις πυρκαγιές στη Ζάκυνθο και σε όλη τη χώρα –Συγκέντρωση ειδών αλληλεγγύης»

08-15-2025 8:53
Περιφ. Ιονίων Νήσων

«Για τις πυρκαγιές στη Ζάκυνθο και σε όλη τη χώρα –Συγκέντρωση ειδών αλληλεγγύης»
Κατηγορία: Εκπαίδευση
04 Νοεμβρίου 2024

Τ’ όνειρο του παιδιού είναι η ειρήνη. Το μάθημα της δασκάλας είναι η ειρήνη.

Το σχόλιο της Δευτέρας: Τ’ όνειρο του παιδιού είναι η ειρήνη. Το μάθημα της δασκάλας είναι η ειρήνη.

της Σοφίας Στεφανίδου, από selidodeiktis

“Δάσκαλος σκυφτός αμόρφωτος λαός”

Μια δασκάλα, η Ελευθερία Παλαιστίδου καλείται σε απολογία, για την αντιπολεμική εργασία που είχε φτιάξει με τους μαθητές/τριες της για τη διεθνή ειρήνης στις 21Σεπτέμβριου, στην οποία υπήρχε το σύνθημα ”Λευτεριά στην Παλαιστίνη”, άσκησε, δηλαδή, το αυτονόητο παιδαγωγικό δικαίωμα και χρέος να μιλήσει στα παιδιά ενάντια στον πόλεμο και για το δικαίωμα όλων των παιδιών του κόσμου στην ειρήνη, τη ζωή, τη μόρφωση.

Δικαίωμα και υποχρέωση!

Δικαίωμα, γιατί ο δάσκαλος/α δεν είναι απλά μια μηχανή μετάδοσης γνώσης-ποιας, άραγε; Πρωταρχική υποχρέωσή του/της είναι  να διαμορφώνει ανθρώπους, τους μελλοντικούς πολίτες, με κριτική σκέψη, με δυνατότητα ανασύνθεσης όλου του τεράστιου πλούτο των αποσπασματικών πληροφοριών σε μια συνολική εικόνα για την πραγματικότητα.

Δικαίωμα, γιατί ο δάσκαλος/α δεν διδάσκει μόνο μέσω της ενεργοποίησης των διανοητικών ικανοτήτων των μαθητών, αλλά και από το σύνολο της προσωπικότητάς του στη διαμόρφωση των συνειδήσεων και προσωπικοτήτων των μαθητών. Ποιος εκπαιδευτικός μπορεί να εμπνεύσει αξιοπιστία και σεβασμό, όταν μιλά για ισότητα, ελευθερία, δικαιοσύνη, ειρήνη και ταυτόχρονα, κλείνει τα μάτια και το στόμα  στην αδικία, την εκμετάλλευση, τον πόλεμο, το ρατσισμό που συνιστούν τη βιωμένη πραγματικότητα των μαθητών/τριών; Ποιος μπορεί να διδάξει για τη “γενοκτονία των Ποντίων και των Αρμενίων” 100 χρόνια πριν, όταν αποσιωπά τη “γενοκτονία των Παλαιστινίων” που συντελείται σε πραγματικό χρόνο στο παρόν;

Υποχρέωση, γιατί η μόρφωση των παιδιών ένα στόχο θα έπρεπε να έχει, να τους βοηθήσει να παρέμβουν ενεργητικά στον κόσμο, να τον αλλάξουν προς όφελος των ίδιων και των αναγκών, συνολικά, της κοινωνίας.

Είναι ξεκάθαρο ότι κι αυτή η κυβέρνηση και το ΥΠΑΙΘΑ, εξυπηρετώντας τους τραπεζίτες και τους βιομήχανους (ανάμεσά τους κι αυτούς του πολέμου) θέλουν το σχολείο απλά να προετοιμάζει ανειδίκευτους εργάτες και πειθήνιους στρατιώτες για τα πολεμικά μέτωπα, δίπλα σε χειραγωγημένους επιστήμονες και εγκλωβισμένους στην καπιταλιστική ιδεολογία πολίτες (βλ. ανταγωνισμός, ατομική ευθύνη, ο καθένας για τον εαυτό του κι ας τους άλλους να πνιγούν, μην ασχολείσαι, δεν πρόκειται να αλλάξει τίποτε κ.α.).

Γι΄αυτό οι εγκαλούντες τη δασκάλα είναι ψεύτες και υποκριτές! Διατείνονται ότι υπερασπίζονται την “καλλιέργεια συνειδητής ενεργητικής στάσης των μαθητών απέναντι στην πραγματικότητα που τους περιβάλλει”, αλλά την αντιλαμβάνονται μόνο ως τέτοια που θα τη στηρίζει και θα την αναπαραγάγει. Μια πραγματικότητα που οι μαθητές/τριες την αντιλαμβάνουν βιωματικά και συνιστά ένα διαρκή κοινωνικό πόλεμο, πλάι σε αυτόν που διεξάγεται στα πεδία των μαχών και τους έχει καταδικάσει σε φτώχεια, ανημπόρια και έλλειψη αισιοδοξίας για το μέλλον.

Μας λένε, λοιπόν, ότι, εμείς οι εκπαιδευτικοί, δε δικαιούμαστε να μιλάμε για αυτήν!

Να κοιτάμε τη δουλίτσα μας, να κάνουμε ό,τι μας λένε, να πειθαρχούμε σε άνωθεν εντολές, να σκύβουμε το κεφάλι, να συμβιβαζόμαστε, να … Κατά τα άλλα, να “έχουμε και να καλλιεργούμε την ενσυναίσθηση και τα ανθρωπιστικά ιδεώδη”…

Γι΄αυτό έχουν εξαπολύσει κυριολεκτικά πόλεμο ενάντια στους εκπαιδευτικούς: από τα καταναγκαστικά έργα της διαρκούς  συλλογής προσόντων, της καταδίκης σε διαρκή περιπλάνηση των αναπληρωτών/τριών, τον γραφειοκρατικό έλεγχο, μέχρι την άσκηση ποικίλων μορφών βίας, στέρησης ή απειλή στέρησης μέσων επιβίωσης, την αμφισβήτηση και την κατάργηση στην πράξη της απεργίας και της διαμαρτυρίας και τελευταία των πειθαρχικών διώξεων.

Γιατί, η κυβέρνηση, εντέλει, δεν αρκείται απλά στον αυταρχισμό και την τρομοκρατία απέναντι στην μαχόμενη εκπαίδευση, αλλά θέλει και δηλώσεις μετάνοιας από τους εκπαιδευτικούς! Δεν είναι τυχαίο ότι, μεταξύ άλλων, η Ελευθερία κατηγορείται πως δεν έδειξε μεταμέλεια για την πράξη της!

Είναι γελασμένοι αν νομίζουν πως θα μας τρομοκρατήσουν και θα τους επιτρέψουμε να γυρίσουμε  πίσω στα “πέτρινα χρόνια” και τις δηλώσεις κοινωνικών φρονημάτων! Δεν θα περάσει το σιωπητήριο  σε κάθε φωνή που διεκδικεί μια ζωή με αξιοπρέπεια κόντρα σε αυτούς που ρημάζουν τις ζωές εκατομμυρίων ανθρώπων για τα συμφέροντα μιας χούφτας ολιγαρχών.

Θα υπερασπιστούμε το ρόλο και το έργο μας ως εκπαιδευτικοί, γιατί “μόνο άνθρωποι ευαίσθητοι απέναντι στην ανθρώπινη κατάσταση και αφοσιωμένοι στην υπόθεση της συλλογικής προόδου μπορούν να καλλιεργήσουν στους άλλους ενεργητική στάση απέναντι στα κοινωνικά ζητήματα και κατά συνέπεια ειλικρινές, ασυμβίβαστο ενδιαφέρον για τη βαθύτερη γνώση-κατανόηση του ανθρώπινου κόσμου. Και μόνον άνθρωποι που οι ίδιοι σκέπτονται κριτικά, μπορούν να διδάξουν την κριτική σκέψη. Δεν μπορεί να αναπτυχθεί κριτική σκέψη εκτός της κριτικής αντιμετώπισης της πραγματικότητας. Δεν μπορεί να καλλιεργηθεί η φαντασία αν σε κάθε τάξη δεν υπάρχουν εκπαιδευτικοί οι οποίοι τολμούν να κρίνουν, να σκεφτούν κριτικά, αλλά και τολμούν να φαντάζονται, που έχουν δηλαδή καλλιεργημένη την ικανότητα της φαντασίας, δηλ. την ικανότητα να βλέπουν τον κόσμο από εναλλακτικές όψεις”. (https://selidodeiktis.edu.gr/2022/11/27/βιβλιοπαρουσίαση-το-έργο-των-εκπαιδε/)

Read next

  • Facebook
  • X
  • LinkedIn
  • Threads
  • Pinterest
  • WhatsApp
  • Telegram
  • Trello
  • Email
  • Εκπαίδευση
  • Εκπαίδευση
  • Αρχική
  • Επικαιρότητα
  • Εκπαίδευση
  • Διεθνή
  • Ιστορία
  • Πολιτισμός
  • Αθλητικά
  • Πρόσωπα
  • Κοινωνικά
  • Κέρκυρα

Διάβασε ακόμα...   

Παξοί – Αντίπαξοι: Ένα ταξίδι στον παράδεισο του Ιονίου
Διαπόντια Νησιά - Παξοί 16-08-25

Παξοί – Αντίπαξοι: Ένα ταξίδι στον παράδεισο του Ιονίου

Η Παναγιά στη Σπιναλόγκα της Καλύμνου
Πολιτισμός 16-08-25

Η Παναγιά στη Σπιναλόγκα της Καλύμνου

Τουλάχιστον 16 Παλαιστίνιοι νεκροί σε νέα ισραηλινή επίθεση στη Γάζα – Ανάμεσά τους πέντε αιτούντες ανθρωπιστικής βοήθειας
Διεθνή 16-08-25

Τουλάχιστον 16 Παλαιστίνιοι νεκροί σε νέα ισραηλινή επίθεση στη Γάζα – Ανάμεσά τους πέντε αιτούντες ανθρωπιστικής βοήθειας

Τουλάχιστον 16 Παλαιστίνιοι νεκροί σε νέα ισραηλινή επίθεση στη Γάζα – Ανάμεσά τους πέντε αιτούντες ανθρωπιστικής βοήθειας Τουλάχιστον 16 Παλαιστίνιοι, συμπεριλαμβανομένων πέντε...

Τα θύματα του καλοκαιριού του ’48 στους δρόμους των Ιωαννίνων
Ιστορία 16-08-25

Τα θύματα του καλοκαιριού του ’48 στους δρόμους των Ιωαννίνων

«Μπελλαντόνες στο Λιθάρι»: Παρουσίαση του νέου βιβλίου της Βούλας Τζιλιάνου - Κυριακή 17/8
Κέρκυρα 15-08-25

«Μπελλαντόνες στο Λιθάρι»: Παρουσίαση του νέου βιβλίου της Βούλας Τζιλιάνου - Κυριακή 17/8

Το σπίτι
Κέρκυρα 15-08-25

Το σπίτι

Δεκαπενταύγουστος στην Παλαιστίνη
Διεθνή 15-08-25

Δεκαπενταύγουστος στην Παλαιστίνη

Τζιτζίκια: Τι ξέρετε εσείς από Αύγουστο;
Πολιτισμός 15-08-25

Τζιτζίκια: Τι ξέρετε εσείς από Αύγουστο;

«Για τις πυρκαγιές στη Ζάκυνθο και σε όλη τη χώρα –Συγκέντρωση ειδών αλληλεγγύης»
Περιφ. Ιονίων Νήσων 15-08-25

«Για τις πυρκαγιές στη Ζάκυνθο και σε όλη τη χώρα –Συγκέντρωση ειδών αλληλεγγύης»

«Άρχισαν τα όργανα», οι συγκρούσεις, τα εξώδικα
Εκπαίδευση 14-08-25

«Άρχισαν τα όργανα», οι συγκρούσεις, τα εξώδικα

Κώστας Βιδάλης: Υπόδειγμα συνέπειας και αυτοθυσίας – Ένα από τα πιο φριχτά εγκλήματα που γνώρισε ο τόπος
Πρόσωπα 14-08-25

Κώστας Βιδάλης: Υπόδειγμα συνέπειας και αυτοθυσίας – Ένα από τα πιο φριχτά εγκλήματα που γνώρισε ο τόπος

Θα πας;
Κέρκυρα 14-08-25

Θα πας;

«Υπηρεσιακές Μεταβολές 2025 – Αναγκαίες Ενέργειες μετά τη Σύσταση Νέων Οργανικών Θέσεων»
Εκπαίδευση 14-08-25

«Υπηρεσιακές Μεταβολές 2025 – Αναγκαίες Ενέργειες μετά τη Σύσταση Νέων Οργανικών Θέσεων»

Μαζική διαμαρτυρία στο λιμάνι του Πειραιά για το Crown Iris με τους Ισραηλινούς (φωτο)
Επικαιρότητα 14-08-25

Μαζική διαμαρτυρία στο λιμάνι του Πειραιά για το Crown Iris με τους Ισραηλινούς (φωτο)

Άνεργοι και απλήρωτοι οι συμβασιούχοι αναπληρωτές μέσα στο κατακαλόκαιρο – Να σταματήσει τώρα η απαράδεκτη ταλαιπωρία!
Εκπαίδευση 14-08-25

Άνεργοι και απλήρωτοι οι συμβασιούχοι αναπληρωτές μέσα στο κατακαλόκαιρο – Να σταματήσει τώρα η απαράδεκτη ταλαιπωρία!

Η Ελλάδα καίγεται και η στάχτη χαράζει τον χάρτη
Κέρκυρα 14-08-25

Η Ελλάδα καίγεται και η στάχτη χαράζει τον χάρτη

Εκφυλιστικά φαινόμενα στην τοπική διοίκηση - Τρανό παράδειγμα ο Δήμος Νότιας Κέρκυρας
Κέρκυρα 14-08-25

Εκφυλιστικά φαινόμενα στην τοπική διοίκηση - Τρανό παράδειγμα ο Δήμος Νότιας Κέρκυρας

drepani.gr

Μια από τις ονομασίες με τις οποίες ήταν γνωστή η Κέρκυρα στην αρχαιότητα ήταν και η Δρεπάνη. Όνομα που χρησιμοποιήθηκε λόγω του σχήματός της. Η Δρεπάνη ταυτίζεται με το όπλο με το οποίο ο Κρόνος σκότωσε τον πατέρα του τον Ουρανό.

argyrades.gr

Σελίδες για τη ζωή, την ιστορία, τον πολιτισμό, στην Κέρκυρα. Με κριτική ματιά στην επικαιρότητα.

drepani
Copyright © 2025 drepani.gr. Με την επιφύλαξη κάθε δικαιώματος.
Το Joomla! είναι Ελεύθερο Λογισμικό που διατίθεται σύμφωνα με τη Γενική Δημόσια Άδεια Χρήσης GNU.