JA Purity IV JA Purity IV
  • Αρχική
  • Επικαιρότητα
  • Εκπαίδευση
  • Διεθνή
  • Ιστορία
  • Πολιτισμός
  • Αθλητικά
  • Πρόσωπα
  • Κοινωνικά
  • Κέρκυρα
JA Purity IV JA Purity IV
  • Αρχική
  • Επικαιρότητα
  • Εκπαίδευση
  • Διεθνή
  • Ιστορία
  • Πολιτισμός
  • Αθλητικά
  • Πρόσωπα
  • Κοινωνικά
  • Κέρκυρα
Παναγιώτης Ρεμπάπης: Αποτίοντας φόρο τιμής στον Κώστα Γεωργάκη

06-16-2025 23:23
Κέρκυρα

Παναγιώτης Ρεμπάπης: Αποτίοντας φόρο τιμής στον Κώστα Γεωργάκη
Στο λυκόφως των ειδώλων! (Νίτσε) – (μια εκτίμηση για το σεμινάριο από το Κολλέγιο Αθηνών – προώθηση από Δ΄ Αθήνας)

06-16-2025 23:02
Εκπαίδευση

Στο λυκόφως των ειδώλων! (Νίτσε) – (μια εκτίμηση για το σεμινάριο από το Κολλέγιο Αθηνών – προώθηση από Δ΄ Αθήνας)
Απαράδεκτη εξέλιξη η καταδίκη των μελών του ΔΣ της ΕΛΜΕ Κέρκυρας

06-16-2025 22:57
Κέρκυρα

Απαράδεκτη εξέλιξη η καταδίκη των μελών του ΔΣ της ΕΛΜΕ Κέρκυρας
«Ο Διευθυντής ΕΠΑΛ της Σιβιτανιδείου «διακινεί δυσφημιστικές αναφορές για το πρόσωπο εκπαιδευτικού και γραμματέως της ΕΛΜΕΣΙ»

06-16-2025 22:06
Εκπαίδευση

«Ο Διευθυντής ΕΠΑΛ της Σιβιτανιδείου «διακινεί δυσφημιστικές αναφορές για το πρόσωπο εκπαιδευτικού και γραμματέως της ΕΛΜΕΣΙ»
Αντιδράσεις από την καταδικαστική απόφαση για  τα μέλη της ΕΛΜΕ – Θα ασκήσουν έφεση (ΒΙΝΤΕΟ)

06-16-2025 18:45
Κέρκυρα

Αντιδράσεις από την καταδικαστική απόφαση για  τα μέλη της ΕΛΜΕ – Θα ασκήσουν έφεση (ΒΙΝΤΕΟ)
Κατηγορία: Εκπαίδευση
11 Ιανουαρίου 2025

Να αντισταθούμε στην ιδιωτικοποίηση των σχολείων και στη μετατροπή τους σε «Ωνάσεια Σχολεία»

ΑΓΩΝΙΣΤΙΚΗ ΠΑΡΕΜΒΑΣΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ Ν. ΗΡΑΚΛΕΙΟΥ

ΝΑ ΑΝΤΙΣΤΑΘΟΥΜΕ ΣΤΗΝ ΙΔΙΩΤΙΚΟΠΟΙΗΣΗ ΤΩΝ ΣΧΟΛΕΙΩΝ ΚΑΙ ΣΤΗ ΜΕΤΑΤΡΟΠΗ ΤΟΥΣ ΣΕ «ΩΝΑΣΕΙΑ ΣΧΟΛΕΙΑ»

Καμία κατάργηση δημόσιου σχολείου τοπικά και πανελλαδικά και σύνδεσή του με τον ιδιωτικό οργανισμό «Αλέξανδρος Ωνάσης»

Η κυβέρνηση της Ν.Δ δρομολογεί τη θέσπιση και νέων αντιλαϊκών μέτρων με τα οποία:

  • Καταργεί δημόσια σχολεία(ΓΕΛ-ΓΥΜΝΑΣΙΑ)
  • Ιδρύει στη θέση τους –μέσω σύμβασης με τον οργανισμό «Αλέξανδρος Ωνάσης»- νέα σχολεία ιδιωτικο-οικονομικής λειτουργίας
  • Βαφτίζει αυτά τα σχολεία «δημόσια» για λόγους λαϊκής παραπλάνησης
  • Υλοποιεί τις αντιλαϊκές αξιώσεις του Ο.Ο.Σ.Α και των συνθηκών της ΕΕ για σύνδεση του σχολείου με τους νόμους της αγοράς, για επίταση των ταξικών φραγμών στη γνώση και ισοπέδωση των βασικότερων μορφωτικών και εργασιακών κατακτήσεων στην εκπαίδευση.

Η κυβέρνηση της ΝΔ -την ίδια στιγμή που εντείνει την αντιλαϊκή πολιτική της φτώχειας και της ακρίβειας– θέτει στο στόχαστρό της το δημόσιο σχολείο, καταργώντας σχολεία του Δημοσίου και αντικαθιστώντας(!) τα με τα περίφημα «Ωνάσεια», δηλ με σχολεία ιδιωτικο-οικονομικής λειτουργίας, τα οποία θα διαμορφωθούν, μέσω Σύμβασης(!) που έχει υπογράψει το ΥΠΑΙΘΑ με τον Ιδιωτικό Οργανισμό «Αλέξανδρος Ωνάσης» και τα οποία θα έχουν αντίστοιχο καθεστώς λειτουργίας μ’ εκείνο του ιδιωτικού «Ωνάσειου Καρδιοχειρουργικού Κέντρου»!

Ειδικότερα, μέσω της σύμβασης με τον οργανισμό του Ωνάση, καταργούνται 22 δημόσια σχολεία (11 ΓΕΛ και 11 Γυμνάσια) και θεσπίζεται στη θέση τους ένα Δίκτυο από αντίστοιχα «Ωνάσεια»!, τα οποία θα λειτουργήσουν μάλιστα στις πολλαπλώς χτυπημένες εργατικές ζώνες (πχ συνοικία των Δειλινών στο Ηράκλειο) που αποκαλούνται «περιοχές αυξημένων δυσκολιών», με στόχο την περαιτέρω χτύπημα των μορφωτικών δικαιωμάτων αυτών των περιοχών, αλλά και συνολικότερα την κατεδάφιση των βασικότερων εργασιακών, δημοκρατικών και μορφωτικών κατακτήσεων, όπως επιβεβαιώνει το καθεστώς της λειτουργίας αυτών των σχολείων που ανακοινώθηκε, το πρόγραμμα των σπουδών τους, οι όροι φοίτησης των μαθητών, αλλά και οι εργασιακές συνθήκες των εκπαιδευτικών.

Συγκεκριμένα, οι νέες αντιδραστικές νομοθετικές παρεμβάσεις προβλέπουν τα εξής:

Τα νέα αυτά «Ωνάσεια» σχολεία θα λειτουργούν στα κτίρια των δημοσίων σχολείων που καταργούνται και συνεπώς έτσι εκχωρείται η περιουσία του Δημοσίου στον οργανισμό του Ωνάση, ο οποίος δηλώνει ότι θα …συνεισφέρει για την ανακαίνισή τους(!) το ποσό του 1 εκ, ενώ θα καλύπτει με τη μορφή της Δωρεάς(!) ετησίως τα λειτουργικά έξοδα(!). Οι δηλώσεις αυτές συνιστούν προκάλυμμα της εκχώρησης στο ιδιωτικό κεφάλαιο της δημόσιας περιουσίας, ενώ δείχνουν την πολιτική βούληση της κυβέρνησης για γενίκευση του αντιλαϊκού θεσμού των χορηγιών(!) για την κάλυψη των λειτουργικών δαπανών όλων των σχολείων, στο νέο τοπίο της «Αυτόνομης-Αποκεντρωμένης-Ιδιωτικοποιημένης» σχολικής μονάδας.

Στόχος της δημιουργίας των «Ωνασείων Σχολείων» είναι η εφαρμογή «των Εκπαιδευτικών Καινοτομιών», δηλ όλων των αντιλαϊκών νόμων που αφορούν στην Αξιολόγηση-Κατηγοριοποίηση των σχολείων, στην κατεδάφιση εργασιακών, συλλογικών και δημοκρατικών κατακτήσεων και στην ακόμη πιο αντιδραστική δομή του προγράμματος των σπουδών.

Στα «Ωνάσεια» θα εισάγονται οι μαθητές Γυμνασίων και Λυκείων, μετά από εξετάσεις(!), όπως ισχύει στα Πρότυπα και Πειραματικά, τη διεύρυνση των οποίων υπηρετούν.

Τα «Ωνάσεια» σχολεία θα υπηρετούν «την Πολυτυπία» των Σχολείων , δηλ την ακόμη πιο ταξική κατηγοριοποίηση των σχολείων, διαβαθμίζοντας τις μορφωτικές ζώνες και αυξάνοντας τους μορφωτικούς φραγμούς για τα φτωχά λαϊκά στρώματα, ενώ προβλέπεται ότι θα παρέχουν και το περίφημο «Διεθνές Απολυτήριο», όπως και τα Πρότυπα, στη βάση της διαμόρφωσης πολλών …διόδων πρόσβασης στα ΑΕΙ, των οποίων την πλήρη ιδιωτικοποίηση επιδιώκει η κυβέρνηση

Στα «Ωνάσεια» δεν θα ισχύει το εργασιακό καθεστώς των συναδέλφων που εργάζονται στα σχολεία που προγραμματίζεται να καταργηθούν. Οι εκπαιδευτικοί των «Ωνασείων» θα επιλέγονται, με τους όρους που επιλέγονται οι εκπαιδευτικοί των Προτύπων, δηλ με κριτήριο τους μεταπτυχιακούς τίτλους τους και την εναρμόνισή τους με τους αντιλαϊκούς νόμους. Συνεπώς, η ένταξη του εκπαιδευτικού στο « Ωνάσειο» θα συνοδεύεται από την αποδοχή της συνεχούς Αξιολόγησης, από την «υλοποίηση προγραμμάτων επαγγελματικής ανάπτυξης»(!), από το φάκελο (πορτοφόλιο) των …καλών αξιολογήσεων και από το συνεχές κυνήγι των δεξιοτήτων, σε ένα καθεστώς διαρκούς εργασιακής ανασφάλειας και μέσα σε συνθήκες αποψίλωσής του από κάθε εργασιακό και δημοκρατικό δικαίωμα.

Τα «Ωνάσεια» θα λειτουργούν, με βάση τις υποδείξεις του ΟΟΣΑ για την «Αυτονομία» της Σχολικής Μονάδας, τα «Αποτελεσματικά συστήματα Λογοδοσίας», δηλ Αξιολόγησης, ενώ προβλέπεται ακόμη μεγαλύτερη ενίσχυση των αρμοδιοτήτων του Διευθυντή, ο οποίος θα έχει τη δυνατότητα να ορίζει Υποδιευθυντή, να αποφασίζει ποιους εκπαιδευτικούς θα αξιολογεί, κατά προτεραιότητα, να οργανώνει το πρόγραμμα διδασκαλίας. Συνεπώς,τα βασικότερα δικαιώματα του συλλόγου διδασκόντων κατεδαφίζονται και επιβάλλεται ένα αυταρχικό καθεστώς διοίκησης του σχολείου, με το διευθυντή ως απόλυτο κυρίαρχο που θα έχει τα χαρακτηριστικά του manager.

Παράλληλα με τη θέσπιση των «Ωνασείων» σχολείων, θεσπίζεται και τα περιώνυμα «Ανοιχτά Σχολεία» κάθε βαθμίδας, τα οποία ορίζονται ως «πολυλειτουργικά», δηλ θα αναπτύσσουν διάφορες δράσεις, με την εποπτεία του ΙΕΠ, αλλά και την αποκλειστική οικονομική ευθύνη των Δήμων(!). Είναι εύλογο ότι τα περίφημα «Ανοιχτά Σχολεία» σηματοδοτούν απλώς ..το άνοιγμα στην αγορά και δηλώνουν το κλείσιμο της στρόφιγγας του κρατικού προϋπολογισμού για την παιδεία, έτσι ώστε να φορτώνονται οι πολίτες νέα ανταποδοτικά τέλη των Δήμων, να καθιερώνονται οι… χορηγίες ως καθεστώς λειτουργίας των σχολείων και να εδραιώνεται η ιδιωτικο-οικονομική λειτουργία της εκπαίδευσης.

Κάτω από αυτές τις συνθήκες, είναι πρόδηλο πως η λειτουργία του δικτύου των 22 «Ωνασείων Σχολείων» επιβεβαιώνει, με ακόμη πιο έντονο και επιθετικό τρόπο, την πολιτική βούληση της κυβέρνησης:

  • Να αποδομήσει και τις θεμελιώδεις μορφωτικές κατακτήσεις του εκπαιδευτικού και ευρύτερα λαϊκού κινήματος
  • Να μειώσει δραματικά τις δαπάνες για τη δημόσια εκπαίδευση
  • Να κατηγοριοποιήσει ταξικά τα σχολεία, διευρύνοντας το μορφωτικό και κοινωνικό χάσμα μεταξύ των κατεχόντων και των φτωχών
  • Να στοχεύσει στο μορφωτικό αποκλεισμό των φτωχών λαϊκών στρωμάτων, όπως επιβεβαιώνει και η κοινωνική ζώνη λειτουργίας των Ωνασείων που «έχει ιδιαίτερες δυσκολίες», όπως είναι η εργατική περιοχή των πόλεων
  • Να καταργήσει τα βασικότερα συλλογικά, εργασιακά και δημοκρατικά δικαιώματα των εκπαιδευτικών
  • Να επιβάλει ένα αυταρχικό μοντέλο διοίκησης που ισοπεδώνει κάθε έννοια εργασιακής δημοκρατίας και συνδικαλιστικού δικαιώματος, όπως επιτάσσουν και οι αντισυνδικαλιστικοί νόμοι «Χατζηδάκη-Γεωργιάδη».

Απέναντι σε αυτή την αντιδραστική πολιτική της ολομέτωπης επίθεσης στο δημόσιο σχολείο, η μόνη απάντηση είναι η μαζική αντίστασή μας.

Να μην περάσουν τα νέα αντιδραστικά μέτρα της κυβέρνησης για τη λειτουργία των «Ωνασείων σχολείων»

Να μην εφαρμοστεί η απόφαση για κατάργηση δημόσιου ΓΕΛ και Γυμνασίου στο Ηράκλειο και αντικατάσταση του από «Ωνάσειο σχολείο»

Καλούμε το νέο ΔΣ της ΕΛΜΕ

  • Να καταδικάσει επί της αρχής την κατάργηση δημόσιων σχολείων και τη μετατροπή τους σε «Ωνάσεια»
  • Να αντισταθεί στον προγραμματισμό για δημιουργία δυο «Ωνασείων» στην εργατική ζώνη των Δειλινών

Καλούμε το Σύλλογο Γονέων και την Ένωση Γονέων σε συστράτευση στον κοινό αγώνα αποτροπής αυτού του αντιδραστικού μέτρου και σε συνδιοργάνωση κοινών μαζικών αγώνων για την απόκρουση της νέας αντιλαϊκής επέλασης.

Καμιά υποταγή – Καμιά υποχώρηση

Η ενωτική και ανυποχώρητη λαϊκή πάλη μπορεί να αποτρέψει την αντιδραστική επέλαση κυβέρνησης – ΟΟΣΑ – κεφαλαίου.

Read next

  • Facebook
  • X
  • LinkedIn
  • Threads
  • Pinterest
  • WhatsApp
  • Telegram
  • Trello
  • Email
  • Εκπαίδευση
  • Εκπαίδευση
  • Αρχική
  • Επικαιρότητα
  • Εκπαίδευση
  • Διεθνή
  • Ιστορία
  • Πολιτισμός
  • Αθλητικά
  • Πρόσωπα
  • Κοινωνικά
  • Κέρκυρα

Διάβασε ακόμα...   

Aπειλές από τη ΔΔΕ Δ’ Αθήνας για πειθαρχικό σε βαθμολογητές!
Εκπαίδευση 17-06-25

Aπειλές από τη ΔΔΕ Δ’ Αθήνας για πειθαρχικό σε βαθμολογητές!

Στο λυκόφως των ειδώλων! (Νίτσε) – (μια εκτίμηση για το σεμινάριο από το Κολλέγιο Αθηνών – προώθηση από Δ΄ Αθήνας)
Εκπαίδευση 16-06-25

Στο λυκόφως των ειδώλων! (Νίτσε) – (μια εκτίμηση για το σεμινάριο από το Κολλέγιο Αθηνών – προώθηση από Δ΄ Αθήνας)

Όλοι στην εκδήλωση και τη συναυλία ενάντια στις διώξεις
Εκπαίδευση 17-06-25

Όλοι στην εκδήλωση και τη συναυλία ενάντια στις διώξεις

ΑΓΩΝΙΣΤΙΚΗ ΠΑΡΕΜΒΑΣΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ                                                                                                                   ΟΛΟΙ ΣΤΗΝ ΕΚΔΗΛΩΣΗ  ΕΝΑΝΤΙΑ ΣΤΙΣ ΔΙΩΞΕΙΣ ΤΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΏΝ, ΤΗΝ  ΠΟΙΝΙΚΟΠΟΙΗΣΗ  ΤΩΝ ΑΓΩΝΩΝ        ΣΥΜΜΕΤΕΧΟΥΜΕ ΚΑΙ ΣΤΗΡΙΖΟΥΜΕ ΤΗ ΣΥΝΑΥΛΙΑ ΠΟΥ ΔΙΟΡΓΑΝΩΝΕΙ Η ΠΡΩΤΟΒΟΥΛΙΑ  ΕΝΑΝΤΙΑ ΣΤΙΣ ΔΙΩΞΕΙΣ:...

Παναγιώτης Ρεμπάπης: Αποτίοντας φόρο τιμής στον Κώστα Γεωργάκη
Κέρκυρα 16-06-25

Παναγιώτης Ρεμπάπης: Αποτίοντας φόρο τιμής στον Κώστα Γεωργάκη

Απαράδεκτη εξέλιξη η καταδίκη των μελών του ΔΣ της ΕΛΜΕ Κέρκυρας
Κέρκυρα 16-06-25

Απαράδεκτη εξέλιξη η καταδίκη των μελών του ΔΣ της ΕΛΜΕ Κέρκυρας

«Ο Διευθυντής ΕΠΑΛ της Σιβιτανιδείου «διακινεί δυσφημιστικές αναφορές για το πρόσωπο εκπαιδευτικού και γραμματέως της ΕΛΜΕΣΙ»
Εκπαίδευση 16-06-25

«Ο Διευθυντής ΕΠΑΛ της Σιβιτανιδείου «διακινεί δυσφημιστικές αναφορές για το πρόσωπο εκπαιδευτικού και γραμματέως της ΕΛΜΕΣΙ»

Αντιδράσεις από την καταδικαστική απόφαση για  τα μέλη της ΕΛΜΕ – Θα ασκήσουν έφεση (ΒΙΝΤΕΟ)
Κέρκυρα 16-06-25

Αντιδράσεις από την καταδικαστική απόφαση για  τα μέλη της ΕΛΜΕ – Θα ασκήσουν έφεση (ΒΙΝΤΕΟ)

Κορφιάτικο ραπόρτο: Πριν 40 χρόνια
Κέρκυρα 16-06-25

Κορφιάτικο ραπόρτο: Πριν 40 χρόνια

48ωρη απεργία ΠΕΝΕΝ στα οχηματαγωγά πλοία - Νέα επαίσχυντη δικαστική απόφαση στην υπηρεσία εφοπλιστών – κυβέρνησης. - Κρίθηκε παράνομη και η απεργία του ΕΚΠ - ΚΑΤΑΓΓΕΛΙΑ
Επικαιρότητα 16-06-25

48ωρη απεργία ΠΕΝΕΝ στα οχηματαγωγά πλοία - Νέα επαίσχυντη δικαστική απόφαση στην υπηρεσία εφοπλιστών – κυβέρνησης. - Κρίθηκε παράνομη και η απεργία του ΕΚΠ - ΚΑΤΑΓΓΕΛΙΑ

Σχολεία που στάζουν οι στέγες, που πλημμυρίζουν τα προαύλια
Εκπαίδευση 16-06-25

Σχολεία που στάζουν οι στέγες, που πλημμυρίζουν τα προαύλια

Ο Στέλιος μας - Το νέο τραγούδι του Σπύρου Σαμοϊλη (ΒΙΝΤΕΟ)
Κέρκυρα 16-06-25

Ο Στέλιος μας - Το νέο τραγούδι του Σπύρου Σαμοϊλη (ΒΙΝΤΕΟ)

Τέσσερα κρίσιμα ερωτήματα για τον πόλεμο Ισραήλ και Ιράν
Διεθνή 16-06-25

Τέσσερα κρίσιμα ερωτήματα για τον πόλεμο Ισραήλ και Ιράν

Μηχανοδηγοί της Hellenic Train: 24ωρη απεργία στις 17 Ιουνίου
Επικαιρότητα 16-06-25

Μηχανοδηγοί της Hellenic Train: 24ωρη απεργία στις 17 Ιουνίου

800 Πανεπιστημιακοί ζητούν παύση συνεργασίας με ισραηλινούς φορείς 
Εκπαίδευση 16-06-25

800 Πανεπιστημιακοί ζητούν παύση συνεργασίας με ισραηλινούς φορείς 

Εγκαίνια εβραϊκής συναγωγής στην αστυνομοκρατούμενη Λάρισα από την υπουργό Παιδείας Σ. Ζαχαράκη –  Διαδήλωση πατά τις απαγορεύσεις
Εκπαίδευση 15-06-25

Εγκαίνια εβραϊκής συναγωγής στην αστυνομοκρατούμενη Λάρισα από την υπουργό Παιδείας Σ. Ζαχαράκη –  Διαδήλωση πατά τις απαγορεύσεις

Αίτημα για τη μονιμοποίηση των θεατρολόγων ειδικής αγωγής
Εκπαίδευση 15-06-25

Αίτημα για τη μονιμοποίηση των θεατρολόγων ειδικής αγωγής

Αύριο (16/6) η τελευταία ημέρα της δίκης των μελών της ΕΛΜΕ – Τρίωρη στάση εργασίας
Κέρκυρα 15-06-25

Αύριο (16/6) η τελευταία ημέρα της δίκης των μελών της ΕΛΜΕ – Τρίωρη στάση εργασίας

drepani.gr

Μια από τις ονομασίες με τις οποίες ήταν γνωστή η Κέρκυρα στην αρχαιότητα ήταν και η Δρεπάνη. Όνομα που χρησιμοποιήθηκε λόγω του σχήματός της. Η Δρεπάνη ταυτίζεται με το όπλο με το οποίο ο Κρόνος σκότωσε τον πατέρα του τον Ουρανό.

argyrades.gr

Σελίδες για τη ζωή, την ιστορία, τον πολιτισμό, στην Κέρκυρα. Με κριτική ματιά στην επικαιρότητα.

drepani
Copyright © 2025 drepani.gr. Με την επιφύλαξη κάθε δικαιώματος.
Το Joomla! είναι Ελεύθερο Λογισμικό που διατίθεται σύμφωνα με τη Γενική Δημόσια Άδεια Χρήσης GNU.