05-02-2025 8:31
Επικαιρότητα
- Κατηγορία: Εκπαίδευση
Κινητοποίηση των ΕΛΜΕ ΣΕΠΕ Θεσσαλονίκης κατά Ωνάσειων, «Ακαδημιών», Τμημάτων “ΙΒ”, campus την Κυριακή 4/5 στις 8πμ

Ε΄ ΕΛΜΕ Θεσσαλονίκης
ΔΗΜΟΣΙΑ ΣΧΟΛΕΙΑ ΓΙΑ ΟΛΑ ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ! ΟΧΙ ΣΤΑ ΩΝΑΣΕΙΑ! ΕΞΩ ΙΔΙΩΤΕΣ ΚΑΙ ΕΤΑΙΡΙΕΣ ΑΠΟ ΤΑ ΣΧΟΛΕΙΑ!
Κινητοποίηση των ΕΛΜΕ ΣΕΠΕ κατά Ωνάσειων, «Ακαδημιών», Τμημάτων “ΙΒ”, campus
την Κυριακή 4/5 στις 8πμ στα εξεταστικά κέντρα, 12 Γ/Σ Θεσ/νίκης – 16ο ΓΕΛ Θεσ/νίκης
Η κυβέρνηση, μετά τις μεγαλειώδεις κινητοποιήσεις για το έγκλημα των Τεμπών που αποτελούν τομή για το κίνημα και ελπιδοφόρα εξέλιξη για την προοπτική νίκης των αγώνων γιατί συμπυκνώνουν και τη δυσαρέσκεια απέναντι στην βαθιά αντιλαϊκή, αντιεκπαιδευτική και αυταρχική πολιτική της κυβέρνησης, αντεπιτίθεται για να σταματήσει το λαϊκό παράγοντα. Εντείνει την πολιτική πυγμής, στοχοποιεί τους εκπαιδευτικούς, απειλεί όσους διαφωνούν με την πολιτική της. Προωθεί μπαράζ μέτρων σε όλες τις βαθμίδες της εκπαίδευσης (Ωνάσεια, «Ακαδημίες», ιδιωτικά ΑΕΙ, Ι.Β. απολυτήριο, Εθνικό Απολυτήριο, ελεύθερη επιλογή σχολείου, εξετάσεις PISA, κ.ά.) που ορθώνουν νέους ταξικούς φραγμούς στη μόρφωση των μαθητών και χτυπούν τα εργασιακά δικαιώματα και προωθούν την ιδιωτικοποίηση της παιδείας.
Η απευθείας ιδιωτικοποίηση του δημόσιου σχολείου ξεκίνησε με τα Ωνάσεια όπου εκχωρούνται δημόσιες δομές σε ιδιώτες, θα συνεχιστεί με τις «Ακαδημίες Επαγγελματικής Εκπαίδευσης», όπως εξαγγέλθηκε από τον πρώην Υπουργό Παιδείας, με πανομοιότυπες πρακτικές της παραχώρησης δημόσιων δομών σε επιχειρήσεις που θα λειτουργήσουν όπου αυτές θα κρίνουν ότι προωθούνται τα επιχειρηματικά τους συμφέροντα, ενώ η παροχή 100 εκατομμύριων από 4 συστημικές τράπεζες για τη σχολική στέγη, μετά από συμφωνία με το ΥΠΑΙΘΑ, αποκαλύπτει την πολιτική βούληση της κυβέρνησης για γενίκευση των Ιδιωτικο - Οικονομικών κριτηρίων στην Εκπαίδευση. Παράλληλα, με την δημιουργία των “campous” οδηγούμαστε, μέσω της ενοποίησης της τυπικής εκπαίδευσης δευτεροβάθμιας επαγγελματικής εκπαίδευσης (ΕΠΑ.Λ.), με την μη τυπική εκπαίδευση, δηλαδή, την αρχική μεταγυμνασιακή και μεταλυκειακή επαγγελματική κατάρτιση (Ε.Σ.Κ., Ι.Ε.Κ. & ΕΠΑ.Σ.) σε δομές που σκοπό θα έχουν την fast track κατάρτιση των εκπαιδευόμενων. Το Υπουργείο, αγνοώντας τις προτάσεις του εκπαιδευτικού κόσμου, δεν αγγίζει καν τα καίρια σημεία της επαγγελματικής εκπαίδευσης που θα πρέπει να βελτιωθούν ή να αλλάξουν ώστε αυτή να αποτελέσει ποιοτική και ουσιαστική πηγή γνώσεων και δεξιοτήτων για τους μελλοντικούς τεχνικούς και επαγγελματίες. Επιπρόσθετα, προωθείται νομοσχέδιο του ΥΠΑΙΘΑ που θα το ψηφίσουν μέχρι τέλος της σχολικής χρονιάς για τη δημιουργία τμημάτων International Baccalaureate (IB) και ήδη ανακοίνωσαν τα δεκαπέντε πρώτα Πρότυπα και Πειραματικά Γενικά Λύκεια, Μουσικά και Καλλιτεχνικά Λύκεια, όπου θα λειτουργήσουν τμήματα.
Τα «Δημόσια Ωνάσεια Σχολεία» θα διοικούνται από Διοικούσα Επιτροπή με κυρίαρχο το ρόλο της εταιρίας στις αποφάσεις για τη λειτουργία της σχολικής μονάδας, το εκπαιδευτικό περιεχόμενο, τις παιδαγωγικές πρακτικές, τις σχολικές εγγραφές και την επιλογή του εκπαιδευτικού προσωπικού. Στο όνομα της «σχολικής αυτονομίας» επιχειρηματίες και άλλες ομάδες θα ιδρύουν σχολεία με προγράμματα προσαρμοσμένα στις απαιτήσεις των επιχειρήσεων. Οι μαθητές, από πολύ μικρή ηλικία, αλλά και οι εκπαιδευτικοί, μετατρέπονται σε άλογα κούρσας.
Στα «Ωνάσεια» καταργούνται τα θεμελιώδη εργασιακά δικαιώματα των εκπαιδευτικών, όπως είναι οι οργανικές θέσεις και η σταθερή εργασία. Οι εκπαιδευτικοί των «Ωνασείων» θα επιλέγονται μετά από συνεχείς αξιολογήσεις και μετά από συνέντευξη! Φτερά στον άνεμο και σε διαρκή περιπλάνηση θα είναι οι εκπαιδευτικοί όλων των σχολείων που μετατρέπονται σε Ωνάσεια. Δραματικό το τοπίο σχετικά με τις οργανικές θέσεις που είναι κατακόρυφα μειωμένες φέτος σε σχέση με πέρσι μετά τις μαζικές συμπτύξεις και συγχωνεύσεις τμημάτων πανελλαδικά (Δείτε πίνακα).
Η εισαγωγή του IB στα δημόσια σχολεία «αριστείας» για λίγους (5 ΠΡΟΤΥΠΑ ΓΕΛ καταρχάς σε όλη τη χώρα) σημαίνει διπλά προγράμματα σπουδών στη Β΄ και Γ΄ Λυκείου και μαθητές/τριες δύο ταχυτήτων. Οι μαθητές που θα παρακολουθούν το IB θα έχουν άλλο πρόγραμμα σπουδών και μάλιστα στην αγγλική γλώσσα, με τον ιδιωτικό οργανισμό του I.B. να καθορίζει και να ελέγχει το αναλυτικό πρόγραμμα, την ύλη, τις εξετάσεις, θα έχουν πρόσβαση στα ιδιωτικά πανεπιστήμια του εξωτερικού και προνομιακή πρόσβαση και στα πανεπιστήμια της χώρας, ιδιωτικά αλλά και δημόσια, χωρίς να υποβληθούν στη διαδικασία των πανελλαδικών εξετάσεων! Οι υπόλοιποι μαθητές θα πρέπει να περάσουν με τράπεζα θεμάτων, εξετάσεις, ελάχιστη βάση εισαγωγής. Με την καθιέρωση του Δ.Α. επιχειρείται να εξασφαλιστεί σε υποψηφίους πανάκριβων ιδιωτικών σχολείων και σε μια χούφτα δημόσιων Πρότυπων Λυκείων, για πρώτη φορά μετά από δεκαετίες, η είσοδος στα δημόσια πανεπιστήμια με κριτήρια πέρα από τις πανελλαδικές εξετάσεις. Η εισαγωγή του IB στα δημόσια σχολεία αποτελεί ένα τεράστιο δώρο στους επιχειρηματίες της εκπαίδευσης και στα ιδιωτικά πανεπιστήμια τα οποία θα ανοίξουν σύντομα τις πόρτες τους και προετοιμάζει την πελατεία τους. Η καθιέρωση του IB και η δημιουργία ειδικού σώματος καθηγητών θα έχει αντίκτυπο στις εργασιακές σχέσεις και τις κατηγοριοποιήσεις των εκπαιδευτικών.
ΣΥΝΕΧΙΖΟΥΜΕ ΤΟΝ ΑΓΩΝΑ ΚΑΤΑ ΤΗΣ ΙΔΙΩΤΙΚΟΠΟΙΗΣΗΣ ΚΑΙ ΑΝΤΙΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΜΕΤΡΩΝ
ΕΛΜΕ και σύλλογοι, στον αγώνα κατά των Ωνάσειων υπερασπιστήκαμε τις μορφωτικές ανάγκες και τα δικαιώματα όλων των μαθητών μας. Η παιδεία να είναι δημόσιο κοινωνικό αγαθό για όλους!
- Συνεχίζουμε τον αγώνα για να μη γίνουν τα σχολεία όμηροι των εταιρειών και των ιδρυμάτων τους. Να απορρίψουμε τη λογική των χορηγιών που υποκαθιστούν την ευθύνη και την υποχρέωση του κράτους και γίνονται ο «Δούρειος Ίππος» για την άλωση της δημόσιας εκπαίδευσης. Είναι ο μόνος σίγουρος δρόμος για να υπερασπιστούμε τα εργασιακά μας δικαιώματα και να μη χαθούν οργανικές θέσεις.
- Καμία μετατροπή σχολείου σε «Ωνάσειο». Κατάργηση του ν. 5174/2025 για τα Ωνάσεια. Να μην καταργηθεί κανένα σχολείο της γειτονιάς.
- Να μην κατατεθούν τα αντιεκπαιδευτικά τους μέτρα για ψήφιση και αφορούν τις «Ακαδημίες» στην τεχνική εκπαίδευση, τη δημιουργία τμημάτων “International Baccalaureate (IB)” στα σχολεία. Να μην εφαρμοστούν τα “campous”στην τεχνική εκπαίδευση.
- Όχι στη λειτουργία Ωνάσειων, Τμημάτων “ΙΒ”, “Ακαδημιών” και “campus” στην εκπαίδευση.
- ΥΠΑΙΘΑ και οι ΔΔΕ να διασφαλίσουν οργανικές θέσεις για όλους! Να προσδιοριστούν τα κενά των οργανικών θέσεων με όριο κάτω από 12 ώρες, ώστε να αυξηθούν οι οργανικές θέσεις για όλους τους συναδέλφους.
- Γενναία χρηματοδότηση των σχολικών μονάδων για την κάλυψη των λειτουργικών δαπανών τους και την υλικοτεχνική τους υποδομή. Έκτακτη επιχορήγηση των σχολικών επιτροπών τώρα!
- Ανέγερση νέων σχολικών κτιρίων με αποκλειστική ευθύνη της κυβέρνησης.
- Δημόσια και δωρεάν Παιδεία και ίσες δυνατότητες εκπαίδευσης και μάθησης για όλα τα παιδιά.
- Κανείς επιτηρητής στις εξετάσεις για Ωνάσεια. Όχι στην ιδιωτικοποίηση του δημόσιου σχολείου.
- Στις 4/5, ημέρα διεξαγωγής των εξετάσεων για τα Ωνάσεια, οργανώνουμε διαμαρτυρίες και ενημερώσεις των γονιών έξω από τα εξεταστικά κέντρα.
- Καλούμε την ΟΛΜΕ να συγκαλέσει τώρα ΓΣ των ΕΛΜΕ και ΓΣ προέδρων. Να καταθέσει απεργιακή πρόταση που θα πραγματοποιηθεί στα μέσα Μαΐου ενάντια στα αντιεκπαιδευτικά μέτρα, τις διώξεις, την αξιολόγηση, το μισθό, τους διορισμούς και άλλες διεκδικήσεις του κλάδου.
Το Δ.Σ. της ΕΛΜΕ

Εξίσωση των δικαιωμάτων των αναπληρωτών εκπαιδευτικών με αυτά των μονίμων
ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΠΡΩΤΟΒΑΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΚΕΡΚΥΡΑΣ Εξίσωση των δικαιωμάτων των αναπληρωτών εκπαιδευτικών με αυτά των μονίμων – Απαράδεκτες συνθήκες στην αναρρωτική άδεια...