JA Purity IV JA Purity IV
  • Αρχική
  • Επικαιρότητα
  • Εκπαίδευση
  • Διεθνή
  • Ιστορία
  • Πολιτισμός
  • Αθλητικά
  • Πρόσωπα
  • Κοινωνικά
  • Κέρκυρα
JA Purity IV JA Purity IV
  • Αρχική
  • Επικαιρότητα
  • Εκπαίδευση
  • Διεθνή
  • Ιστορία
  • Πολιτισμός
  • Αθλητικά
  • Πρόσωπα
  • Κοινωνικά
  • Κέρκυρα
Κοινή έκκληση 101 Οργανώσεων της Κοινωνίας των Πολιτών για την προστασία του άμαχου πληθυσμού στην Παλαιστίνη!

05-31-2025 8:48
Επικαιρότητα

Κοινή έκκληση 101 Οργανώσεων της Κοινωνίας των Πολιτών για την προστασία του άμαχου πληθυσμού στην Παλαιστίνη!
Ο «μη ικανοποιητικός» γραμματέας της ΟΛΜΕ

05-31-2025 8:41
Εκπαίδευση

Ο «μη ικανοποιητικός» γραμματέας της ΟΛΜΕ
Κίνδυνος αποχαρακτηρισμού του άλσους Γαρίτσας μέσω παράνομης αύξησης χρήσεων από τον Δήμο Κεντρικής Κέρκυρας

05-30-2025 23:43
Κέρκυρα

Κίνδυνος αποχαρακτηρισμού του άλσους Γαρίτσας μέσω παράνομης αύξησης χρήσεων από τον Δήμο Κεντρικής Κέρκυρας
Κάθε νησί και Δήμος ...

05-30-2025 23:33
Κέρκυρα

Κάθε νησί και Δήμος ...
Επιχείρηση ανασύνθεσης στον κατακερματισμένο χώρο της κεντροαριστεράς

05-30-2025 23:23
Επικαιρότητα

Επιχείρηση ανασύνθεσης στον κατακερματισμένο χώρο της κεντροαριστεράς
Κατηγορία: Εκπαίδευση
29 Μάι 2025

Καταγγελία για αυταρχικές πρακτικές στο 2ο ΕΠΑΛ Λαμίας

Η ΕΛΜΕ Φθιώτιδας καταγγέλλει αυταρχικές πρακτικές στη διοίκηση του 2ου ΕΠΑΛ Λαμίας, με αφορμή την απόρριψη δικαιολογιών απουσιών τριών μαθητών της Γ’ Λυκείου από τη Διευθύντρια του σχολείου, παρά τις αντίθετες εισηγήσεις του Συλλόγου Διδασκόντων και του Προϊσταμένου της ΔΔΕ.

Σύμφωνα με την ΕΛΜΕ, η επίκληση του νόμου έγινε εργαλείο επιβολής, αντί για παιδαγωγική αντιμετώπιση, ενώ καταγγέλλεται ότι η Διευθύντρια λειτουργεί με αυταρχισμό, απολυτότητα και απειλές, δημιουργώντας ένα τοξικό και αντιδημοκρατικό περιβάλλον.

Αναλυτικά η ανακοίνωση της ΕΛΜΕ Φθιώτιδας:

Πριν την ψήφιση του νόμου 4823/21 («νόμος Κεραμέως»), είχαμε προειδοποιήσει ότι με τις υπερεξουσίες που δίνει στους νέους διευθυντές σχολικών μονάδων αποδυναμώνει τους Συλλόγους Διδασκόντων, ελαχιστοποιεί τις αρμοδιότητές τους και τα σχολεία θα επιστρέψουν σε «άλλες» εποχές. Επισημάναμε ότι θα επέφερε  αρνητικό πισωγύρισμα, θα δημιουργούσε κλίμα αυταρχισμού, φόβου, αντιδημοκρατικές διαδικασίες, επιθεωρητισμό, κατάργηση της παιδαγωγικής μέσω της συνεχούς καταστολής κ.ο.κ.

Ασφαλώς και δεν περιμέναμε ότι όλοι οι διευθυντές θα σταθούν απέναντι στους Συλλόγους Διδασκόντων και τους εκπαιδευτικούς, γνωρίζαμε όμως ότι κάποιοι θα εκμεταλλευτούν την ευκαιρία και θα δείξουν ωμά το πρόσωπο της εξουσίας και της κατάχρησής της. Γνωρίζαμε ότι αυτά που συνέβαιναν στο σχολείο της δεκαετίας του ΄60 και του ΄70 επανέρχονται και πάλι και θα εφαρμόζονται στο μέλλον. Δυστυχώς υπάρχουν διευθυντές που καμαρώνουν πάνω στην καρέκλα της εξουσίας και απειλούν και εκφοβίζουν καθηγητές και μαθητές, ακόμα και γονείς, θεωρώντας ότι το σχολείο είναι άσυλο καταστολής και όχι εκπαιδευτικό ίδρυμα.

Τελικά «πριν ακόμη στεγνώσει το μελάνι», η επισήμανση που είχαμε διατυπώσει επιβεβαιώθηκε και μάλιστα με τον χειρότερο τρόπο. Όλα αυτά για τα οποία είχαμε προειδοποιήσει, βρήκαν εφαρμογή στο 2ο ΕΠΑΛ Λαμίας, δημιουργώντας ένα κλίμα απαράδεκτα αντιδημοκρατικό, αντιπαιδαγωγικό και αντισυναδελφικό.

Τρεις μαθητές στη Γ΄ Λυκείου κόβονται από απουσίες, ένας για 6 απουσίες, ο άλλος για 8 και η τρίτη μαθήτρια (έχοντας σοβαρό πρόβλημα υγείας) για συγκεκριμένο αριθμό απουσιών. Αυτό που προκαλεί εντύπωση, είναι ότι ο Σύλλογος Διδασκόντων στη συνεδρίασή του κατέβαλε μεγάλη προσπάθεια να προστατεύσει τους μαθητές, όμως οι προτάσεις του δεν εισακούστηκαν από τη Δ/ντρια του σχολείου, με το αιτιολογικό ότι αντιβαίνουν το νόμο. Δεν απέδωσε ούτε η προσπάθεια που καταβλήθηκε από τον Προϊστάμενο της ΔΔΕ, που συμμετείχε και ο ίδιος σε συνεδρίαση του συλλόγου.

Η πρόταση  του συλλόγου εκπαιδευτικών δεν αφορούσε τη μη εφαρμογή του Νόμου, που επικαλείται η Δ/ντρια και τον μεταφράζει κατά το δοκούν, αλλά τις αιτίες που οδήγησαν τα παιδιά στην υπέρβαση του ορίου απουσιών. Στον έναν μαθητή επιβλήθηκε από τη Δ/ντρια παράνομη επιβολή αποβολής λόγω αποχώρησής του την τελευταία ώρα και μάλιστα ενώ η ίδια βρισκόταν στην Ιταλία.  Από τον δεύτερο μαθητή δεν αποδέχθηκε η ίδια, δικαιολογητικό απουσίας λόγω αιμοδοσίας. Για την τρίτη μαθήτρια που αντιμετωπίζει σοβαρό πρόβλημα υγείας, η οποία απουσίαζε πολλές φορές λόγω επικινδυνότητας του περιβάλλοντος (ιώσεις κλπ.), δεν καταβλήθηκε καμία προσπάθεια από την Δ/ντρια να προβεί στις ανάλογες ενέργειες για να δικαιολογήσει τις επιπλέον απουσίες. Η οικογένεια της μαθήτριας δε, διερευνά τη δυνατότητα αναγνώρισης της μαθήτριας ως άτομο με ιδιαίτερα προβλήματα υγείας, αλλά δυστυχώς η διαδικασία είναι χρονοβόρα.  

Είναι απαράδεκτο σε μια σύγχρονη σχολική μονάδα ο Σύλλογος Διδασκόντων να στερείται το δικαίωμα λόγου, διαφωνίας, κατάθεσης διαφορετικής άποψης. Καταστρατηγείται κάθε έννοια  δημοκρατικής λειτουργίας και κυρίως παιδαγωγικής και εκπαιδευτικής προσέγγισης. Με σημαία τον νόμο η εν λόγω Δ/ντρια επιβάλλει τις δικές της απόψεις, με αυταρχισμό, απολυτότητα, απειλές κι εκβιασμούς, δημιουργώντας ένα τοξικό, αντιδημοκρατικό και αντιπαιδαγωγικό περιβάλλον.

Θεωρούμε ότι η λειτουργία μιας σχολικής μονάδας εν έτει  2025 πρέπει να διέπεται από σύγχρονες παιδαγωγικές και κυρίως ανθρώπινες μεθόδους, να επιτελεί τον παιδαγωγικό της ρόλο στηριζόμενη στην επικοινωνία,  τον σεβασμό στη διαφορετική άποψη, την εκτίμηση και αλληλεγγύη. Ο ρόλος του είναι να μορφώνει και να διαπαιδαγωγεί νέους ανθρώπους – μαθητές, τους οποίους παραδίδει στην κοινωνία, οπότε καλό είναι να αποκτήσουν από το σχολείο όλες αυτές τις αξίες και αρχές. Δεν θα πρέπει να μας διαφεύγει ότι οι εκπαιδευτικοί πασχίζουν για την εκπαίδευση των παιδιών, εφαρμόζοντας τις κατάλληλες παιδαγωγικές και εκπαιδευτικές μεθόδους, με ευαισθησία και ανθρωπιά.

Ζητάμε από όλους τους αρμόδιους να σκύψουν με ευαισθησία πάνω στο εν λόγω πρόβλημα, να διερευνήσουν λεπτομερώς τις αιτίες που οδήγησαν στην υπέρβαση των απουσιών και να αναλάβουν τις απαιτούμενες ενέργειες ώστε να ολοκληρώσουν οι μαθητές τις σπουδές τους με επιτυχία.

Read next

  • Εκπαίδευση
  • Ανακοινώσεις
  • Εκπαίδευση
  • Ανακοινώσεις
  • Αρχική
  • Επικαιρότητα
  • Εκπαίδευση
  • Διεθνή
  • Ιστορία
  • Πολιτισμός
  • Αθλητικά
  • Πρόσωπα
  • Κοινωνικά
  • Κέρκυρα

Κοινοποίησέ το:

  • facebook
  • twitter
  • email
  • instagram
  • Linkedin
  • Reddit

Διάβασε ακόμα...   

Ο «μη ικανοποιητικός» γραμματέας της ΟΛΜΕ
Εκπαίδευση 31-05-25

Ο «μη ικανοποιητικός» γραμματέας της ΟΛΜΕ

Κάθε νησί και Δήμος ...
Κέρκυρα 30-05-25

Κάθε νησί και Δήμος ...

Πανελλαδικές 2025: Τα θέματα και οι απαντήσεις στα Νέα Ελληνικά ΕΠΑΛ
Εκπαίδευση 31-05-25

Πανελλαδικές 2025: Τα θέματα και οι απαντήσεις στα Νέα Ελληνικά ΕΠΑΛ

Πανελλαδικές 2025: Τα θέματα και οι απαντήσεις στα Νέα Ελληνικά ΕΠΑΛ Στο μάθημα των Νέων Ελληνικών εξετάστηκαν σήμερα οι μαθητές των Επαγγελματικών Λυκείων (ΕΠΑΛ) στο πλαίσιο  των Πανελλαδικών εξετάσεων...

Κίνδυνος αποχαρακτηρισμού του άλσους Γαρίτσας μέσω παράνομης αύξησης χρήσεων από τον Δήμο Κεντρικής Κέρκυρας
Κέρκυρα 30-05-25

Κίνδυνος αποχαρακτηρισμού του άλσους Γαρίτσας μέσω παράνομης αύξησης χρήσεων από τον Δήμο Κεντρικής Κέρκυρας

Πορεία στην Πρεσβεία του Ισραήλ Σάββατο 31/05, 11:00
Επικαιρότητα 30-05-25

Πορεία στην Πρεσβεία του Ισραήλ Σάββατο 31/05, 11:00

Γενική Συνέλευση του Κρόνου για το γήπεδο Κυριακή 8 Ιουνίου
Κέρκυρα 30-05-25

Γενική Συνέλευση του Κρόνου για το γήπεδο Κυριακή 8 Ιουνίου

Απίστευτο τρολάρισμα* των υποψηφίων με θέμα «δημιουργικότητα και σχολείο»
Εκπαίδευση 30-05-25

Απίστευτο τρολάρισμα* των υποψηφίων με θέμα «δημιουργικότητα και σχολείο»

Το ΥΠΑΙΘΑ Εμπαίζει την τέχνη τους καλλιτέχνες τους εκπαιδευτικούς τέχνης όλη την κοινωνία!
Εκπαίδευση 30-05-25

Το ΥΠΑΙΘΑ Εμπαίζει την τέχνη τους καλλιτέχνες τους εκπαιδευτικούς τέχνης όλη την κοινωνία!

Απαντήσεις στα θέματα πανελλαδικών Ν. ΓΛΩΣΣΑΣ – ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑΣ
Εκπαίδευση 30-05-25

Απαντήσεις στα θέματα πανελλαδικών Ν. ΓΛΩΣΣΑΣ – ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑΣ

Πανελλήνιες 2025: «Πώς προάγει το σχολείο τη δημιουργικότητα» - Το θέμα της Έκθεσης
Εκπαίδευση 30-05-25

Πανελλήνιες 2025: «Πώς προάγει το σχολείο τη δημιουργικότητα» - Το θέμα της Έκθεσης

Άδικη δίωξη διευθύντριας δημοτικού σχολείου
Εκπαίδευση 30-05-25

Άδικη δίωξη διευθύντριας δημοτικού σχολείου

Κάμε πιο ΄ κει ορέ ... Στα παιδιά μας που γράφουνε.
Κέρκυρα 29-05-25

Κάμε πιο ΄ κει ορέ ... Στα παιδιά μας που γράφουνε.

Σύνοδος των Προέδρων των Ιατρικών Συλλόγων Ελλάδος στην Κέρκυρα  7 και 8 Ιουνίου 2025
Κέρκυρα 29-05-25

Σύνοδος των Προέδρων των Ιατρικών Συλλόγων Ελλάδος στην Κέρκυρα 7 και 8 Ιουνίου 2025

Εναλλακτικό Πολιτιστικό Εργαστήρι: Για την καταδίκη των 6 αστυνομικών βασανιστών του Β. Μάγγου
Κέρκυρα 29-05-25

Εναλλακτικό Πολιτιστικό Εργαστήρι: Για την καταδίκη των 6 αστυνομικών βασανιστών του Β. Μάγγου

Το φράγμα των πανελλαδικών εξετάσεων
Εκπαίδευση 29-05-25

Το φράγμα των πανελλαδικών εξετάσεων

Νέα διακοπή της δίκης των μελών της ΕΛΜΕ
Κέρκυρα 29-05-25

Νέα διακοπή της δίκης των μελών της ΕΛΜΕ

Αγωνιστικές Παρεμβάσεις στην ΕΛΜΕ Λήμνου και Αγίου Ευστρατίου: Σχετικά με την πρόσφατη Γενική Συνέλευση των Προέδρων
Εκπαίδευση 29-05-25

Αγωνιστικές Παρεμβάσεις στην ΕΛΜΕ Λήμνου και Αγίου Ευστρατίου: Σχετικά με την πρόσφατη Γενική Συνέλευση των Προέδρων

drepani.gr

Μια από τις ονομασίες με τις οποίες ήταν γνωστή η Κέρκυρα στην αρχαιότητα ήταν και η Δρεπάνη. Όνομα που χρησιμοποιήθηκε λόγω του σχήματός της. Η Δρεπάνη ταυτίζεται με το όπλο με το οποίο ο Κρόνος σκότωσε τον πατέρα του τον Ουρανό.

argyrades.gr

Σελίδες για τη ζωή, την ιστορία, τον πολιτισμό, στην Κέρκυρα. Με κριτική ματιά στην επικαιρότητα.

drepani
Copyright © 2025 drepani.gr. Με την επιφύλαξη κάθε δικαιώματος.
Το Joomla! είναι Ελεύθερο Λογισμικό που διατίθεται σύμφωνα με τη Γενική Δημόσια Άδεια Χρήσης GNU.