JA Purity IV JA Purity IV
  • Αρχική
  • Επικαιρότητα
  • Εκπαίδευση
  • Διεθνή
  • Ιστορία
  • Πολιτισμός
  • Αθλητικά
  • Πρόσωπα
  • Κοινωνικά
  • Κέρκυρα
JA Purity IV JA Purity IV
Κυριακή 25 Μαϊου 2025 20:23
  • Αρχική
  • Επικαιρότητα
  • Εκπαίδευση
  • Διεθνή
  • Ιστορία
  • Πολιτισμός
  • Αθλητικά
  • Πρόσωπα
  • Κοινωνικά
  • Κέρκυρα
ΠΟΥ: « 2,1 εκατ. Παλαιστίνιοι κινδυνεύουν να πεθάνουν!»

05-24-2025 19:20
Διεθνή

ΠΟΥ: « 2,1 εκατ. Παλαιστίνιοι κινδυνεύουν να πεθάνουν!»
Αθωώθηκαν οι 17 διαδηλωτές για τη σωτηρία των Αγράφων

05-24-2025 18:55
Επικαιρότητα

Αθωώθηκαν οι 17 διαδηλωτές για τη σωτηρία των Αγράφων
Είναι το pole dancing ότι πρέπει για τον πολιτισμό μας ...

05-24-2025 18:15
Κέρκυρα

Είναι το pole dancing ότι πρέπει για τον πολιτισμό μας ...
Το χταπόδι

05-24-2025 17:55
Κέρκυρα

Το χταπόδι
Για τις νέες προκλητικές εικόνες σε χώρους πολιτιστικής κληρονομιάς στην Κέρκυρα

05-24-2025 17:41
Κέρκυρα

Για τις νέες προκλητικές εικόνες σε χώρους πολιτιστικής κληρονομιάς στην Κέρκυρα
Κατηγορία: Εκπαίδευση
10 Μάι 2025

Εκπαιδευτικός ζήτησε δημιουργία νέου τμήματος στο Νηπιαγωγείο — Πήρε κλήση σε πειθαρχικό!

Χρήστος Κάτσικας

 Χρήστος Κάτσικας

Το πραγματικό πρόβλημα δεν είναι η αυστηρότητα. Είναι η πειθαρχημένη σιωπή που απλώνεται στους εκπαιδευτικούς χώρους. Ο φόβος να μιλήσεις, να διεκδικήσεις, να πεις το "αυτονόητο". Και αυτός ο φόβος είναι η πιο ύπουλη μορφή παραίτησης. Όχι μόνο του εκπαιδευτικού, αλλά και της ίδιας της κοινωνίας που τον στηρίζει.

Σε μια χώρα όπου οι ανάγκες της δημόσιας εκπαίδευσης αποσιωπώνται πίσω από διοικητικές σκιές, η αυτονόητη παιδαγωγική φροντίδα μπορεί να γίνει… κατηγορητήριο. Νηπιαγωγός, ασκώντας το θεσμικό της δικαίωμα και ηθικό της καθήκον, ζήτησε —τεκμηριωμένα— τη δημιουργία επιπλέον τμήματος στο Νηπιαγωγείο, με στόχο την αποσυμφόρηση και την ποιοτικότερη εκπαιδευτική διαδικασία. Η απάντηση; Κλήση σε απολογία και παραπομπή στο πειθαρχικό συμβούλιο.

Το "παράπτωμα"; Η διατύπωση επίσημου αιτήματος προς τη διοίκηση για ίδρυση δεύτερου τμήματος, με στόχο να τηρηθεί το παιδαγωγικό όριο στον αριθμό των μαθητών και να διασφαλιστεί η ασφάλεια και η ουσιαστική εκπαιδευτική επαφή των νηπίων.

Η είδηση προκαλεί αίσθηση, όχι μόνο στους εκπαιδευτικούς κύκλους, αλλά και στην ευρύτερη κοινωνία που παρακολουθεί με σκεπτικισμό τον τρόπο με τον οποίο η Πολιτεία επιλέγει να «τιμωρεί» την παιδαγωγική ευσυνειδησία.

Πηγές αναφέρουν ότι η εκπαιδευτικός δεν παραβίασε κάποια ιεραρχική διαδικασία ούτε ενήργησε αυθαίρετα. Αντιθέτως, κινήθηκε εντός των πλαισίων της διοικητικής δεοντολογίας, καταθέτοντας αίτημα που βασιζόταν σε αντικειμενικά δεδομένα — υπερπληθυσμό τάξης, ανάγκη για ειδική υποστήριξη, ελλείψεις σε υλικοτεχνική υποδομή.

Το ερώτημα που προκύπτει είναι εύλογο: Ποιος "δικάζει" την αγωνία για τα παιδιά;

Η υπόθεση, την οποία ήδη συνδικαλιστικοί φορείς έχουν χαρακτηρίσει «μνημείο αυταρχισμού», επαναφέρει στο προσκήνιο την ανάγκη για προστασία της ελεύθερης παιδαγωγικής φωνής μέσα στο σχολείο. Το σχολείο δεν μπορεί να λειτουργεί ως διοικητικό στρατόπεδο, αλλά ως κοινότητα διαλόγου, φροντίδας και δημοκρατικής συνύπαρξης.

Σε επικοινωνία μας με συναδέλφους της εκπαιδευτικού, έγινε σαφές ότι η ίδια χαίρει της εμπιστοσύνης και της εκτίμησης της τοπικής κοινωνίας και των γονέων. Το πειθαρχικό που της επιβλήθηκε, μοιάζει περισσότερο με απόπειρα παραδειγματισμού παρά με ουσιαστική διερεύνηση κάποιας "παράβασης".

Κι όλα αυτά, σε μια περίοδο που το δημόσιο σχολείο πασχίζει να σταθεί όρθιο ανάμεσα σε συγχωνεύσεις, υποχρηματοδότηση και έλλειψη προσωπικού. Αντί η Πολιτεία να επικροτεί και να ενισχύει τέτοιες πρωτοβουλίες, απαντά με το γνώριμο εργαλείο της πειθάρχησης.

Το ζητούμενο, τελικά, δεν είναι μόνο η δικαίωση μιας εκπαιδευτικού. Είναι η υπεράσπιση της ίδιας της παιδαγωγικής ελευθερίας.

Η παιδαγωγική ως "ύποπτη πράξη"

Η εκπαιδευτικός δεν προκάλεσε αναστάτωση, δεν αγνόησε καμία διαδικασία. Ζήτησε, με τεκμηρίωση, να λειτουργήσει και δεύτερο τμήμα στο Νηπιαγωγείο για να εξυπηρετηθούν τα παιδιά καλύτερα. Το αίτημά της δεν ήταν ούτε ιδιοτελές ούτε γραφειοκρατικό — ήταν παιδαγωγικό. Κι όμως, μεταφράστηκε σε "ανυπακοή", σε "παράκαμψη", σε "διοικητική αυθαιρεσία".

Αν η φροντίδα για τα νήπια και η υπεράσπιση της παιδαγωγικής ποιότητας εκλαμβάνεται ως πειθαρχικό παράπτωμα, τότε πρέπει να αναρωτηθούμε: Ποιος τελικά αποφασίζει για την ποιότητα της εκπαίδευσης; Οι διοικήσεις ή οι παιδαγωγοί;

Ο παραλογισμός της διοικητικής εξουσίας

Αντί να ακούσουν τη φωνή ενός ανθρώπου της πράξης, η Διοίκηση προτίμησε να εφαρμόσει ένα δόγμα σιωπής. Δεν είναι η πρώτη φορά. Ο εκπαιδευτικός που τολμά να διεκδικήσει καλύτερες συνθήκες —για τους μαθητές του, όχι για τον εαυτό του— γίνεται ύποπτος. Το βλέπουμε σε κάθε επίπεδο: από τις συγχωνεύσεις σχολείων μέχρι την αυστηρή ιεραρχία που επιβάλλεται ως «πολιτισμός πειθαρχίας».

Η διοίκηση ξεχνά, όμως, ότι το σχολείο δεν είναι στρατώνας. Είναι ζωντανός οργανισμός, με ανάγκες, αντιφάσεις και κυρίως: με ανθρώπους.

Όταν η σιωπή γίνεται πιο επικίνδυνη από το λάθος

Το πραγματικό πρόβλημα δεν είναι η αυστηρότητα. Είναι η πειθαρχημένη σιωπή που απλώνεται στους εκπαιδευτικούς χώρους. Ο φόβος να μιλήσεις, να διεκδικήσεις, να πεις το "αυτονόητο". Και αυτός ο φόβος είναι η πιο ύπουλη μορφή παραίτησης. Όχι μόνο του εκπαιδευτικού, αλλά και της ίδιας της κοινωνίας που τον στηρίζει.

Αν κάθε φορά που ένας εκπαιδευτικός υψώνει φωνή —όχι για τον εαυτό του, αλλά για τα παιδιά— η απάντηση είναι ένα "πειθαρχικό", τότε ας μην αναρωτιόμαστε γιατί τα σχολεία στενάζουν από υποστελέχωση, παραιτήσεις και αδιαφορία.

Η εκπαιδευτικός αυτή δεν πρέπει να απολογηθεί. Πρέπει να τιμηθεί. Γιατί υπερασπίστηκε αυτό που πολλοί ξέχασαν: ότι η Παιδεία ξεκινά από τη φροντίδα.

Κοινοποίησέ το:

  • facebook
  • twitter
  • email
  • instagram
  • Linkedin
  • Reddit

Read next

  • Εκπαίδευση
  • Εκπαίδευση
  • Αρχική
  • Επικαιρότητα
  • Εκπαίδευση
  • Διεθνή
  • Ιστορία
  • Πολιτισμός
  • Αθλητικά
  • Πρόσωπα
  • Κοινωνικά
  • Κέρκυρα

Διάβασε ακόμα...   

Να σταματήσει τώρα η σφαγή του Παλαιστινιακού Λαού. Καμία στήριξη στο κράτος δολοφόνο του Ισραήλ.
Κέρκυρα 25-05-25

Να σταματήσει τώρα η σφαγή του Παλαιστινιακού Λαού. Καμία στήριξη στο κράτος δολοφόνο του Ισραήλ.

Ο πρόεδρος του Κρόνου Κ. Καββαδίας για το γήπεδο: «Να πραγματοποιήσουμε το όνειρό μας» (ΒΙΝΤΕΟ)
Αθλητικά 25-05-25

Ο πρόεδρος του Κρόνου Κ. Καββαδίας για το γήπεδο: «Να πραγματοποιήσουμε το όνειρό μας» (ΒΙΝΤΕΟ)

Συγκέντρωση διαμαρτυρίας  στο Υπουργείο Εσωτερικών την Τρίτη 27 Μαΐου
Εκπαίδευση 25-05-25

Συγκέντρωση διαμαρτυρίας  στο Υπουργείο Εσωτερικών την Τρίτη 27 Μαΐου

Σε συγκέντρωση διαμαρτυρίας μπροστά από το Υπουργείο Εσωτερικών την Τρίτη 27 Μαΐου, στις 13:00, καλεί τους εκπαιδευτικούς της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης η Διδασκαλική Ομοσπονδία Ελλάδας (ΔΟΕ), αντιδρώντας στις σχεδιαζόμενες...

ΣΗΜΑ: Τρίτη 27 Μαΐου, 20:30, Ο Ραφαήλ μέσα από το έργο του
Πολιτισμός 25-05-25

ΣΗΜΑ: Τρίτη 27 Μαΐου, 20:30, Ο Ραφαήλ μέσα από το έργο του

ΒΙΝΤΕΟ από το Δημοτικό Σχολείο Αργυράδων - Συγκινητικό τραγούδι με τίτλο: «Να αγαπάς το καθετί»
Κέρκυρα 25-05-25

ΒΙΝΤΕΟ από το Δημοτικό Σχολείο Αργυράδων - Συγκινητικό τραγούδι με τίτλο: «Να αγαπάς το καθετί»

«Η Παιδεία σε κρίση: Πώς η κοινωνία αφήνει το σχολείο να λυγίσει»
Εκπαίδευση 25-05-25

«Η Παιδεία σε κρίση: Πώς η κοινωνία αφήνει το σχολείο να λυγίσει»

Αγωνιστικές ομοσπονδίες χωρίς αγωνιστικές αποφάσεις;
Εκπαίδευση 25-05-25

Αγωνιστικές ομοσπονδίες χωρίς αγωνιστικές αποφάσεις;

Ωχ! Κάποιος έβαλε τις Πανελλαδικές μέσα στην απεργία των καθηγητών!
Εκπαίδευση 25-05-25

Ωχ! Κάποιος έβαλε τις Πανελλαδικές μέσα στην απεργία των καθηγητών!

Γάζα: Μια γιατρός χάνει 9 από τα παιδιά της ενώ σώζει παιδιά άλλων – Δεν κατάφερε να σώσει τα δικά της…
Διεθνή 25-05-25

Γάζα: Μια γιατρός χάνει 9 από τα παιδιά της ενώ σώζει παιδιά άλλων – Δεν κατάφερε να σώσει τα δικά της…

Αθωώθηκαν οι 17 διαδηλωτές για τη σωτηρία των Αγράφων
Επικαιρότητα 24-05-25

Αθωώθηκαν οι 17 διαδηλωτές για τη σωτηρία των Αγράφων

Είναι το pole dancing ότι πρέπει για τον πολιτισμό μας ...
Κέρκυρα 24-05-25

Είναι το pole dancing ότι πρέπει για τον πολιτισμό μας ...

Το χταπόδι
Κέρκυρα 24-05-25

Το χταπόδι

Για τις νέες προκλητικές εικόνες σε χώρους πολιτιστικής κληρονομιάς στην Κέρκυρα
Κέρκυρα 24-05-25

Για τις νέες προκλητικές εικόνες σε χώρους πολιτιστικής κληρονομιάς στην Κέρκυρα

 Στο Αυτόφωρο οι πέντε γυναίκες για το pole dancing στα ανάκτορα
Κέρκυρα 24-05-25

 Στο Αυτόφωρο οι πέντε γυναίκες για το pole dancing στα ανάκτορα

Εκπαιδευτικοί Θεσσαλονίκης: Συγκέντρωση - Διαδήλωση Αλληλεγγύης στον Παλαιστινιακό λαό - Σάββατο 24/5
Εκπαίδευση 24-05-25

Εκπαιδευτικοί Θεσσαλονίκης: Συγκέντρωση - Διαδήλωση Αλληλεγγύης στον Παλαιστινιακό λαό - Σάββατο 24/5

ΟΧΙ στις απαράδεκτες επιλογές ΔΑΚΕ – ΣΥΝΕΚ – ΠΕΚ και την αδράνεια της ΑΣΕ
Εκπαίδευση 24-05-25

ΟΧΙ στις απαράδεκτες επιλογές ΔΑΚΕ – ΣΥΝΕΚ – ΠΕΚ και την αδράνεια της ΑΣΕ

Αγώνας δρόμου στο Κερατσίνι την Κυριακή: Μαζική κινητοποίηση κατά της
Επικαιρότητα 24-05-25

Αγώνας δρόμου στο Κερατσίνι την Κυριακή: Μαζική κινητοποίηση κατά της "OIL ONE"

drepani.gr

Μια από τις ονομασίες με τις οποίες ήταν γνωστή η Κέρκυρα στην αρχαιότητα ήταν και η Δρεπάνη. Όνομα που χρησιμοποιήθηκε λόγω του σχήματός της. Η Δρεπάνη ταυτίζεται με το όπλο με το οποίο ο Κρόνος σκότωσε τον πατέρα του τον Ουρανό.

argyrades.gr

Σελίδες για τη ζωή, την ιστορία, τον πολιτισμό, στην Κέρκυρα. Με κριτική ματιά στην επικαιρότητα.

drepani
Copyright © 2025 drepani.gr. Με την επιφύλαξη κάθε δικαιώματος.
Το Joomla! είναι Ελεύθερο Λογισμικό που διατίθεται σύμφωνα με τη Γενική Δημόσια Άδεια Χρήσης GNU.