JA Purity IV JA Purity IV
  • Αρχική
  • Επικαιρότητα
  • Εκπαίδευση
  • Διεθνή
  • Ιστορία
  • Πολιτισμός
  • Αθλητικά
  • Πρόσωπα
  • Κοινωνικά
  • Κέρκυρα
JA Purity IV JA Purity IV
Κυριακή 8 Ιουνίου 2025 01:50
  • Αρχική
  • Επικαιρότητα
  • Εκπαίδευση
  • Διεθνή
  • Ιστορία
  • Πολιτισμός
  • Αθλητικά
  • Πρόσωπα
  • Κοινωνικά
  • Κέρκυρα
Πιστή σύμμαχος του Ισραήλ και στήριγμα της γενοκτονίας του Παλαιστινιακού λαού η κυβέρνηση της ΝΔ

06-07-2025 9:19
Διεθνή

Πιστή σύμμαχος του Ισραήλ και στήριγμα της γενοκτονίας του Παλαιστινιακού λαού η κυβέρνηση της ΝΔ
Η … «δημιουργική συγκάλυψη» του πολιτιστικού κενού της σχολικής ζωής με τα θέματα των Πανελλαδικών εξετάσεων στη Νεοελληνική Γλώσσα και η… σπίλωση των αριστερών ιδεών και σοσιαλιστικών κατακτήσεων μέσω του Όργουελ στα Αρχαία Ελληνικά

06-07-2025 8:56
Εκπαίδευση

Η … «δημιουργική συγκάλυψη» του πολιτιστικού κενού της σχολικής ζωής με τα θέματα των Πανελλαδικών εξετάσεων στη Νεοελληνική Γλώσσα και η… σπίλωση των αριστερών ιδεών και σοσιαλιστικών κατακτήσεων μέσω του Όργουελ στα Αρχαία Ελληνικά
Απίστευτο περιστατικό στις πανελλαδικές: Προσήγαγαν διευθύντρια λυκείου στο αστυνομικό τμήμα!

06-07-2025 8:46
Εκπαίδευση

Απίστευτο περιστατικό στις πανελλαδικές: Προσήγαγαν διευθύντρια λυκείου στο αστυνομικό τμήμα!
Για την προσπάθεια νοθείας στις εκλογές της ΕΔΟΘ

06-06-2025 19:40
Επικαιρότητα

Για την προσπάθεια νοθείας στις εκλογές της ΕΔΟΘ
ΔΔΕ Πειραιά: Δίωξη εκπαιδευτικού επειδή συμμετείχε σε στάση εργασίας!

06-06-2025 19:18
Εκπαίδευση

ΔΔΕ Πειραιά: Δίωξη εκπαιδευτικού επειδή συμμετείχε σε στάση εργασίας!
Κατηγορία: Εκπαίδευση
10 Μάι 2025

Εκπαιδευτικός ζήτησε δημιουργία νέου τμήματος στο Νηπιαγωγείο — Πήρε κλήση σε πειθαρχικό!

Χρήστος Κάτσικας

 Χρήστος Κάτσικας

Το πραγματικό πρόβλημα δεν είναι η αυστηρότητα. Είναι η πειθαρχημένη σιωπή που απλώνεται στους εκπαιδευτικούς χώρους. Ο φόβος να μιλήσεις, να διεκδικήσεις, να πεις το "αυτονόητο". Και αυτός ο φόβος είναι η πιο ύπουλη μορφή παραίτησης. Όχι μόνο του εκπαιδευτικού, αλλά και της ίδιας της κοινωνίας που τον στηρίζει.

Σε μια χώρα όπου οι ανάγκες της δημόσιας εκπαίδευσης αποσιωπώνται πίσω από διοικητικές σκιές, η αυτονόητη παιδαγωγική φροντίδα μπορεί να γίνει… κατηγορητήριο. Νηπιαγωγός, ασκώντας το θεσμικό της δικαίωμα και ηθικό της καθήκον, ζήτησε —τεκμηριωμένα— τη δημιουργία επιπλέον τμήματος στο Νηπιαγωγείο, με στόχο την αποσυμφόρηση και την ποιοτικότερη εκπαιδευτική διαδικασία. Η απάντηση; Κλήση σε απολογία και παραπομπή στο πειθαρχικό συμβούλιο.

Το "παράπτωμα"; Η διατύπωση επίσημου αιτήματος προς τη διοίκηση για ίδρυση δεύτερου τμήματος, με στόχο να τηρηθεί το παιδαγωγικό όριο στον αριθμό των μαθητών και να διασφαλιστεί η ασφάλεια και η ουσιαστική εκπαιδευτική επαφή των νηπίων.

Η είδηση προκαλεί αίσθηση, όχι μόνο στους εκπαιδευτικούς κύκλους, αλλά και στην ευρύτερη κοινωνία που παρακολουθεί με σκεπτικισμό τον τρόπο με τον οποίο η Πολιτεία επιλέγει να «τιμωρεί» την παιδαγωγική ευσυνειδησία.

Πηγές αναφέρουν ότι η εκπαιδευτικός δεν παραβίασε κάποια ιεραρχική διαδικασία ούτε ενήργησε αυθαίρετα. Αντιθέτως, κινήθηκε εντός των πλαισίων της διοικητικής δεοντολογίας, καταθέτοντας αίτημα που βασιζόταν σε αντικειμενικά δεδομένα — υπερπληθυσμό τάξης, ανάγκη για ειδική υποστήριξη, ελλείψεις σε υλικοτεχνική υποδομή.

Το ερώτημα που προκύπτει είναι εύλογο: Ποιος "δικάζει" την αγωνία για τα παιδιά;

Η υπόθεση, την οποία ήδη συνδικαλιστικοί φορείς έχουν χαρακτηρίσει «μνημείο αυταρχισμού», επαναφέρει στο προσκήνιο την ανάγκη για προστασία της ελεύθερης παιδαγωγικής φωνής μέσα στο σχολείο. Το σχολείο δεν μπορεί να λειτουργεί ως διοικητικό στρατόπεδο, αλλά ως κοινότητα διαλόγου, φροντίδας και δημοκρατικής συνύπαρξης.

Σε επικοινωνία μας με συναδέλφους της εκπαιδευτικού, έγινε σαφές ότι η ίδια χαίρει της εμπιστοσύνης και της εκτίμησης της τοπικής κοινωνίας και των γονέων. Το πειθαρχικό που της επιβλήθηκε, μοιάζει περισσότερο με απόπειρα παραδειγματισμού παρά με ουσιαστική διερεύνηση κάποιας "παράβασης".

Κι όλα αυτά, σε μια περίοδο που το δημόσιο σχολείο πασχίζει να σταθεί όρθιο ανάμεσα σε συγχωνεύσεις, υποχρηματοδότηση και έλλειψη προσωπικού. Αντί η Πολιτεία να επικροτεί και να ενισχύει τέτοιες πρωτοβουλίες, απαντά με το γνώριμο εργαλείο της πειθάρχησης.

Το ζητούμενο, τελικά, δεν είναι μόνο η δικαίωση μιας εκπαιδευτικού. Είναι η υπεράσπιση της ίδιας της παιδαγωγικής ελευθερίας.

Η παιδαγωγική ως "ύποπτη πράξη"

Η εκπαιδευτικός δεν προκάλεσε αναστάτωση, δεν αγνόησε καμία διαδικασία. Ζήτησε, με τεκμηρίωση, να λειτουργήσει και δεύτερο τμήμα στο Νηπιαγωγείο για να εξυπηρετηθούν τα παιδιά καλύτερα. Το αίτημά της δεν ήταν ούτε ιδιοτελές ούτε γραφειοκρατικό — ήταν παιδαγωγικό. Κι όμως, μεταφράστηκε σε "ανυπακοή", σε "παράκαμψη", σε "διοικητική αυθαιρεσία".

Αν η φροντίδα για τα νήπια και η υπεράσπιση της παιδαγωγικής ποιότητας εκλαμβάνεται ως πειθαρχικό παράπτωμα, τότε πρέπει να αναρωτηθούμε: Ποιος τελικά αποφασίζει για την ποιότητα της εκπαίδευσης; Οι διοικήσεις ή οι παιδαγωγοί;

Ο παραλογισμός της διοικητικής εξουσίας

Αντί να ακούσουν τη φωνή ενός ανθρώπου της πράξης, η Διοίκηση προτίμησε να εφαρμόσει ένα δόγμα σιωπής. Δεν είναι η πρώτη φορά. Ο εκπαιδευτικός που τολμά να διεκδικήσει καλύτερες συνθήκες —για τους μαθητές του, όχι για τον εαυτό του— γίνεται ύποπτος. Το βλέπουμε σε κάθε επίπεδο: από τις συγχωνεύσεις σχολείων μέχρι την αυστηρή ιεραρχία που επιβάλλεται ως «πολιτισμός πειθαρχίας».

Η διοίκηση ξεχνά, όμως, ότι το σχολείο δεν είναι στρατώνας. Είναι ζωντανός οργανισμός, με ανάγκες, αντιφάσεις και κυρίως: με ανθρώπους.

Όταν η σιωπή γίνεται πιο επικίνδυνη από το λάθος

Το πραγματικό πρόβλημα δεν είναι η αυστηρότητα. Είναι η πειθαρχημένη σιωπή που απλώνεται στους εκπαιδευτικούς χώρους. Ο φόβος να μιλήσεις, να διεκδικήσεις, να πεις το "αυτονόητο". Και αυτός ο φόβος είναι η πιο ύπουλη μορφή παραίτησης. Όχι μόνο του εκπαιδευτικού, αλλά και της ίδιας της κοινωνίας που τον στηρίζει.

Αν κάθε φορά που ένας εκπαιδευτικός υψώνει φωνή —όχι για τον εαυτό του, αλλά για τα παιδιά— η απάντηση είναι ένα "πειθαρχικό", τότε ας μην αναρωτιόμαστε γιατί τα σχολεία στενάζουν από υποστελέχωση, παραιτήσεις και αδιαφορία.

Η εκπαιδευτικός αυτή δεν πρέπει να απολογηθεί. Πρέπει να τιμηθεί. Γιατί υπερασπίστηκε αυτό που πολλοί ξέχασαν: ότι η Παιδεία ξεκινά από τη φροντίδα.

Read next

  • Facebook
  • X
  • LinkedIn
  • Threads
  • Pinterest
  • WhatsApp
  • Telegram
  • Trello
  • Email
  • Εκπαίδευση
  • Εκπαίδευση
  • Αρχική
  • Επικαιρότητα
  • Εκπαίδευση
  • Διεθνή
  • Ιστορία
  • Πολιτισμός
  • Αθλητικά
  • Πρόσωπα
  • Κοινωνικά
  • Κέρκυρα

Διάβασε ακόμα...   

Εκδήλωση: «Η γυναίκα γιατρός και η κοινωνική της παρουσία:  Προεκτάσεις προς κάθε κατεύθυνση, νησιωτικότητα»
Κέρκυρα 07-06-25

Εκδήλωση: «Η γυναίκα γιατρός και η κοινωνική της παρουσία: Προεκτάσεις προς κάθε κατεύθυνση, νησιωτικότητα»

Η … «δημιουργική συγκάλυψη» του πολιτιστικού κενού της σχολικής ζωής με τα θέματα των Πανελλαδικών εξετάσεων στη Νεοελληνική Γλώσσα και η… σπίλωση των αριστερών ιδεών και σοσιαλιστικών κατακτήσεων μέσω του Όργουελ στα Αρχαία Ελληνικά
Εκπαίδευση 07-06-25

Η … «δημιουργική συγκάλυψη» του πολιτιστικού κενού της σχολικής ζωής με τα θέματα των Πανελλαδικών εξετάσεων στη Νεοελληνική Γλώσσα και η… σπίλωση των αριστερών ιδεών και σοσιαλιστικών κατακτήσεων μέσω του Όργουελ στα Αρχαία Ελληνικά

Γάζα συγχώρεσέ μας που αργήσαμε, μα τώρα ερχόμαστε
Διεθνή 07-06-25

Γάζα συγχώρεσέ μας που αργήσαμε, μα τώρα ερχόμαστε

ΓΑΖΑ, ΣΥΓΧΩΡΕΣΕ ΜΑΣ ΠΟΥ ΑΡΓΗΣΑΜΕ ΜΑ ΤΩΡΑ ΕΡΧΟΜΑΣΤΕ Γράφει η Νινα Γεωργιάδου Έτσι τελειώνει το μήνυμά του, το Sumud, το καραβάνι Ανθρωπιάς από την Τυνησία, προς τη Γάζα, που θα συναντηθεί...

ΣΥΝΔΙΚΑΛΙΣΤΙΚΗ ΑΥΤΟΝΟΜΙΑ: Μια οφειλόμενη απάντηση
Εκπαίδευση 07-06-25

ΣΥΝΔΙΚΑΛΙΣΤΙΚΗ ΑΥΤΟΝΟΜΙΑ: Μια οφειλόμενη απάντηση

Απίστευτο περιστατικό στις πανελλαδικές: Προσήγαγαν διευθύντρια λυκείου στο αστυνομικό τμήμα!
Εκπαίδευση 07-06-25

Απίστευτο περιστατικό στις πανελλαδικές: Προσήγαγαν διευθύντρια λυκείου στο αστυνομικό τμήμα!

Για την προσπάθεια νοθείας στις εκλογές της ΕΔΟΘ
Επικαιρότητα 06-06-25

Για την προσπάθεια νοθείας στις εκλογές της ΕΔΟΘ

ΔΔΕ Πειραιά: Δίωξη εκπαιδευτικού επειδή συμμετείχε σε στάση εργασίας!
Εκπαίδευση 06-06-25

ΔΔΕ Πειραιά: Δίωξη εκπαιδευτικού επειδή συμμετείχε σε στάση εργασίας!

Με επιτυχία οι Αγώνες Στίβου Δημ. Σχολείων Νότιας Κέρκυρας
Κέρκυρα 06-06-25

Με επιτυχία οι Αγώνες Στίβου Δημ. Σχολείων Νότιας Κέρκυρας

ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΤΙΣ ΣΟΒΑΡΕΣ ΚΑΤΑΓΓΕΛΙΕΣ ΓΙΑ ΤΗ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΤΟΥ ΓΗΡΟΚΟΜΕΙΟΥ ΚΕΡΚΥΡΑΣ
Κέρκυρα 06-06-25

ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΤΙΣ ΣΟΒΑΡΕΣ ΚΑΤΑΓΓΕΛΙΕΣ ΓΙΑ ΤΗ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΤΟΥ ΓΗΡΟΚΟΜΕΙΟΥ ΚΕΡΚΥΡΑΣ

Δ. Μπιάγκης: Ζητάνε τώρα και τα ρέστα από τους εργαζόμενους
Κέρκυρα 06-06-25

Δ. Μπιάγκης: Ζητάνε τώρα και τα ρέστα από τους εργαζόμενους

Συλλυπητήρια μηνύματα για τον θάνατο του Σπύρου Ζερβόπουλου
Θάνατοι 06-06-25

Συλλυπητήρια μηνύματα για τον θάνατο του Σπύρου Ζερβόπουλου

Ποιος βασάνισε και οδήγησε στον θάνατο τον Βασίλη Μάγγο; (vid)
Επικαιρότητα 06-06-25

Ποιος βασάνισε και οδήγησε στον θάνατο τον Βασίλη Μάγγο; (vid)

Νοσοκομείο Νίκαιας: Αντί για προσλήψεις προσωπικού συνάπτουν σύμβαση με ιδιωτική εταιρεία
Επικαιρότητα 06-06-25

Νοσοκομείο Νίκαιας: Αντί για προσλήψεις προσωπικού συνάπτουν σύμβαση με ιδιωτική εταιρεία

Σύλλογος εργαζομένων Ψ.Ν.Α.: Όχι στην ποινικοποίηση της συνδικαλιστικής δράσης και στη δίωξη του προέδρου του Συλλόγου Θ. Δημουλά
Επικαιρότητα 06-06-25

Σύλλογος εργαζομένων Ψ.Ν.Α.: Όχι στην ποινικοποίηση της συνδικαλιστικής δράσης και στη δίωξη του προέδρου του Συλλόγου Θ. Δημουλά

Νίνας Γεωργιάδου, Ο έρωτας στα χρόνια του ολέθρου
Διεθνή 06-06-25

Νίνας Γεωργιάδου, Ο έρωτας στα χρόνια του ολέθρου

Πανελλήνιες: Ο μύθος των «εύκολων» θεμάτων και η πραγματικότητα των «μαθημάτων-καρμανιόλα»
Εκπαίδευση 06-06-25

Πανελλήνιες: Ο μύθος των «εύκολων» θεμάτων και η πραγματικότητα των «μαθημάτων-καρμανιόλα»

Ο δικαστής Ντρεντ[1] ξαναχτυπά……στον Πειραιά!
Εκπαίδευση 06-06-25

Ο δικαστής Ντρεντ[1] ξαναχτυπά……στον Πειραιά!

drepani.gr

Μια από τις ονομασίες με τις οποίες ήταν γνωστή η Κέρκυρα στην αρχαιότητα ήταν και η Δρεπάνη. Όνομα που χρησιμοποιήθηκε λόγω του σχήματός της. Η Δρεπάνη ταυτίζεται με το όπλο με το οποίο ο Κρόνος σκότωσε τον πατέρα του τον Ουρανό.

argyrades.gr

Σελίδες για τη ζωή, την ιστορία, τον πολιτισμό, στην Κέρκυρα. Με κριτική ματιά στην επικαιρότητα.

drepani
Copyright © 2025 drepani.gr. Με την επιφύλαξη κάθε δικαιώματος.
Το Joomla! είναι Ελεύθερο Λογισμικό που διατίθεται σύμφωνα με τη Γενική Δημόσια Άδεια Χρήσης GNU.