JA Purity IV JA Purity IV
  • Αρχική
  • Επικαιρότητα
  • Εκπαίδευση
  • Διεθνή
  • Ιστορία
  • Πολιτισμός
  • Αθλητικά
  • Πρόσωπα
  • Κοινωνικά
  • Κέρκυρα
JA Purity IV JA Purity IV
  • Αρχική
  • Επικαιρότητα
  • Εκπαίδευση
  • Διεθνή
  • Ιστορία
  • Πολιτισμός
  • Αθλητικά
  • Πρόσωπα
  • Κοινωνικά
  • Κέρκυρα
Τουλάχιστον 16 Παλαιστίνιοι νεκροί σε νέα ισραηλινή επίθεση στη Γάζα – Ανάμεσά τους πέντε αιτούντες ανθρωπιστικής βοήθειας

08-16-2025 9:42
Διεθνή

Τουλάχιστον 16 Παλαιστίνιοι νεκροί σε νέα ισραηλινή επίθεση στη Γάζα – Ανάμεσά τους πέντε αιτούντες ανθρωπιστικής βοήθειας
Παξοί – Αντίπαξοι: Ένα ταξίδι στον παράδεισο του Ιονίου

08-16-2025 9:28
Διαπόντια Νησιά - Παξοί

Παξοί – Αντίπαξοι: Ένα ταξίδι στον παράδεισο του Ιονίου
Τα θύματα του καλοκαιριού του ’48 στους δρόμους των Ιωαννίνων

08-16-2025 9:21
Ιστορία

Τα θύματα του καλοκαιριού του ’48 στους δρόμους των Ιωαννίνων
Η Παναγιά στη Σπιναλόγκα της Καλύμνου

08-16-2025 9:13
Πολιτισμός

Η Παναγιά στη Σπιναλόγκα της Καλύμνου
«Μπελλαντόνες στο Λιθάρι»: Παρουσίαση του νέου βιβλίου της Βούλας Τζιλιάνου - Κυριακή 17/8

08-15-2025 9:24
Κέρκυρα

«Μπελλαντόνες στο Λιθάρι»: Παρουσίαση του νέου βιβλίου της Βούλας Τζιλιάνου - Κυριακή 17/8
Κατηγορία: Εκπαίδευση
31 Ιανουαρίου 2025

“Δράσεις ενεργού πολίτη”: Υποκρισία, τζάμπα δουλειά, έλεγχος και αξιολόγηση

“Δράσεις ενεργού πολίτη”: Υποκρισία, τζάμπα δουλειά, έλεγχος και αξιολόγηση

αρχείο λήψης 2025 01 31T083458.019

ΕΝΟΤΗΤΑ ΑΝΤΙΣΤΑΣΗΣ ΑΝΑΤΡΟΠΗΣ ΠΕΙΡΑΙΑ

Τα σωματεία να κηρύξουν Απεργία – Αποχή από τις διαδικασίες των “δράσεων” που σχετίζονται με την αξιολόγηση – αυτοαξιολόγηση

Με εγκύκλιο που ήρθε στα σχολεία μετά τις διακοπές των Χριστουγέννων το ΥΠΑΙΘΑ καλεί εκπαιδευτικούς όλων των βαθμίδων συγκεκριμένων ειδικοτήτων και διδακτικών αντικειμένων που όλως τυχαίως (για το λύκειο) δεν έχουν Τράπεζα Θεμάτων να υλοποιήσουν ένα είδους προγράμματος σπουδών που αφορά τον «ενεργό πολίτη». Έχουμε να παρατηρήσουμε τα παρακάτω:

  1. Εκείνοι που ευθύνονται, κυβέρνηση, ΥΠΑΙΘΑ και διοίκηση για την λογική της ατομικής ευθύνης και αντιμετώπισης των κοινωνικών ζητημάτων και προβλημάτων, εκείνοι που ωθούν τη νεολαία σε ατομικές επιλογές και σε ένα πλήρες ανταγωνιστικό περιβάλλον με τις εξετάσεις να κυριαρχούν παντού, με τα διαγνωστικά τεστ της PISA να κατατάσουν και να κατηγοριοποιούν σχολεία, μαθητές και εκπαιδευτικούς,  με τον άκρατο κανιβαλισμό που επιδιώκουν με τα σχολεία των αρίστων και τα Ωνάσεια, με την πολυτυπία και πολυμορφία των σχολείων εντείνοντας τους ταξικούς φραγμούς και εισάγοντας ιδιωτικοοικονομικά κριτήρια στο δημόσιο και δωρεάν σχολείο,  εκείνοι που ακόμα και σε οξείες καταστάσεις όπως πυρκαγιές, πλημμύρες, ακραία καιρικά φαινόμενα στέλνουν το 112 αφού πρώτα έχουν διαλύσει κάθε έννοια κοινωνικής και δημόσιας προστασίας αφήνουν τον λαό απροστάτευτο και με την ατομική του ευθύνη για ό,τι πάθει, εκείνοι που διώκουν εκπαιδευτικούς που “ενεργούν” αναδεικνύοντας την γενοκτονία του παλαιστινιακού λαού, εκείνοι, λοιπόν, μιλούν τώρα για τον «ενεργό πολίτη».
  2. Η έννοια του «ενεργού πολίτη» σύμφωνα με την κυβέρνηση είναι η εξής (σύμφωνα με το συνοδευτικό της εγκυκλίου):

3. Καναλιζάρουν τους εφήβους σε συγκεκριμένους τρόπους και δρόμους έκφρασης της ανησυχίας τους και της αμφισβήτησης τους στην πολιτική και κοινωνική τους ισχύος που θα είναι ακίνδυνοι για την κυβέρνηση και το σύστημα. Δεν αναζητούν αίτια, δεν αναζητούν τρόπους αμφισβήτησης του κανιβαλικού τοπίου που επιβάλλουν στην κοινωνία.

4. Ταυτόχρονα, εξοικειώνουν τους νέους και τις νέες με την απλήρωτη εργασία. Δίνουν βεβαίωση παρακολούθησης αυτών των δράσεων για να τη βάλουν στο βιογραφικό τους και να δείξουν, προφανώς, στον αυριανό τους εργοδότη ότι δουλεύουν και τζάμπα!

5. Για πρώτη, ίσως, φορά θεσμοθετείται τόσο άμεση παρέμβαση του Διευθυντή/ντριας στο μάθημα. Συγκεκριμένα, (όχι στην εγκύκλιο, αλλά) στον “οδηγό εκπαιδευτικού” αναφέρεται ότι “ο/η Διευθυντής/ντρια ή ο/η Προϊστάμενος/η, συγκροτεί σε συνεργασία με τα μέλη του Συλλόγου Διδασκόντων, κατάλογο προτεινόμενων θεμάτων (τίτλοι και σύντομη περιγραφή) ανά θεματικό πεδίο σύμφωνα με το ΠΣ. Ο Σύλλογος Διδασκόντων ενημερώνεται για τον κατάλογο σε συνεδρία του και ακολουθεί συζήτηση επί αυτού. Σε κάθε περίπτωση ο Διευθυντής/ντρια ή ο/η Προϊστάμενος/η αποφασίζουν για τον τελικό κατάλογο”.

6. Αποτελεί άλλη μια προσπάθεια επιβολής της λογικής της αξιολόγηση της σχολικής μονάδας που ανοίγει τον ασκό του Αιόλου για οποιαδήποτε μάθημα και γνωστικό αντικείμενο και οποιαδήποτε δράση εκπονεί ο εκπαιδευτικός με τους μαθητές και μαθήτριες να εντάσσεται σε αυτή. Το ΙΕΠ είναι ξεκάθαρο παρότι δεν αναφέρεται στην εγκύκλιο. Μάλιστα, στη διαδικασία εμπλέκονται και οι μαθητές/τριες! Δείτε και πάλι από τον “οδηγό εκπαιδευτικού”: “Η αποτίμηση της υλοποίησης/ολοκλήρωσης κάθε δράσης γίνεται από κοινού από τον/την Διευθυντή/ντρια ή τον/την Ποϊστάμενο/η και τους/τις εμπλεκόμενους/ες εκπαιδευτικούς και μαθητές/τριες”!

7. Για μας είναι ξεκάθαρο πως οι εκπαιδευτικοί δεν πρέπει να μπουν σε αυτήν  τη λογική. Αλλά να αναδείξουν ότι η έννοια του κοινωνικού πολίτη διακατέχεται από την αλληλεγγύη κι όχι από την φιλανθρωπία, από την αναζήτηση των αιτών των κοινωνικών προβλημάτων κι όχι από την συγκάλυψή τους, από την διεκδίκηση καλύτερης δημόσιας και δωρεάν παιδείας και υγείας κι όχι παιδεία  και υγεία εμπόρευμα για λίγους και εκλεκτούς, από την καταδίκη των πολέμων και των χιλιάδων  θανάτων στο «πεδίο των μαχών» για τα συμφέροντα των ιμπεριαλιστών και του κεφαλαίου και το μοίρασμα των ζωνών επιρροής και εκμετάλλευσης,  από τον δίκιο αγώνα των λαών όπως της Παλαιστίνης για αυτοδιάθεση και λευτεριά κι όχι στην υποστήριξη ενός κράτους δολοφόνου όπως το Ισραήλ, από την υποστήριξη και συμπόρευση των αγώνων των εργαζομένων για καλύτερους μισθούς και αξιοπρεπή ζωή και όχι την ελαστική εργασία για 12 ώρες το 24ωρο και την αυθαιρεσία του εργοδότη.

8. Ξέρουμε ότι κάθε καλή πρόθεση των συναδέλφων και συναδελφισσών να κάνουν κάτι  ενδιαφέρον και με κοινωνικές προεκτάσεις, δηλητηριάζεται όταν μπαίνει υπό την κρατική θεσμική σκέπη. Παρόλα αυτά, καλούμε τόσους τους συναδέλφους και τις συναδέλφισσες να δώσουν ένα τέτοιον χαρακτήρα σε αυτήν την παρέμβαση του ΥΠΑΙΘΑ στο πρόγραμμα σπουδών με αυθαίρετο και γραφειοκρατικό τρόπο που θυμίζει τις πιο σκοτεινές περιόδους της πρόσφατης πολιτικής και κοινωνικής ιστορίας του τόπου. Ταυτόχρονα να δηλώσουν ότι οποιαδήποτε δράση εκπονήσουν με τους μαθητές και μαθήτριες δε επιθυμούν να ενταχθεί στην ααυτοαξιολόγηση του σχολείου. 

9. Άμεσα η ΟΛΜΕ και η ΕΛΜΕ να  καλέσουν του συναδέλφους και τις συνδέλφισσες σε ανάλογη στάση και θέση. Να αποφασίσουν τα σωματεία ΑΠΕΡΓΙΑ – ΑΠΟΧΗ από κάθε ενέργεια του “ενεργού πολίτη” που σχετίζεται με την αξιολόγηση των εκπαιδευτικών και με την αυτοαξιολόγηση/αξιολόγηση του σχολείου!

Read next

  • Facebook
  • X
  • LinkedIn
  • Threads
  • Pinterest
  • WhatsApp
  • Telegram
  • Trello
  • Email
  • Εκπαίδευση
  • Εκπαίδευση
  • Αρχική
  • Επικαιρότητα
  • Εκπαίδευση
  • Διεθνή
  • Ιστορία
  • Πολιτισμός
  • Αθλητικά
  • Πρόσωπα
  • Κοινωνικά
  • Κέρκυρα

Διάβασε ακόμα...   

Η Παναγιά τση Πατρίδας.
Κέρκυρα 16-08-25

Η Παναγιά τση Πατρίδας.

Τουλάχιστον 16 Παλαιστίνιοι νεκροί σε νέα ισραηλινή επίθεση στη Γάζα – Ανάμεσά τους πέντε αιτούντες ανθρωπιστικής βοήθειας
Διεθνή 16-08-25

Τουλάχιστον 16 Παλαιστίνιοι νεκροί σε νέα ισραηλινή επίθεση στη Γάζα – Ανάμεσά τους πέντε αιτούντες ανθρωπιστικής βοήθειας

ΣΥΓΚΕΝΤΡΩΣΗ ΚΥΡΙΑΚΗ 24 ΑΥΓΟΥΣΤΟΥ ΣΤΙΣ 20:00 ΣΤΟ ΠΕΝΤΟΦΑΝΑΡΟ - ΑΛΛΗΛΕΓΓΥΗ ΣΤΟΝ ΗΡΩΪΚΟ ΛΑΟ ΤΗΣ ΠΑΛΑΙΣΤΙΝΗΣ
Κέρκυρα 16-08-25

ΣΥΓΚΕΝΤΡΩΣΗ ΚΥΡΙΑΚΗ 24 ΑΥΓΟΥΣΤΟΥ ΣΤΙΣ 20:00 ΣΤΟ ΠΕΝΤΟΦΑΝΑΡΟ - ΑΛΛΗΛΕΓΓΥΗ ΣΤΟΝ ΗΡΩΪΚΟ ΛΑΟ ΤΗΣ ΠΑΛΑΙΣΤΙΝΗΣ

Η ανακοίνωση του Εργατικού Κέντρου Κέρκυρας ΟΛΟΙ ΤΗΝ ΚΥΡΙΑΚΗ 24 ΑΥΓΟΥΣΤΟΥΣΤΙΣ 20:00 ΣΤΟ ΠΕΝΤΟΦΑΝΑΡΟΑΛΛΗΛΕΓΓΥΗ ΣΤΟΝ ΗΡΩΪΚΟ ΛΑΟ ΤΗΣ ΠΑΛΑΙΣΤΙΝΗΣΝΑ ΣΤΑΜΑΤΗΣΕΙ ΤΩΡΑ Η...

Το 112 για όλους… Εναέρια μέσα με… μέσο
Επικαιρότητα 16-08-25

Το 112 για όλους… Εναέρια μέσα με… μέσο

Παξοί – Αντίπαξοι: Ένα ταξίδι στον παράδεισο του Ιονίου
Διαπόντια Νησιά - Παξοί 16-08-25

Παξοί – Αντίπαξοι: Ένα ταξίδι στον παράδεισο του Ιονίου

Τα θύματα του καλοκαιριού του ’48 στους δρόμους των Ιωαννίνων
Ιστορία 16-08-25

Τα θύματα του καλοκαιριού του ’48 στους δρόμους των Ιωαννίνων

Η Παναγιά στη Σπιναλόγκα της Καλύμνου
Πολιτισμός 16-08-25

Η Παναγιά στη Σπιναλόγκα της Καλύμνου

«Μπελλαντόνες στο Λιθάρι»: Παρουσίαση του νέου βιβλίου της Βούλας Τζιλιάνου - Κυριακή 17/8
Κέρκυρα 15-08-25

«Μπελλαντόνες στο Λιθάρι»: Παρουσίαση του νέου βιβλίου της Βούλας Τζιλιάνου - Κυριακή 17/8

Το σπίτι
Κέρκυρα 15-08-25

Το σπίτι

Δεκαπενταύγουστος στην Παλαιστίνη
Διεθνή 15-08-25

Δεκαπενταύγουστος στην Παλαιστίνη

Τζιτζίκια: Τι ξέρετε εσείς από Αύγουστο;
Πολιτισμός 15-08-25

Τζιτζίκια: Τι ξέρετε εσείς από Αύγουστο;

«Για τις πυρκαγιές στη Ζάκυνθο και σε όλη τη χώρα –Συγκέντρωση ειδών αλληλεγγύης»
Περιφ. Ιονίων Νήσων 15-08-25

«Για τις πυρκαγιές στη Ζάκυνθο και σε όλη τη χώρα –Συγκέντρωση ειδών αλληλεγγύης»

«Άρχισαν τα όργανα», οι συγκρούσεις, τα εξώδικα
Εκπαίδευση 14-08-25

«Άρχισαν τα όργανα», οι συγκρούσεις, τα εξώδικα

Κώστας Βιδάλης: Υπόδειγμα συνέπειας και αυτοθυσίας – Ένα από τα πιο φριχτά εγκλήματα που γνώρισε ο τόπος
Πρόσωπα 14-08-25

Κώστας Βιδάλης: Υπόδειγμα συνέπειας και αυτοθυσίας – Ένα από τα πιο φριχτά εγκλήματα που γνώρισε ο τόπος

Θα πας;
Κέρκυρα 14-08-25

Θα πας;

«Υπηρεσιακές Μεταβολές 2025 – Αναγκαίες Ενέργειες μετά τη Σύσταση Νέων Οργανικών Θέσεων»
Εκπαίδευση 14-08-25

«Υπηρεσιακές Μεταβολές 2025 – Αναγκαίες Ενέργειες μετά τη Σύσταση Νέων Οργανικών Θέσεων»

Μαζική διαμαρτυρία στο λιμάνι του Πειραιά για το Crown Iris με τους Ισραηλινούς (φωτο)
Επικαιρότητα 14-08-25

Μαζική διαμαρτυρία στο λιμάνι του Πειραιά για το Crown Iris με τους Ισραηλινούς (φωτο)

drepani.gr

Μια από τις ονομασίες με τις οποίες ήταν γνωστή η Κέρκυρα στην αρχαιότητα ήταν και η Δρεπάνη. Όνομα που χρησιμοποιήθηκε λόγω του σχήματός της. Η Δρεπάνη ταυτίζεται με το όπλο με το οποίο ο Κρόνος σκότωσε τον πατέρα του τον Ουρανό.

argyrades.gr

Σελίδες για τη ζωή, την ιστορία, τον πολιτισμό, στην Κέρκυρα. Με κριτική ματιά στην επικαιρότητα.

drepani
Copyright © 2025 drepani.gr. Με την επιφύλαξη κάθε δικαιώματος.
Το Joomla! είναι Ελεύθερο Λογισμικό που διατίθεται σύμφωνα με τη Γενική Δημόσια Άδεια Χρήσης GNU.