JA Purity IV JA Purity IV
  • Αρχική
  • Επικαιρότητα
  • Εκπαίδευση
  • Διεθνή
  • Ιστορία
  • Πολιτισμός
  • Αθλητικά
  • Πρόσωπα
  • Κοινωνικά
  • Κέρκυρα
JA Purity IV JA Purity IV
  • Αρχική
  • Επικαιρότητα
  • Εκπαίδευση
  • Διεθνή
  • Ιστορία
  • Πολιτισμός
  • Αθλητικά
  • Πρόσωπα
  • Κοινωνικά
  • Κέρκυρα
Στη Λάρισα η αστυνομία απαγορεύει κάθε δημόσια συνάθροιση την Κυριακή, μέρα συγκεντρώσεων για την Παλαιστίνη

06-14-2025 23:50
Επικαιρότητα

Στη Λάρισα η αστυνομία απαγορεύει κάθε δημόσια συνάθροιση την Κυριακή, μέρα συγκεντρώσεων για την Παλαιστίνη
Η Αλληλεγγύη στην Παλαιστίνη είναι η απάντηση

06-14-2025 23:46
Διεθνή

Η Αλληλεγγύη στην Παλαιστίνη είναι η απάντηση
Περιοδικό «Νυχτερινό», έτους 2025 – Το περιοδικό του 1ου εσπερινού ΕΠΑΛ Περιστερίου

06-14-2025 23:36
Εκπαίδευση

Περιοδικό «Νυχτερινό», έτους 2025 – Το περιοδικό του 1ου εσπερινού ΕΠΑΛ Περιστερίου
Νέα επίθεση του Ισραήλ στο Ιράν – Η Τεχεράνη απαντά με πυραύλους, στα καταφύγια οι ισραηλινοί πολίτες

06-14-2025 23:28
Διεθνή

Νέα επίθεση του Ισραήλ στο Ιράν – Η Τεχεράνη απαντά με πυραύλους, στα καταφύγια οι ισραηλινοί πολίτες
Τα γενέθλια του Βασιλέως Καρόλου Γ’ στην Κέρκυρα – Οι Βρετανοτσολιάδες και η τερατώδης αγγλική βία στα Επτάνησα

06-14-2025 22:20
Κέρκυρα

Τα γενέθλια του Βασιλέως Καρόλου Γ’ στην Κέρκυρα – Οι Βρετανοτσολιάδες και η τερατώδης αγγλική βία στα Επτάνησα
Κατηγορία: Εκπαίδευση
31 Ιανουαρίου 2025

“Δράσεις ενεργού πολίτη”: Υποκρισία, τζάμπα δουλειά, έλεγχος και αξιολόγηση

“Δράσεις ενεργού πολίτη”: Υποκρισία, τζάμπα δουλειά, έλεγχος και αξιολόγηση

αρχείο λήψης 2025 01 31T083458.019

ΕΝΟΤΗΤΑ ΑΝΤΙΣΤΑΣΗΣ ΑΝΑΤΡΟΠΗΣ ΠΕΙΡΑΙΑ

Τα σωματεία να κηρύξουν Απεργία – Αποχή από τις διαδικασίες των “δράσεων” που σχετίζονται με την αξιολόγηση – αυτοαξιολόγηση

Με εγκύκλιο που ήρθε στα σχολεία μετά τις διακοπές των Χριστουγέννων το ΥΠΑΙΘΑ καλεί εκπαιδευτικούς όλων των βαθμίδων συγκεκριμένων ειδικοτήτων και διδακτικών αντικειμένων που όλως τυχαίως (για το λύκειο) δεν έχουν Τράπεζα Θεμάτων να υλοποιήσουν ένα είδους προγράμματος σπουδών που αφορά τον «ενεργό πολίτη». Έχουμε να παρατηρήσουμε τα παρακάτω:

  1. Εκείνοι που ευθύνονται, κυβέρνηση, ΥΠΑΙΘΑ και διοίκηση για την λογική της ατομικής ευθύνης και αντιμετώπισης των κοινωνικών ζητημάτων και προβλημάτων, εκείνοι που ωθούν τη νεολαία σε ατομικές επιλογές και σε ένα πλήρες ανταγωνιστικό περιβάλλον με τις εξετάσεις να κυριαρχούν παντού, με τα διαγνωστικά τεστ της PISA να κατατάσουν και να κατηγοριοποιούν σχολεία, μαθητές και εκπαιδευτικούς,  με τον άκρατο κανιβαλισμό που επιδιώκουν με τα σχολεία των αρίστων και τα Ωνάσεια, με την πολυτυπία και πολυμορφία των σχολείων εντείνοντας τους ταξικούς φραγμούς και εισάγοντας ιδιωτικοοικονομικά κριτήρια στο δημόσιο και δωρεάν σχολείο,  εκείνοι που ακόμα και σε οξείες καταστάσεις όπως πυρκαγιές, πλημμύρες, ακραία καιρικά φαινόμενα στέλνουν το 112 αφού πρώτα έχουν διαλύσει κάθε έννοια κοινωνικής και δημόσιας προστασίας αφήνουν τον λαό απροστάτευτο και με την ατομική του ευθύνη για ό,τι πάθει, εκείνοι που διώκουν εκπαιδευτικούς που “ενεργούν” αναδεικνύοντας την γενοκτονία του παλαιστινιακού λαού, εκείνοι, λοιπόν, μιλούν τώρα για τον «ενεργό πολίτη».
  2. Η έννοια του «ενεργού πολίτη» σύμφωνα με την κυβέρνηση είναι η εξής (σύμφωνα με το συνοδευτικό της εγκυκλίου):

3. Καναλιζάρουν τους εφήβους σε συγκεκριμένους τρόπους και δρόμους έκφρασης της ανησυχίας τους και της αμφισβήτησης τους στην πολιτική και κοινωνική τους ισχύος που θα είναι ακίνδυνοι για την κυβέρνηση και το σύστημα. Δεν αναζητούν αίτια, δεν αναζητούν τρόπους αμφισβήτησης του κανιβαλικού τοπίου που επιβάλλουν στην κοινωνία.

4. Ταυτόχρονα, εξοικειώνουν τους νέους και τις νέες με την απλήρωτη εργασία. Δίνουν βεβαίωση παρακολούθησης αυτών των δράσεων για να τη βάλουν στο βιογραφικό τους και να δείξουν, προφανώς, στον αυριανό τους εργοδότη ότι δουλεύουν και τζάμπα!

5. Για πρώτη, ίσως, φορά θεσμοθετείται τόσο άμεση παρέμβαση του Διευθυντή/ντριας στο μάθημα. Συγκεκριμένα, (όχι στην εγκύκλιο, αλλά) στον “οδηγό εκπαιδευτικού” αναφέρεται ότι “ο/η Διευθυντής/ντρια ή ο/η Προϊστάμενος/η, συγκροτεί σε συνεργασία με τα μέλη του Συλλόγου Διδασκόντων, κατάλογο προτεινόμενων θεμάτων (τίτλοι και σύντομη περιγραφή) ανά θεματικό πεδίο σύμφωνα με το ΠΣ. Ο Σύλλογος Διδασκόντων ενημερώνεται για τον κατάλογο σε συνεδρία του και ακολουθεί συζήτηση επί αυτού. Σε κάθε περίπτωση ο Διευθυντής/ντρια ή ο/η Προϊστάμενος/η αποφασίζουν για τον τελικό κατάλογο”.

6. Αποτελεί άλλη μια προσπάθεια επιβολής της λογικής της αξιολόγηση της σχολικής μονάδας που ανοίγει τον ασκό του Αιόλου για οποιαδήποτε μάθημα και γνωστικό αντικείμενο και οποιαδήποτε δράση εκπονεί ο εκπαιδευτικός με τους μαθητές και μαθήτριες να εντάσσεται σε αυτή. Το ΙΕΠ είναι ξεκάθαρο παρότι δεν αναφέρεται στην εγκύκλιο. Μάλιστα, στη διαδικασία εμπλέκονται και οι μαθητές/τριες! Δείτε και πάλι από τον “οδηγό εκπαιδευτικού”: “Η αποτίμηση της υλοποίησης/ολοκλήρωσης κάθε δράσης γίνεται από κοινού από τον/την Διευθυντή/ντρια ή τον/την Ποϊστάμενο/η και τους/τις εμπλεκόμενους/ες εκπαιδευτικούς και μαθητές/τριες”!

7. Για μας είναι ξεκάθαρο πως οι εκπαιδευτικοί δεν πρέπει να μπουν σε αυτήν  τη λογική. Αλλά να αναδείξουν ότι η έννοια του κοινωνικού πολίτη διακατέχεται από την αλληλεγγύη κι όχι από την φιλανθρωπία, από την αναζήτηση των αιτών των κοινωνικών προβλημάτων κι όχι από την συγκάλυψή τους, από την διεκδίκηση καλύτερης δημόσιας και δωρεάν παιδείας και υγείας κι όχι παιδεία  και υγεία εμπόρευμα για λίγους και εκλεκτούς, από την καταδίκη των πολέμων και των χιλιάδων  θανάτων στο «πεδίο των μαχών» για τα συμφέροντα των ιμπεριαλιστών και του κεφαλαίου και το μοίρασμα των ζωνών επιρροής και εκμετάλλευσης,  από τον δίκιο αγώνα των λαών όπως της Παλαιστίνης για αυτοδιάθεση και λευτεριά κι όχι στην υποστήριξη ενός κράτους δολοφόνου όπως το Ισραήλ, από την υποστήριξη και συμπόρευση των αγώνων των εργαζομένων για καλύτερους μισθούς και αξιοπρεπή ζωή και όχι την ελαστική εργασία για 12 ώρες το 24ωρο και την αυθαιρεσία του εργοδότη.

8. Ξέρουμε ότι κάθε καλή πρόθεση των συναδέλφων και συναδελφισσών να κάνουν κάτι  ενδιαφέρον και με κοινωνικές προεκτάσεις, δηλητηριάζεται όταν μπαίνει υπό την κρατική θεσμική σκέπη. Παρόλα αυτά, καλούμε τόσους τους συναδέλφους και τις συναδέλφισσες να δώσουν ένα τέτοιον χαρακτήρα σε αυτήν την παρέμβαση του ΥΠΑΙΘΑ στο πρόγραμμα σπουδών με αυθαίρετο και γραφειοκρατικό τρόπο που θυμίζει τις πιο σκοτεινές περιόδους της πρόσφατης πολιτικής και κοινωνικής ιστορίας του τόπου. Ταυτόχρονα να δηλώσουν ότι οποιαδήποτε δράση εκπονήσουν με τους μαθητές και μαθήτριες δε επιθυμούν να ενταχθεί στην ααυτοαξιολόγηση του σχολείου. 

9. Άμεσα η ΟΛΜΕ και η ΕΛΜΕ να  καλέσουν του συναδέλφους και τις συνδέλφισσες σε ανάλογη στάση και θέση. Να αποφασίσουν τα σωματεία ΑΠΕΡΓΙΑ – ΑΠΟΧΗ από κάθε ενέργεια του “ενεργού πολίτη” που σχετίζεται με την αξιολόγηση των εκπαιδευτικών και με την αυτοαξιολόγηση/αξιολόγηση του σχολείου!

Read next

  • Facebook
  • X
  • LinkedIn
  • Threads
  • Pinterest
  • WhatsApp
  • Telegram
  • Trello
  • Email
  • Εκπαίδευση
  • Εκπαίδευση
  • Αρχική
  • Επικαιρότητα
  • Εκπαίδευση
  • Διεθνή
  • Ιστορία
  • Πολιτισμός
  • Αθλητικά
  • Πρόσωπα
  • Κοινωνικά
  • Κέρκυρα

Διάβασε ακόμα...   

Ασκωθήκαμε μπονώρα να πάμετε στο χτήμα να μάσουμε τα κουκιά το μπίζι και τα ρεβύθια.
Κέρκυρα 15-06-25

Ασκωθήκαμε μπονώρα να πάμετε στο χτήμα να μάσουμε τα κουκιά το μπίζι και τα ρεβύθια.

Στη Λάρισα η αστυνομία απαγορεύει κάθε δημόσια συνάθροιση την Κυριακή, μέρα συγκεντρώσεων για την Παλαιστίνη
Επικαιρότητα 14-06-25

Στη Λάρισα η αστυνομία απαγορεύει κάθε δημόσια συνάθροιση την Κυριακή, μέρα συγκεντρώσεων για την Παλαιστίνη

Φτου, φτου, φτου.
Κέρκυρα 15-06-25

Φτου, φτου, φτου.

Γράφει ο Γιώργος Καγκουρίδης 15 Ιουνίου 2023 "δε πουγιεται" VII ΦΤΟΥ, ΦΤΟΥ, ΦΤΟΥ - Μας εματιάσανε, δε μπορεί… Φτου, φτου, φτου… - Γιατί ειμάστεν’ όμορφοι; - Τω καιρώ εκείνω. - Και...

Μια ανείπωτη τραγωδία που βαραίνει την εκπαιδευτική και κοινωνική συνείδηση
Εκπαίδευση 15-06-25

Μια ανείπωτη τραγωδία που βαραίνει την εκπαιδευτική και κοινωνική συνείδηση

Περιοδικό «Νυχτερινό», έτους 2025 – Το περιοδικό του 1ου εσπερινού ΕΠΑΛ Περιστερίου
Εκπαίδευση 14-06-25

Περιοδικό «Νυχτερινό», έτους 2025 – Το περιοδικό του 1ου εσπερινού ΕΠΑΛ Περιστερίου

Τα γενέθλια του Βασιλέως Καρόλου Γ’ στην Κέρκυρα – Οι Βρετανοτσολιάδες και η τερατώδης αγγλική βία στα Επτάνησα
Κέρκυρα 14-06-25

Τα γενέθλια του Βασιλέως Καρόλου Γ’ στην Κέρκυρα – Οι Βρετανοτσολιάδες και η τερατώδης αγγλική βία στα Επτάνησα

Για την κατασκευή μαρίνας στην Ημερολιά Κασσιόπης:
Βόρεια Κέρκυρα 14-06-25

Για την κατασκευή μαρίνας στην Ημερολιά Κασσιόπης: "Φαραωνικό" έργο - ζημιά τεράστια στον τόπο

Ενέργειες Αναπληρώτριας Περιφερειακής Διευθύντριας παραπέμπουν σε ζοφερές εποχές του παρελθόντος
Εκπαίδευση 14-06-25

Ενέργειες Αναπληρώτριας Περιφερειακής Διευθύντριας παραπέμπουν σε ζοφερές εποχές του παρελθόντος

Το σχολείο δεν είναι ο τοίχος που κρεμάμε τιμητικές πινακίδες για πολιτικές σκοπιμότητες (Με αφορμή την ονοματοδοσία ενός σχολείου)
Εκπαίδευση 14-06-25

Το σχολείο δεν είναι ο τοίχος που κρεμάμε τιμητικές πινακίδες για πολιτικές σκοπιμότητες (Με αφορμή την ονοματοδοσία ενός σχολείου)

Κέρκυρα: Στάση λεωφορείου δεν είχε παγκάκι και οι κάτοικοι έδρασαν μόνοι τους
Κέρκυρα 13-06-25

Κέρκυρα: Στάση λεωφορείου δεν είχε παγκάκι και οι κάτοικοι έδρασαν μόνοι τους

Συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου Νότιας Κέρκυρας με 24 θέματα! - Δευτέρα 16/6
Νότια Κέρκυρα 13-06-25

Συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου Νότιας Κέρκυρας με 24 θέματα! - Δευτέρα 16/6

Νυχτερινές διακοπές υδροδότησης από την Κοινότητα Χλωμού έως την περιοχή της Λίνιας
Κέρκυρα 13-06-25

Νυχτερινές διακοπές υδροδότησης από την Κοινότητα Χλωμού έως την περιοχή της Λίνιας

Συνεδριάζει το δημοτικό συμβούλιο του Δήμου Κεντρικής Κέρκυρας & ΔΝ τη Δευτέρα 16/6
Κεντρική Κέρκυρα 13-06-25

Συνεδριάζει το δημοτικό συμβούλιο του Δήμου Κεντρικής Κέρκυρας & ΔΝ τη Δευτέρα 16/6

Στήθος μάρμαρο καρδιά πατάτα
Κέρκυρα 13-06-25

Στήθος μάρμαρο καρδιά πατάτα

Ο ενθικοσοσιαλισμός είναι εδώ!
Διεθνή 13-06-25

Ο ενθικοσοσιαλισμός είναι εδώ!

Απεργία στην εκπαίδευση στο Παρίσι αλληλεγγύης στην Παλαιστίνη
Εκπαίδευση 13-06-25

Απεργία στην εκπαίδευση στο Παρίσι αλληλεγγύης στην Παλαιστίνη

Από τη συγκέντρωση στο Σύνταγμα 12/5 ενάντια στις διώξεις και τα πειθαρχικά
Εκπαίδευση 13-06-25

Από τη συγκέντρωση στο Σύνταγμα 12/5 ενάντια στις διώξεις και τα πειθαρχικά

drepani.gr

Μια από τις ονομασίες με τις οποίες ήταν γνωστή η Κέρκυρα στην αρχαιότητα ήταν και η Δρεπάνη. Όνομα που χρησιμοποιήθηκε λόγω του σχήματός της. Η Δρεπάνη ταυτίζεται με το όπλο με το οποίο ο Κρόνος σκότωσε τον πατέρα του τον Ουρανό.

argyrades.gr

Σελίδες για τη ζωή, την ιστορία, τον πολιτισμό, στην Κέρκυρα. Με κριτική ματιά στην επικαιρότητα.

drepani
Copyright © 2025 drepani.gr. Με την επιφύλαξη κάθε δικαιώματος.
Το Joomla! είναι Ελεύθερο Λογισμικό που διατίθεται σύμφωνα με τη Γενική Δημόσια Άδεια Χρήσης GNU.