09-07-2025 9:50
Εκπαίδευση
- Κατηγορία: Εκπαίδευση
Ανακοινώθηκαν οι προσλήψεις 18.566 αναπληρωτών εκπαιδευτικών για το 2025-2026 - Όλα τα ονόματα - Πάνω από 16.000 πραγματικά κενά (!)

Ανακοινώθηκαν οι προσλήψεις 18.566 αναπληρωτών εκπαιδευτικών για το 2025-2026 - Όλα τα ονόματα - Πάνω από 16.000 πραγματικά κενά (!)
18.566 αναπληρωτές εκπαιδευτικοί για το σχολικό έτος 2025-2026
Παρά τις κυβερνητικές θριαμβολογίες η σχολική χρονιά δηλ θα ξεκινήσει την άλλη βδομάδα με τουλάχιστον 16.000 πραγματικά κενά (!), χωρίς να υπολογίζουμε Ενισχυτική, ΜΝΑΕ, τυχόν άδειες/αποσπάσεις, κ.ά.
Η ανάλυση από τον Πάνο Ντούλα.
Πρώτο σημείο: σε σύνολο σχεδόν 41.000 κενών (έτσι όπως τα ορίζει κι υπολογίζει τοπική και κεντρική Διοίκηση και τα μαθαίνουμε μέσω pde/Patreas/AB/ewall κι άλλων διαδικτυακών πηγών ανεπίσημα), το Υπουργείο προσέλαβε χτες για το Α' κύμα αναπληρωτών μόλις 25.000 αναπληρωτές εκπαιδευτικούς και ΕΕΠ/ΕΒΠ. Η σχολική χρονιά δηλ θα ξεκινήσει την άλλη βδομάδα με τουλάχιστον 16.000 πραγματικά κενά (!), χωρίς να υπολογίζουμε Ενισχυτική, ΜΝΑΕ, τυχόν άδειες/αποσπάσεις, κ.ά. Χρειάζεται ΑΜΕΣΑ δεύτερο κύμα αναπληρωτών.
Δεύτερο σημείο: η κάλυψη στην Ειδική είναι πιο μεγάλη λογικά λόγω πιστώσεων ΕΣΠΑ (που κάποια στιγμή τελειώνουν). Η Γενική, που είναι τακτικού προϋπολογισμού, έχει πολύ χαμηλότερα ποσοστά.
Τέλος, ενώ τα κενά είναι ΤΩΡΑ 41.000 (+ ΜΝΑΕ, Ενισχυτική, νέες άδειες, κ.ά.), η Κυβέρνηση μίλησε για συνολικές προσλήψεις-πιστώσεις 37.000 αναπληρωτών φέτος (!!!), αριθμός που αναφέρεται στα διαθέσιμα για ΟΛΗ τη χρονιά. Δηλ οι Μητσοτάκης/Ζαχαράκη δηλώνουν συνειδητά ότι ΔΕΝ θα καλύψουν ΟΛΑ τα κενά φέτος, ακόμη κι έτσι όπως τα υπολογίζουν αυτοί. Χρειάζεται νομίζω να το αναδείξουμε, μαζί με όλα τα άλλα ζητήματα των νέων/αναπληρωτών.
Η Πρωτοβουλία Φιλολόγων ζητά πλήρη κάλυψη στη Β΄ Φάση – Καταγγέλλει υποβάθμιση της δημόσιας εκπαίδευσης
Η ολοκλήρωση της Α΄ Φάσης προσλήψεων αναπληρωτών για το σχολικό έτος 2025-2026 αφήνει σοβαρά κενά στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση, γεγονός που όπως καταγγέλλουν οι φιλόλογοι υπονομεύει τη μαθησιακή διαδικασία και στερεί από τους μαθητές το δικαίωμα στη δημόσια και δωρεάν παιδεία.
Ενδεικτικό είναι το παράδειγμα του κλάδου των Φιλολόγων, όπου καλύφθηκε μόλις το 45% των δηλωμένων κενών. Συγκεκριμένα, προσλήφθηκαν 627 αναπληρωτές, ενώ οι Διευθύνσεις Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης είχαν δηλώσει 1.287 ανάγκες. Προηγήθηκαν, δε, μόλις 100 μόνιμοι διορισμοί στη γενική εκπαίδευση, γεγονός που είχε προϊδεάσει για τις αυξημένες ελλείψεις.
Αναλυτικά η ανακοίνωση
Η ολοκλήρωση της A’ φάσης αναπληρωτών για τη σχολική χρονιά 2025-2026 αφήνει για ακόμα μία φορά τα σχολεία της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης με πολλά κενά, υποβαθμίζοντας έτσι τη μαθησιακή διαδικασία και στερώντας από τους μαθητές τη νομοθετημένη δημόσια και δωρεάν παιδεία. Χαρακτηριστικό είναι το γεγονός πως στον κλάδο των Φιλολόγων, καλύφθηκε μόνο ένα ποσοστό κοντά στο 45% των δηλωθέντων κενών, ήτοι, 627 άτομα, ενώ από τις οικείες ΔΔΕ είχαν δηλωθεί 1287 κενά.
ενώ είχαν προηγηθεί και μόλις 100 διορισμοί στη γενική εκπαίδευση. Ως εκ τούτου το Υπουργείο γνώριζε πολύ καλά πως οι ανάγκες των σχολείων είναι αυξημένες, παρά τις συγχωνεύσεις τμημάτων που μεθοδεύτηκαν και βαπτίστηκαν ως εξορθολογισμός.
Άραγε, όταν το υπουργείο Παιδείας μιλούσε για διόρθωση του στρεβλού θεσμού του αναπληρωτή και για μείωση των αναπληρωτών μέσω των διορισμών, εννοούσε ότι θα αφήσει τα σχολεία χωρίς εκπαιδευτικούς; Θα συνεχίσει να υποβαθμίζει το δικαίωμα των μαθητών για δημόσια και δωρεάν εκπαίδευση; Θα αφήσει τα τμήματα της γενικής παιδείας των γυμνασίων και των λυκείων χωρίς τους απαραίτητους για την ομαλή λειτουργία τους καθηγητές;
Ως εκπαιδευτικοί, λοιπόν, αιτούμαστε την πλήρη κάλυψη των ανωτέρω κενών στη B’ φάση, η οποία όπως είναι φανερό δεν πρέπει να καθυστερήσει, καθώς κάτι τέτοιο υποσκάπτει τη λειτουργία των σχολείων, ειδικά όταν υπάρχει η Τράπεζα Θεμάτων και η τεράστια ύλη που πρέπει να καλυφθεί. Παράλληλα, κρίνεται επιβεβλημένη η ένταξη στη B’ φάση των προγραμμάτων Μία Νέα Αρχή στα ΕΠΑΛ και ΖΕΠ, αφού από αυτά ωφελούνται ουσιαστικά οι μαθητές, ενισχύονται οι γραμματισμοί τους, μειώνεται η σχολική διαρροή και ενισχύεται το κοινωνικό πρόσωπο της δημόσιας εκπαίδευσης, για τα οποία το ΥΠΑΙΘΑ δεσμεύτηκε ότι δε θα υπάρξει η περσινή καθυστέρηση, αφού φέτος έχουν ήδη γίνει οι απαραίτητες ενέργειες.
Ως εκπαιδευτικοί θα συνεχίσουμε να μαχόμαστε για το καλό της δημόσιας εκπαίδευσης και για τη μείωση των ανισοτήτων. Στο πλαίσιο αυτό, αναμένουμε τις άμεσες ενέργειες του Υπουργείου Παιδείας προς αυτή την κατεύθυνση.
Επίσης, καλούμε τους συναδέλφους της ειδικής αγωγής να μην αναλάβουν χρέη γενικής, καλύπτοντας με αυτό τον τρόπο τα κενά και να μιλάνε με τους συλλόγους και τα σωματεία τους αν υπάρξει η οποιαδήποτε πίεση προς αυτή την κατεύθυνση και βοηθώντας το Υπουργείο να αποκρύπτει τα κενά της γενικής. Είναι αναγκαίο να σταθείτε στο πλευρό μας και να πιέσουμε όλοι μαζί για την κάλυψη των κενών.
Το ζήτημα των ΚΕΔΑΣΥ
Η μεγαλύτερη ανησυχία αφορά τα ΚΕΔΑΣΥ, όπου οι φετινές προσλήψεις ήταν 296, όταν πέρσι είχαν φτάσει τις 599. Παρά το γεγονός ότι οι Περιφερειακές Διευθύνσεις Εκπαίδευσης δήλωσαν 894 κενά, καλύφθηκε μόλις το 33%.
Σύμφωνα με τα στοιχεία:
- Υπήρχαν συνολικά 845 οργανικές θέσεις (307 παλιές + 538 νέες).
- Μετά τους 195 μόνιμους διορισμούς, έμειναν 650 κενά.
- Από αυτά, καλύφθηκαν μόνο τα 296 με προσλήψεις αναπληρωτών.
- Συνεπώς, παραμένουν 354 οργανικά κενά ακάλυπτα.
Οι 18.566 προσλήψεις
Το Υπουργείο Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού ανακοίνωσε την πρόσληψη 18.566 προσωρινών αναπληρωτών εκπαιδευτικών για το διδακτικό έτος 2025-2026, καλύπτοντας ανάγκες τόσο στην Πρωτοβάθμια όσο και στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση, στην Γενική Εκπαίδευση αλλά και στην Ειδική Αγωγή και Εκπαίδευση (ΕΑΕ). Οι προσλήψεις αφορούν εκπαιδευτικούς με σχέση εργασίας Ιδιωτικού Δικαίου Ορισμένου Χρόνου (ΙΔΟΧ).
Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση
Στην Πρωτοβάθμια, προσλαμβάνονται συνολικά 13.018 εκπαιδευτικοί:
-
9.528 εκπαιδευτικοί σε κλάδους και ειδικότητες Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης (ΕΑΕ).
-
3.490 εκπαιδευτικοί σε κλάδους και ειδικότητες Γενικής Εκπαίδευσης.
Αυτές οι προσλήψεις αποσκοπούν στην έγκαιρη κάλυψη λειτουργικών κενών και στη στήριξη μαθητών με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες.
Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση
Στη Δευτεροβάθμια, οι προσωρινοί αναπληρωτές ανέρχονται σε 5.502 εκπαιδευτικούς, κατανέμονται ως εξής:
-
3.044 εκπαιδευτικοί σε κλάδους Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης (ΕΑΕ).
-
2.267 εκπαιδευτικοί σε κλάδους Γενικής Εκπαίδευσης.
-
191 εκπαιδευτικοί κλάδου ΠΕ79.01 για τα Μουσικά Σχολεία, σε ειδικεύσεις μουσικής διδασκαλίας.
Επιπλέον, στη Σιβιτανίδειο Δημόσια Σχολή Τεχνών και Επαγγελμάτων προσλαμβάνονται 46 προσωρινοί αναπληρωτές Β/θμιας Εκπαίδευσης.
Διαδικασία Ανάληψης Υπηρεσίας
Οι προσλαμβανόμενοι καλούνται να αναλάβουν υπηρεσία από την Τετάρτη 10 έως την Πέμπτη 11 Σεπτεμβρίου 2025. Όσοι χρειάζονται οδηγίες για την τοποθέτηση σε σχολικές μονάδες και άλλες διαδικασίες, μπορούν να ενημερωθούν στη διεύθυνση: www.minedu.gov.gr/anaplirotes.
Η έγκαιρη πρόσληψη των αναπληρωτών θεωρείται καίρια για την ομαλή έναρξη της σχολικής χρονιάς και την εξασφάλιση επαρκούς προσωπικού σε όλα τα σχολεία της χώρας.
Προσλήψεις ΓΕΝΙΚΗΣ ΠΕ εδώ
Προσλήψεις ΓΕΝΙΚΗΣ ΔΕ εδώ
Προσλήψεις ΜΟΥΣΙΚΑ εδώ
Προσλήψεις ΕΑΕ ΠΕ εδώ
Προσλήψεις ΕΑΕ ΔΕ εδώ

Μελχισεδέκ: το εθνικό μας σύμβολο
ΠΗΓΗ: ΦΑΙΑΚΙΑ - faiakas.blogspot.com Ο Μελχισεδέκ υπήρξε κατά την βιβλική παράδοση τίτλος κληρικού, που αφορούσε τον ιερέα της πόλης Σαλήμ (μάλλον πρόκειται για την ιερουσαλήμ). Άλλη εκδοχή τον...

Παρά την πρωτοφανή επιχείρηση εξωραϊσμού της αντιλαϊκής κυβερνητικής πολιτικής, ψίχουλα και «τρύπιο το καλάθι» στη ΔΕΘ

ΕΛΜΕ Κέρκυρας καταγγέλλει την πολιτική ηγεσία του ΥΠΑΙΘΑ για τον απαράδεκτα μικρό αριθμό συμβασιούχων (=«αναπληρωτών»)

Εκπαιδευτικοί Θεσσαλονίκης: ΟΛΟΙ -ΕΣ ΣΤΗ ΔΙΑΔΗΛΩΣΗ στα ΕΓΚΑΙΝΙΑ της Δ.Ε.Θ. ΣΑΒΒΑΤΟ 6/9, 6μ.μ., στην ΚΑΜΑΡΑ
