05-03-2025 18:17
Εκπαίδευση
- Κατηγορία: Εκπαίδευση
Αγωνιστικές κινητοποιήσεις την Κυριακή 4/5 ενάντια στην κατάργηση των δημόσιων σχολείων και την παραχώρησή τους στο ίδρυμα Ωνάση

Εκπαιδευτικοί, γονείς και μαθητές σε όλη τη χώρα αντιτίθενται στην ίδρυση και λειτουργία των Ωνάσειων σχολείων, με αφορμή τις πρώτες εξετάσεις εισαγωγής που πραγματοποιούνται την Κυριακή 4 Μαΐου. Η ΟΛΜΕ και πολλές ΕΛΜΕ εξέφρασαν την αντίθεσή τους στην ιδέα των εξετάσεων για την εισαγωγή σε αυτά τα σχολεία, τονίζοντας ότι αυτή η διαδικασία υπονομεύει το δικαίωμα των μαθητών να φοιτούν στο σχολείο της γειτονιάς τους και προκαλεί την απαξίωση των δημόσιων εκπαιδευτικών ιδρυμάτων.
Το υπουργείο Παιδείας δίνει πλέον την ευκαιρία σε ιδιωτικά ιδρύματα να αναλάβουν τη διοίκηση και τη λειτουργία αυτών των σχολείων, δημιουργώντας μία «κατηγοριοποίηση» των σχολείων και νέους φραγμούς για τα παιδιά, ενώ παράλληλα πλήττεται και η θέση των εκπαιδευτικών, με την απώλεια οργανικών θέσεων. Η κυβέρνηση επιμένει στην πολιτική αυτή, προσφέροντας υψηλής ποιότητας εκπαίδευση σε εκείνους που θα πληρούν τα κριτήρια, ενώ τα υπόλοιπα παιδιά κινδυνεύουν να βρεθούν σε σχολεία με μειωμένη χρηματοδότηση και ελλείψεις.
Οι εκπαιδευτικοί καλούν τα μέλη τους να μην συμμετέχουν στις εξετάσεις και να αντισταθούν στην κατεύθυνση αυτή, στηρίζοντας τις κινητοποιήσεις που οργανώνουν ΕΛΜΕ, ΣΕΠΕ και Σύλλογοι Γονέων στις 3 και 4 Μαΐου. Προτείνεται επίσης συμμετοχή στις συγκεντρώσεις στα εξεταστικά κέντρα στον Κολωνό και στο Περιστέρι, με στόχο την υπεράσπιση των μορφωτικών δικαιωμάτων των μαθητών και των εργασιακών δικαιωμάτων των δασκάλων.
Αντίθετα με την ιδιωτικοποίηση, οι εκπαιδευτικοί απαιτούν ένα ποιοτικό και δωρεάν δημόσιο σχολείο για όλους, χωρίς τη διάκριση που προωθούν τα Ωνάσεια και τα Πρότυπα Σχολεία.
Η ανακοίνωση της Ε' ΕΛΜΕ Αθήνας
ΟΧΙ στα ΙΔΙΩΤΙΚΟΠΟΙΗΜΕΝΑ «δημόσια» ΩΝΑΣΕΙΑ σχολεία!
ΚΑΝΕΙΣ ΕΠΙΤΗΡΗΤΗΣ – ΚΑΜΙΑ ΕΠΙΤΗΡΗΤΡΙΑ!
Τους τελευταίους μήνες εκπαιδευτικοί, γονείς και μαθητές σε όλες τις περιοχές της χώρας έχουν ξεσηκωθεί ενάντια στα Ωνάσεια σχολεία. ΟΛΜΕ, Ε΄ ΕΛΜΕ Αθήνας και πολλές ΕΛΜΕ σε όλη τη χώρα, εκφράσαμε ρητά την αντίθεσή μας στην ίδρυση Ωνασείων, γιατί η εισαγωγή σε αυτά θα γίνεται με εξετάσεις, όπως στα Πρότυπα, άρα τα παιδιά της γειτονιάς θα χάσουν το σχολείο τους, γιατί οι εκπαιδευτικοί θα χάσουν τις οργανικές τους θέσεις, γιατί η διοίκηση των σχολείων παραδίδεται στους επιχειρηματίες για να υλοποιήσουν τα δικά τους σχέδια.
Η επιλογή αυτή αποκαλύπτει ότι η κυβέρνηση αρνείται την ευθύνη του δημόσιου δωρεάν σχολείου, που θα καλύπτει τις σύγχρονες εκπαιδευτικές ανάγκες για
όλα τα παιδιά, και εισάγει την ιδέα ότι το αγαθό της παιδείας παρέχεται από οικονομικά ισχυρά ιδρύματα και ότι μόνο όσες/-οι περάσουν στις εξετάσεις έχουν δικαίωμα σε μια «ποιοτική»– με τους δικούς της όρους– εκπαίδευση. Για τις/τους υπόλοιπες/-ους η προδιαγεγραμμένη εκπαιδευτική και εργασιακή πορεία δεν μπορεί παρά να είναι ένα υποχρηματοδοτούμενο και απαξιωμένο δημόσιο σχολείο, ως προθάλαμος μιας εξίσου απαξιωμένης, ανασφαλούς και κακοπληρωμένης εργασίας. Κοντά άλλωστε στα Ωνάσεια, γνωρίζουμε ότι προετοιμάζει και τα περίφημα «Τεχνικά Γυμνάσια», «σχολεία-αναμορφωτήρια» για παιδιά που έχει πετάξει από νωρίς στο περιθώριο.
Την Κυριακή 4/5 διεξάγονται οι πρώτες εξετάσεις για την εισαγωγή μαθητών στα λεγόμενα «ΔΗΜΩΣ», ενώ από τις 30/4 έχουν ανακοινωθεί και τα ονόματα των επιτηρητών/-τριών. Ως ΔΣ της Ε΄ ΕΛΜΕ απευθύνουμε έκκληση στους συναδέλφους και τις συναδέλφισσες που ορίστηκαν ως επιτηρητές/-τριες, καθώς και στα μέλη των επιτροπών, έστω και τώρα, να μην συμμετάσχουν στις εξετάσεις των Ωνασείων και των άλλων πρότυπων σχολείων στις 3 και 4 Μαΐου! Κανένας και καμία να μη νομιμοποιήσει το έγκλημα ενάντια στη δημόσια δωρεάν παιδεία, ενάντια στο δικαίωμα των μαθητών να έχουν το σχολείο της γειτονιάς τους, ενάντια στα εργασιακά μας δικαιώματα!
Αντίθετα, να συμμετέχουμε όλοι κι όλες στις δράσεις και τις κινητοποιήσεις που οργανώνουν ΕΛΜΕ-ΣΕΠΕ και Σύλλογοι Γονέων στις 3/5 και 4/5 κατά της άμεσης ιδιωτικοποίησης του δημόσιου σχολείου που προωθεί με τα Ωνάσεια και τα Πρότυπα η κυβέρνηση. Συμμετέχουμε και στηρίζουμε τις συγκεντρώσεις την Κυριακή 4/5 στις 8.30 π.μ. στα εξεταστικά κέντρα στο 52ο Γυμνάσιο & 52ο ΓΕΛ στον Κολωνό και στο 5ο
Γυμνάσιο & 5ο ΓΕΛ στο Περιστέρι.
➢ Έξω οι ιδιώτες και οι χορηγοί απ’ τα σχολεία!
➢ Όχι στην κατηγοριοποίηση των σχολείων και τους πολλαπλούς φραγμούς!
➢ Κάτω τα χέρια από τα μορφωτικά δικαιώματα των μαθητών-τριών και τα εργασιακά
δικαιώματα των εκπαιδευτικών!
➢ Ποιοτικό δημόσιο και δωρεάν σχολείο για όλους/-ες!
Η ΟΛΜΕ για τα Ωνα΄σεια σχολεία
Τα Ωνάσεια σχολεία και η εκχώρηση του δημόσιου αγαθού της παιδείας σε ιδιώτες αναδόχους!
Στις 20 Ιανουαρίου 2025 υπογράφτηκε η πρώτη σύμβαση μεταξύ της Πολιτείας και του Ωνάσειου Ιδρύματος για τη δημιουργία 22 Ωνάσειων προτύπων Γυμνασίων και Λυκείων με χρηματοδότηση από το Ίδρυμα Ωνάση. Το σχετικό νομοσχέδιο κατατέθηκε στη Βουλή και στις 24 Ιανουαρίου ξεκίνησε η συζήτηση στην Επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων. Με τη σύμβαση αυτή εκχωρείται ένα τμήμα της δημόσιας δωρεάν δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης σε ιδιώτες αναδόχους!
Διαμορφώνεται συνεπώς, ένα νέο πεδίο θεσμικής πραγματικότητας και ένα παράλληλο σύστημα σε λειτουργία. Σε αυτό το νέο θεσμικό πλαίσιο συγκροτείται μια κυρίαρχη και με αποφασιστικό χαρακτήρα δομή, αυτή της Διοικούσας Επιτροπής η οποία με το εύρος των αρμοδιοτήτων που συγκεντρώνει, λειτουργεί ως ένα σχήμα με υπερεξουσίες.
Στα 22 Ωνάσεια Σχολεία που θα «ιδρυθούν» οι μαθητές θα εισάγονται με εξετάσεις ή ηλεκτρονικό τέστ δεξιοτήτων. Αυτό υπερβαίνει ακόμη και τις εξετάσεις εισαγωγής στα πρότυπα και καταργεί τα υφιστάμενα σχολεία της γειτονιάς, δημιουργώντας τεράστια ζητήματα για τα υπόλοιπα παιδιά που δεν θα επιλεγούν! Σε αυτά προβλέπεται ότι θα παρακολουθούν «ιδιαίτερα» εκπαιδευτικά προγράμματα, διαφορετικά από τα υπόλοιπα δημόσια σχολεία, το προσωπικό θα επιλέγεται με διαφορετικά κριτήρια ακόμη και από τα πρότυπα σχολεία με «ειδική αξιολόγηση», συνεντεύξεις, τετραετή θητεία και υψηλότερες αμοιβές έναντι των άλλων εκπαιδευτικών ενώ θα υπάρξει και ανάλογη απώλεια οργανικών θέσεων για το προσωπικό που ήδη υπηρετεί σε αυτά!
Οι συνθήκες αυτές θα οδηγήσουν στη γιγάντωση μιας νέας βιομηχανίας φροντιστηρίων για την «πολυπόθητη» εισαγωγή. Η ανταπόκριση σε αυτή τη συνθήκη η οποία σχετίζεται άμεσα με την οικονομική και κοινωνική προέλευση θα επιδρά με τρόπο καταλυτικό και στο ποιος/α θα εισάγεται σε ένα τέτοιο σχολείο. Προκαλεί σοβαρό προβληματισμό και δεν μπορεί να γίνει αποδεκτό, σε μια περιοχή να επενδύονται εκατοντάδες χιλιάδες ευρώ σε ένα σχολείο και μερικά τετράγωνα δίπλα, ένα άλλο σχολείο, να πρέπει να διαχειριστεί την πραγματικότητα σε καθεστώς έντονης υποχρηματοδότησης.
Οδηγούμαστε πλέον σε μια εκπαιδευτική πραγματικότητα η οποία θα χαρακτηρίζεται – εμφατικά πια – από την κυριαρχία των ανισοτήτων με τη δημιουργία νέων «νησίδων αριστείας» εκπαιδευτικών και μαθητών και όχι φυσικά ποιοτικών δημόσιων σχολείων. Η Κυβέρνηση στέλνει ένα ξεκάθαρο μήνυμα στην κοινωνία: Δεν είναι ευθύνη και υποχρέωση της οργανωμένης πολιτείας να εξασφαλίσει την απρόσκοπτη λειτουργία όλων των σχολείων, με σύγχρονα προγράμματα σπουδών, ασφαλείς και επαρκείς υποδομές, με το απαραίτητο εκπαιδευτικό προσωπικό και με την αναγκαία υποστήριξη ειδικών επιστημόνων (ψυχολόγων, κοινωνικών λειτουργών κ.λπ.).
Είναι προφανές ότι ενάντια στη νεοφιλελεύθερη αντίληψη της Κυβέρνησης και για την πραγματική αναβάθμιση και ανασυγκρότηση του εκπαιδευτικού συστήματος της Χώρας απαιτείται -σε πρώτη φάση- αύξηση των δαπανών για την Παιδεία τουλάχιστον στο 5% του ΑΕΠ. Με ένα εκτεταμένο πρόγραμμα κατασκευής νέων σχολικών κτιρίων, ενεργειακής αναβάθμισης των υφιστάμενων και φυσικά αντισεισμικού ελέγχου για το σύνολο των σχολικών κτιρίων της χώρας. Η δημόσια και δωρεάν Παιδεία πρέπει να αφορά ολους και όλες, μαθητές/τριες και εκπαιδευτικούς, με όρους ισότητας και συμπερίληψης.
Απαιτούμε:
- Να μην καταργηθεί κανένα σχολείο της γειτονιάς
- Να σταματήσει η κατηγοριοποίηση των σχολικών μονάδων
- Δημόσια δωρεάν εκπαίδευση για όλα τα παιδιά
Επιστολή στους γονείς για τα “Ωνάσεια” σχολεία
Α ́ΕΛΜΕ Δυτικής Αττικής (Περιστέρι)
Αγαπητοί μας γονείς,
Ως ΔΣ της Α ́ΕΛΜΕ Δυτικής Αττικής (Περιστέρι) καταγγέλλουμε την μετατροπή του 5ου Γυμνασίου και του 5ου Λυκείου της περιοχής μας σε “Ωνάσεια” σχολεία, μετά τη σύμβαση μεταξύ της κυβέρνησης και του εφοπλιστικού ιδρύματος “Αλέξανδρος Ωνάσης”. Ως καθηγητές και καθηγήτριες των παιδιών σας και παιδιών μας, είμαστε ριζικά αντίθετοι με τα “Ωνάσεια” σχολεία, γιατί:
- Η περιουσία του ελληνικού δημοσίου, που δημιουργήθηκε με τις θυσίες μιας ζωής και τους φόρους του εργαζόμενου λαού, εκχωρείται για άλλη μια φορά στο ιδιωτικό κεφάλαιο. Το Ίδρυμα ‘’Αλέξανδρος Ωνάσης’’ αναλαμβάνει με το αζημίωτο την ευθύνη της συντήρησης των σχολείων και με δωρεές τα λειτουργικά τους έξοδα, τη στιγμή που για κάθε “δωρεά” του εκπίπτει της φορολογίας έως το 40% του συνολικού του εισοδήματος. Πίσω από τις κυβερνητικές θριαμβολογίες για τις “αυτόνομα” και “αποκεντρωμένα” σχολεία, ανοίγεται διάπλατα ο δρόμος για την παράδοση δημόσιων σχολείων στα επιχειρηματικά συμφέροντα και τη λειτουργία τους με ιδιωτικοοικονομικά κριτήρια.
- Τα μορφωτικά δικαιώματα των μαθητών και των μαθητριών μας τινάζονται στον αέρα. Από τη μία πλευρά τα περισσότερα παιδιά μας ξεριζώνονται από το σχολείο της γειτονιάς τους και γίνονται νομάδες. Από την άλλη, για τα λίγα παιδιά που πρόκειται να εισαχθούν στα “ωνάσεια” σχολεία προβλέπονται εξετάσεις με πανάκριβα φροντιστηριακά πακέτα προετοιμασίας στην Α΄ Γυμνασίου και την Α΄ Λυκείου και διαφοροποιημένο πρόγραμμα σπουδών ως το απόγευμα. Με λίγα λόγια, τα “Ωνάσεια” σχολεία θα είναι ορθάνοιχτα σε χορηγούς και δωρεές, αλλά αφιλόξενα στα παιδιά των λαϊκών στρωμάτων, που αντιμετωπίζονται από τα γεννοφάσκια τους ως παιδιά ενός “κατώτερου θεού”. Πολύ περισσότερο, στις αίθουσές τους δεν θα έχουν θέση παιδιά με μαθησιακές δυσκολίες ή ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες λόγω και των σκληρών εξετάσεων και του εντατικού τους προγράμματος. Κι όλα αυτά τη στιγμή μάλιστα που με την Τράπεζα Θεμάτων και την Ελάχιστη Βάση Εισαγωγής εδώ και τέσσερα χρόνια οι μορφωτικές ανισότητες για τη νέα γενιά έχουν οξυνθεί και αποκλείεται ολοένα και περισσότερο από τις σπουδές στο δημόσιο πανεπιστήμιο.
- Τα Ωνάσεια Σχολεία θα παρέχουν το “Διεθνές Απολυτήριο” (ΙΒ), το οποίο μέχρι στιγμής χορηγούν τα ιδιωτικά σχολεία για όσους έχουν τη δυνατότητα σπουδών στο εξωτερικό και πιθανότατα θα είναι το διαβατήριο για την εισαγωγή στις πανεπιστημιακές σχολές. Η πλειονότητα των υπόλοιπων μαθητών και μαθητριών θα μπαίνει στην κούρσα των πανελλαδικών εξετάσεων και της οικονομικής αφαίμαξης των οικογενειών τους, με οποιαδήποτε έννοια δικαιοσύνης και ίσων ευκαιριών μεταξύ των παιδιών να γίνεται κουρελόχαρτο.
Αγαπητοί μας γονείς,
Σε αυτό το πλαίσιο, ως εκπαιδευτικοί των παιδιών σας και παιδιών μας, αγωνιζόμαστε για ένα ουσιαστικά δημόσιο δωρεάν σχολείο που δεν θα διαχωρίζει τους μαθητές και τις μαθήτριες αλλά θα τους αγκαλιάζει χωρίς διακρίσεις και θα τους μορφώνει ολόπλευρα. Ένα δημόσιο σχολείο που δεν θα στερεί από κανένα παιδί τη γνώση, τη δημιουργικότητα, τη χαρά, την καλλιέργεια και την ελευθερία. Δεν θέλουμε σχολεία των λίγων και σχολεία των πολλών, στα οποία καταρρέουν τα ταβάνια και με κενά εκπαιδευτικών, τη στιγμή που μόνο τα φετινά αιματηρά πλεονάσματα είναι 11 δις και στην παιδεία δίνονται πενταροδεκάρες. Γι΄αυτούς τους λόγους, αγωνιζόμαστε:
– Για την άμεση ανάκληση της μετατροπής του 5ου Γυμνασίου και του 5ου ΓΕΛ σε “Ωνάσεια”. Έξω οι χορηγοί από τα σχολεία μας! Κάτω τα χέρια τα μορφωτικά δικαιώματα των μαθητών μας και τις οργανικές θέσεις των εκπαιδευτικών.
– Για γενναίες δαπάνες για την παιδεία από το κράτος και τη γενναία χρηματοδότηση των σχολικών μονάδων για την κάλυψη των λειτουργικών δαπανών τους και την υλικοτεχνική τους υποδομή.
– Για την έκτακτη επιχορήγηση των σχολικών επιτροπών εδώ και τώρα από τον Δήμο! Πιστοποιητικά αντισεισμικής-αντιπυρικής- αντιπλημμυρικής προστασίας από τις αρμόδιες τεχνικές υπηρεσίες του Δήμου.
– Ενιαίο δωδεκάχρονο δημόσιο σχολείο που θα χωράει όλη τη γνώση και όλα τα παιδιά, με ίσες μορφωτικές ευκαιρίες και σεβασμό στην εργασιακή αξιοπρέπεια!
Αγαπητοί μας γονείς,
Σε αυτές τις διεκδικήσεις μας σας θέλουμε συνοδοιπόρους και καλούμε όλους τους μαζικούς φορείς να συμμετάσχουν στις κινητοποιήσεις μας.
ΕΛΜΕ ΑΝΩ ΛΙΟΣΙΩΝ-ΖΕΦΥΡΙΟΥ-ΦΥΛΗΣ
ΟΧΙ στην ιδιωτικοποίηση των δημόσιων σχολείων
ΑΓΩΝΙΖΟΜΑΣΤΕ ΕΝΑΝΤΙΑ σε Ωνάσεια, ΔΑ – IB, Επ/κές Ακαδημίες
... Είναι ανάγκη να συνεχίσουμε τον αγώνα ενάντια στην ιδιωτικοποίηση της δημόσιας εκπαίδευσης που είναι σε εξέλιξη με τα ωνάσεια, το ΔΑ-ΙΒ (μπακαλορεά), επαγγελματικές ακαδημίες, ιδιωτικά πανεπιστήμια. Καλούμε ΟΛΜΕ και ΔΟΕ, ΕΛΜΕ και ΣΕΠΕ να συμμετέχουμε μαζικά στις δράσεις σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη!
- Σάββατο 3/5 στην ενημέρωση των κατοίκων που θα γίνει στις 12μμ στο μετρό στα Σεπόλια και στην πλατεία του Αγίου Βλασίου στο Μενίδι.
- Κυριακή 4/5 στις 8.30πμ στα εξεταστικά κέντρα στο 5ο Γυμνάσιο & 5ο ΓΕΛ στο Περιστέρι, στο 52ο Γυμνάσιο & 52ο ΓΕΛ στον Κολωνό.
- Κυριακή 4/5 στις 8πμ στα εξεταστικά κέντρα στο 12ο Γυμνάσιο & 16ο ΓΕΛ στη Θεσσαλονίκη.
- Καλούμε και πάλι τους συναδέλφους και τις συναδέλφισσες, που ορίστηκαν ως επιτηρητές/τριες και μέλη των επιτροπών θεμάτων, να μην συμμετάσχουν στις εξετάσεις των ωνασείων και των άλλων πρότυπων σχολείων... ...
Αγωνιζόμαστε σταθερά για να ανατραπούν όλες οι αντιεκπαιδευτικές, άδικες και αντιλαϊκές πολιτικές! Δημόσια Δωρεάν Παιδεία με ίσες δυνατότητες εκπαίδευσης και μάθησης για όλους/ες!
Το ΔΣ της ΕΛΜΕ
Ε΄ ΕΛΜΕ Θεσσαλονίκης
ΔΗΜΟΣΙΑ ΣΧΟΛΕΙΑ ΓΙΑ ΟΛΑ ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ! ΟΧΙ ΣΤΑ ΩΝΑΣΕΙΑ! ΕΞΩ ΙΔΙΩΤΕΣ ΚΑΙ ΕΤΑΙΡΙΕΣ ΑΠΟ ΤΑ ΣΧΟΛΕΙΑ!
Κινητοποίηση των ΕΛΜΕ ΣΕΠΕ κατά Ωνάσειων, «Ακαδημιών», Τμημάτων “ΙΒ”, campus
την Κυριακή 4/5 στις 8πμ στα εξεταστικά κέντρα, 12 Γ/Σ Θεσ/νίκης – 16ο ΓΕΛ Θεσ/νίκης
Η κυβέρνηση, μετά τις μεγαλειώδεις κινητοποιήσεις για το έγκλημα των Τεμπών που αποτελούν τομή για το κίνημα και ελπιδοφόρα εξέλιξη για την προοπτική νίκης των αγώνων γιατί συμπυκνώνουν και τη δυσαρέσκεια απέναντι στην βαθιά αντιλαϊκή, αντιεκπαιδευτική και αυταρχική πολιτική της κυβέρνησης, αντεπιτίθεται για να σταματήσει το λαϊκό παράγοντα. Εντείνει την πολιτική πυγμής, στοχοποιεί τους εκπαιδευτικούς, απειλεί όσους διαφωνούν με την πολιτική της. Προωθεί μπαράζ μέτρων σε όλες τις βαθμίδες της εκπαίδευσης (Ωνάσεια, «Ακαδημίες», ιδιωτικά ΑΕΙ, Ι.Β. απολυτήριο, Εθνικό Απολυτήριο, ελεύθερη επιλογή σχολείου, εξετάσεις PISA, κ.ά.) που ορθώνουν νέους ταξικούς φραγμούς στη μόρφωση των μαθητών και χτυπούν τα εργασιακά δικαιώματα και προωθούν την ιδιωτικοποίηση της παιδείας.
Η απευθείας ιδιωτικοποίηση του δημόσιου σχολείου ξεκίνησε με τα Ωνάσεια όπου εκχωρούνται δημόσιες δομές σε ιδιώτες, θα συνεχιστεί με τις «Ακαδημίες Επαγγελματικής Εκπαίδευσης», όπως εξαγγέλθηκε από τον πρώην Υπουργό Παιδείας, με πανομοιότυπες πρακτικές της παραχώρησης δημόσιων δομών σε επιχειρήσεις που θα λειτουργήσουν όπου αυτές θα κρίνουν ότι προωθούνται τα επιχειρηματικά τους συμφέροντα, ενώ η παροχή 100 εκατομμύριων από 4 συστημικές τράπεζες για τη σχολική στέγη, μετά από συμφωνία με το ΥΠΑΙΘΑ, αποκαλύπτει την πολιτική βούληση της κυβέρνησης για γενίκευση των Ιδιωτικο - Οικονομικών κριτηρίων στην Εκπαίδευση. Παράλληλα, με την δημιουργία των “campous” οδηγούμαστε, μέσω της ενοποίησης της τυπικής εκπαίδευσης δευτεροβάθμιας επαγγελματικής εκπαίδευσης (ΕΠΑ.Λ.), με την μη τυπική εκπαίδευση, δηλαδή, την αρχική μεταγυμνασιακή και μεταλυκειακή επαγγελματική κατάρτιση (Ε.Σ.Κ., Ι.Ε.Κ. & ΕΠΑ.Σ.) σε δομές που σκοπό θα έχουν την fast track κατάρτιση των εκπαιδευόμενων. Το Υπουργείο, αγνοώντας τις προτάσεις του εκπαιδευτικού κόσμου, δεν αγγίζει καν τα καίρια σημεία της επαγγελματικής εκπαίδευσης που θα πρέπει να βελτιωθούν ή να αλλάξουν ώστε αυτή να αποτελέσει ποιοτική και ουσιαστική πηγή γνώσεων και δεξιοτήτων για τους μελλοντικούς τεχνικούς και επαγγελματίες. Επιπρόσθετα, προωθείται νομοσχέδιο του ΥΠΑΙΘΑ που θα το ψηφίσουν μέχρι τέλος της σχολικής χρονιάς για τη δημιουργία τμημάτων International Baccalaureate (IB) και ήδη ανακοίνωσαν τα δεκαπέντε πρώτα Πρότυπα και Πειραματικά Γενικά Λύκεια, Μουσικά και Καλλιτεχνικά Λύκεια, όπου θα λειτουργήσουν τμήματα.
Τα «Δημόσια Ωνάσεια Σχολεία» θα διοικούνται από Διοικούσα Επιτροπή με κυρίαρχο το ρόλο της εταιρίας στις αποφάσεις για τη λειτουργία της σχολικής μονάδας, το εκπαιδευτικό περιεχόμενο, τις παιδαγωγικές πρακτικές, τις σχολικές εγγραφές και την επιλογή του εκπαιδευτικού προσωπικού. Στο όνομα της «σχολικής αυτονομίας» επιχειρηματίες και άλλες ομάδες θα ιδρύουν σχολεία με προγράμματα προσαρμοσμένα στις απαιτήσεις των επιχειρήσεων. Οι μαθητές, από πολύ μικρή ηλικία, αλλά και οι εκπαιδευτικοί, μετατρέπονται σε άλογα κούρσας.
Στα «Ωνάσεια» καταργούνται τα θεμελιώδη εργασιακά δικαιώματα των εκπαιδευτικών, όπως είναι οι οργανικές θέσεις και η σταθερή εργασία. Οι εκπαιδευτικοί των «Ωνασείων» θα επιλέγονται μετά από συνεχείς αξιολογήσεις και μετά από συνέντευξη! Φτερά στον άνεμο και σε διαρκή περιπλάνηση θα είναι οι εκπαιδευτικοί όλων των σχολείων που μετατρέπονται σε Ωνάσεια. Δραματικό το τοπίο σχετικά με τις οργανικές θέσεις που είναι κατακόρυφα μειωμένες φέτος σε σχέση με πέρσι μετά τις μαζικές συμπτύξεις και συγχωνεύσεις τμημάτων πανελλαδικά (Δείτε πίνακα).
Η εισαγωγή του IB στα δημόσια σχολεία «αριστείας» για λίγους (5 ΠΡΟΤΥΠΑ ΓΕΛ καταρχάς σε όλη τη χώρα) σημαίνει διπλά προγράμματα σπουδών στη Β΄ και Γ΄ Λυκείου και μαθητές/τριες δύο ταχυτήτων. Οι μαθητές που θα παρακολουθούν το IB θα έχουν άλλο πρόγραμμα σπουδών και μάλιστα στην αγγλική γλώσσα, με τον ιδιωτικό οργανισμό του I.B. να καθορίζει και να ελέγχει το αναλυτικό πρόγραμμα, την ύλη, τις εξετάσεις, θα έχουν πρόσβαση στα ιδιωτικά πανεπιστήμια του εξωτερικού και προνομιακή πρόσβαση και στα πανεπιστήμια της χώρας, ιδιωτικά αλλά και δημόσια, χωρίς να υποβληθούν στη διαδικασία των πανελλαδικών εξετάσεων! Οι υπόλοιποι μαθητές θα πρέπει να περάσουν με τράπεζα θεμάτων, εξετάσεις, ελάχιστη βάση εισαγωγής. Με την καθιέρωση του Δ.Α. επιχειρείται να εξασφαλιστεί σε υποψηφίους πανάκριβων ιδιωτικών σχολείων και σε μια χούφτα δημόσιων Πρότυπων Λυκείων, για πρώτη φορά μετά από δεκαετίες, η είσοδος στα δημόσια πανεπιστήμια με κριτήρια πέρα από τις πανελλαδικές εξετάσεις. Η εισαγωγή του IB στα δημόσια σχολεία αποτελεί ένα τεράστιο δώρο στους επιχειρηματίες της εκπαίδευσης και στα ιδιωτικά πανεπιστήμια τα οποία θα ανοίξουν σύντομα τις πόρτες τους και προετοιμάζει την πελατεία τους. Η καθιέρωση του IB και η δημιουργία ειδικού σώματος καθηγητών θα έχει αντίκτυπο στις εργασιακές σχέσεις και τις κατηγοριοποιήσεις των εκπαιδευτικών.
ΣΥΝΕΧΙΖΟΥΜΕ ΤΟΝ ΑΓΩΝΑ ΚΑΤΑ ΤΗΣ ΙΔΙΩΤΙΚΟΠΟΙΗΣΗΣ ΚΑΙ ΑΝΤΙΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΜΕΤΡΩΝ
ΕΛΜΕ και σύλλογοι, στον αγώνα κατά των Ωνάσειων υπερασπιστήκαμε τις μορφωτικές ανάγκες και τα δικαιώματα όλων των μαθητών μας. Η παιδεία να είναι δημόσιο κοινωνικό αγαθό για όλους!
- Συνεχίζουμε τον αγώνα για να μη γίνουν τα σχολεία όμηροι των εταιρειών και των ιδρυμάτων τους. Να απορρίψουμε τη λογική των χορηγιών που υποκαθιστούν την ευθύνη και την υποχρέωση του κράτους και γίνονται ο «Δούρειος Ίππος» για την άλωση της δημόσιας εκπαίδευσης. Είναι ο μόνος σίγουρος δρόμος για να υπερασπιστούμε τα εργασιακά μας δικαιώματα και να μη χαθούν οργανικές θέσεις.
- Καμία μετατροπή σχολείου σε «Ωνάσειο». Κατάργηση του ν. 5174/2025 για τα Ωνάσεια. Να μην καταργηθεί κανένα σχολείο της γειτονιάς.
- Να μην κατατεθούν τα αντιεκπαιδευτικά τους μέτρα για ψήφιση και αφορούν τις «Ακαδημίες» στην τεχνική εκπαίδευση, τη δημιουργία τμημάτων “International Baccalaureate (IB)” στα σχολεία. Να μην εφαρμοστούν τα “campous”στην τεχνική εκπαίδευση.
- Όχι στη λειτουργία Ωνάσειων, Τμημάτων “ΙΒ”, “Ακαδημιών” και “campus” στην εκπαίδευση.
- ΥΠΑΙΘΑ και οι ΔΔΕ να διασφαλίσουν οργανικές θέσεις για όλους! Να προσδιοριστούν τα κενά των οργανικών θέσεων με όριο κάτω από 12 ώρες, ώστε να αυξηθούν οι οργανικές θέσεις για όλους τους συναδέλφους.
- Γενναία χρηματοδότηση των σχολικών μονάδων για την κάλυψη των λειτουργικών δαπανών τους και την υλικοτεχνική τους υποδομή. Έκτακτη επιχορήγηση των σχολικών επιτροπών τώρα!
- Ανέγερση νέων σχολικών κτιρίων με αποκλειστική ευθύνη της κυβέρνησης.
- Δημόσια και δωρεάν Παιδεία και ίσες δυνατότητες εκπαίδευσης και μάθησης για όλα τα παιδιά.
- Κανείς επιτηρητής στις εξετάσεις για Ωνάσεια. Όχι στην ιδιωτικοποίηση του δημόσιου σχολείου.
- Στις 4/5, ημέρα διεξαγωγής των εξετάσεων για τα Ωνάσεια, οργανώνουμε διαμαρτυρίες και ενημερώσεις των γονιών έξω από τα εξεταστικά κέντρα.
- Καλούμε την ΟΛΜΕ να συγκαλέσει τώρα ΓΣ των ΕΛΜΕ και ΓΣ προέδρων. Να καταθέσει απεργιακή πρόταση που θα πραγματοποιηθεί στα μέσα Μαΐου ενάντια στα αντιεκπαιδευτικά μέτρα, τις διώξεις, την αξιολόγηση, το μισθό, τους διορισμούς και άλλες διεκδικήσεις του κλάδου.
Το Δ.Σ. της ΕΛΜΕ
ΑΓΩΝΙΣΤΙΚΕΣ ΠΑΡΕΜΒΑΣΕΙΣ ΣΥΣΠΕΙΡΩΣΕΙΣ ΚΙΝΗΣΕΙΣ ΔΕ
ΣΥΝΕΧΙΣΗ του ΑΓΩΝΑ μας ΕΝΑΝΤΙΑ σε Ωνάσεια, ΔΑ – IB, Επ/κές Ακαδημίες
Οι εκπαιδευτικοί μαζικά και αποφασιστικά μαζί με τους/τις μαθητές/τριες και τους γονείς τους αγωνιζόμαστε εξαρχής ενάντια στα Ωνάσεια, τα νέα ιδιωτικοποιημένα “δημόσια” σχολεία. Όμως, η κυβέρνηση της ΝΔ ζητά νομιμοποίηση του νέου αυτού εγκλήματος ενάντια στη δημόσια εκπαίδευση και ενάντια στο δικαίωμα των μαθητών να φοιτούν στο σχολείο της γειτονιάς τους δίχως αποκλεισμούς. Τα ζητά από τους ίδιους τους εκπαιδευτικούς, των οποίων τα δημοκρατικά, εργασιακά και συνδικαλιστικά δικαιώματα καταπατά βάναυσα με 100άδες διώξεις, αργίες έως και απόλυση!… Τα ζητά, κι ο ίδιος ο πρωθυπουργός απειλεί και τρομοκρατεί και με απολύσεις, αν δεν αξιολογηθούν αμφισβητώντας και τη μονιμότητα στο Δημόσιο.
Επομένως, είναι σημαντικό οι συνάδελφοι/ισσες να μην συμμετάσχουν στις εξετάσεις, 3/5 και 4/5, των Ωνάσειων, αλλά και των άλλων πρότυπων σχολείων είτε ως επιτηρητές/τριες είτε ως μέλη των επιτροπών θεμάτων. Αντίθετα, να συμμετέχουμε όλοι κι όλες στις δράσεις και τις κινητοποιήσεις που θα οργανωθούν από ΕΛΜΕ, ΣΕΠΕ και γονείς στις 3/5 και 4/5 και στη συνέχεια κατά της άμεσης ιδιωτικοποίησης του δημόσιου σχολείου που προωθεί η κυβέρνηση με Ωνάσεια, Διεθνές Απολυτήριο (ΔΑ-ΙΒ), και “Ακαδημίες και campus” στην τεχνική εκπαίδευση.
Καλούμε ΟΛΜΕ – ΔΟΕ, ΕΛΜΕ - ΣΕΠΕ να συμμετέχουν στις δράσεις σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη!
l Σάββατο 3/5 στην ενημέρωση των κατοίκων που θα γίνει στις 12μμ στο μετρό στα Σεπόλια και στις 11πμ στην πλατεία Αγίου Βλασίου στο Μενίδι.
l Κυριακή 4/5 στις 8.30πμ στα εξεταστικά κέντρα στο 5ο Γυμνάσιο & 5ο ΓΕΛ στο Περιστέρι, στο 52ο Γυμνάσιο & 52ο ΓΕΛ στον Κολωνό.
l Κυριακή 4/5 στις 8πμ στα εξεταστικά κέντρα στο 12ο Γυμνάσιο & 16ο ΓΕΛ στη Θεσσαλονίκη.
Η ΟΛΜΕ αρνείται και πάλι αδικαιολόγητα να στηρίξει ή να συμμετάσχει στις κινητοποιήσεις αυτές για τις εξετάσεις των Ωνάσειων και δεν συγκαλείται το ΔΣ εδώ και μέρες. Βρίσκονται κάποια μέλη του ΔΣ σε ένα ακόμη ταξίδι, τώρα στη Ρόδο, για να γιορτάσουν 4η φορά τα 100 χρόνια της ΟΛΜΕ. και δεν μπορούν να αποφασίσουν… Τους καλούμε έστω και τώρα να αποφασίσουν “δια περιφοράς” να στηρίξουν τις κινητοποιήσεις γιατί χρειάζεται να συνεχίσουμε σταθερά την πάλη μας για τη διάσωση της δημόσιας παιδείας, της εργασίας και της κοινωνίας. Για τον ίδιο λόγο και με τον ίδιο τρόπο, “δια περιφοράς”, ζητάμε για ακόμη μια φορά να καλέσουν ΓΣ των ΕΛΜΕ αμέσως και ΓΣ προέδρων στις 10/5 για να διαμορφωθεί ένα αγωνιστικό πρόγραμμα μέχρι και τις πανελλαδικές εξετάσεις ενάντια στην ιδιωτικοποίηση, την κατηγοριοποίηση και τη συνεχή υποβάθμιση του δημόσιου σχολείου, της εκπαίδευσης και της εργασίας μας. Ήδη, 16 ΕΛΜΕ έχουν υποβάλει αιτήματα για συνέλευση προέδρων στις 10/5 και πρόταση για απεργιακό βήμα στις 15/5 πριν κλείσουν τα Λύκεια. Τα 16 αιτήματα έχουν περάσει κατά πολύ το 10%, δηλαδή το 9, που απαιτείται για να συγκλήθηκε η ΓΣ προέδρων, αν δεν υπάρχει σχετική απόφαση του ΔΣ της ΟΛΜΕ.
Με αυτές τις ενέργειες συνεχίζουμε στον δρόμο που άνοιξαν οι μεγαλειώδεις κινητοποιήσεις στις 26/1 και η ιστορική απεργία και διαδηλώσεις στις 28/2 μέχρι σήμερα, με μεγάλη συμμετοχή των εκπαιδευτικών σε όλη τη χώρα. Οι κινητοποιήσεις αποτελούν τομή για το εργατικό και λαϊκό κίνημα στη χώρα μας καθώς ο λαϊκός παράγοντας εισέβαλε ξανά στο πολιτικό προσκήνιο! Και ενώ αυτά συμβαίνουν, η κυβέρνηση της ΝΔ εντείνει την πολιτική πυγμής και τρομοκρατίας σε βάρος των εργαζόμενων, όπως είναι η Χρύσα Χοτζόγλου, για να αντιμετωπίσει τον αγώνα ενάντια στην άγρια καταπάτηση των δημοκρατικών, εργασιακών, συνδικαλιστικών δικαιωμάτων, ενάντια στη μόνιμη, σταθερή δουλειά των εκπαιδευτικών και των εργαζόμενων.
Θυμίζουμε ότι με τα Ωνάσεια ανοίγει ο δρόμος για τη διάσπαση του ενιαίου χαρακτήρα των προγραμμάτων σπουδών κι από την αποκλειστική ευθύνη του Υπουργείου Παιδείας, περνάει και σε επιχειρηματίες. Καταργούνται τα θεμελιώδη εργασιακά δικαιώματα των εκπαιδευτικών, όπως οργανικές θέσεις και σταθερή εργασία και θα επιλέγονται μετά από συνεχείς αξιολογήσεις και συνέντευξη! Η απευθείας ιδιωτικοποίηση του δημόσιου σχολείου θα συνεχιστεί με το ΔΑ – ΙΒ και τις “Ακαδημίες Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και campus” με πανομοιότυπες πρακτικές για παραχώρηση δημόσιων δομών σε επιχειρήσεις/ιδιώτες. Και η παροχή-τυράκι του τρομερού ποσού των 100 εκ από 4 συστημικές τράπεζες για σχολική στέγη, αποκαλύπτει το σχέδιο της κυβέρνησης για γενίκευση ιδιωτικοοικονομικών κριτηρίων και στην Εκπαίδευση. Επιπρόσθετα, προωθείται η δημιουργία τμημάτων του ΔΑ - IB και ήδη ανακοίνωσαν τα δεκαπέντε Λύκεια όπου θα λειτουργήσουν. Θα υπάρχει “ελεύθερη”, αλλά πανάκριβη πρόσβαση σε πανεπιστήμια εξωτερικού και εσωτερικού, ιδιωτικά και δημόσια, χωρίς πανελλαδικές εξετάσεις! Οι υπόλοιποι μαθητές θα πρέπει να περάσουν με τράπεζα θεμάτων, εξετάσεις, ελάχιστη βάση εισαγωγής και σε ελάχιστες θέσεις στα ΑΕΙ. Με το ΔΑ - ΙΒ επιχειρείται για πρώτη φορά μετά από δεκαετίες, η είσοδος στα δημόσια ΑΕΙ χωρίς τις πανελλαδικές. Το ΔΑ είναι δώρο στους επιχειρηματίες της εκπαίδευσης και την πελατεία τους.
ΣΥΝΕΧΙΖΟΥΜΕ τον ΑΓΩΝΑ ΚΑΤΑ της ΙΔΙΩΤΙΚΟΠΟΙΗΣΗΣ του ΔΗΜΟΣΙΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ
και των ΑΝΤΙΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ και ΑΝΤΕΡΓΑΤΙΚΩΝ ΜΕΤΡΩΝ
- ΕΛΜΕ, ΣΕΠΕ, γονείς και μαθητές στις 3/5 και 4/5 οργανώνουν διαμαρτυρίες και ενημερώσεις των γονέων. Καλούμε ΟΛΜΕ και ΔΟΕ να συμμετέχουν. Καλούμε τους γονείς να συνεργαστούμε σε ενημερώσεις και δράσεις για να συνεχιστεί ο αγώνας κατά της ιδιωτικοποίησης του δημόσιου σχολείου.
- Με απόφαση της ΟΛΜΕ ή των ΕΛΜΕ να συγκληθούν από τις 5/5 ΓΣ των σωματείων και ΓΣ προέδρων στις 10/5. Να κατατεθεί εισήγηση που θα συμπεριλάβει στα αιτήματα αιχμής την κατάργηση των αντιεκπαιδευτικών μέτρων που αφορούν την ιδιωτικοποίηση του δημόσιου σχολείου και πρόταση για απεργία στις 15/5, αλλά και με ορίζοντα τις πανελλαδικές εξετάσεις.
- Να μη γίνει καμία ίδρυση ωνάσειων σχολείων και να υπάρξει κατάργηση του ν. 5174/2025. Να μην καταργηθεί κανένα σχολείο της γειτονιάς. Να μην κατατεθούν ούτε να εφαρμοστούν τα αντιεκπαιδευτικά μέτρα για τμήματα ΔΑ - IB στα σχολεία και στην τεχνική εκπαίδευση για “Ακαδημίες και campus”.
- Το ΥΠΑΙΘΑ και οι ΔΔΕ να διασφαλίσουν οργανικές θέσεις για όλους/ες! Να οργανώσουμε κινητοποιήσεις και δράσεις στις ΔΔΕ άμεσα, πριν ξεκινήσουν οι τοποθετήσεις. Να απαιτήσουμε να διασφαλίσουν οργανικές θέσεις για όλους/ες! Να προσδιοριστούν τα κενά των οργανικών θέσεων με όριο κάτω από 12 ώρες, ώστε να αυξηθούν οι οργανικές θέσεις για όλους/ες. Να δοθεί η δυνατότητα στους/στις συναδέλφους των Ωνάσειων σχολείων, που χωρίς δική τους υπαιτιότητα χάνουν τις οργανικές τους θέσεις, να μη βρεθούν σε καθεστώς διάθεσης με την προοπτική να αντιμετωπίσουν τις δυσκολίες σε λειτουργικά κενά, αλλά και την εφαρμογή της υποχρεωτικής τοποθέτησης που ισχύει σε όσους είναι στη διάθεση.
- Γενναία χρηματοδότηση των σχολικών μονάδων για την κάλυψη των λειτουργικών δαπανών τους και την υλικοτεχνική τους υποδομή. Έκτακτη επιχορήγηση των σχολικών επιτροπών τώρα! Ανέγερση νέων σχολικών κτιρίων με αποκλειστική ευθύνη της κυβέρνησης.
Συνεχίζουμε να αγωνιζόμαστε σταθερά για να ανατραπούν όλες οι αντιεκπαιδευτικές, άδικες και αντιλαϊκές πολιτικές που εφαρμόζονται!
Δημόσια και δωρεάν Παιδεία με ίσες δυνατότητες εκπαίδευσης και μάθησης για όλους/ες!
ΑΓΩΝΙΣΤΙΚΗ ΠΑΡΕΜΒΑΣΗ –ΣΥΝΕΡΓΑΖΟΜΕΝΟΙ Α’ ΕΛΜΕ
ΔΗΜΟΣΙΑ ΣΧΟΛΕΙΑ ΓΙΑ ΟΛΑ ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ! ΟΧΙ ΣΤΑ ΩΝΑΣΕΙΑ! ΕΞΩ ΙΔΙΩΤΕΣ ΚΑΙ ΕΤΑΙΡΙΕΣ ΑΠΟ ΤΑ ΣΧΟΛΕΙΑ!
ü Απαράδεκτη οπισθοχώρηση μπροστά στην ιδιωτικοποίηση η αναίρεση της απόφασης της Α’ ΕΛΜΕ για κινητοποίηση με ευθύνη της ΑΣΕ
ü Κάτω τα χέρια από τις οργανικές! Παραμύθι η «κατά προτεραιότητα» μετακίνηση όσων διώχνει το Ωνάσειο
Κινητοποίηση των ΕΛΜΕ κατά Ωνάσειων, «Ακαδημιών», Τμημάτων “ΙΒ”, campus
την Κυριακή 4/5 στις 8πμ στα εξεταστικά κέντρα, 12 Γ/Σ Θεσ/νίκης – 16ο ΓΕΛ Θεσ/νίκης
Η κυβέρνηση, μετά τις μεγαλειώδεις κινητοποιήσεις για το έγκλημα των Τεμπών που αποτελούν τομή για το κίνημα και ελπιδοφόρα εξέλιξη για την προοπτική νίκης των αγώνων γιατί συμπυκνώνουν και τη δυσαρέσκεια απέναντι στην βαθιά αντιλαϊκή, αντιεκπαιδευτική και αυταρχική πολιτική της κυβέρνησης, αντεπιτίθεται για να σταματήσει το λαϊκό παράγοντα. Εντείνει την πολιτική πυγμής, στοχοποιεί τους εκπαιδευτικούς, απειλεί όσους διαφωνούν με την πολιτική της. Προωθεί μπαράζ μέτρων σε όλες τις βαθμίδες της εκπαίδευσης (Ωνάσεια, «Ακαδημίες», ιδιωτικά ΑΕΙ, Ι.Β. απολυτήριο, Εθνικό Απολυτήριο, ελεύθερη επιλογή σχολείου, εξετάσεις PISA, κ.ά.) που ορθώνουν νέους ταξικούς φραγμούς στη μόρφωση των μαθητών και χτυπούν τα εργασιακά δικαιώματα και προωθούν την ιδιωτικοποίηση της παιδείας.
Η απευθείας ιδιωτικοποίηση του δημόσιου σχολείου ξεκίνησε με τα Ωνάσεια όπου εκχωρούνται δημόσιες δομές σε ιδιώτες, θα συνεχιστεί με τις «Ακαδημίες Επαγγελματικής Εκπαίδευσης», όπως εξαγγέλθηκε από τον πρώην Υπουργό Παιδείας, με πανομοιότυπες πρακτικές της παραχώρησης δημόσιων δομών σε επιχειρήσεις που θα λειτουργήσουν όπου αυτές θα κρίνουν ότι προωθούνται τα επιχειρηματικά τους συμφέροντα, ενώ η παροχή 100 εκατομμύριων από 4 συστημικές τράπεζες για τη σχολική στέγη, μετά από συμφωνία με το ΥΠΑΙΘΑ, αποκαλύπτει την πολιτική βούληση της κυβέρνησης για γενίκευση των Ιδιωτικο - Οικονομικών κριτηρίων στην Εκπαίδευση. Παράλληλα, με την δημιουργία των “campous” οδηγούμαστε, μέσω της ενοποίησης της τυπικής εκπαίδευσης δευτεροβάθμιας επαγγελματικής εκπαίδευσης (ΕΠΑ.Λ.), με την μη τυπική εκπαίδευση, δηλαδή, την αρχική μεταγυμνασιακή και μεταλυκειακή επαγγελματική κατάρτιση (Ε.Σ.Κ., Ι.Ε.Κ. & ΕΠΑ.Σ.) σε δομές που σκοπό θα έχουν την fast track κατάρτιση των εκπαιδευόμενων. Το Υπουργείο, αγνοώντας τις προτάσεις του εκπαιδευτικού κόσμου, δεν αγγίζει καν τα καίρια σημεία της επαγγελματικής εκπαίδευσης που θα πρέπει να βελτιωθούν ή να αλλάξουν ώστε αυτή να αποτελέσει ποιοτική και ουσιαστική πηγή γνώσεων και δεξιοτήτων για τους μελλοντικούς τεχνικούς και επαγγελματίες. Επιπρόσθετα, προωθείται νομοσχέδιο του ΥΠΑΙΘΑ που θα το ψηφίσουν μέχρι τέλος της σχολικής χρονιάς για τη δημιουργία τμημάτων International Baccalaureate (IB) και ήδη ανακοίνωσαν τα δεκαπέντε πρώτα Πρότυπα και Πειραματικά Γενικά Λύκεια, Μουσικά και Καλλιτεχνικά Λύκεια, όπου θα λειτουργήσουν τμήματα.
Μπροστά σε αυτές τις εξελίξεις και ενόψει των εξετάσεων για εισαγωγή στα Ωνάσεια που θα γίνουν την Κυριακή 4/5, η Α’ ΕΛΜΕ αποφάσισε στο ΔΣ που συνεδρίασε την Τρίτη 29/4 την πραγματοποίηση κινητοποίησης ενάντια στα Ωνάσεια και την ιδιωτικοποίηση έξω από το συγκρότημα της Ξηροκρήνης που στεγάζει το 12ο Γυμνάσιο και το 16ο ΓΕΛ. Αυτή η απόφαση ακυρώθηκε από την ΑΣΕ την επόμενη μέρα, παραμονή Πρωτομαγιάς (!), καθώς δήλωσε ότι αποσύρει την ψήφο της με το πρόσχημα ότι ανάλογη κινητοποίηση ανακοινώθηκε από την Ε’ ΕΛΜΕ. Λες και οι εξετάσεις που αφορούν μαθητές από όλη την περιφέρεια Κ. Μακεδονία θα πρέπει να κινητοποιούν μόνο τις ΕΛΜΕ που φιλοξενούν τα εξεταστικά. Πολύ περισσότερο όταν σχολεία της περιοχής τους έχουν επιλεγεί για Ωνάσεια. Τα ιδεολογήματα «είτε δημόσια είτε ιδιωτική, μια υπηρεσία είναι το ίδιο εμπορευματοποιημένη και βλαβερή για τα λαϊκά δικαιώματα» υποβαθμίζουν τις συνέπειες της ιδιωτικοποίησης και υπονομεύουν καθοριστικά κάθε αντίσταση. Τα 12ο Γυμνάσιο και 16ο ΓΕΛ θα πάψουν να είναι σχολεία της γειτονιάς και θα μετατραπούν σε επιχειρηματικά κέντρα υποταγμένα στις εξετάσεις, την υποβάθμιση της παρεχόμενης εκπαίδευσης, την εντατικοποίηση και τους ταξικούς φραγμούς. Την ίδια ώρα σοβαρό πλήγμα δέχεται η εργασιακή μας υπόσταση καθώς οι συνάδελφοι που το Ωνάσειο διώχνει από την οργανική τους χαρακτηρίζονται υπεράριθμοι και αποδεικνύονται παραμύθια -για την ώρα τουλάχιστον- τα περί «μετακίνησης κατά προτεραιότητα» και οργανικών που δεν χάνονται. Απέναντι σε αυτά ο κλάδος χρειάζεται μάχιμα σωματεία και όχι καθηλωτικά ιδεολογήματα.
Τα «Δημόσια Ωνάσεια Σχολεία» θα διοικούνται από Διοικούσα Επιτροπή με κυρίαρχο το ρόλο της εταιρίας στις αποφάσεις για τη λειτουργία της σχολικής μονάδας, το εκπαιδευτικό περιεχόμενο, τις παιδαγωγικές πρακτικές, τις σχολικές εγγραφές και την επιλογή του εκπαιδευτικού προσωπικού. Στο όνομα της «σχολικής αυτονομίας» επιχειρηματίες και άλλες ομάδες θα ιδρύουν σχολεία με προγράμματα προσαρμοσμένα στις απαιτήσεις των επιχειρήσεων. Οι μαθητές, από πολύ μικρή ηλικία, αλλά και οι εκπαιδευτικοί, μετατρέπονται σε άλογα κούρσας.
Στα «Ωνάσεια» καταργούνται τα θεμελιώδη εργασιακά δικαιώματα των εκπαιδευτικών, όπως είναι οι οργανικές θέσεις και η σταθερή εργασία. Οι εκπαιδευτικοί των «Ωνασείων» θα επιλέγονται μετά από συνεχείς αξιολογήσεις και μετά από συνέντευξη! Φτερά στον άνεμο και σε διαρκή περιπλάνηση θα είναι οι εκπαιδευτικοί όλων των σχολείων που μετατρέπονται σε Ωνάσεια. Δραματικό το τοπίο σχετικά με τις οργανικές θέσεις που είναι κατακόρυφα μειωμένες φέτος σε σχέση με πέρσι μετά τις μαζικές συμπτύξεις και συγχωνεύσεις τμημάτων πανελλαδικά (Δείτε πίνακα).
Η εισαγωγή του IB στα δημόσια σχολεία «αριστείας» για λίγους (5 ΠΡΟΤΥΠΑ ΓΕΛ καταρχάς σε όλη τη χώρα) σημαίνει διπλά προγράμματα σπουδών στη Β΄ και Γ΄ Λυκείου και μαθητές/τριες δύο ταχυτήτων. Οι μαθητές που θα παρακολουθούν το IB θα έχουν άλλο πρόγραμμα σπουδών και μάλιστα στην αγγλική γλώσσα, με τον ιδιωτικό οργανισμό του I.B. να καθορίζει και να ελέγχει το αναλυτικό πρόγραμμα, την ύλη, τις εξετάσεις, θα έχουν πρόσβαση στα ιδιωτικά πανεπιστήμια του εξωτερικού και προνομιακή πρόσβαση και στα πανεπιστήμια της χώρας, ιδιωτικά αλλά και δημόσια, χωρίς να υποβληθούν στη διαδικασία των πανελλαδικών εξετάσεων! Οι υπόλοιποι μαθητές θα πρέπει να περάσουν με τράπεζα θεμάτων, εξετάσεις, ελάχιστη βάση εισαγωγής. Με την καθιέρωση του Δ.Α. επιχειρείται να εξασφαλιστεί σε υποψηφίους πανάκριβων ιδιωτικών σχολείων και σε μια χούφτα δημόσιων Πρότυπων Λυκείων, για πρώτη φορά μετά από δεκαετίες, η είσοδος στα δημόσια πανεπιστήμια με κριτήρια πέρα από τις πανελλαδικές εξετάσεις. Η εισαγωγή του IB στα δημόσια σχολεία αποτελεί ένα τεράστιο δώρο στους επιχειρηματίες της εκπαίδευσης και στα ιδιωτικά πανεπιστήμια τα οποία θα ανοίξουν σύντομα τις πόρτες τους και προετοιμάζει την πελατεία τους. Η καθιέρωση του IB και η δημιουργία ειδικού σώματος καθηγητών θα έχει αντίκτυπο στις εργασιακές σχέσεις και τις κατηγοριοποιήσεις των εκπαιδευτικών.
ΣΥΝΕΧΙΖΟΥΜΕ ΤΟΝ ΑΓΩΝΑ ΚΑΤΑ ΤΗΣ ΙΔΙΩΤΙΚΟΠΟΙΗΣΗΣ ΚΑΙ ΑΝΤΙΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΜΕΤΡΩΝ
ΕΛΜΕ και σύλλογοι, στον αγώνα κατά των Ωνάσειων υπερασπιστήκαμε τις μορφωτικές ανάγκες και τα δικαιώματα όλων των μαθητών μας. Η παιδεία να είναι δημόσιο κοινωνικό αγαθό για όλους!
- Συνεχίζουμε τον αγώνα για να μη γίνουν τα σχολεία όμηροι των εταιρειών και των ιδρυμάτων τους. Να απορρίψουμε τη λογική των χορηγιών που υποκαθιστούν την ευθύνη και την υποχρέωση του κράτους και γίνονται ο «Δούρειος Ίππος» για την άλωση της δημόσιας εκπαίδευσης. Είναι ο μόνος σίγουρος δρόμος για να υπερασπιστούμε τα εργασιακά μας δικαιώματα και να μη χαθούν οργανικές θέσεις.
- Καμία μετατροπή σχολείου σε «Ωνάσειο». Κατάργηση του ν. 5174/2025 για τα Ωνάσεια. Να μην καταργηθεί κανένα σχολείο της γειτονιάς.
- Να μην κατατεθούν τα αντιεκπαιδευτικά τους μέτρα για ψήφιση και αφορούν τις «Ακαδημίες» στην τεχνική εκπαίδευση, τη δημιουργία τμημάτων “International Baccalaureate (IB)” στα σχολεία. Να μην εφαρμοστούν τα “campous”στην τεχνική εκπαίδευση.
- Όχι στη λειτουργία Ωνάσειων, Τμημάτων “ΙΒ”, “Ακαδημιών” και “campus” στην εκπαίδευση.
- ΥΠΑΙΘΑ και οι ΔΔΕ να διασφαλίσουν οργανικές θέσεις για όλους! Να προσδιοριστούν τα κενά των οργανικών θέσεων με όριο κάτω από 12 ώρες, ώστε να αυξηθούν οι οργανικές θέσεις για όλους τους συναδέλφους.
- Γενναία χρηματοδότηση των σχολικών μονάδων για την κάλυψη των λειτουργικών δαπανών τους και την υλικοτεχνική τους υποδομή. Έκτακτη επιχορήγηση των σχολικών επιτροπών τώρα!
- Ανέγερση νέων σχολικών κτιρίων με αποκλειστική ευθύνη της κυβέρνησης.
- Δημόσια και δωρεάν Παιδεία και ίσες δυνατότητες εκπαίδευσης και μάθησης για όλα τα παιδιά.
- Κανείς επιτηρητής στις εξετάσεις για Ωνάσεια. Όχι στην ιδιωτικοποίηση του δημόσιου σχολείου.
- Στις 4/5, ημέρα διεξαγωγής των εξετάσεων για τα Ωνάσεια, οργανώνουμε διαμαρτυρίες και ενημερώσεις των γονιών έξω από τα εξεταστικά κέντρα.
- Καλούμε την ΟΛΜΕ να συγκαλέσει τώρα ΓΣ των ΕΛΜΕ και ΓΣ προέδρων. Να καταθέσει απεργιακή πρόταση που θα πραγματοποιηθεί στα μέσα Μαΐου ενάντια στα αντιεκπαιδευτικά μέτρα, τις διώξεις, την αξιολόγηση, το μισθό, τους διορισμούς και άλλες διεκδικήσεις του κλάδου.

Η Ολυμπιάδα στον τελικό – Ο Κρόνος τις εντυπώσεις
Η Ολυμπιάδα στον τελικό – Ο Κρόνος τις εντυπώσεις Άξια και δίκαια η Ολυμπιάδα Καρουσάδων προκρίθηκε στον τελικό του κυπέλλου της ΕΠΣΚ επικρατώντας του Κρόνου με 3 – 1 στον 2ο...