JA Purity IV JA Purity IV
  • Αρχική
  • Επικαιρότητα
  • Εκπαίδευση
  • Διεθνή
  • Ιστορία
  • Πολιτισμός
  • Αθλητικά
  • Πρόσωπα
  • Κοινωνικά
  • Κέρκυρα
JA Purity IV JA Purity IV
  • Αρχική
  • Επικαιρότητα
  • Εκπαίδευση
  • Διεθνή
  • Ιστορία
  • Πολιτισμός
  • Αθλητικά
  • Πρόσωπα
  • Κοινωνικά
  • Κέρκυρα
Τουλάχιστον 16 Παλαιστίνιοι νεκροί σε νέα ισραηλινή επίθεση στη Γάζα – Ανάμεσά τους πέντε αιτούντες ανθρωπιστικής βοήθειας

08-16-2025 9:42
Διεθνή

Τουλάχιστον 16 Παλαιστίνιοι νεκροί σε νέα ισραηλινή επίθεση στη Γάζα – Ανάμεσά τους πέντε αιτούντες ανθρωπιστικής βοήθειας
Παξοί – Αντίπαξοι: Ένα ταξίδι στον παράδεισο του Ιονίου

08-16-2025 9:28
Διαπόντια Νησιά - Παξοί

Παξοί – Αντίπαξοι: Ένα ταξίδι στον παράδεισο του Ιονίου
Τα θύματα του καλοκαιριού του ’48 στους δρόμους των Ιωαννίνων

08-16-2025 9:21
Ιστορία

Τα θύματα του καλοκαιριού του ’48 στους δρόμους των Ιωαννίνων
Η Παναγιά στη Σπιναλόγκα της Καλύμνου

08-16-2025 9:13
Πολιτισμός

Η Παναγιά στη Σπιναλόγκα της Καλύμνου
«Μπελλαντόνες στο Λιθάρι»: Παρουσίαση του νέου βιβλίου της Βούλας Τζιλιάνου - Κυριακή 17/8

08-15-2025 9:24
Κέρκυρα

«Μπελλαντόνες στο Λιθάρι»: Παρουσίαση του νέου βιβλίου της Βούλας Τζιλιάνου - Κυριακή 17/8
Κατηγορία: Κέρκυρα
17 Φεβρουαρίου 2025

Πρόγραμμα «Δράσεις Ενεργού Πολίτη»: Μία ακόμα «βιτρίνα καινοτομίας»

Το ΥΠΑΙΘΑ τη στιγμή που εντείνει την σφοδρή επίθεση με διώξεις, πειθαρχικά σε κάθε εκπαιδευτικό που αγωνίζεται , αντί να σκύψει στα τεράστια προβλήματα της δημόσιας εκπαίδευσης (κτήρια χρέπια, οικονομική ασφυξία των σχολείων, χιλιάδες κενά στη μέση της σχολικής χρονιάς, ελαστική εργασία πολλών τύπων πια – συμβασιούχοι ΥΠΑΙΔ, ΕΣΠΑ, ειδικής και τοπικών προσκλήσεων - ακρίβεια και μισθοί εκπαιδευτικών που τους αναγκάζουν σε δεύτερη και τρίτη δουλειά και πολλάκις σε παραίτηση από την εκπαίδευση, βιβλία της δεκαετίας του 2000-2010 (!)…), αποφασίζει ότι Γενάρη μήνα και με όλα τα παραπάνω σε ισχύ, αυτό που λείπει από την εκπαίδευση είναι ένα ακόμα πρόγραμμα, στα πολλά που ήδη «τρέχουν»…και κυριολεκτικά «δεν φτάνουν»! Θα μπορούσε να θεωρηθεί τραγελαφικό, αν δεν ήταν σχεδόν εξοργιστικό και αν δεν υπηρετούσε απλά τη γνωστή επικοινωνιακή επιχείρηση εξαπάτησης ότι τα σχολεία λειτουργούν στις συνθήκες της «κανονικότητας» των περικοπών και του «εξορθολογισμού».

Επισημαίνει μεταξύ άλλων σε ανακοίνωσή της η ΕΛΜΕ Κέρκυρας

Αναλυτικά η ανακοίνωση:

Για το Πρόγραμμα «Δράσεις Ενεργού Πολίτη»

Η κυβέρνηση της Ν.Δ. και το ΥΠΑΙΘΑ με εγκύκλιο στις 6/12/2024 κάλεσε τις σχολικές μονάδες και τους εκπαιδευ-τικούς όλων των βαθμίδων να εφαρμόσουν το νέο πρόγραμμα με τίτλο «Δράσεις Ενεργού Πολίτη», βασισμένες στους 17 Στόχους της Βιώσιμης Ανάπτυξης (ΣΒΑ) που θεσπίστηκαν από τον ΟΗΕ το 2015 . Έστειλε προς υλοποίηση ένα ακόμη πρόγραμμα, μέσα σε ένα αναλυτικό πρόγραμμα που έχει συσσωρεύσει στην υποχρεωτική εκπαίδευση ένας τεράστιος όγκος, φορτώνοντας ακόμα παραπάνω το ήδη πιεσμένο πρόγραμμα των εκπαιδευτικών, υποβαθ-μίζοντας κι άλλο σημαντικά γνωστικά αντικείμενα και μαθήματα, αφού μειώνει ώρες τους για να γίνει το πρόγραμμα (πχ Μελέτη, Φυσική, Κ.Π.Α στο δημοτικό ή Γεωγραφία στο Γυμνάσιο, Φυσική Αγωγή στο Λύκειο κλπ). Το ΥΠΑΙΘΑ δηλαδή, που στις αρχές Σεπτέμβρη και με χιλιάδες κενά πίεζε να κάνουν «προγραμματισμό» τα σχολεία, ξαφνικά στη μέση της χρονιάς τους ζητάει να κάνουν νέο «προγραμματισμό»! Αλλά όταν είδαν και οι ίδιοι πόσο απραγμα-τοποίητες είναι όλες αυτές οι δράσεις, ξανάστειλαν άλλη εγκύκλιο στις 17/1/2025 και καθορίζουν ότι για το 2024-25 να κάνουν τα σχολεία μία από αυτές τις δράσεις!

Το ΥΠΑΙΘΑ τη στιγμή που εντείνει την σφοδρή επίθεση με διώξεις, πειθαρχικά σε κάθε εκπαιδευτικό που αγωνίζεται , αντί να σκύψει στα τεράστια προβλήματα της δημόσιας εκπαίδευσης (κτήρια χρέπια, οικονομική ασφυξία των σχολείων, χιλιάδες κενά στη μέση της σχολικής χρονιάς, ελαστική εργασία πολλών τύπων πια – συμβασιούχοι ΥΠΑΙΔ, ΕΣΠΑ, ειδικής και τοπικών προσκλήσεων - ακρίβεια και μισθοί εκπαιδευτικών που τους αναγκάζουν σε δεύτερη και τρίτη δουλειά και πολλάκις σε παραίτηση από την εκπαίδευση, βιβλία της δεκαετίας του 2000-2010 (!)…), αποφασίζει ότι Γενάρη μήνα και με όλα τα παραπάνω σε ισχύ, αυτό που λείπει από την εκπαίδευση είναι ένα ακόμα πρόγραμμα, στα πολλά που ήδη «τρέχουν»…και κυριολεκτικά «δεν φτάνουν»! Θα μπορούσε να θεωρηθεί τραγελαφικό, αν δεν ήταν σχεδόν εξοργιστικό και αν δεν υπηρετούσε απλά τη γνωστή επικοινωνιακή επιχείρηση εξαπάτησης ότι τα σχολεία λειτουργούν στις συνθήκες της «κανονικότητας» των περικοπών και του «εξορθολογισμού».

Αλλά ας πάμε και στην ουσία αυτού του περιβόητου προγράμματος, γιατί θα πει κανείς πού είναι το κακό να μιλήσουμε για τον «ενεργό πολίτη» στα παιδιά. Έχουμε λοιπόν τα γνωστά εύηχα ονόματα, περί ενεργού πολίτη, πολιτειότητας κ.ά., τους 17 Στόχους της «Βιώσιμης Ανάπτυξης» (ΣΒΑ) που θεσπίστηκαν από τον ΟΗΕ το 2015. Σε αυτό εμπεριέχονται ζητήματα που άπτονται όλων των μεγάλων σύγχρονων προβλημάτων αλλά που αναφέρονται λες και τα προκαλούν φυσικά φαινόμενα. Αλήθεια, θέματα όπως (όπως εξάλειψη της φτώχειας και της πείνας (;), ενίσχυση της καλής υγείας και της ευημερίας (αλήθεια για ποιους;) …την πρόσβαση στο καθαρό νερό… τη φτηνή ενέργεια (;;), την αξιοπρεπή εργασία (;;) και φυσικά την τη βιομηχανία, την καινοτομία… την ειρήνη (;) τη δικαιοσύνη (όπως στο έγκλημα των τεμπών;)…. το πρόγραμμα και οι μαθητές θα τα λύσουν;

Θα ξαναπεί κανείς, είναι κακό να ευαισθητοποιηθούν οι μαθητές σε αυτά. Βεβαίως και όχι απαντάμε, αλλά θα πούμε στα παιδιά τι φταίει και συμβαίνουν όλα τα παραπάνω; Θα μιλήσουμε ποιες πολιτικές, ποια συμφέροντα, ποιες Κυβερνήσεις τα προκαλούν ή το πρόγραμμα θέλει απλά να «ξεπλύνει» ευθύνες στο όνομα της «πολιτειό-τητας»; Και επίσης, στους εκπαιδευτικούς που θα πουν αλήθειες στα παιδιά, που θα μιλήσουν ότι βιώσιμη ανά-πτυξη για τους πολλούς, στην υπηρεσία της κερδοφορίας των επιχειρήσεων και εν μέσω ιμπεριαλιστικών πολέμων δεν μπορεί να υπάρξει τι θα τους κάνει το ΥΠΑΙΘΑ και οι ΔΔΕ; Σε αυτούς που θα πουν ότι πραγματικά ενεργός πολίτης είναι αυτός που αγωνίζεται, που παλεύει, που συμμετέχει για να αλλάξει τη ζωή του, πώς θα τον «αξιολογήσει» το ΥΠΑΙΘΑ;

Άλλωστε το υπουργείο αφού φρόντισε να μειώσει δραστικά τα μαθήματα των κοινωνικών επιστημών στα σχο-λεία, έρχεται υποκριτικά και αποσπασματικά να εισάγει άλλη μια «δράση», την ώρα που πολλοί φορείς, όπως ο ΟΟΣΑ, πιέζουν για μετρήσιμους δείκτες και διαρκή αξιολόγηση της προόδου των μαθητών. Το πρόγραμμα «Δράσεις Ενεργού Πολίτη» φαίνεται να εντάσσεται σε μια εργαλειακή λογική (π.χ. πόσες δράσεις έγιναν, πόσα project πα-ρουσιάστηκαν, ποια πιστοποιητικά αποκτήθηκαν), οπότε διατρέχει τον κίνδυνο να εκφυλιστεί σε ένα σύνολο τυπι-κών δραστηριοτήτων, χωρίς να μεταβάλλει τις σχέσεις εξουσίας και τις αντιλήψεις των μαθητών/τριών, να αποσυνδεθεί από τα υπαρκτά προβλήματα της κάθε κοινωνίας, γειτονιάς ή πόλης και να γίνει μία ακόμα «βιτρίνα καινοτομίας».

Κι όλα αυτά παράλληλα με τα 22 Ωνάσεια σχολεία και με πολλές άλλες εμπλοκές των επιχειρήσεων στη δημόσια εκπαίδευση που μας υποψιάζουν ότι και το πρόγραμμα του «Ενεργού Πολίτη» κάπως έτσι θέλουν να το πραγματώσουν μελλοντικά. Ταυτόχρονα το Υπουργείο επιχειρεί να «καταγράψει» όλη αυτή τη δραστηριότητα προσθέτοντας κι άλλες χρονοβόρες «διαδικασίες» σε ένα σχολείο που καθημερινά στενάζει, φορτώνοντας με καταγραφικές λίστες, γραφειοκρατία και πιστοποιητικά τους εμπλεκόμενους. Επιβεβαιώνεται ακόμα μια φορά, ότι τελικά οι ιθύνοντες έχουν αποσπαστεί πλήρως από την πραγματική κατάσταση που βιώνουμε οι εκπαιδευτικοί στα σχολεία και από τις πραγματικές ανάγκες των μαθητών.

Συναδέλφισσες, συνάδελφοι,

Η εκρηκτική κατάσταση στα σχολεία πραγματικά πιέζει αφόρητα τους εκπαιδευτικούς που χωρίς καμία στήριξη δί-νουμε έναν τιτάνιο αγώνα να κρατήσουμε όρθια τα σχολεία, να μορφώσουμε τα παιδιά του λαού μας, να τα διαπαιδαγωγήσουμε και να τα ετοιμάσουμε να διεκδικήσουν τη ζωή τους! Λέμε ένα φτάνει πια, σε όλη αυτή την πίεση, σε όλον αυτόν τον κατακερματισμό της εκπαιδευτικής διαδικασίας. Οι εκπαιδευτικοί δεν περιμέναμε το ΥΠΑΙΘΑ της ΕΕ και των επιχειρήσεων να μας πει να μιλήσουμε στους μαθητές μας για αξίες όπως σεβασμός στο περιβάλλον, ειρήνη, ζωή με δικαιώματα. Αυτό κάνουμε καθημερινά στα σχολεία και στις τάξεις μας και το κάνουμε συνειδητά και διαλέγοντας πάντα τη σωστή πλευρά της ιστορίας, με τους μαθητές μας, με τους γονιούς τους, με τους εργαζό-μενους, με τους λαούς, ενάντια στη βαρβαρότητα αυτής της οικονομίας που γεννά και αναπαράγει πολέμους, φτώ-χεια, πείνα και κρύο, για να εξασφαλιστούν τα υπερκέρδη των λίγων, και σε μια εποχή που υπάρχουν δυνατότητες να ζήσουμε καλύτερα.

Συμπερασματικά, οι εκπαιδευτικοί συνεχίζουμε την πολύπλευρη δουλειά μας μέσα στα σχολεία μας, διδάσκουμε στους μαθητές μας την επιστημονική και ιστορική αλήθεια, τους διαπαιδαγωγούμε στις αξίες της αλληλεγγύης, της φιλίας, του σεβασμού στον συνάνθρωπο και στο περιβάλλον.

Παρεμβαίνουμε σε κάθε μάθημα, σε κάθε πρόγραμμα που το βάζουν υποχρεωτικά στο πρόγραμμα, με βάση τις παραπάνω αρχές και συνεχίζουμε τον αγώνα μας ενάντια στην αντιλαϊκή και αντιεκπαιδευτική πολιτική για να έ-χουμε εμείς και τα παιδιά μας μόρφωση, ζωή και δουλειά με δικαιώματα! Τέτοιους πολίτες, τέτοιους εργαζόμενους αγωνιζόμαστε εμείς οι εκπαιδευτικοί να διαπαιδαγωγήσουμε!

Read next

  • Facebook
  • X
  • LinkedIn
  • Threads
  • Pinterest
  • WhatsApp
  • Telegram
  • Trello
  • Email
  • Εκπαίδευση
  • Ανακοινώσεις
  • Κέρκυρα
  • Εκπαίδευση
  • Ανακοινώσεις
  • Κέρκυρα
  • Αρχική
  • Επικαιρότητα
  • Εκπαίδευση
  • Διεθνή
  • Ιστορία
  • Πολιτισμός
  • Αθλητικά
  • Πρόσωπα
  • Κοινωνικά
  • Κέρκυρα

Διάβασε ακόμα...   

Η Παναγιά τση Πατρίδας.
Κέρκυρα 16-08-25

Η Παναγιά τση Πατρίδας.

Τουλάχιστον 16 Παλαιστίνιοι νεκροί σε νέα ισραηλινή επίθεση στη Γάζα – Ανάμεσά τους πέντε αιτούντες ανθρωπιστικής βοήθειας
Διεθνή 16-08-25

Τουλάχιστον 16 Παλαιστίνιοι νεκροί σε νέα ισραηλινή επίθεση στη Γάζα – Ανάμεσά τους πέντε αιτούντες ανθρωπιστικής βοήθειας

ΣΥΓΚΕΝΤΡΩΣΗ ΚΥΡΙΑΚΗ 24 ΑΥΓΟΥΣΤΟΥ ΣΤΙΣ 20:00 ΣΤΟ ΠΕΝΤΟΦΑΝΑΡΟ - ΑΛΛΗΛΕΓΓΥΗ ΣΤΟΝ ΗΡΩΪΚΟ ΛΑΟ ΤΗΣ ΠΑΛΑΙΣΤΙΝΗΣ
Κέρκυρα 16-08-25

ΣΥΓΚΕΝΤΡΩΣΗ ΚΥΡΙΑΚΗ 24 ΑΥΓΟΥΣΤΟΥ ΣΤΙΣ 20:00 ΣΤΟ ΠΕΝΤΟΦΑΝΑΡΟ - ΑΛΛΗΛΕΓΓΥΗ ΣΤΟΝ ΗΡΩΪΚΟ ΛΑΟ ΤΗΣ ΠΑΛΑΙΣΤΙΝΗΣ

Η ανακοίνωση του Εργατικού Κέντρου Κέρκυρας ΟΛΟΙ ΤΗΝ ΚΥΡΙΑΚΗ 24 ΑΥΓΟΥΣΤΟΥΣΤΙΣ 20:00 ΣΤΟ ΠΕΝΤΟΦΑΝΑΡΟΑΛΛΗΛΕΓΓΥΗ ΣΤΟΝ ΗΡΩΪΚΟ ΛΑΟ ΤΗΣ ΠΑΛΑΙΣΤΙΝΗΣΝΑ ΣΤΑΜΑΤΗΣΕΙ ΤΩΡΑ Η...

Το 112 για όλους… Εναέρια μέσα με… μέσο
Επικαιρότητα 16-08-25

Το 112 για όλους… Εναέρια μέσα με… μέσο

Παξοί – Αντίπαξοι: Ένα ταξίδι στον παράδεισο του Ιονίου
Διαπόντια Νησιά - Παξοί 16-08-25

Παξοί – Αντίπαξοι: Ένα ταξίδι στον παράδεισο του Ιονίου

Τα θύματα του καλοκαιριού του ’48 στους δρόμους των Ιωαννίνων
Ιστορία 16-08-25

Τα θύματα του καλοκαιριού του ’48 στους δρόμους των Ιωαννίνων

Η Παναγιά στη Σπιναλόγκα της Καλύμνου
Πολιτισμός 16-08-25

Η Παναγιά στη Σπιναλόγκα της Καλύμνου

«Μπελλαντόνες στο Λιθάρι»: Παρουσίαση του νέου βιβλίου της Βούλας Τζιλιάνου - Κυριακή 17/8
Κέρκυρα 15-08-25

«Μπελλαντόνες στο Λιθάρι»: Παρουσίαση του νέου βιβλίου της Βούλας Τζιλιάνου - Κυριακή 17/8

Το σπίτι
Κέρκυρα 15-08-25

Το σπίτι

Δεκαπενταύγουστος στην Παλαιστίνη
Διεθνή 15-08-25

Δεκαπενταύγουστος στην Παλαιστίνη

Τζιτζίκια: Τι ξέρετε εσείς από Αύγουστο;
Πολιτισμός 15-08-25

Τζιτζίκια: Τι ξέρετε εσείς από Αύγουστο;

«Για τις πυρκαγιές στη Ζάκυνθο και σε όλη τη χώρα –Συγκέντρωση ειδών αλληλεγγύης»
Περιφ. Ιονίων Νήσων 15-08-25

«Για τις πυρκαγιές στη Ζάκυνθο και σε όλη τη χώρα –Συγκέντρωση ειδών αλληλεγγύης»

«Άρχισαν τα όργανα», οι συγκρούσεις, τα εξώδικα
Εκπαίδευση 14-08-25

«Άρχισαν τα όργανα», οι συγκρούσεις, τα εξώδικα

Κώστας Βιδάλης: Υπόδειγμα συνέπειας και αυτοθυσίας – Ένα από τα πιο φριχτά εγκλήματα που γνώρισε ο τόπος
Πρόσωπα 14-08-25

Κώστας Βιδάλης: Υπόδειγμα συνέπειας και αυτοθυσίας – Ένα από τα πιο φριχτά εγκλήματα που γνώρισε ο τόπος

Θα πας;
Κέρκυρα 14-08-25

Θα πας;

«Υπηρεσιακές Μεταβολές 2025 – Αναγκαίες Ενέργειες μετά τη Σύσταση Νέων Οργανικών Θέσεων»
Εκπαίδευση 14-08-25

«Υπηρεσιακές Μεταβολές 2025 – Αναγκαίες Ενέργειες μετά τη Σύσταση Νέων Οργανικών Θέσεων»

Μαζική διαμαρτυρία στο λιμάνι του Πειραιά για το Crown Iris με τους Ισραηλινούς (φωτο)
Επικαιρότητα 14-08-25

Μαζική διαμαρτυρία στο λιμάνι του Πειραιά για το Crown Iris με τους Ισραηλινούς (φωτο)

drepani.gr

Μια από τις ονομασίες με τις οποίες ήταν γνωστή η Κέρκυρα στην αρχαιότητα ήταν και η Δρεπάνη. Όνομα που χρησιμοποιήθηκε λόγω του σχήματός της. Η Δρεπάνη ταυτίζεται με το όπλο με το οποίο ο Κρόνος σκότωσε τον πατέρα του τον Ουρανό.

argyrades.gr

Σελίδες για τη ζωή, την ιστορία, τον πολιτισμό, στην Κέρκυρα. Με κριτική ματιά στην επικαιρότητα.

drepani
Copyright © 2025 drepani.gr. Με την επιφύλαξη κάθε δικαιώματος.
Το Joomla! είναι Ελεύθερο Λογισμικό που διατίθεται σύμφωνα με τη Γενική Δημόσια Άδεια Χρήσης GNU.