JA Purity IV JA Purity IV
  • Αρχική
  • Επικαιρότητα
  • Εκπαίδευση
  • Διεθνή
  • Ιστορία
  • Πολιτισμός
  • Αθλητικά
  • Πρόσωπα
  • Κοινωνικά
  • Κέρκυρα
JA Purity IV JA Purity IV
  • Αρχική
  • Επικαιρότητα
  • Εκπαίδευση
  • Διεθνή
  • Ιστορία
  • Πολιτισμός
  • Αθλητικά
  • Πρόσωπα
  • Κοινωνικά
  • Κέρκυρα
Τουλάχιστον 16 Παλαιστίνιοι νεκροί σε νέα ισραηλινή επίθεση στη Γάζα – Ανάμεσά τους πέντε αιτούντες ανθρωπιστικής βοήθειας

08-16-2025 9:42
Διεθνή

Τουλάχιστον 16 Παλαιστίνιοι νεκροί σε νέα ισραηλινή επίθεση στη Γάζα – Ανάμεσά τους πέντε αιτούντες ανθρωπιστικής βοήθειας
Παξοί – Αντίπαξοι: Ένα ταξίδι στον παράδεισο του Ιονίου

08-16-2025 9:28
Διαπόντια Νησιά - Παξοί

Παξοί – Αντίπαξοι: Ένα ταξίδι στον παράδεισο του Ιονίου
Τα θύματα του καλοκαιριού του ’48 στους δρόμους των Ιωαννίνων

08-16-2025 9:21
Ιστορία

Τα θύματα του καλοκαιριού του ’48 στους δρόμους των Ιωαννίνων
Η Παναγιά στη Σπιναλόγκα της Καλύμνου

08-16-2025 9:13
Πολιτισμός

Η Παναγιά στη Σπιναλόγκα της Καλύμνου
«Μπελλαντόνες στο Λιθάρι»: Παρουσίαση του νέου βιβλίου της Βούλας Τζιλιάνου - Κυριακή 17/8

08-15-2025 9:24
Κέρκυρα

«Μπελλαντόνες στο Λιθάρι»: Παρουσίαση του νέου βιβλίου της Βούλας Τζιλιάνου - Κυριακή 17/8
Κατηγορία: Κέρκυρα
22 Μαρτίου 2025

ΜΙΛΑ...ΚΑΙ ΣΤΟ ΘΕΑΤΡΟ!

ΜΙΛΑ...ΚΑΙ ΣΤΟ ΘΕΑΤΡΟ!

Της Όλγας Τσιλιμπάρη

Οχτώ χρόνια, σχεδόν, μετά το 4.48 Ψύχωση της Σάρα Κέιν, ξανανεβαίνει στην Κέρκυρα, από τη θεατρική ομάδα του Λαοδάμα, έργο του In-yer-face Theatre(«Στα μούτρα σου» θέατρο): το Μίλα, διασκευή του θεατρικού έγου της Σίλα Στίβενσον Πέντε σιωπές, σε μετάφραση Ε. Ρεπούσκου. Μέσα στο γενικότερο σύγχρονο τοπίο κοινωνικοπολιτικής ασφυξίας αλλά και ελπίδας, που τροφοδοτούν οι πρόσφατες λαϊκές κινητοποιήσεις, το έργο βάζει, με δραματουργική ευστοχία, την πινελιά της ενδοοικογενειακής βίας.

Το In-yer-face Theatre, θεατρικό ρεύμα γεννημένο στη θατσερική Βρετανία των ΄90s, θεωρείται θέατρο της σκληρότητας(α-λα Αντονέν Αρτό) και της ωμότητας,βασιζόμενο στην τεχνική του σοκ. Ωστόσο, στη συγκεκριμένη παράσταση, η γροθιά που τρώμε στο στομάχι δεν είναι διόλου αισθητικής αλλά ηθικής και συναισθηματικής φύσης.

Οι αγριότατες σκηνές αιμομιξίας και φόνου δεν παρουσιάζονται επί σκηνής, αλλά, σύμφωνα με την αρχαιοελληνική συνθήκη αποφυγής της ύβρεως, μεταφέρονται δια του λόγου. Άγγελοι και εξάγγελοι των τεκταινομένων στο ερμητικά κλειστό ενδοοικογενειακό κολαστήριο είναι τα ίδια τα πρόσωπα του δράματος και η φωνή του αστυνομικού ανακριτή. Ως εκκύκλημα χρησιμεύει το ξεδίπλωμα των συνθηκών άθλιας ζωής του(υπο) προλεταριάτου, και όχι μόνο, που εκκολάπτει τους θύτες και τα θύματα, παραλύει κάθε πηγαία ανάγκη για ζωή με νόημα και αξιοπρέπεια, εκτρέφει τη σιωπή και τη συνενοχή, την εσωτερίκευση του δυνάστη και την ταύτιση με αυτόν, προκειμένου το σημερινό θύμα και αυριανός θύτης να διαχειριστεί στοιχειωδώς τον πανδαμάτορα* Φόβο και τον μνησιπήμονα** Πόνο.

Το άρρητο, για τα θύματα, βίωμα της εσωτερίκευσης της βίας και της καταπίεσης (χαρακτηριστική η επωδός Δεν μπορείτε να καταλάβετε...), το εσωτερικό πάγωμα, η απραξία, η αναμονή του χειρότερου, η αναβολή ανάληψης δράσης,χορογραφημένα με ακρίβεια και πυκνότητα(έπαιξε εδώ το ρόλο της και η διασκευή), οδηγούν με μαθηματική ακρίβεια στην (μηδέποτε ελευσομένη) δια του φόνου κάθαρση. Ούτε τα θύματα παρουσιάζονται άμοιρα ευθυνών ούτε οι αποτρόπαιοι θύτες τόσο αποτρόπαιοι, ώστε να μην μπορούμε να καθρεφτιστούμε στα πρόσωπά τους. Το στήσιμο του δραματουργικού αλλά και ανθρωπολογικού αυτού καθρέφτη, στην κόψη του ξυραφιού ανάμεσα στο εντός και το εκτός της θεατρικής συνθήκης,μας υπενθυμίζει ότι τίποτα το ανθρώπινο δεν μας είναι ξένο. Η αληθινά σπαρακτική κραυγή, που ξεχειλίζει από τους πόρους του έργου μάς αφορά άμεσα και επειγόντως. Είναι η έκκληση για ανατροπή και σπάσιμο της κοινωνικής πραγματικότητας που βυθίζει στο σκοτάδι και αποκτηνώνει άπαντες τους εμπλεκόμενους: της εκμετάλλευσης και της καταπίεσης ανθρώπου από άνθρωπο, υπό το κράτος του καλπάζοντος ατομικισμού(εξού και στην παράσταση τα πρόσωπα, σε μετωπική διάταξη, είναι κλεισμένα το καθένα στο «κουτί» του).

Πρόκειται για ένα έργο και μια παράσταση βαθύτατα ευγενούς θεάτρου, με πλήρη σεβασμό στην ανθρώπινη ουσία. Με αφοπλιστική λιτότητα έκφρασης και υψηλό επίπεδο θεατρικού ήθους, το Μίλα πετυχαίνει τον βασικό στόχο του έργου και,

ταυτόχρονα, του θεατρικού είδους: εμπλέκει συναισθηματικά τον θεατή. Η θεατρική ομάδα στο σύνολό της χαρακτηρίζεται από μεγάλο βαθμό καλλιτεχνικής ευθύνης - σε αυτό συνίσταται και ο επαγγελματισμός και όχι απλώς στον βιοπορισμό από την τέχνη, τον οποίο καθόλου δεν πρέπει να υποτιμούμε.

Απλοί καθημερινοί (με ή χωρίς εισαγωγικά) άνθρωποι θεραπεύουν επάξια τη σύγχρονη τέχνη, με όρους τίμιας πρωτο-πορίας και παράλληλα συνεχίζουν τη ζωή τους. Δίπλα μας. Ας σπεύσουμε στη Μικρή Σκηνή του Δημοτικού Θεάτρου, να μοιραστούμε το θαύμα.

*που όλα τα δαμάζει

**που θυμίζει τα παθήματα

Read next

  • Facebook
  • X
  • LinkedIn
  • Threads
  • Pinterest
  • WhatsApp
  • Telegram
  • Trello
  • Email
  • Κέρκυρα
  • Κέρκυρα
  • Αρχική
  • Επικαιρότητα
  • Εκπαίδευση
  • Διεθνή
  • Ιστορία
  • Πολιτισμός
  • Αθλητικά
  • Πρόσωπα
  • Κοινωνικά
  • Κέρκυρα

Διάβασε ακόμα...   

Σαντορίνη: «Τα ηλιοβασιλέματα δεν έχουν ομορφιά όταν στη Γάζα σκοτώνονται παιδιά» 
Επικαιρότητα 16-08-25

Σαντορίνη: «Τα ηλιοβασιλέματα δεν έχουν ομορφιά όταν στη Γάζα σκοτώνονται παιδιά» 

ΣΥΓΚΕΝΤΡΩΣΗ ΚΥΡΙΑΚΗ 24 ΑΥΓΟΥΣΤΟΥ ΣΤΙΣ 20:00 ΣΤΟ ΠΕΝΤΟΦΑΝΑΡΟ - ΑΛΛΗΛΕΓΓΥΗ ΣΤΟΝ ΗΡΩΪΚΟ ΛΑΟ ΤΗΣ ΠΑΛΑΙΣΤΙΝΗΣ
Κέρκυρα 16-08-25

ΣΥΓΚΕΝΤΡΩΣΗ ΚΥΡΙΑΚΗ 24 ΑΥΓΟΥΣΤΟΥ ΣΤΙΣ 20:00 ΣΤΟ ΠΕΝΤΟΦΑΝΑΡΟ - ΑΛΛΗΛΕΓΓΥΗ ΣΤΟΝ ΗΡΩΪΚΟ ΛΑΟ ΤΗΣ ΠΑΛΑΙΣΤΙΝΗΣ

Φωτιά στον κινητήρα αεροσκάφους που απογειώθηκε από την Κέρκυρα με 250 επιβάτες - ΒΙΝΤΕΟ
Κέρκυρα 16-08-25

Φωτιά στον κινητήρα αεροσκάφους που απογειώθηκε από την Κέρκυρα με 250 επιβάτες - ΒΙΝΤΕΟ

Φωτιά στον κινητήρα αεροσκάφους που απογειώθηκε από την Κέρκυρα με 250 επιβάτες Λαχτάρησαν 250 επιβάτες της πτήσης από Κέρκυρα προς Ντίσελντορφ όταν ο ένας από τους δύο κινητήρες του αεροσκάφους...

Μιλούν για «ειρήνη» και συνεχίζουν τον πόλεμο
Διεθνή 16-08-25

Μιλούν για «ειρήνη» και συνεχίζουν τον πόλεμο

Η Παναγιά τση Πατρίδας.
Κέρκυρα 16-08-25

Η Παναγιά τση Πατρίδας.

Το 112 για όλους… Εναέρια μέσα με… μέσο
Επικαιρότητα 16-08-25

Το 112 για όλους… Εναέρια μέσα με… μέσο

Τουλάχιστον 16 Παλαιστίνιοι νεκροί σε νέα ισραηλινή επίθεση στη Γάζα – Ανάμεσά τους πέντε αιτούντες ανθρωπιστικής βοήθειας
Διεθνή 16-08-25

Τουλάχιστον 16 Παλαιστίνιοι νεκροί σε νέα ισραηλινή επίθεση στη Γάζα – Ανάμεσά τους πέντε αιτούντες ανθρωπιστικής βοήθειας

Παξοί – Αντίπαξοι: Ένα ταξίδι στον παράδεισο του Ιονίου
Διαπόντια Νησιά - Παξοί 16-08-25

Παξοί – Αντίπαξοι: Ένα ταξίδι στον παράδεισο του Ιονίου

Τα θύματα του καλοκαιριού του ’48 στους δρόμους των Ιωαννίνων
Ιστορία 16-08-25

Τα θύματα του καλοκαιριού του ’48 στους δρόμους των Ιωαννίνων

Η Παναγιά στη Σπιναλόγκα της Καλύμνου
Πολιτισμός 16-08-25

Η Παναγιά στη Σπιναλόγκα της Καλύμνου

«Μπελλαντόνες στο Λιθάρι»: Παρουσίαση του νέου βιβλίου της Βούλας Τζιλιάνου - Κυριακή 17/8
Κέρκυρα 15-08-25

«Μπελλαντόνες στο Λιθάρι»: Παρουσίαση του νέου βιβλίου της Βούλας Τζιλιάνου - Κυριακή 17/8

Το σπίτι
Κέρκυρα 15-08-25

Το σπίτι

Δεκαπενταύγουστος στην Παλαιστίνη
Διεθνή 15-08-25

Δεκαπενταύγουστος στην Παλαιστίνη

Τζιτζίκια: Τι ξέρετε εσείς από Αύγουστο;
Πολιτισμός 15-08-25

Τζιτζίκια: Τι ξέρετε εσείς από Αύγουστο;

«Για τις πυρκαγιές στη Ζάκυνθο και σε όλη τη χώρα –Συγκέντρωση ειδών αλληλεγγύης»
Περιφ. Ιονίων Νήσων 15-08-25

«Για τις πυρκαγιές στη Ζάκυνθο και σε όλη τη χώρα –Συγκέντρωση ειδών αλληλεγγύης»

«Άρχισαν τα όργανα», οι συγκρούσεις, τα εξώδικα
Εκπαίδευση 14-08-25

«Άρχισαν τα όργανα», οι συγκρούσεις, τα εξώδικα

Κώστας Βιδάλης: Υπόδειγμα συνέπειας και αυτοθυσίας – Ένα από τα πιο φριχτά εγκλήματα που γνώρισε ο τόπος
Πρόσωπα 14-08-25

Κώστας Βιδάλης: Υπόδειγμα συνέπειας και αυτοθυσίας – Ένα από τα πιο φριχτά εγκλήματα που γνώρισε ο τόπος

drepani.gr

Μια από τις ονομασίες με τις οποίες ήταν γνωστή η Κέρκυρα στην αρχαιότητα ήταν και η Δρεπάνη. Όνομα που χρησιμοποιήθηκε λόγω του σχήματός της. Η Δρεπάνη ταυτίζεται με το όπλο με το οποίο ο Κρόνος σκότωσε τον πατέρα του τον Ουρανό.

argyrades.gr

Σελίδες για τη ζωή, την ιστορία, τον πολιτισμό, στην Κέρκυρα. Με κριτική ματιά στην επικαιρότητα.

drepani
Copyright © 2025 drepani.gr. Με την επιφύλαξη κάθε δικαιώματος.
Το Joomla! είναι Ελεύθερο Λογισμικό που διατίθεται σύμφωνα με τη Γενική Δημόσια Άδεια Χρήσης GNU.