04-29-2025 22:01
Κέρκυρα
- Κατηγορία: Επικαιρότητα
Οι Έλληνες δημόσιοι υπάλληλοι οι πιο κακοπληρωμένοι στην Ευρώπη!

Οι Έλληνες δημόσιοι υπάλληλοι οι πιο κακοπληρωμένοι στην Ευρώπη!
EUROSTAT: Ο ΜΕΣΟΣ ΜΙΣΘΟΣ ΤΟΥΣ ΕΙΝΑΙ ΣΤΗΝ ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΘΕΣΗ ΤΗΣ Ε.Ε. ΣΕ ΑΓΟΡΑΣΤΙΚΗ ΔΥΝΑΜΗΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Tη στιγμή που το αίτημα των εργαζομένων στον δημόσιο τομέα για επαναφορά του 13ου-14ου μισθού επανέρχεται επιτακτικά στο προσκήνιο, συγκεντρώνοντας τη στήριξη πολιτικών κομμάτων της αντιπολίτευσης αλλά και κοινωνικών ομάδων, νέα στοιχεία της Ευρωπαϊκής Στατιστικής Υπηρεσίας δείχνουν ότι οι Έλληνες δημόσιοι υπάλληλοι είναι οι πιο φτωχοί στην Ευρώπη.
Όπως αναφέρει η ΑΔΕΔΥ, τα στοιχεία της Eurostat «καταδεικνύουν ταυτόχρονα τα ψεύδη της κυβέρνησης με τις «διαρροές» του υπουργείου Οικονομικών που πρόθυμα και άκριτα αναπαράγονται από ορισμένα ΜΜΕ για τις υποτιθέμενες αυξήσεις και τα δισεκατομμύρια που δήθεν κοστίζουν».
Οι νεοδιόριστοι εκπαιδευτικοί, με μισθό 780 ευρώ, σε ελληνικά νησιά κοιμούνται στα αυτοκίνητά τους, καθώς δεν αντέχουν τα ενοίκια των 500 ή 600 ευρώ, ενώ αντίστοιχα νοσηλευτές ή νέοι γιατροί αρνούνται διορισμούς μακριά από τον τόπο τους ή παραιτούνται επειδή δεν μπορούν να επιβιώσουν οικονομικά.
Σύμφωνα με τα τελευταία δεδομένα της Eurostat, ο μέσος μισθός των δημοσίων υπαλλήλων στην Ελλάδα είναι στην τελευταία θέση των χωρών της Ευρωπαϊκής Ενωσης από πλευράς αγοραστικής δύναμης. Οι δημόσιοι υπάλληλοι βαλκανικών χωρών, όπως η Βουλγαρία ή η Ρουμανία -που μέχρι πρότινος ήταν σε κατώτερη θέση από τη χώρα μας-, πλέον βρίσκονται σε υψηλότερη θέση από την Ελλάδα.
«Η στατιστική αποτύπωση, απλά επιβεβαιώνει την σκληρή καθημερινότητα που βιώνουν εκατοντάδες χιλιάδες εργαζόμενοι στο Δημόσιο που δυσκολεύονται να καλύψουν ακόμη και τα στοιχειώδη για την επιβίωσή τους» τονίζει στην σχετική της ανακοίνωση η ΑΔΕΔΥ.
Περικοπές
Όπως είναι γνωστό, μελέτες έχουν αποδείξει ότι στα μνημονιακά χρόνια τα εισοδήματα των δημοσίων υπαλλήλων έχουν υποστεί περικοπές που -ανά περίπτωση- ξεπερνούν και το 40%.
Η πτωτική πορεία της οικονομικής κατάστασης των υπαλλήλων του ελληνικού δημόσιου τομέα συνεχίζεται τα τελευταία χρόνια, «επιβεβαιώνοντας στην πράξη ότι τα μνημονιακά μέτρα, οι εφαρμοστικοί νόμοι έγιναν και για την επόμενη μέρα, προκειμένου να εξασφαλίσουν χαμηλούς μισθούς και μεροκάματα σε όλους τους τομείς», είναι το πρώτο σχόλιο της ΑΔΕΔΥ με αφορμή τα νέα στοιχεία της Ευρωπαϊκής Στατιστικής Υπηρεσίας. Πρόκειται για μια στατιστική αποτύπωση που «απλά επιβεβαιώνει τη σκληρή καθημερινότητα που βιώνουν εκατοντάδες χιλιάδες εργαζόμενοι στο Δημόσιο, που δυσκολεύονται να καλύψουν ακόμη και τα στοιχειώδη για την επιβίωσή τους», τονίζει το ανώτατο συνδικαλιστικό όργανο των δημοσίων υπαλλήλων.
Στις πρόσφατες ενημερωτικές ημερίδες που έχει πραγματοποιήσει η ΑΔΕΔΥ για την επαναφορά του 13ου-14ου μισθού έχουν περιγραφεί οι συνθήκες που καλούνται να αντιμετωπίσουν οι δημόσιοι υπάλληλοι: νεοδιόριστοι εκπαιδευτικοί με μισθό 780 ευρώ που έχουν διοριστεί στην Κρήτη ή σε άλλα ελληνικά νησιά κοιμούνται στα αυτοκίνητά τους, καθώς δεν μπορούν να αντεπεξέλθουν σε ενοίκια της τάξης των 500 ή 600 ευρώ. Νοσηλευτές με ανάλογο μισθό ή νέοι χαμηλόμισθοι ιατροί αρνούνται διορισμούς σε σημεία της χώρας μακριά από τον τόπο τους ή παραιτούνται, καθώς δεν μπορούν να επιβιώσουν οικονομικά.
Μια επαναφορά των λεγόμενων «δώρων» θα επιτρέψει στους δημοσίους υπαλλήλους να δουν αυξήσεις στο εισόδημά τους και να επιβιώσουν με αξιοπρέπεια, έχουν τονίσει συνδικαλιστικοί εκπρόσωποι.
Μέλη της Εκτελεστικής Επιτροπής της ΑΔΕΔΥ έχουν υπογραμμίσει ότι το μέτρο της επαναφοράς του 13ου-14ου μισθού θα λειτουργήσει αναπτυξιακά και δεν θα επιφέρει δημοσιονομικές «ταραχές»: η επαναφορά των «δώρων» έχει κοστολογηθεί σε ετήσιο δημοσιονομικό κόστος ύψους 2,1 δισ. ευρώ. Ενα σημαντικό τμήμα αυτού του ποσού (30%-40% σύμφωνα με εκτιμήσεις) αναμένεται να επιστραφεί στα δημόσια ταμεία μέσω φόρων και ασφαλιστικών εισφορών. Το υπόλοιπο αναμένεται να πέσει -και να παρέχει «ενέσεις ρευστότητας»- στην αγορά και να ενισχύσει την κατανάλωση, κατ’ επέκταση και την οικονομία, μέσω ενός ανοδικού σπιράλ, όπως άλλωστε έχει αποτυπωθεί και σε σχετικές μελέτες. Υπενθυμίζεται ότι το αίτημα των δημοσίων υπαλλήλων για επαναφορά του 13ου-14ου μισθού έχει υποστηριχτεί και από εμπορο-βιοτέχνες, μεταξύ άλλων κλάδων.
Αίτημα
«Οι ουσιαστικές αυξήσεις των μισθών στο Δημόσιο είναι πλέον αδήριτη ανάγκη. Η κυβέρνηση οφείλει, αντί να επιχειρεί με τερατολογίες να κινητοποιήσει τον κοινωνικό αυτοματισμό, να νομοθετήσει άμεσα την επαναφορά του 13ου και 14ου μισθού», καταλήγει χθεσινή ανακοίνωση της ΑΔΕΔΥ.
Αναλυτικά το Δελτίο τύπου της ΑΔΕΔΥ
Στην τελευταία θέση της Ευρώπης οι μισθοί των Ελλήνων
Δημοσίων Υπάλληλων
Σύμφωνα με την έκθεση της Eurostat, ο μέσος μισθός των Δημοσίων Υπαλλήλων στην Ελλάδα, από πλευράς αγοραστικής δύναμης, βρίσκεται στην τελευταία θέση των χωρών της Ευρωπαϊκής Ένωσης, συνεχίζοντας την πτωτική πορεία των τελευταίων χρόνων και επιβεβαιώνοντας στην πράξη ότι τα μνημονιακά μέτρα, οι εφαρμοστικοί νόμοι έγιναν και για την επόμενη μέρα, προκειμένου να εξασφαλίσουν χαμηλούς μισθούς και μεροκάματα σε όλους τους τομείς.
Η στατιστική αποτύπωση, απλά επιβεβαιώνει την σκληρή καθημερινότητα που βιώνουν εκατοντάδες χιλιάδες εργαζόμενοι στο Δημόσιο που δυσκολεύονται να καλύψουν ακόμη και τα στοιχειώδη για την επιβίωσή τους.
Το επιβεβαιώνει η αγωνία των πρωτοδιόριστων εκπαιδευτικών κ.α. που κοιμούνται σε σκηνές και αυτοκίνητα γιατί οι πενιχροί μισθοί τους δεν επαρκούν για να καλύψουν ούτε το ενοίκιο, αλλά και οι συνεχώς αυξανόμενες αρνήσεις διορισμών ή οι παραιτήσεις ήδη υπηρετούντων που δεν μπορούν να ζήσουν με τον μισθό τους.
Τα στοιχεία της Eurostat καταδεικνύουν ταυτόχρονα τα ψεύδη της Κυβέρνησης με τις «διαρροές» του ΥΠΟΙΚ που πρόθυμα και άκριτα αναπαράγονται από ορισμένα ΜΜΕ για τις υποτιθέμενες αυξήσεις και τα δισεκατομμύρια που δήθεν κοστίζουν.
Οι ουσιαστικές αυξήσεις των μισθών στο Δημόσιο είναι πλέον αδήριτη ανάγκη. Η κυβέρνηση οφείλει, αντί να επιχειρεί με τερατολογίες, να κινητοποιήσει τον κοινωνικό αυτοματισμό, να νομοθετήσει άμεσα την επαναφορά του 13 ου και 14 ου μισθού.
Γράφημα:

Δεμένα τα πλοία την 1η Μάη
Δεμένα θα μείνουν τα πλοία την Πρωτομαγιά, λόγω της συμμετοχής στην 24ωρη απεργία που προκήρυξε η ΓΣΕΕ. 48ωρη απεργία στα πλοία της Αδριατικής, ενάντια στην αδιάλλακτη στάση των...