JA Purity IV JA Purity IV
  • Αρχική
  • Επικαιρότητα
  • Εκπαίδευση
  • Διεθνή
  • Ιστορία
  • Πολιτισμός
  • Αθλητικά
  • Πρόσωπα
  • Κοινωνικά
  • Κέρκυρα
JA Purity IV JA Purity IV
  • Αρχική
  • Επικαιρότητα
  • Εκπαίδευση
  • Διεθνή
  • Ιστορία
  • Πολιτισμός
  • Αθλητικά
  • Πρόσωπα
  • Κοινωνικά
  • Κέρκυρα
Τουλάχιστον 16 Παλαιστίνιοι νεκροί σε νέα ισραηλινή επίθεση στη Γάζα – Ανάμεσά τους πέντε αιτούντες ανθρωπιστικής βοήθειας

08-16-2025 9:42
Διεθνή

Τουλάχιστον 16 Παλαιστίνιοι νεκροί σε νέα ισραηλινή επίθεση στη Γάζα – Ανάμεσά τους πέντε αιτούντες ανθρωπιστικής βοήθειας
Παξοί – Αντίπαξοι: Ένα ταξίδι στον παράδεισο του Ιονίου

08-16-2025 9:28
Διαπόντια Νησιά - Παξοί

Παξοί – Αντίπαξοι: Ένα ταξίδι στον παράδεισο του Ιονίου
Τα θύματα του καλοκαιριού του ’48 στους δρόμους των Ιωαννίνων

08-16-2025 9:21
Ιστορία

Τα θύματα του καλοκαιριού του ’48 στους δρόμους των Ιωαννίνων
Η Παναγιά στη Σπιναλόγκα της Καλύμνου

08-16-2025 9:13
Πολιτισμός

Η Παναγιά στη Σπιναλόγκα της Καλύμνου
«Μπελλαντόνες στο Λιθάρι»: Παρουσίαση του νέου βιβλίου της Βούλας Τζιλιάνου - Κυριακή 17/8

08-15-2025 9:24
Κέρκυρα

«Μπελλαντόνες στο Λιθάρι»: Παρουσίαση του νέου βιβλίου της Βούλας Τζιλιάνου - Κυριακή 17/8
  1. Βρίσκεστε εδώ:  
  2. Αρχική
  3. Επικαιρότητα
  4. «Μικρά Τέμπη» από τις εξοντωτικές συνθήκες εργασίας και τις ιδιωτικοποιήσεις στις αστικές συγκοινωνίες
Κατηγορία: Επικαιρότητα
24 Ιουλίου 2025

«Μικρά Τέμπη» από τις εξοντωτικές συνθήκες εργασίας και τις ιδιωτικοποιήσεις στις αστικές συγκοινωνίες

48 άνθρωποι τραυματίστηκαν την Παρασκευή 4 Ιουλίου, όταν λεωφορείο προσέκρουσε σε προπορευόμενο όχημα στο ύψος της Α΄ Πλαζ Βούλας. Η οδηγός του λεωφορείου που προσέκρουσε πάνω σε άλλο σταθμευμένο λεωφορείο, εργαζόταν εναλλάξ 16 ώρες τη μια μέρα και 8 ώρες την επόμενη, μάλιστα πριν το ατύχημα η οδηγός είχε δηλώσει ότι δεν αισθάνονταν καλά.

Είναι σημαντικό να σημειώσουμε ότι στη γραμμή που συνέβη το ατύχημα, όπως και σε πολλές άλλες, τα δρομολόγια εκτελούνται από ΚΤΕΛ, δηλαδή ιδιωτικές εταιρείες στις οποίες έχουν παραχωρηθεί γραμμές των αστικών συγκοινωνιών με υψηλό αντίτιμο. Και δε σταματάει εκεί το μοίρασμα των χρημάτων του οργανισμού. Οι συμβάσεις με εταιρείες ενοικίασης οχημάτων που έχει υπογράψει η ΟΣΥ (Ανώνυμη Εταιρεία Οδικές Συγκοινωνίες) για την προμήθεια νέων λεωφορείων το τελευταίο διάστημα είναι, επίσης, σημαντικά υπερτιμολογημένες.

Δεν είναι η πρώτη εργαζόμενη των αστικών λεωφορείων που αναγκάσθηκε να εργασθεί εξαντλητικές ώρες. Σύμφωνα με καταγγελίες συνδικαλιστών, η έλλειψη προσωπικού είναι πλέον σύνηθες φαινόμενο. Για παράδειγμα, στον ΟΑΣΘ (Οργανισμός Αστικών Συγκοινωνιών Θεσσαλονίκης) ενώ θα έπρεπε να εργάζονται 1.100 οδηγοί, σήμερα δουλεύουν (με διάφορες εργασιακές σχέσεις) μόλις 850. Ενώ στην ΟΣΥ οι οδηγοί από 4.494 το 2012 έφτασαν μόλις στους 2.955 το 2023. Οι ελλείψεις αυτές έχουν επιπτώσεις στην πυκνότητα των δρομολογίων, αλλά κυρίως στις συνθήκες εργασίας των οδηγών. Ενώ ταυτόχρονα λόγω και έλλειψης ΣΣΕ, οι ιδιωτικές εταιρείες αναγκάζουν τους οδηγούς να έχουν από τεχνικές γνώσεις έως και να καθαρίζουν το όχημα, να προσφέρουν εργασία πιο σύνθετη και επιβαρυντική με χαμηλές αμοιβές.

Δεν είναι όμως μόνο η έλλειψη προσωπικού που φέρνει τις πολλές ώρες στο τιμόνι. Όπως επισημαίνουν οι συνδικαλιστικοί φορείς των εργαζομένων, οι πετσοκομμένοι και καθηλωμένοι μισθοί φέρνουν τους εργαζόμενους σε οικονομική απόγνωση. Αναγκάζοντας έτσι πολλούς από αυτούς να μην παίρνουν καν τα ρεπό τους, και να είναι στο τιμόνι κάθε μέρα, πολλές φορές και για 30 συνεχόμενες μέρες τον μήνα.

Ταυτόχρονα τα ΚΤΕΛ, που έχουν συμβάσεις με τον ΟΑΣΑ, έχουν κάθε λόγο να υποβαθμίζουν τις παρεχόμενες υπηρεσίες, περικόπτοντας από τη μια δρομολόγια και πιέζοντας τους οδηγούς να δουλεύουν εξαντλητικά ωράρια από την άλλη. Καθώς, όπως καταγγέλλουν τα σωματεία του κλάδου, λαμβάνουν πληρωμές σε σταθερή βάση, χωρίς κανείς να ελέγχει αν στην πραγματικότητα τα οχήματα εκτελούν τα δρομολόγια αυτά.

Όσο για το τεχνικό προσωπικό, και αυτό είναι υποστελεχωμένο. Για παράδειγμα, στα ΚΤΕΛ Θεσσαλονίκης συνολικά λιγότεροι από 20 εργαζόμενοι θα πρέπει να παρέχουν επαρκή προληπτική συντήρηση και επισκευή βλαβών για πάνω από 300 λεωφορεία παλαιάς τεχνολογίας. Ενώ ο πλήρης προληπτικός έλεγχος των λεωφορείων που πρέπει να πραγματοποιείται ανά δύο ημέρες στις τεχνικές βάσεις του ΟΑΣΑ όσο και της ΟΣΥ, με τη δραματική υποβάθμιση την τελευταία δεκαπενταετία και τις τραγικές ελλείψεις προσωπικού, δε γίνεται με τα ΚΤΕΛ, όπως καταγγέλλουν οι εργαζόμενοι. Επειδή πρόκειται για μεγάλες υποδομές οι ιδιώτες δε τις διαθέτουν και δεν τις φτιάχνουν με αποτέλεσμα να μη διασφαλίζεται η ορθή συντήρηση των οχημάτων αυτών.

Αυτές είναι κάποιες από τις συνέπειες της ιδιωτικοποίησης των μέσων μαζικής μεταφοράς που έχουν άμεσο αντίκτυπο και στο επιβατικό κοινό, όπως αποδεικνύονται με τον πιο επώδυνο τρόπο σε κάθε ατύχημα. Όλα αυτά θυμίζουν τραγικά και τις προειδοποιήσεις των εργαζομένων στον σιδηρόδρομο. Τα εξοντωτικά ωράρια, η έλλειψη προσωπικού, η έλλειψη συντήρησης και ανανέωσης των σταθερών υποδομών (γραμμές, φωτοσήμανση) όσο και των ίδιων των τραίνων, με τις μικροσυγκρούσεις και τους παρολίγον εκτροχιασμούς ήταν προάγγελος του τραγικού δυστυχήματος στα Τέμπη και τον θάνατο 57 ανθρώπων, πριν από δύο χρόνια.

πηγή: Λαϊκός Δρόμος

Read next

  • Facebook
  • X
  • LinkedIn
  • Threads
  • Pinterest
  • WhatsApp
  • Telegram
  • Trello
  • Email
  • Επικαιρότητα
  • Επικαιρότητα
  • Αρχική
  • Επικαιρότητα
  • Εκπαίδευση
  • Διεθνή
  • Ιστορία
  • Πολιτισμός
  • Αθλητικά
  • Πρόσωπα
  • Κοινωνικά
  • Κέρκυρα

Διάβασε ακόμα...   

Παξοί – Αντίπαξοι: Ένα ταξίδι στον παράδεισο του Ιονίου
Διαπόντια Νησιά - Παξοί 16-08-25

Παξοί – Αντίπαξοι: Ένα ταξίδι στον παράδεισο του Ιονίου

Η Παναγιά στη Σπιναλόγκα της Καλύμνου
Πολιτισμός 16-08-25

Η Παναγιά στη Σπιναλόγκα της Καλύμνου

Τουλάχιστον 16 Παλαιστίνιοι νεκροί σε νέα ισραηλινή επίθεση στη Γάζα – Ανάμεσά τους πέντε αιτούντες ανθρωπιστικής βοήθειας
Διεθνή 16-08-25

Τουλάχιστον 16 Παλαιστίνιοι νεκροί σε νέα ισραηλινή επίθεση στη Γάζα – Ανάμεσά τους πέντε αιτούντες ανθρωπιστικής βοήθειας

Τουλάχιστον 16 Παλαιστίνιοι νεκροί σε νέα ισραηλινή επίθεση στη Γάζα – Ανάμεσά τους πέντε αιτούντες ανθρωπιστικής βοήθειας Τουλάχιστον 16 Παλαιστίνιοι, συμπεριλαμβανομένων πέντε...

Τα θύματα του καλοκαιριού του ’48 στους δρόμους των Ιωαννίνων
Ιστορία 16-08-25

Τα θύματα του καλοκαιριού του ’48 στους δρόμους των Ιωαννίνων

«Μπελλαντόνες στο Λιθάρι»: Παρουσίαση του νέου βιβλίου της Βούλας Τζιλιάνου - Κυριακή 17/8
Κέρκυρα 15-08-25

«Μπελλαντόνες στο Λιθάρι»: Παρουσίαση του νέου βιβλίου της Βούλας Τζιλιάνου - Κυριακή 17/8

Το σπίτι
Κέρκυρα 15-08-25

Το σπίτι

Δεκαπενταύγουστος στην Παλαιστίνη
Διεθνή 15-08-25

Δεκαπενταύγουστος στην Παλαιστίνη

Τζιτζίκια: Τι ξέρετε εσείς από Αύγουστο;
Πολιτισμός 15-08-25

Τζιτζίκια: Τι ξέρετε εσείς από Αύγουστο;

«Για τις πυρκαγιές στη Ζάκυνθο και σε όλη τη χώρα –Συγκέντρωση ειδών αλληλεγγύης»
Περιφ. Ιονίων Νήσων 15-08-25

«Για τις πυρκαγιές στη Ζάκυνθο και σε όλη τη χώρα –Συγκέντρωση ειδών αλληλεγγύης»

«Άρχισαν τα όργανα», οι συγκρούσεις, τα εξώδικα
Εκπαίδευση 14-08-25

«Άρχισαν τα όργανα», οι συγκρούσεις, τα εξώδικα

Κώστας Βιδάλης: Υπόδειγμα συνέπειας και αυτοθυσίας – Ένα από τα πιο φριχτά εγκλήματα που γνώρισε ο τόπος
Πρόσωπα 14-08-25

Κώστας Βιδάλης: Υπόδειγμα συνέπειας και αυτοθυσίας – Ένα από τα πιο φριχτά εγκλήματα που γνώρισε ο τόπος

Θα πας;
Κέρκυρα 14-08-25

Θα πας;

«Υπηρεσιακές Μεταβολές 2025 – Αναγκαίες Ενέργειες μετά τη Σύσταση Νέων Οργανικών Θέσεων»
Εκπαίδευση 14-08-25

«Υπηρεσιακές Μεταβολές 2025 – Αναγκαίες Ενέργειες μετά τη Σύσταση Νέων Οργανικών Θέσεων»

Μαζική διαμαρτυρία στο λιμάνι του Πειραιά για το Crown Iris με τους Ισραηλινούς (φωτο)
Επικαιρότητα 14-08-25

Μαζική διαμαρτυρία στο λιμάνι του Πειραιά για το Crown Iris με τους Ισραηλινούς (φωτο)

Άνεργοι και απλήρωτοι οι συμβασιούχοι αναπληρωτές μέσα στο κατακαλόκαιρο – Να σταματήσει τώρα η απαράδεκτη ταλαιπωρία!
Εκπαίδευση 14-08-25

Άνεργοι και απλήρωτοι οι συμβασιούχοι αναπληρωτές μέσα στο κατακαλόκαιρο – Να σταματήσει τώρα η απαράδεκτη ταλαιπωρία!

Η Ελλάδα καίγεται και η στάχτη χαράζει τον χάρτη
Κέρκυρα 14-08-25

Η Ελλάδα καίγεται και η στάχτη χαράζει τον χάρτη

Εκφυλιστικά φαινόμενα στην τοπική διοίκηση - Τρανό παράδειγμα ο Δήμος Νότιας Κέρκυρας
Κέρκυρα 14-08-25

Εκφυλιστικά φαινόμενα στην τοπική διοίκηση - Τρανό παράδειγμα ο Δήμος Νότιας Κέρκυρας

drepani.gr

Μια από τις ονομασίες με τις οποίες ήταν γνωστή η Κέρκυρα στην αρχαιότητα ήταν και η Δρεπάνη. Όνομα που χρησιμοποιήθηκε λόγω του σχήματός της. Η Δρεπάνη ταυτίζεται με το όπλο με το οποίο ο Κρόνος σκότωσε τον πατέρα του τον Ουρανό.

argyrades.gr

Σελίδες για τη ζωή, την ιστορία, τον πολιτισμό, στην Κέρκυρα. Με κριτική ματιά στην επικαιρότητα.

drepani
Copyright © 2025 drepani.gr. Με την επιφύλαξη κάθε δικαιώματος.
Το Joomla! είναι Ελεύθερο Λογισμικό που διατίθεται σύμφωνα με τη Γενική Δημόσια Άδεια Χρήσης GNU.