JA Purity IV JA Purity IV
  • Αρχική
  • Επικαιρότητα
  • Εκπαίδευση
  • Διεθνή
  • Ιστορία
  • Πολιτισμός
  • Αθλητικά
  • Πρόσωπα
  • Κοινωνικά
  • Κέρκυρα
JA Purity IV JA Purity IV
  • Αρχική
  • Επικαιρότητα
  • Εκπαίδευση
  • Διεθνή
  • Ιστορία
  • Πολιτισμός
  • Αθλητικά
  • Πρόσωπα
  • Κοινωνικά
  • Κέρκυρα
Εγκαίνια εβραϊκής συναγωγής στην αστυνομοκρατούμενη Λάρισα από την υπουργό Παιδείας Σ. Ζαχαράκη –  Διαδήλωση πατά τις απαγορεύσεις

06-15-2025 22:47
Εκπαίδευση

Εγκαίνια εβραϊκής συναγωγής στην αστυνομοκρατούμενη Λάρισα από την υπουργό Παιδείας Σ. Ζαχαράκη –  Διαδήλωση πατά τις απαγορεύσεις
Αίτημα για τη μονιμοποίηση των θεατρολόγων ειδικής αγωγής

06-15-2025 22:28
Εκπαίδευση

Αίτημα για τη μονιμοποίηση των θεατρολόγων ειδικής αγωγής
Αύριο (16/6) η τελευταία ημέρα της δίκης των μελών της ΕΛΜΕ – Τρίωρη στάση εργασίας

06-15-2025 22:16
Κέρκυρα

Αύριο (16/6) η τελευταία ημέρα της δίκης των μελών της ΕΛΜΕ – Τρίωρη στάση εργασίας
Αρμοστείο ή Παλιά Ανάκτορα ή Ανακτορα ή Παλάτι ή Ανάκτορα των Αγ. Γεωργίου & Μιχαήλ ή ό,τι άλλο θέλετε

06-15-2025 22:08
Κέρκυρα

Αρμοστείο ή Παλιά Ανάκτορα ή Ανακτορα ή Παλάτι ή Ανάκτορα των Αγ. Γεωργίου & Μιχαήλ ή ό,τι άλλο θέλετε
Τα συμφέροντα εξαφανίζουν τον Αθλητισμό στον Πειραιά…

06-15-2025 18:19
Αθλητικά

Τα συμφέροντα εξαφανίζουν τον Αθλητισμό στον Πειραιά…
Κατηγορία: Εκπαίδευση
15 Φεβρουαρίου 2025

Όχι στα Ωνάσεια – Δευτέρα 17/2 μαζική συμμετοχή στις 3ωρες στάσεις εργασίας και συγκέντρωση

ΑΓΩΝΙΣΤΙΚΗ ΠΑΡΕΜΒΑΣΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ Ν. ΗΡΑΚΛΕΙΟΥ

ΝΑ ΜΗΝ ΚΑΤΑΡΓΗΘΟΥΝ ΤΑ  ΣΧΟΛΕΙΑ ΤΩΝ ΔΕΙΛΙΝΩΝ (9ο ΓΥΜΝΑΣΙΟ-10ο ΓΕΛ) ΚΑΙ ΝΑ ΜΗΝ ΑΝΤΙΚΑΤΑΣΤΑΘΟΥΝ ΑΠΟ ΤΑ «ΩΝΑΣΕΙΑ»

ΜΑΖΙΚΗ ΣΥΜΜΕΤΟΧΗ ΣΤΙΣ  ΤΡΙΩΡΕΣ ΣΤΑΣΕΙΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ: ΤΗΣ ΟΛΜΕ (8-11πμ) ΚΑΙ ΤΗΣ  ΕΛΜΕ (11-2μμ)  ΤΗ ΔΕΥΤΕΡΑ 17/2

ΣΥΓΚΕΝΤΡΩΣΗ: ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ-ΓΟΝΕΩΝ-ΜΑΘΗΤΩΝ ΣΤΟΝ ΚΥΚΛΙΚΟ ΚΟΜΒΟ ΤΟΥ JUMBO 12:30μμ (Λεωφόρος 62 Μαρτύρων)

ΝΑ ΑΝΤΙΣΤΑΘΟΥΜΕ ΣΤΗΝ ΙΔΙΩΤΙΚΟΠΟΙΗΣΗ ΤΩΝ ΣΧΟΛΕΙΩΝ-ΟΧΙ ΣΤΑ ΩΝΑΣΕΙΑ ΚΑΤΩ ΤΑ ΧΕΡΙΑ ΑΠΌ ΤΗ ΔΗΜΟΣΙΑ-ΔΩΡΕΑΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ

Η κυβέρνηση της ΝΔ ψήφισε  -μαζί με το ΠΑΣΟΚ και την ΠΛΕΥΣΗ ΕΛΕΥΘΕΡΙΑΣ- τον αντιλαϊκό νόμο  5174, με τον  οποίο καταργεί δημόσια σχολεία (ΓΕΛ-Γυμνάσια) και   ιδρύει –μέσω σύμβασης με τον οργανισμό «Αλέξανδρος Ωνάσης»–  τα «Ωνάσεια» της ιδιωτικο-οικονομικής λειτουργίας που τα  βαφτίζει «δημόσια» για λόγους λαϊκής παραπλάνησης, υλοποιώντας τις  αξιώσεις του ΟΟΣΑ και των αντιλαϊκών  συνθηκών της ΕΕ για σύνδεση του σχολείου με τους νόμους της αγοράς και  επίταση των ταξικών φραγμών στη γνώση.

Η κυβέρνηση της ΝΔ -την ίδια στιγμή που  συγκαλύπτει τις ευθύνες της  στο κρατικό έγκλημα των Τεμπών και εντείνει την αντιλαϊκή πολιτική της φτώχειας, της ακρίβειας, των διώξεων  και της καταστολής- θέτει στο στόχαστρό της το δημόσιο σχολείο, καταργώντας σχολεία του Δημοσίου και αντικαθιστώντας(!) τα με τα περίφημα «Ωνάσεια»,  επιδιώκοντας  τη μορφωτική και κοινωνική περιθωριοποίηση των εργατο-λαϊκών στρωμάτων και την ισοπέδωση των εργασιακών και δημοκρατικών δικαιωμάτων των εκπαιδευτικών.

Μέσω  αυτού του αντιδραστικού νόμου,  σχεδιάζεται να καταργηθούν 22 δημόσια σχολεία (11 ΓΕΛ και 11 Γυμνάσια) και να αντικατασταθούν από ένα  Δίκτυο «Ωνασείων»!, τα οποία θα λειτουργήσουν μάλιστα στις πολλαπλώς χτυπημένες εργατικές ζώνες  (πχ συνοικία των Δειλινών στο Ηράκλειο) που αποκαλούνται «περιοχές αυξημένων δυσκολιών»,  με στόχο το  ακόμη μεγαλύτερο  χτύπημα των μορφωτικών δικαιωμάτων αυτών των περιοχών, σε μια  προσπάθεια πλήρους περιθωριοποίησής  και αποψίλωσής τους από κάθε δικαίωμα παιδείας, εργασίας και αξιοπρεπούς διαβίωσης. Η κυβέρνηση της ΝΔ, όντας στην υπηρεσία του κεφαλαίου, θέτει στο στόχαστρό της  την εργατική τάξη και τα φτωχά λαϊκά στρώματα.

Συγκεκριμένα,  ο αντιλαϊκός νόμος   5174/25προβλέπει τα εξής:

Τα νέα αυτά «Ωνάσεια» σχολεία θα λειτουργούν στα κτίρια των δημοσίων σχολείων που καταργούνται και  έτσι  εκχωρείται η περιουσία του Δημοσίου στον οργανισμό του Ωνάση, ο οποίος δηλώνει ότι θα …συνεισφέρει  για την ανακαίνισή τους(!) το ποσό του 1 εκ, ενώ θα καλύπτει με τη μορφή της Δωρεάς(!) ετησίως τα λειτουργικά έξοδα(!). Οι δηλώσεις αυτές συνιστούν προκάλυμμα  της εκχώρησης στο ιδιωτικό κεφάλαιο της δημόσιας περιουσίας, ενώ δείχνουν  την πολιτική βούληση της κυβέρνησης για γενίκευση του αντιλαϊκού θεσμού των χορηγιών(!) για την κάλυψη των λειτουργικών δαπανών όλων των σχολείων, στο νέο τοπίο της «Αυτόνομης-Αποκεντρωμένης-Ιδιωτικοποιημένης» σχολικής μονάδας. Αυτό επιβεβαιώνει και η συμφωνία του ΥΠΑΙΘΑ με τις 4 συστημικές τράπεζες  για παροχή 100 εκ. για τη σχολική στέγη(!), γεγονός που αποκαλύπτει   την πολιτική βούληση  της κυβέρνησης για  γενίκευση των Ιδιωτικο-Οικονομικών κριτηρίων στην Εκπαίδευση. Η κυβέρνηση δηλ ανοίγει διάπλατα  την πόρτα της εκπαίδευσης στο Ιδιωτικό Κεφάλαιο (Οργανισμός Ωνάση-Τράπεζες), το οποίο  έχει ευνοήσει ήδη πολλαπλώς με παχυλές φοροαπαλλαγές και επιδοτήσεις,   στοχεύοντας στην πλήρη Ιδιωτικοποίηση και της εκπαίδευσης, μετά το ξεπούλημα των μέσων μεταφοράς και  ενέργειας, τη διάλυση του ΕΣΥ κλπ, επιδιώκοντας μάλιστα να εμφανίσει τους ιδιωτικούς οργανισμούς -που λυμαίνονται το λαϊκό πλούτο- ως …ευεργέτες-δωρητές!.

Τα  «Ωνάσεια Σχολεία» στοχεύουν στην εφαρμογή «των Εκπαιδευτικών Καινοτομιών», δηλ όλων των αντιλαϊκών νόμων που αφορούν στην Αξιολόγηση-Κατηγοριοποίηση των σχολείων και  στην ακόμη πιο αντιδραστική δομή του προγράμματος των σπουδών, το οποίο  θα καθορίζεται από την περιώνυμη «Διοικούσα Επιτροπή». Επομένως,  τα Ωνάσεια δεν θα διέπονται από το  κοινό θεσμικό πλαίσιο που καθορίζει τη λειτουργία όλων των υπόλοιπων, συμπεριλαμβανομένων και των Προτύπων.

Στα «Ωνάσεια» θα εισάγονται οι μαθητές Γυμνασίων και Λυκείων, μετά από εξετάσεις(!),  όπως ισχύει στα Πρότυπα και Πειραματικά. Επομένως εκδιώκονται τα παιδιά των λαϊκών συνοικιών από τα σχολεία τους, ενώ η εκ των υστέρων ποσόστωση (60% από την περιοχή) αποτελεί φενάκη, γιατί αφορά ευρύτερα δημοτικά διαμερίσματα, δεν αίρει τον φραγμό των εξετάσεων και εξακολουθεί να ισχύει ως μέτρο αποκλεισμού των παιδιών από το σχολείο της γειτονιάς τους.

Τα «Ωνάσεια» σχολεία θα υπηρετούν «την Πολυτυπία» των Σχολείων, δηλ την ακόμη πιο ταξική κατηγοριοποίηση των σχολείων,  αποκλείοντας μορφωτικά  τους φτωχούς, ενώ θα παρέχουν και το περίφημο «Διεθνές Απολυτήριο», όπως και τα Πρότυπα,  διαμορφώνοντας .. νέα δίοδο  πρόσβασης στα ΑΕΙ, των οποίων την πλήρη ιδιωτικοποίηση επιδιώκει η κυβέρνηση.

Στα «Ωνάσεια» καταργούνται τα θεμελιώδη εργασιακά δικαιώματα των εκπαιδευτικών, όπως είναι οι οργανικές θέσεις και η σταθερή εργασία. Οι εκπαιδευτικοί των «Ωνασείων» θα επιλέγονται,  με κριτήρια: τους μεταπτυχιακούς τίτλους,  την αποδοχή της συνεχούς Αξιολόγησης,  την «υλοποίηση προγραμμάτων επαγγελματικής ανάπτυξης»(!), το κυνήγι των δεξιοτήτων   και την εναρμόνισή τους με το  αυταρχικό καθεστώς  της αποψίλωσής τους από θεμελιώδεις συλλογικές και δημοκρατικές κατακτήσεις.

Ειδικότερα, στα Ωνάσεια καταργείται, ουσιαστικά, ο σύλλογος διδασκόντων, η εργασιακή δημοκρατία και  ισοτιμία των εκπαιδευτικών. Ο Διευθυντής   γίνεται ο απόλυτος  κυρίαρχος της σχολικής ζωής  που θα έχει τα χαρακτηριστικά του manager, αφού θα έχει τη δυνατότητα: να ορίζει Υποδιευθυντή, να αποφασίζει ποιους εκπαιδευτικούς θα αξιολογεί, κατά προτεραιότητα,  να οργανώνει το πρόγραμμα διδασκαλίας. Έτσι, τα βασικότερα δικαιώματα του συλλόγου διδασκόντων κατεδαφίζονται και επιβάλλεται ένα αυταρχικό καθεστώς διοίκησης του σχολείου.

Παράλληλα,  θεσπίζονται και τα περιώνυμα «Ανοιχτά Σχολεία» κάθε βαθμίδας, τα οποία ορίζονται ως «πολυλειτουργικά», δηλ θα αναπτύσσουν  διάφορες δράσεις, με την εποπτεία του ΙΕΠ, αλλά και την αποκλειστική οικονομική ευθύνη των Δήμων(!). Όλα αυτά τα αντιδραστικά μέτρα  σηματοδοτούν το άνοιγμα της εκπαίδευσης  στην αγορά και δηλώνουν το κλείσιμο της στρόφιγγας του κρατικού προϋπολογισμού για την παιδεία, έτσι ώστε να φορτώνονται οι πολίτες νέα ανταποδοτικά τέλη των Δήμων, να καθιερώνονται οι… χορηγίες  και να εδραιώνεται  γενικά η ιδιωτικο-οικονομική λειτουργία της εκπαίδευσης.

Με το δίκτυο  των 22 «Ωνασείων Σχολείων», η κυβέρνηση έχει στόχο:

  • Το μορφωτικό αποκλεισμό των φτωχών λαϊκών στρωμάτων, όπως δείχνει  η κοινωνική ζώνη λειτουργίας των Ωνασείων που είναι οι   πολλαπλώς πληττόμενες  εργατικές ζώνες των πόλεων
  • Τη δραματική μείωση των κρατικών δαπανών για την παιδεία
  • Την ταξική κατηγοριοποίηση  των σχολείων, διευρύνοντας το μορφωτικό και κοινωνικό χάσμα μεταξύ των κατεχόντων και των φτωχών
  • Την κατάργηση των βασικότερων εργασιακών δικαιωμάτων (οργανική θέση-σταθερή δουλειά και την κατεδάφιση των συλλογικών και  δημοκρατικών δικαιωμάτων των εκπαιδευτικών, όπως επιτάσσουν και οι αντισυνδικαλιστικοί νόμοι «Χατζηδάκη-Γεωργιάδη».

ΚΑΜΙΑ ΥΠΟΧΩΡΗΣΗ-ΕΝΟΤΗΤΑ-ΑΝΤΙΣΤΑΣΗ ΚΑΙ ΣΥΛΛΟΓΙΚΗ ΠΑΛΗ

Read next

  • Facebook
  • X
  • LinkedIn
  • Threads
  • Pinterest
  • WhatsApp
  • Telegram
  • Trello
  • Email
  • Εκπαίδευση
  • Εκπαίδευση
  • Αρχική
  • Επικαιρότητα
  • Εκπαίδευση
  • Διεθνή
  • Ιστορία
  • Πολιτισμός
  • Αθλητικά
  • Πρόσωπα
  • Κοινωνικά
  • Κέρκυρα

Διάβασε ακόμα...   

Μηχανοδηγοί της Hellenic Train: 24ωρη απεργία στις 17 Ιουνίου
Επικαιρότητα 16-06-25

Μηχανοδηγοί της Hellenic Train: 24ωρη απεργία στις 17 Ιουνίου

Εγκαίνια εβραϊκής συναγωγής στην αστυνομοκρατούμενη Λάρισα από την υπουργό Παιδείας Σ. Ζαχαράκη –  Διαδήλωση πατά τις απαγορεύσεις
Εκπαίδευση 15-06-25

Εγκαίνια εβραϊκής συναγωγής στην αστυνομοκρατούμενη Λάρισα από την υπουργό Παιδείας Σ. Ζαχαράκη –  Διαδήλωση πατά τις απαγορεύσεις

Ο Στέλιος μας - Το νέο τραγούδι του Σπύρου Σαμοϊλη (ΒΙΝΤΕΟ)
Κέρκυρα 16-06-25

Ο Στέλιος μας - Το νέο τραγούδι του Σπύρου Σαμοϊλη (ΒΙΝΤΕΟ)

Η Ρ Θ Ε !!! Το νέο τραγούδι "ο ΣΤΕΛΙΟΣ μας " με τα υπέροχα λόγια της Σταυριάνας Αντωνιάδου και την ξεχωριστή ερμηνεία του Δημήτρη Καλογερόπουλου ! " Ο ΣΤΕΛΙΟΣ ΜΑΣ " στίχοι :...

800 Πανεπιστημιακοί ζητούν παύση συνεργασίας με ισραηλινούς φορείς 
Εκπαίδευση 16-06-25

800 Πανεπιστημιακοί ζητούν παύση συνεργασίας με ισραηλινούς φορείς 

Αίτημα για τη μονιμοποίηση των θεατρολόγων ειδικής αγωγής
Εκπαίδευση 15-06-25

Αίτημα για τη μονιμοποίηση των θεατρολόγων ειδικής αγωγής

Αύριο (16/6) η τελευταία ημέρα της δίκης των μελών της ΕΛΜΕ – Τρίωρη στάση εργασίας
Κέρκυρα 15-06-25

Αύριο (16/6) η τελευταία ημέρα της δίκης των μελών της ΕΛΜΕ – Τρίωρη στάση εργασίας

Αρμοστείο ή Παλιά Ανάκτορα ή Ανακτορα ή Παλάτι ή Ανάκτορα των Αγ. Γεωργίου & Μιχαήλ ή ό,τι άλλο θέλετε
Κέρκυρα 15-06-25

Αρμοστείο ή Παλιά Ανάκτορα ή Ανακτορα ή Παλάτι ή Ανάκτορα των Αγ. Γεωργίου & Μιχαήλ ή ό,τι άλλο θέλετε

Τα συμφέροντα εξαφανίζουν τον Αθλητισμό στον Πειραιά…
Αθλητικά 15-06-25

Τα συμφέροντα εξαφανίζουν τον Αθλητισμό στον Πειραιά…

Φτου, φτου, φτου.
Κέρκυρα 15-06-25

Φτου, φτου, φτου.

Ασκωθήκαμε μπονώρα να πάμετε στο χτήμα να μάσουμε τα κουκιά το μπίζι και τα ρεβύθια.
Κέρκυρα 15-06-25

Ασκωθήκαμε μπονώρα να πάμετε στο χτήμα να μάσουμε τα κουκιά το μπίζι και τα ρεβύθια.

Μια ανείπωτη τραγωδία που βαραίνει την εκπαιδευτική και κοινωνική συνείδηση
Εκπαίδευση 15-06-25

Μια ανείπωτη τραγωδία που βαραίνει την εκπαιδευτική και κοινωνική συνείδηση

Στη Λάρισα η αστυνομία απαγορεύει κάθε δημόσια συνάθροιση την Κυριακή, μέρα συγκεντρώσεων για την Παλαιστίνη
Επικαιρότητα 14-06-25

Στη Λάρισα η αστυνομία απαγορεύει κάθε δημόσια συνάθροιση την Κυριακή, μέρα συγκεντρώσεων για την Παλαιστίνη

Περιοδικό «Νυχτερινό», έτους 2025 – Το περιοδικό του 1ου εσπερινού ΕΠΑΛ Περιστερίου
Εκπαίδευση 14-06-25

Περιοδικό «Νυχτερινό», έτους 2025 – Το περιοδικό του 1ου εσπερινού ΕΠΑΛ Περιστερίου

Τα γενέθλια του Βασιλέως Καρόλου Γ’ στην Κέρκυρα – Οι Βρετανοτσολιάδες και η τερατώδης αγγλική βία στα Επτάνησα
Κέρκυρα 14-06-25

Τα γενέθλια του Βασιλέως Καρόλου Γ’ στην Κέρκυρα – Οι Βρετανοτσολιάδες και η τερατώδης αγγλική βία στα Επτάνησα

Για την κατασκευή μαρίνας στην Ημερολιά Κασσιόπης:
Βόρεια Κέρκυρα 14-06-25

Για την κατασκευή μαρίνας στην Ημερολιά Κασσιόπης: "Φαραωνικό" έργο - ζημιά τεράστια στον τόπο

Ενέργειες Αναπληρώτριας Περιφερειακής Διευθύντριας παραπέμπουν σε ζοφερές εποχές του παρελθόντος
Εκπαίδευση 14-06-25

Ενέργειες Αναπληρώτριας Περιφερειακής Διευθύντριας παραπέμπουν σε ζοφερές εποχές του παρελθόντος

Το σχολείο δεν είναι ο τοίχος που κρεμάμε τιμητικές πινακίδες για πολιτικές σκοπιμότητες (Με αφορμή την ονοματοδοσία ενός σχολείου)
Εκπαίδευση 14-06-25

Το σχολείο δεν είναι ο τοίχος που κρεμάμε τιμητικές πινακίδες για πολιτικές σκοπιμότητες (Με αφορμή την ονοματοδοσία ενός σχολείου)

drepani.gr

Μια από τις ονομασίες με τις οποίες ήταν γνωστή η Κέρκυρα στην αρχαιότητα ήταν και η Δρεπάνη. Όνομα που χρησιμοποιήθηκε λόγω του σχήματός της. Η Δρεπάνη ταυτίζεται με το όπλο με το οποίο ο Κρόνος σκότωσε τον πατέρα του τον Ουρανό.

argyrades.gr

Σελίδες για τη ζωή, την ιστορία, τον πολιτισμό, στην Κέρκυρα. Με κριτική ματιά στην επικαιρότητα.

drepani
Copyright © 2025 drepani.gr. Με την επιφύλαξη κάθε δικαιώματος.
Το Joomla! είναι Ελεύθερο Λογισμικό που διατίθεται σύμφωνα με τη Γενική Δημόσια Άδεια Χρήσης GNU.