JA Purity IV JA Purity IV
  • Αρχική
  • Επικαιρότητα
  • Εκπαίδευση
  • Διεθνή
  • Ιστορία
  • Πολιτισμός
  • Αθλητικά
  • Πρόσωπα
  • Κοινωνικά
  • Κέρκυρα
JA Purity IV JA Purity IV
  • Αρχική
  • Επικαιρότητα
  • Εκπαίδευση
  • Διεθνή
  • Ιστορία
  • Πολιτισμός
  • Αθλητικά
  • Πρόσωπα
  • Κοινωνικά
  • Κέρκυρα
Στη Λάρισα η αστυνομία απαγορεύει κάθε δημόσια συνάθροιση την Κυριακή, μέρα συγκεντρώσεων για την Παλαιστίνη

06-14-2025 23:50
Επικαιρότητα

Στη Λάρισα η αστυνομία απαγορεύει κάθε δημόσια συνάθροιση την Κυριακή, μέρα συγκεντρώσεων για την Παλαιστίνη
Η Αλληλεγγύη στην Παλαιστίνη είναι η απάντηση

06-14-2025 23:46
Διεθνή

Η Αλληλεγγύη στην Παλαιστίνη είναι η απάντηση
Περιοδικό «Νυχτερινό», έτους 2025 – Το περιοδικό του 1ου εσπερινού ΕΠΑΛ Περιστερίου

06-14-2025 23:36
Εκπαίδευση

Περιοδικό «Νυχτερινό», έτους 2025 – Το περιοδικό του 1ου εσπερινού ΕΠΑΛ Περιστερίου
Νέα επίθεση του Ισραήλ στο Ιράν – Η Τεχεράνη απαντά με πυραύλους, στα καταφύγια οι ισραηλινοί πολίτες

06-14-2025 23:28
Διεθνή

Νέα επίθεση του Ισραήλ στο Ιράν – Η Τεχεράνη απαντά με πυραύλους, στα καταφύγια οι ισραηλινοί πολίτες
Τα γενέθλια του Βασιλέως Καρόλου Γ’ στην Κέρκυρα – Οι Βρετανοτσολιάδες και η τερατώδης αγγλική βία στα Επτάνησα

06-14-2025 22:20
Κέρκυρα

Τα γενέθλια του Βασιλέως Καρόλου Γ’ στην Κέρκυρα – Οι Βρετανοτσολιάδες και η τερατώδης αγγλική βία στα Επτάνησα
Κατηγορία: Εκπαίδευση
28 Ιανουαρίου 2025

Ωνάσεια Σχολεία: μια ευγενική δωρεά του Κράτους προς το Ίδρυμα Ωνάση

Την έντονη αντίθεσή τους στην μετατροπή του 12ου γυμνάσιου και 6ου ΓΕΛ σε Ωνάσεια Σχολεία, εκφράζουν, προχωρώντας μάλιστα σε κατάληψη, γονείς, εκπαιδευτικοί και μαθητές.

«Μία ευγενική δωρεά του Κράτους προς το Ίδρυμα Ωνάση» χαρακτηρίζει τη μετατροπή σχολείων σε «Ωνάσεια Σχολεία» η «
Α΄ Ε.Λ.Μ.Ε. Θεσσαλονίκης σε ανακοίνωσή της για το θέμα, τονίζοντας ότι η κατάργηση 22 σχολείων της γειτονιάς θα έχει τρομακτικές συνέπειες για μαθητές και εκπαιδευτικούς των περιοχών αυτών.

H ανακοίνωση

«Ένα βήμα πιο πέρα στην ταξική διαφοροποίηση και κατηγοριοποίηση των σχολείων προχωρά η κυβέρνηση, με την ίδρυση 22 Γυμνασίων και Λυκείων σε "Δημόσια Ωνάσεια Σχολεία" (ΔΗΜ.Ω.Σ.).

Πρόκειται για ανοιχτή εμπλοκή ιδιωτών στην εκπαιδευτική διαδικασία και τη δημιουργία ενός κυριολεκτικά άλλου σχολείου, για λίγους και εκλεκτούς και όχι για τα παιδιά των ευάλωτων περιοχών, με δικό του πλαίσιο λειτουργίας, διαφορετική πηγή χρηματοδότησης, διαφορετικό τρόπο εισαγωγής, διαφορετικό ανώτερο αριθμό παιδιών στην τάξη (25 και όχι 27-29 που ισχύει για όλα τα άλλα), διαφορετικό απολυτήριο, ακόμα και διαφορετικό ωράριο λειτουργίας (μέχρι και θερινά μαθήματα), διαφορετικό αναλυτικό πρόγραμμα και διδακτικό ωράριο για τους εκπαιδευτικούς!

Μάλιστα, φτάνουν στο σημείο να αναφέρουν πως “Ρητά συμφωνείται ότι οι όροι της παρούσας Σύμβασης Δωρεάς υπερισχύουν κάθε αντίθετης διάταξης της εκάστοτε ισχύουσας νομοθεσίας και κανονιστικού πλαισίου”(!). Κύριε Ωνάση, ιδού τα σχολεία σας… Μέχρι και εταιρείες security, αλλά και καθαρισμού προβλέπεται να προσλαμβάνει το ίδρυμα Ωνάση και η θυγατρική του εταιρεία, που εδρεύει φυσικά στο … Λιχτενστάιν, όπως κάθε αγνός πατριώτης άλλωστε.

Πετώντας μάλιστα με κυνικό τρόπο τα παιδιά έξω από το σχολείο της γειτονιάς τους, αφού η εισαγωγή στα ΔΗ.ΜΩ.Σ. θα γίνεται με εξετάσεις, ανεξάρτητα από τον τόπο διαμονής, όπως στα Πρότυπα! Άρα, για ποια στήριξη των ευάλωτων περιοχών μιλούν, αφού οι μαθητές των περιοχών αυτών θα αποκλειστούν από το σχολείο τους; Μάλιστα, χωρίς να υπάρχει δυνατότητα πολλές φορές τα παιδιά αυτά να πάνε σε άλλο σχολείο της πόλης τους (όπως π.χ. στο Πέραμα, που θα απομείνουν μόλις 2 Γυμνάσια και 1 ΓΕΛ, απομακρυσμένα μεταξύ τους, για χιλιάδες μαθητές και μαθήτριες). Τέτοια αναβάθμιση! Πετώντας και τους εκπαιδευτικούς, που για χρόνια υπηρετούν με αφοσίωση το Δημόσιο Σχολείο και τα παιδιά αυτά.

Αντί να σκύψει η κυβέρνηση και να λύσει τα ζωτικά προβλήματα όλων των σχολείων, με αύξηση της χρηματοδότησης, να δημιουργήσει πραγματικά ισότιμους όρους για όλα τα παιδιά ανεξαιρέτως, να ικανοποιήσει το σύγχρονο δικαίωμά τους στην ολόπλευρη μόρφωση, επιλέγει να οξύνει τους ταξικούς κόφτες για τα παιδιά των λαϊκών οικογενειών, θεσμοθετώντας σχολεία διαφορετικών ταχυτήτων με τη λογική των Πρότυπων και τώρα των ΔΗΜ.Ω.Σ.

Την ίδια ώρα σερβίρουν το παιδαγωγικό αυτό έγκλημα με την γνωστή γαρνιτούρα περί "ίσων ευκαιριών" για τους μαθητές! Το έργο το έχουμε ξαναδεί! Περικόπτεται η κρατική στήριξη και χρηματοδότηση, που δεν φτάνει ούτε στο ελάχιστο, λαμβάνεται το ένα αντιπαιδαγωγικό μέτρο πίσω από το άλλο (συμπτύξεις τμημάτων), τα κενά Γενάρη μήνα καλά κρατούν, προκειμένου να καλλιεργηθεί το έδαφος πως η μόνη ελπίδα βρίσκεται στην εμπλοκή του σωτήρα-ιδιώτη.

Η αρνητική εγχώρια και διεθνής πείρα από την εφαρμογή της "πολυτυπίας" των σχολείων είναι αποκαλυπτική:

  • Ο σκληρός ανταγωνισμός των εξετάσεων για μια από τις λίγες θέσεις στα Πρότυπα Σχολεία (πέρσι οι θέσεις που προσφέρονταν αντιστοιχούσαν μόλις στο 19% των αιτήσεων), ήδη έχει δημιουργήσει μια ολόκληρη κοστοβόρα φάμπρικα φροντιστηρίων ακόμα και από το δημοτικό, στην οποία δεν μπορεί να ανταπεξέλθει η μέση λαϊκή οικογένεια, αποτελώντας έτσι προνόμιο λίγων. Στην ίδια λογική θα λειτουργήσουν τα ΔΗΜ.Ω.Σ.
  • Οι ίδιες οι στατιστικές δείχνουν ότι σε χώρες του εξωτερικού (π.χ. Μ. Βρετανία) που έχει προχωρήσει αυτή η πολιτική, στα σχολεία "α’ κατηγορίας" τελικά καταλήγουν σχεδόν αποκλειστικά τα παιδιά των πλούσιων και ανώτερου μορφωτικού επιπέδου οικογενειών, ενώ στα "χαμηλότερης κατηγορίας" ως επί τω πλείστων τα παιδιά εργατικών και φτωχών λαϊκών στρωμάτων. Πρόκειται δηλαδή για μια πλήρως ταξική πολιτική που αναπαράγει και εντείνει τις κοινωνικές ανισότητες που ήδη υπάρχουν.
  • Σε σχολεία "αριστείας" τύπου Ήτον, τα παιδιά των πλουσίων διδάσκονται σε βάθος, προετοιμάζοντάς τα να στελεχώσουν τα ανώτερα ερευνητικά, οικονομικά, πολιτικά, κρατικά κλιμάκια, ενώ στα σχολεία των λαϊκών στρωμάτων το πρόγραμμα επικεντρώνεται σε επιφανειακές γνώσεις και δεξιότητες για φτηνό εργατικό δυναμικό. Τέτοια διαφοροποιημένα προγράμματα έχουν τα Πρότυπα και θα έχουν και τα ΔΗΜ.Ω.Σ.

Αυτή την πολιτική στον χώρο της Παιδείας έρχονται να στηρίξουν έμπρακτα ιδιωτικοί φορείς όπως το ίδρυμα Ωνάση, προσβλέποντας βεβαίως σε άμεσα και έμμεσα οφέλη. Γιατί είναι επιλογή τους η στρατηγική του κατηγοριοποιημένου σχολείου, δηλαδή η δημιουργία ενός χάρτη με σχολεία που από τη μία θα ενισχύονται στοχευμένα με κάθε μέσο γιατί θα βγάζουν τα στελέχη της καινοτομίας και έρευνας, της διοίκησης της βιομηχανίας – οικονομίας και του κράτους, και από την άλλη τα υποβαθμισμένα σχολεία για τα περισσότερα παιδιά του λαού, που η ολόπλευρη μόρφωσή τους θεωρείται κόστος και πέρα από τις "δημοσιονομικές αντοχές".

Τα Ωνάσεια Σχολεία αποτελούν μία σημαντική τομή για να προχωρήσει αυτή η στρατηγική, πλευρά της οποίας είναι και η συμμετοχή φορέων, όπως το Ίδρυμα Ωνάση στη διοίκηση σχολείων, μέσα από τη δημιουργία της παντοδύναμης Διοικούσας Επιτροπής ΔΗ.ΜΩ.Σ. που αποφασίζει για τα πάντα. Ανοίγει δηλαδή και η πόρτα για την είσοδο της λογικής του management στη λειτουργία των σχολείων, της λειτουργίας τους με ιδιωτικοοικονομικά κριτήρια.

Αν ήθελαν πραγματικά κυβέρνηση και ιδιωτικά ιδρύματα π.χ. εφοπλιστών να ενισχύσουν ουσιαστικά τη δημόσια και δωρεάν εκπαίδευση, θα προχωρούσαν στην κατάργηση των φοροαπαλλαγών που απολαμβάνουν οι δεύτεροι, με στόχο να εξασφαλιστούν χρήματα για την Παιδεία. Τώρα και καθεστώς φορολογικής ασυλίας έχουν (απαλλάσσονται μέσα από την σύμβαση από κάθε είδους τέλος, φόρο ή δικαίωμα για κάθε είδους χορηγία-δωρεά στα ΔΗ.ΜΩ.Σ.) και αναγορεύονται σε ευεργέτες που εθελοντικά και δήθεν άδολα "δίνουν τον οβολό τους", πατώντας στην πράξη ποδάρι στη λειτουργία των σχολείων και τον προσανατολισμό της εκπαίδευσης, στην κατεύθυνση που θα θωρακίσει μεσοπρόθεσμα τα κέρδη τους.

Οι εκπαιδευτικοί, οι γονείς, οι μαθητές, όλος ο λαός, πρέπει να σταθούν απέναντι σε αυτή την αντιδραστική εξέλιξη! Πρόκειται για το μέλλον των παιδιών μας και της ίδιας της κοινωνίας!

Καλούμε τις ΕΛΜΕ, την ΟΛΜΕ, τους Συλλόγους Γονέων και τους μαθητές να πάρουν όλες τις απαραίτητες αγωνιστικές πρωτοβουλίες ώστε:

  • Να μην περάσει στην πράξη καμία μετατροπή σχολείου σε Ωνάσειο!
  • Να μην προχωρήσει η ταξική κατηγοριοποίηση των σχολείων!
  • Να απαιτήσουμε άμεση ουσιαστική ενίσχυση του δημόσιου σχολείου και να καταργηθεί κάθε επιχειρηματική δράση στην Εκπαίδευση!».

Read next

  • Facebook
  • X
  • LinkedIn
  • Threads
  • Pinterest
  • WhatsApp
  • Telegram
  • Trello
  • Email
  • Εκπαίδευση
  • Ανακοινώσεις
  • Εκπαίδευση
  • Ανακοινώσεις
  • Αρχική
  • Επικαιρότητα
  • Εκπαίδευση
  • Διεθνή
  • Ιστορία
  • Πολιτισμός
  • Αθλητικά
  • Πρόσωπα
  • Κοινωνικά
  • Κέρκυρα

Διάβασε ακόμα...   

Ασκωθήκαμε μπονώρα να πάμετε στο χτήμα να μάσουμε τα κουκιά το μπίζι και τα ρεβύθια.
Κέρκυρα 15-06-25

Ασκωθήκαμε μπονώρα να πάμετε στο χτήμα να μάσουμε τα κουκιά το μπίζι και τα ρεβύθια.

Στη Λάρισα η αστυνομία απαγορεύει κάθε δημόσια συνάθροιση την Κυριακή, μέρα συγκεντρώσεων για την Παλαιστίνη
Επικαιρότητα 14-06-25

Στη Λάρισα η αστυνομία απαγορεύει κάθε δημόσια συνάθροιση την Κυριακή, μέρα συγκεντρώσεων για την Παλαιστίνη

Φτου, φτου, φτου.
Κέρκυρα 15-06-25

Φτου, φτου, φτου.

Γράφει ο Γιώργος Καγκουρίδης 15 Ιουνίου 2023 "δε πουγιεται" VII ΦΤΟΥ, ΦΤΟΥ, ΦΤΟΥ - Μας εματιάσανε, δε μπορεί… Φτου, φτου, φτου… - Γιατί ειμάστεν’ όμορφοι; - Τω καιρώ εκείνω. - Και...

Μια ανείπωτη τραγωδία που βαραίνει την εκπαιδευτική και κοινωνική συνείδηση
Εκπαίδευση 15-06-25

Μια ανείπωτη τραγωδία που βαραίνει την εκπαιδευτική και κοινωνική συνείδηση

Περιοδικό «Νυχτερινό», έτους 2025 – Το περιοδικό του 1ου εσπερινού ΕΠΑΛ Περιστερίου
Εκπαίδευση 14-06-25

Περιοδικό «Νυχτερινό», έτους 2025 – Το περιοδικό του 1ου εσπερινού ΕΠΑΛ Περιστερίου

Τα γενέθλια του Βασιλέως Καρόλου Γ’ στην Κέρκυρα – Οι Βρετανοτσολιάδες και η τερατώδης αγγλική βία στα Επτάνησα
Κέρκυρα 14-06-25

Τα γενέθλια του Βασιλέως Καρόλου Γ’ στην Κέρκυρα – Οι Βρετανοτσολιάδες και η τερατώδης αγγλική βία στα Επτάνησα

Για την κατασκευή μαρίνας στην Ημερολιά Κασσιόπης:
Βόρεια Κέρκυρα 14-06-25

Για την κατασκευή μαρίνας στην Ημερολιά Κασσιόπης: "Φαραωνικό" έργο - ζημιά τεράστια στον τόπο

Ενέργειες Αναπληρώτριας Περιφερειακής Διευθύντριας παραπέμπουν σε ζοφερές εποχές του παρελθόντος
Εκπαίδευση 14-06-25

Ενέργειες Αναπληρώτριας Περιφερειακής Διευθύντριας παραπέμπουν σε ζοφερές εποχές του παρελθόντος

Το σχολείο δεν είναι ο τοίχος που κρεμάμε τιμητικές πινακίδες για πολιτικές σκοπιμότητες (Με αφορμή την ονοματοδοσία ενός σχολείου)
Εκπαίδευση 14-06-25

Το σχολείο δεν είναι ο τοίχος που κρεμάμε τιμητικές πινακίδες για πολιτικές σκοπιμότητες (Με αφορμή την ονοματοδοσία ενός σχολείου)

Κέρκυρα: Στάση λεωφορείου δεν είχε παγκάκι και οι κάτοικοι έδρασαν μόνοι τους
Κέρκυρα 13-06-25

Κέρκυρα: Στάση λεωφορείου δεν είχε παγκάκι και οι κάτοικοι έδρασαν μόνοι τους

Συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου Νότιας Κέρκυρας με 24 θέματα! - Δευτέρα 16/6
Νότια Κέρκυρα 13-06-25

Συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου Νότιας Κέρκυρας με 24 θέματα! - Δευτέρα 16/6

Νυχτερινές διακοπές υδροδότησης από την Κοινότητα Χλωμού έως την περιοχή της Λίνιας
Κέρκυρα 13-06-25

Νυχτερινές διακοπές υδροδότησης από την Κοινότητα Χλωμού έως την περιοχή της Λίνιας

Συνεδριάζει το δημοτικό συμβούλιο του Δήμου Κεντρικής Κέρκυρας & ΔΝ τη Δευτέρα 16/6
Κεντρική Κέρκυρα 13-06-25

Συνεδριάζει το δημοτικό συμβούλιο του Δήμου Κεντρικής Κέρκυρας & ΔΝ τη Δευτέρα 16/6

Στήθος μάρμαρο καρδιά πατάτα
Κέρκυρα 13-06-25

Στήθος μάρμαρο καρδιά πατάτα

Ο ενθικοσοσιαλισμός είναι εδώ!
Διεθνή 13-06-25

Ο ενθικοσοσιαλισμός είναι εδώ!

Απεργία στην εκπαίδευση στο Παρίσι αλληλεγγύης στην Παλαιστίνη
Εκπαίδευση 13-06-25

Απεργία στην εκπαίδευση στο Παρίσι αλληλεγγύης στην Παλαιστίνη

Από τη συγκέντρωση στο Σύνταγμα 12/5 ενάντια στις διώξεις και τα πειθαρχικά
Εκπαίδευση 13-06-25

Από τη συγκέντρωση στο Σύνταγμα 12/5 ενάντια στις διώξεις και τα πειθαρχικά

drepani.gr

Μια από τις ονομασίες με τις οποίες ήταν γνωστή η Κέρκυρα στην αρχαιότητα ήταν και η Δρεπάνη. Όνομα που χρησιμοποιήθηκε λόγω του σχήματός της. Η Δρεπάνη ταυτίζεται με το όπλο με το οποίο ο Κρόνος σκότωσε τον πατέρα του τον Ουρανό.

argyrades.gr

Σελίδες για τη ζωή, την ιστορία, τον πολιτισμό, στην Κέρκυρα. Με κριτική ματιά στην επικαιρότητα.

drepani
Copyright © 2025 drepani.gr. Με την επιφύλαξη κάθε δικαιώματος.
Το Joomla! είναι Ελεύθερο Λογισμικό που διατίθεται σύμφωνα με τη Γενική Δημόσια Άδεια Χρήσης GNU.