JA Purity IV JA Purity IV
  • Αρχική
  • Επικαιρότητα
  • Εκπαίδευση
  • Διεθνή
  • Ιστορία
  • Πολιτισμός
  • Αθλητικά
  • Πρόσωπα
  • Κοινωνικά
  • Κέρκυρα
JA Purity IV JA Purity IV
  • Αρχική
  • Επικαιρότητα
  • Εκπαίδευση
  • Διεθνή
  • Ιστορία
  • Πολιτισμός
  • Αθλητικά
  • Πρόσωπα
  • Κοινωνικά
  • Κέρκυρα
Τρομοκρατία χωρίς όρια: Δίωξη εκπαιδευτικού από ΔΔΕ Πειραιά για συμμετοχή σε στάση εργασίας της ΑΔΕΔΥ

06-05-2025 23:38
Εκπαίδευση

Τρομοκρατία χωρίς όρια: Δίωξη εκπαιδευτικού από ΔΔΕ Πειραιά για συμμετοχή σε στάση εργασίας της ΑΔΕΔΥ
Σαν σήμερα 6 Ιούνη 1978 πεθαίνει ο θρύλος του ελληνικού ποδοσφαίρου Άγγελος Μεσσάρης

06-05-2025 22:27
Πρόσωπα

Σαν σήμερα 6 Ιούνη 1978 πεθαίνει ο θρύλος του ελληνικού ποδοσφαίρου Άγγελος Μεσσάρης
Οι (πανελλαδικές) εξετάσεις και ο ρόλος των εκπαιδευτικών

06-05-2025 17:56
Εκπαίδευση

Οι (πανελλαδικές) εξετάσεις και ο ρόλος των εκπαιδευτικών
Εκπαιδευτικοί Θεσσαλονίκης: Συγκέντρωση Παρασκευή 6/6 - ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΕΣ ΑΥΞΗΣΕΙΣ - ΕΠΑΝΑΦΟΡΑ 13ΟΥ ΚΑΙ 14ΟΥ ΜΙΣΘΟΥ ΚΑΙ ΣΥΝΤΑΞΗΣ

06-05-2025 17:46
Εκπαίδευση

Εκπαιδευτικοί Θεσσαλονίκης: Συγκέντρωση Παρασκευή 6/6 - ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΕΣ ΑΥΞΗΣΕΙΣ - ΕΠΑΝΑΦΟΡΑ 13ΟΥ ΚΑΙ 14ΟΥ ΜΙΣΘΟΥ ΚΑΙ ΣΥΝΤΑΞΗΣ
Εκπαιδευτικοί: Κινητοποιήσεις Παρασκευή 6/6 Προπύλαια για 13ο και 14ο μισθό

06-05-2025 17:28
Εκπαίδευση

Εκπαιδευτικοί: Κινητοποιήσεις Παρασκευή 6/6 Προπύλαια για 13ο και 14ο μισθό
Κατηγορία: Εκπαίδευση
05 Ιουνίου 2025

Οι (πανελλαδικές) εξετάσεις και ο ρόλος των εκπαιδευτικών

Οι (πανελλαδικές) εξετάσεις και ο ρόλος των εκπαιδευτικών

Γράφει ο Γιώργος Κ. Καββαδίας

Η στροφή και η «εξάντληση» του ρόλου των εκπαιδευτικών στις εξεταστικές, βαθμολογικές – αξιολογικές διαδικασίες, κοντολογίς στο πώς θα τεστάρουν, επιτηρήσουν, κατατάξουν, διαφοροποιήσουν, ιεραρχήσουν και τελικά οργανώσουν την πυραμίδα επιτυχίας / αποτυχίας των μαθητών της τάξης τους, ακυρώνουν τον παιδαγωγικό του ρόλο.

Όταν όλη τη χρονιά η εκπαιδευτική διαδικασία υποτάσσεται στις εξεταστικές ανάγκες, τότε εύκολα και ανεπαίσθητα μεταλλάσσεται η μαθησιακή διαδικασία σε μεθοδολογική εκγύμναση, καθώς επιβάλλεται κατά κύριο λόγο ο φορμαλισμός και η σχηματοποίηση, όχι μόνο στις πρακτικές αξιολόγησης, αλλά και στο ίδιο το διδακτικό έργο. Τότε η παραπαιδεία κερδίζει έδαφος ως «σώμα και ως πνεύμα» μέσα κι έξω από το σχολικό χώρο, εκτρέποντας το εκπαιδευτικό έργο στη δική της λογική. Ως «καλό» σχολείο αναγορεύεται αυτό που μιμείται το φροντιστήριο. Αυτό δηλαδή που καλουπώνει και παραδίδει αποσπασματικές γνώσεις χρήσιμες για τις εξετάσεις.

Εύστοχα ο ομότιμος καθηγητής Παιδαγωγικής του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων Γιώργος Μαυρογιώργος έγραφε το 2013 σε ένα άρθρο του με τίτλο ΅Ευτυχώς! Οι εκπαιδευτικοί ξέρουν: «Οι εκπαιδευτικοί ξέρουν ότι οι πιο σημαντικές περίοδοι του σχολικού έ­τους είναι αυτές στις οποίες συντελείται η παιδαγωγική συνάντηση και σχέση με τους μαθητές. Οι  εξετάσεις και η προετοιμασία  για αυτές δεν  εμπεριέχουν μορφωτική δυναμική. Για την απρόσκοπτη διεξαγωγή των εξετάσεων ενδιαφέρεται μόνο ο κρατικός μηχανισμός. Κι αυτό είναι που οι εκπαιδευτικοί αξιοποιούν διαπραγματευτικά στην έτσι κι αλλιώς ασύμμετρη διαπραγματευτική σχέση με την εξουσία. Οι εκπαιδευτικοί έχουν πολλούς λόγους να  μη δίνουν προτεραιότητα στην επιτήρηση, την ταξιθέτηση, τη βαθμολόγηση, την επιλογή και τον αποκλεισμό μαθητών τους – υποψηφίων. Έτσι κι αλλιώς, έχουν αποκλειστεί ολοκληρωτικά από την ουσιαστική αξιολόγηση της επίδοσης των μαθητών τους. Καλούνται δηλαδή να συμμετάσχουν σε μια διαδικασία αστυνόμευσης, επιτήρησης και μέτρησης, κάτω από τους άγραφους κανόνες μιας μεροληπτικής και βαθιά ταξικής διάκρισης».

Η «αξιολόγηση» της σχολικής μονάδας, η οποία στην πιο ακραία έκφραση της θα συνδέεται με τις εξεταστικές επιδόσεις των μαθητών εκτός του ισοπεδωτικού της χαρακτήρα, θα χωρίζει τα σχολεία σε κατηγορίες, θα οξύνει τον μεταξύ τους ανταγωνισμό, δηλητηριάζοντας εκπαιδευτικές και κοινωνικές σχέσεις, διαφοροποιώντας τους τρόπους χρηματοδότησης, βάζοντας τους χορηγούς από το παράθυρο και τους γονείς να στηρίζουν οικονομικά τη λειτουργία, οδηγώντας πολλά σχολεία στο μαρασμό και τελικά στο κλείσιμο.

O «αποτελεσματικός» εκπαιδευτικός, σύμφωνα με μια χυδαία αντίληψη του πελάτη – καταναλωτή, είναι αυτός που προσανατολίζει τη μαθησιακή διαδικασία και προετοιμάζει τους μαθητές μονοσήμαντα για τις εξετάσεις. Οι εξετάσεις γίνονται εργαλεία που μετατρέπουν τη διαδικασία της μόρφωσης σε εξάσκηση για το κυνήγι «χρήσιμων γνώσεων», που αποφέρουν βαθμούς. Έτσι οι γνώσεις αποκτούν ανταλλαξιμότητα, μετατρέπονται σε εμπόρευμα. Για τον «αποτελεσματικό» εκπαιδευτικό του αστικού ή «νέου σχολείου» δεν έχει σημασία ο πνευματικός εξοπλισμός των μαθητών, η καλλιέργεια «ελεύθερων», υπεύθυνων και δημοκρατικών πολιτών», που να μπορούν να αντιμετωπίσουν κριτικά την κοινωνία με την ενεργητική συμμετοχή τους και παρέμβαση σ’ όλα τα επίπεδα της κοινωνικής δραστηριότητας. Σημασία έχει η παροχή «συνταγών επιτυχίας» για τη συγκομιδή βαθμών.

Κι όμως, από το 1892 έχει διατυπωθεί η «αιρετική» και για τους καιρούς μας άποψη: «Όσοι διδάσκαλοι εργάζονται χάριν των εξετάσεων και ουχί χάριν της ορθής μορφώσεως, αυτοί είναι διδάσκαλοι αγύρται και ασυνείδητοι».

Το τι πρέπει να γίνει δεν μπορούμε να το δούμε απομονωμένα από το τι παιδεία και τι κοινωνία θέλουμε. Η απάντηση της κυβέρνησης και των κυρίαρχων τάξεων είναι δεδομένη. Θέλουν ένα φτηνό σχολείο υποταγμένο στις ανάγκες της αγοράς, ώστε να διαμορφώνει ανθρώπους, χωρίς γενική μόρφωση, πειθήνιους απασχολήσιμους – υποτακτικούς πολίτες.

Τώρα, οφείλουμε απέναντι στο «νέο» σχολείο των δεξιοτήτων, της κατακερματισμένης γνώσης, της αγοράς, της εγκατάλειψης και της υποταγής, να προβάλλουμε το όραμά μας για ένα άλλο σχολείο. Για ένα σχολείο ενιαίο δωδεκάχρονο δημόσιο δωρεάν που θα χωράει όλα τα παιδιά χωρίς φραγμούς και διακρίσεις και θα μορφώνει ολόπλευρα Πραγματικά δημόσιο και δωρεάν που να ανταποκρίνεται στην ανάγκη του ανθρώπου να ανακαλύπτει τους νόμους κίνησης της φύσης και της κοινωνίας, να τους χρησιμοποιεί για να καλυτερέψει την ανθρώπινη ζωή, που να δημιουργεί δημοκρατικά ελεύθερες προσωπικότητες, ανθρώπους που να μαθαίνουν να συνεργάζονται, να σέβονται τη διαφορετικότητα και να δουλεύουν συλλογικά για την προσωπική , αλλά και κοινωνική απελευθέρωση και ευτυχία.

Read next

  • Facebook
  • X
  • LinkedIn
  • Threads
  • Pinterest
  • WhatsApp
  • Telegram
  • Trello
  • Email
  • Εκπαίδευση
  • Εκπαίδευση
  • Αρχική
  • Επικαιρότητα
  • Εκπαίδευση
  • Διεθνή
  • Ιστορία
  • Πολιτισμός
  • Αθλητικά
  • Πρόσωπα
  • Κοινωνικά
  • Κέρκυρα

Διάβασε ακόμα...   

ΔΔΕ Πειραιά: Δίωξη εκπαιδευτικού επειδή συμμετείχε σε στάση εργασίας!
Εκπαίδευση 06-06-25

ΔΔΕ Πειραιά: Δίωξη εκπαιδευτικού επειδή συμμετείχε σε στάση εργασίας!

ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΤΙΣ ΣΟΒΑΡΕΣ ΚΑΤΑΓΓΕΛΙΕΣ ΓΙΑ ΤΗ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΤΟΥ ΓΗΡΟΚΟΜΕΙΟΥ ΚΕΡΚΥΡΑΣ
Κέρκυρα 06-06-25

ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΤΙΣ ΣΟΒΑΡΕΣ ΚΑΤΑΓΓΕΛΙΕΣ ΓΙΑ ΤΗ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΤΟΥ ΓΗΡΟΚΟΜΕΙΟΥ ΚΕΡΚΥΡΑΣ

Για την προσπάθεια νοθείας στις εκλογές της ΕΔΟΘ
Επικαιρότητα 06-06-25

Για την προσπάθεια νοθείας στις εκλογές της ΕΔΟΘ

Απόφαση Γενικού Συμβουλίου ΑΔΕΔΥ για την προσπάθεια νοθείας στις εκλογές της ΕΔΟΘ Το Γενικό Συμβούλιο της Α.Δ.Ε.Δ.Υ. καταδικάζει με τον πλέον κατηγορηματικό τρόπο την προσπάθεια νόθευσης του...

Με επιτυχία οι Αγώνες Στίβου Δημ. Σχολείων Νότιας Κέρκυρας
Κέρκυρα 06-06-25

Με επιτυχία οι Αγώνες Στίβου Δημ. Σχολείων Νότιας Κέρκυρας

Δ. Μπιάγκης: Ζητάνε τώρα και τα ρέστα από τους εργαζόμενους
Κέρκυρα 06-06-25

Δ. Μπιάγκης: Ζητάνε τώρα και τα ρέστα από τους εργαζόμενους

Συλλυπητήρια μηνύματα για τον θάνατο του Σπύρου Ζερβόπουλου
Θάνατοι 06-06-25

Συλλυπητήρια μηνύματα για τον θάνατο του Σπύρου Ζερβόπουλου

Ποιος βασάνισε και οδήγησε στον θάνατο τον Βασίλη Μάγγο; (vid)
Επικαιρότητα 06-06-25

Ποιος βασάνισε και οδήγησε στον θάνατο τον Βασίλη Μάγγο; (vid)

Νοσοκομείο Νίκαιας: Αντί για προσλήψεις προσωπικού συνάπτουν σύμβαση με ιδιωτική εταιρεία
Επικαιρότητα 06-06-25

Νοσοκομείο Νίκαιας: Αντί για προσλήψεις προσωπικού συνάπτουν σύμβαση με ιδιωτική εταιρεία

Πανελλήνιες: Ο μύθος των «εύκολων» θεμάτων και η πραγματικότητα των «μαθημάτων-καρμανιόλα»
Εκπαίδευση 06-06-25

Πανελλήνιες: Ο μύθος των «εύκολων» θεμάτων και η πραγματικότητα των «μαθημάτων-καρμανιόλα»

Ο δικαστής Ντρεντ[1] ξαναχτυπά……στον Πειραιά!
Εκπαίδευση 06-06-25

Ο δικαστής Ντρεντ[1] ξαναχτυπά……στον Πειραιά!

Τρομοκρατία χωρίς όρια: Δίωξη εκπαιδευτικού από ΔΔΕ Πειραιά για συμμετοχή σε στάση εργασίας της ΑΔΕΔΥ
Εκπαίδευση 05-06-25

Τρομοκρατία χωρίς όρια: Δίωξη εκπαιδευτικού από ΔΔΕ Πειραιά για συμμετοχή σε στάση εργασίας της ΑΔΕΔΥ

Σαν σήμερα 6 Ιούνη 1978 πεθαίνει ο θρύλος του ελληνικού ποδοσφαίρου Άγγελος Μεσσάρης
Πρόσωπα 05-06-25

Σαν σήμερα 6 Ιούνη 1978 πεθαίνει ο θρύλος του ελληνικού ποδοσφαίρου Άγγελος Μεσσάρης

Οι (πανελλαδικές) εξετάσεις και ο ρόλος των εκπαιδευτικών
Εκπαίδευση 05-06-25

Οι (πανελλαδικές) εξετάσεις και ο ρόλος των εκπαιδευτικών

Εκπαιδευτικοί Θεσσαλονίκης: Συγκέντρωση Παρασκευή 6/6 - ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΕΣ ΑΥΞΗΣΕΙΣ - ΕΠΑΝΑΦΟΡΑ 13ΟΥ ΚΑΙ 14ΟΥ ΜΙΣΘΟΥ ΚΑΙ ΣΥΝΤΑΞΗΣ
Εκπαίδευση 05-06-25

Εκπαιδευτικοί Θεσσαλονίκης: Συγκέντρωση Παρασκευή 6/6 - ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΕΣ ΑΥΞΗΣΕΙΣ - ΕΠΑΝΑΦΟΡΑ 13ΟΥ ΚΑΙ 14ΟΥ ΜΙΣΘΟΥ ΚΑΙ ΣΥΝΤΑΞΗΣ

Εκπαιδευτικοί: Κινητοποιήσεις Παρασκευή 6/6 Προπύλαια για 13ο και 14ο μισθό
Εκπαίδευση 05-06-25

Εκπαιδευτικοί: Κινητοποιήσεις Παρασκευή 6/6 Προπύλαια για 13ο και 14ο μισθό

ΕΔΩ ΚΑΙ ΤΩΡΑ ! ΕΠΑΝΑΦΟΡΑ ΤΟΥ 13ου ΚΑΙ 14ου ΜΙΣΘΟΥ ΣΤΟ ΔΗΜΟΣΙΟ
Κέρκυρα 05-06-25

ΕΔΩ ΚΑΙ ΤΩΡΑ ! ΕΠΑΝΑΦΟΡΑ ΤΟΥ 13ου ΚΑΙ 14ου ΜΙΣΘΟΥ ΣΤΟ ΔΗΜΟΣΙΟ

Οι πλούσιοι έγιναν ακόμη πλουσιότεροι το 2024 – Οι Έλληνες δισεκατομμυριούχοι
Διεθνή 05-06-25

Οι πλούσιοι έγιναν ακόμη πλουσιότεροι το 2024 – Οι Έλληνες δισεκατομμυριούχοι

drepani.gr

Μια από τις ονομασίες με τις οποίες ήταν γνωστή η Κέρκυρα στην αρχαιότητα ήταν και η Δρεπάνη. Όνομα που χρησιμοποιήθηκε λόγω του σχήματός της. Η Δρεπάνη ταυτίζεται με το όπλο με το οποίο ο Κρόνος σκότωσε τον πατέρα του τον Ουρανό.

argyrades.gr

Σελίδες για τη ζωή, την ιστορία, τον πολιτισμό, στην Κέρκυρα. Με κριτική ματιά στην επικαιρότητα.

drepani
Copyright © 2025 drepani.gr. Με την επιφύλαξη κάθε δικαιώματος.
Το Joomla! είναι Ελεύθερο Λογισμικό που διατίθεται σύμφωνα με τη Γενική Δημόσια Άδεια Χρήσης GNU.