JA Purity IV JA Purity IV
  • Αρχική
  • Επικαιρότητα
  • Εκπαίδευση
  • Διεθνή
  • Ιστορία
  • Πολιτισμός
  • Αθλητικά
  • Πρόσωπα
  • Κοινωνικά
  • Κέρκυρα
JA Purity IV JA Purity IV
  • Αρχική
  • Επικαιρότητα
  • Εκπαίδευση
  • Διεθνή
  • Ιστορία
  • Πολιτισμός
  • Αθλητικά
  • Πρόσωπα
  • Κοινωνικά
  • Κέρκυρα
Παναγιώτης Ρεμπάπης: Αποτίοντας φόρο τιμής στον Κώστα Γεωργάκη

06-16-2025 23:23
Κέρκυρα

Παναγιώτης Ρεμπάπης: Αποτίοντας φόρο τιμής στον Κώστα Γεωργάκη
Στο λυκόφως των ειδώλων! (Νίτσε) – (μια εκτίμηση για το σεμινάριο από το Κολλέγιο Αθηνών – προώθηση από Δ΄ Αθήνας)

06-16-2025 23:02
Εκπαίδευση

Στο λυκόφως των ειδώλων! (Νίτσε) – (μια εκτίμηση για το σεμινάριο από το Κολλέγιο Αθηνών – προώθηση από Δ΄ Αθήνας)
Απαράδεκτη εξέλιξη η καταδίκη των μελών του ΔΣ της ΕΛΜΕ Κέρκυρας

06-16-2025 22:57
Κέρκυρα

Απαράδεκτη εξέλιξη η καταδίκη των μελών του ΔΣ της ΕΛΜΕ Κέρκυρας
«Ο Διευθυντής ΕΠΑΛ της Σιβιτανιδείου «διακινεί δυσφημιστικές αναφορές για το πρόσωπο εκπαιδευτικού και γραμματέως της ΕΛΜΕΣΙ»

06-16-2025 22:06
Εκπαίδευση

«Ο Διευθυντής ΕΠΑΛ της Σιβιτανιδείου «διακινεί δυσφημιστικές αναφορές για το πρόσωπο εκπαιδευτικού και γραμματέως της ΕΛΜΕΣΙ»
Αντιδράσεις από την καταδικαστική απόφαση για  τα μέλη της ΕΛΜΕ – Θα ασκήσουν έφεση (ΒΙΝΤΕΟ)

06-16-2025 18:45
Κέρκυρα

Αντιδράσεις από την καταδικαστική απόφαση για  τα μέλη της ΕΛΜΕ – Θα ασκήσουν έφεση (ΒΙΝΤΕΟ)
Κατηγορία: Εκπαίδευση
23 Μαρτίου 2025

Μεγάλες οι συνέπειες στους μαθητές από το κλείσιμο των σχολείων την περίοδο της καραντίνας

ΠΗΓΗ: alfavita.gr

Η εμπειρία των κλειστών σχολείων κατά την πανδημία COVID-19 αποκάλυψε το πόσο κρίσιμος είναι ο ρόλος της εκπαίδευσης όχι μόνο στη μετάδοση της γνώσης, αλλά και στη στήριξη της ψυχικής υγείας, της κοινωνικοποίησης και της ισότητας. Το καθολικό λοκντάουν ίσως δεν ήταν η καλύτερη επιλογή.

Πέντε χρόνια μετά την έναρξη της πανδημίας COVID-19, ο απολογισμός των συνεπειών της στην εκπαίδευση παραμένει αντικείμενο συζήτησης και έρευνας. Το μακροχρόνιο κλείσιμο των σχολείων, που εφαρμόστηκε σε πολλές χώρες –και ιδιαίτερα στην Ελλάδα– ως μέτρο αναχαίτισης της εξάπλωσης του κορονοϊού, φαίνεται πως άφησε ένα βαθύ και σύνθετο αποτύπωμα στους μαθητές. Σήμερα, όλο και περισσότερες φωνές εντός και εκτός Ελλάδας αναρωτιούνται: Ήταν πράγματι αναγκαίο το γενικευμένο κλείσιμο σχολικών μονάδων;

Τα σχολεία στην Ελλάδα έκλεισαν για πρώτη φορά λόγω της πανδημίας COVID-19 στις 10 Μαρτίου 2020, στο πλαίσιο των μέτρων περιορισμού της διασποράς του ιού. Ακολουθεί συνοπτικό χρονολόγιο των βασικών φάσεων αναστολής λειτουργίας: 

Πρώτο Κλείσιμο (Άνοιξη 2020)

  • 10 Μαρτίου 2020: Κλείνουν όλες οι σχολικές μονάδες (Νηπιαγωγεία, Δημοτικά, Γυμνάσια, Λύκεια, Πανεπιστήμια).

  • 11 Μαΐου 2020: Επαναλειτουργία της Γ' Λυκείου.

  • 18 Μαΐου 2020: Επιστροφή και των υπόλοιπων τάξεων της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης.

  • 1 Ιουνίου 2020: Ανοίγουν τα Δημοτικά, Νηπιαγωγεία και Βρεφονηπιακοί σταθμοί.

Δεύτερο Κλείσιμο (Χειμώνας 2020 - Άνοιξη 2021)

  • 7 Νοεμβρίου 2020: Νέα καθολική αναστολή λειτουργίας όλων των σχολικών μονάδων λόγω του δεύτερου κύματος.

  • Φεβρουάριος 2021: Προσωρινό άνοιγμα, αλλά ακολουθούν νέες αναστολές.

  • 12 Απριλίου 2021: Επαναλειτουργία των Λυκείων.

  • Μάιος 2021: Ανοίγουν σταδιακά τα Γυμνάσια και Δημοτικά, με τη χρήση self-tests και προστατευτικών μέτρων.

Η Ελλάδα κατατάχθηκε ανάμεσα στις χώρες με τη μεγαλύτερη διάρκεια κλειστών σχολείων στην Ευρώπη, ειδικά κατά το δεύτερο κύμα της πανδημίας.

Μαθησιακά Κενά και Γνωστικές Επιπτώσεις

Σύμφωνα με έρευνα που παρουσιάστηκε στους New York Times, μαθητές Δημοτικού στις ΗΠΑ παρουσίασαν μαθησιακό κενό τουλάχιστον έξι μηνών, το οποίο ενδέχεται να μην καλυφθεί ποτέ. Τα αποτελέσματα των μαθητών σε κρίσιμες δεξιότητες όπως η ανάγνωση και τα μαθηματικά επιδεινώθηκαν αισθητά, με τις επιδόσεις να ανακάμπτουν ελαφρώς μόνο μετά το 2022 – χωρίς να έχουν φτάσει ακόμη τα προ της πανδημίας επίπεδα.

Σε αυτή την περίοδο, η εξ αποστάσεως εκπαίδευση αποτέλεσε τη μοναδική διέξοδο συνέχισης της μαθησιακής διαδικασίας, δημιουργώντας όμως πολλαπλές στρεβλώσεις.

Συναισθηματικές και Κοινωνικές Συνέπειες στους Μαθητές

Μελέτη του ΚΕΜΕΤΕ της ΟΛΜΕ (2021) κατέγραψε ενδεικτικά:

Πρόβλημα

Ποσοστό Εκπαιδευτικών που το Εντόπισαν

Έλλειψη συγκέντρωσης

85,8%

Κόπωση

73%

Προβλήματα οργάνωσης χρόνου

62,6%

Δυσκολία χρήσης πλατφόρμας

61,6%

Άγχος

42,6%

Κανένα πρόβλημα

0,2%

Το 90,8% των εκπαιδευτικών συμφώνησε ότι η τηλεκπαίδευση δεν μπορεί να υποκαταστήσει τη δια ζώσης διδασκαλία, ενώ το 91,6% δήλωσε ότι η τηλεκπαίδευση οξύνει τις εκπαιδευτικές ανισότητες.

Η Άνοδος των Ανισοτήτων

Ο αποκλεισμός μαθητών από την εκπαιδευτική διαδικασία λόγω έλλειψης εξοπλισμού ή συνθηκών στο σπίτι επιβεβαιώνει τη διαπίστωση ότι η τηλεκπαίδευση ενίσχυσε τον κοινωνικό διαχωρισμό. Οι ευάλωτες ομάδες επλήγησαν δυσανάλογα, όπως επιβεβαιώνει και σχετική μελέτη του ECDC και του φινλανδικού Ινστιτούτου Υγείας και Πρόνοιας (THL).

Η Φινλανδία χαρακτηρίζει το καθολικό κλείσιμο σχολείων ως «αναποτελεσματικό» μέτρο, με περιορισμένη επίδραση στη μείωση της διασποράς του ιού. Σύμφωνα με τη μελέτη του ECDC (Οκτώβριος 2024), το μέτρο δεν προστάτευσε ουσιαστικά μαθητές ή κοινότητες, ακόμη και στην περίοδο της επικίνδυνης παραλλαγής Alpha.

Ανάλογες φωνές ακούστηκαν και στην Ελλάδα. Ο πρόεδρος του ΕΟΔΥ, καθηγητής Χρήστος Χατζηχριστοδούλου, παραδέχθηκε στο 24ο Πανελλήνιο Συνέδριο Λοιμώξεων ότι τα Δημοτικά σχολεία πιθανόν δεν έπρεπε να είχαν κλείσει, αφού η διάδοση προερχόταν κυρίως από τις ηλικίες 19-30 ετών.

Read next

  • Facebook
  • X
  • LinkedIn
  • Threads
  • Pinterest
  • WhatsApp
  • Telegram
  • Trello
  • Email
  • Εκπαίδευση
  • Εκπαίδευση
  • Αρχική
  • Επικαιρότητα
  • Εκπαίδευση
  • Διεθνή
  • Ιστορία
  • Πολιτισμός
  • Αθλητικά
  • Πρόσωπα
  • Κοινωνικά
  • Κέρκυρα

Διάβασε ακόμα...   

Όλοι στην εκδήλωση και τη συναυλία ενάντια στις διώξεις
Εκπαίδευση 17-06-25

Όλοι στην εκδήλωση και τη συναυλία ενάντια στις διώξεις

Παναγιώτης Ρεμπάπης: Αποτίοντας φόρο τιμής στον Κώστα Γεωργάκη
Κέρκυρα 16-06-25

Παναγιώτης Ρεμπάπης: Αποτίοντας φόρο τιμής στον Κώστα Γεωργάκη

17 Ιούνη 1964: Παναθηναϊκοί και Ολυμπιακοί έκαναν
Αθλητικά 17-06-25

17 Ιούνη 1964: Παναθηναϊκοί και Ολυμπιακοί έκαναν "Γης Μαδιάμ¨ τη Λεωφόρο! (ΒΙΝΤΕΟ)

Σαν σήμερα 17 Ιουνίου 1964  η Λεωφόρος γινόταν... γυαλιά καρφιά, όταν οι φίλαθλοι του Παναθηναϊκού και του Ολυμπιακού ένωσαν τις δυνάμεις τους και έβαλαν φωτιά στην έδρα του...

Aπειλές από τη ΔΔΕ Δ’ Αθήνας για πειθαρχικό σε βαθμολογητές!
Εκπαίδευση 17-06-25

Aπειλές από τη ΔΔΕ Δ’ Αθήνας για πειθαρχικό σε βαθμολογητές!

Στο λυκόφως των ειδώλων! (Νίτσε) – (μια εκτίμηση για το σεμινάριο από το Κολλέγιο Αθηνών – προώθηση από Δ΄ Αθήνας)
Εκπαίδευση 16-06-25

Στο λυκόφως των ειδώλων! (Νίτσε) – (μια εκτίμηση για το σεμινάριο από το Κολλέγιο Αθηνών – προώθηση από Δ΄ Αθήνας)

Απαράδεκτη εξέλιξη η καταδίκη των μελών του ΔΣ της ΕΛΜΕ Κέρκυρας
Κέρκυρα 16-06-25

Απαράδεκτη εξέλιξη η καταδίκη των μελών του ΔΣ της ΕΛΜΕ Κέρκυρας

«Ο Διευθυντής ΕΠΑΛ της Σιβιτανιδείου «διακινεί δυσφημιστικές αναφορές για το πρόσωπο εκπαιδευτικού και γραμματέως της ΕΛΜΕΣΙ»
Εκπαίδευση 16-06-25

«Ο Διευθυντής ΕΠΑΛ της Σιβιτανιδείου «διακινεί δυσφημιστικές αναφορές για το πρόσωπο εκπαιδευτικού και γραμματέως της ΕΛΜΕΣΙ»

Αντιδράσεις από την καταδικαστική απόφαση για  τα μέλη της ΕΛΜΕ – Θα ασκήσουν έφεση (ΒΙΝΤΕΟ)
Κέρκυρα 16-06-25

Αντιδράσεις από την καταδικαστική απόφαση για  τα μέλη της ΕΛΜΕ – Θα ασκήσουν έφεση (ΒΙΝΤΕΟ)

Κορφιάτικο ραπόρτο: Πριν 40 χρόνια
Κέρκυρα 16-06-25

Κορφιάτικο ραπόρτο: Πριν 40 χρόνια

48ωρη απεργία ΠΕΝΕΝ στα οχηματαγωγά πλοία - Νέα επαίσχυντη δικαστική απόφαση στην υπηρεσία εφοπλιστών – κυβέρνησης. - Κρίθηκε παράνομη και η απεργία του ΕΚΠ - ΚΑΤΑΓΓΕΛΙΑ
Επικαιρότητα 16-06-25

48ωρη απεργία ΠΕΝΕΝ στα οχηματαγωγά πλοία - Νέα επαίσχυντη δικαστική απόφαση στην υπηρεσία εφοπλιστών – κυβέρνησης. - Κρίθηκε παράνομη και η απεργία του ΕΚΠ - ΚΑΤΑΓΓΕΛΙΑ

Σχολεία που στάζουν οι στέγες, που πλημμυρίζουν τα προαύλια
Εκπαίδευση 16-06-25

Σχολεία που στάζουν οι στέγες, που πλημμυρίζουν τα προαύλια

Ο Στέλιος μας - Το νέο τραγούδι του Σπύρου Σαμοϊλη (ΒΙΝΤΕΟ)
Κέρκυρα 16-06-25

Ο Στέλιος μας - Το νέο τραγούδι του Σπύρου Σαμοϊλη (ΒΙΝΤΕΟ)

Τέσσερα κρίσιμα ερωτήματα για τον πόλεμο Ισραήλ και Ιράν
Διεθνή 16-06-25

Τέσσερα κρίσιμα ερωτήματα για τον πόλεμο Ισραήλ και Ιράν

Μηχανοδηγοί της Hellenic Train: 24ωρη απεργία στις 17 Ιουνίου
Επικαιρότητα 16-06-25

Μηχανοδηγοί της Hellenic Train: 24ωρη απεργία στις 17 Ιουνίου

800 Πανεπιστημιακοί ζητούν παύση συνεργασίας με ισραηλινούς φορείς 
Εκπαίδευση 16-06-25

800 Πανεπιστημιακοί ζητούν παύση συνεργασίας με ισραηλινούς φορείς 

Εγκαίνια εβραϊκής συναγωγής στην αστυνομοκρατούμενη Λάρισα από την υπουργό Παιδείας Σ. Ζαχαράκη –  Διαδήλωση πατά τις απαγορεύσεις
Εκπαίδευση 15-06-25

Εγκαίνια εβραϊκής συναγωγής στην αστυνομοκρατούμενη Λάρισα από την υπουργό Παιδείας Σ. Ζαχαράκη –  Διαδήλωση πατά τις απαγορεύσεις

Αίτημα για τη μονιμοποίηση των θεατρολόγων ειδικής αγωγής
Εκπαίδευση 15-06-25

Αίτημα για τη μονιμοποίηση των θεατρολόγων ειδικής αγωγής

drepani.gr

Μια από τις ονομασίες με τις οποίες ήταν γνωστή η Κέρκυρα στην αρχαιότητα ήταν και η Δρεπάνη. Όνομα που χρησιμοποιήθηκε λόγω του σχήματός της. Η Δρεπάνη ταυτίζεται με το όπλο με το οποίο ο Κρόνος σκότωσε τον πατέρα του τον Ουρανό.

argyrades.gr

Σελίδες για τη ζωή, την ιστορία, τον πολιτισμό, στην Κέρκυρα. Με κριτική ματιά στην επικαιρότητα.

drepani
Copyright © 2025 drepani.gr. Με την επιφύλαξη κάθε δικαιώματος.
Το Joomla! είναι Ελεύθερο Λογισμικό που διατίθεται σύμφωνα με τη Γενική Δημόσια Άδεια Χρήσης GNU.