JA Purity IV JA Purity IV
  • Αρχική
  • Επικαιρότητα
  • Εκπαίδευση
  • Διεθνή
  • Ιστορία
  • Πολιτισμός
  • Αθλητικά
  • Πρόσωπα
  • Κοινωνικά
  • Κέρκυρα
JA Purity IV JA Purity IV
  • Αρχική
  • Επικαιρότητα
  • Εκπαίδευση
  • Διεθνή
  • Ιστορία
  • Πολιτισμός
  • Αθλητικά
  • Πρόσωπα
  • Κοινωνικά
  • Κέρκυρα
«Μπελλαντόνες στο Λιθάρι»: Παρουσίαση του νέου βιβλίου της Βούλας Τζιλιάνου - Κυριακή 17/8

08-15-2025 9:24
Κέρκυρα

«Μπελλαντόνες στο Λιθάρι»: Παρουσίαση του νέου βιβλίου της Βούλας Τζιλιάνου - Κυριακή 17/8
Το σπίτι

08-15-2025 9:17
Κέρκυρα

Το σπίτι
Δεκαπενταύγουστος στην Παλαιστίνη

08-15-2025 9:10
Διεθνή

Δεκαπενταύγουστος στην Παλαιστίνη
Τζιτζίκια: Τι ξέρετε εσείς από Αύγουστο;

08-15-2025 9:01
Πολιτισμός

Τζιτζίκια: Τι ξέρετε εσείς από Αύγουστο;
«Για τις πυρκαγιές στη Ζάκυνθο και σε όλη τη χώρα –Συγκέντρωση ειδών αλληλεγγύης»

08-15-2025 8:53
Περιφ. Ιονίων Νήσων

«Για τις πυρκαγιές στη Ζάκυνθο και σε όλη τη χώρα –Συγκέντρωση ειδών αλληλεγγύης»
Κατηγορία: Εκπαίδευση
01 Αυγούστου 2025

Κατάργηση της ταξικής αλλαγής ποσοστού εισακτέων από ΕΠΑΛ

ΠΑΡΕΜΒΑΣΕΙΣ ΔΕ ΣΗΜΑ

Αναδρομική μείωση του ποσοστού αποφοίτων ΕΠΑΛ σε 5% από 10% σε σχολές ΑΕΙ

«Εσύ να ονειρεύεσαι μαθητεία. Δεν είναι για σένα τα ΑΕΙ»

Να παρθεί πίσω κάθε απόφαση για μείωση του ποσοστού εισακτέων των ΕΠΑΛ

Με μια αιφνιδιαστική κίνηση, στις 11/7/2025, το ΥΠΑΙΘΑ, άλλαξε  το ποσοστό εισακτέων αποφοίτων ΕΠΑΛ, από 10% σε 5% σε ΑΕΙ.

Η αλλαγή των ποσοστών  ανακοινώθηκε μετά την ολοκλήρωση της υποβολής των μηχανογραφικών των υποψηφίων! Αυτό και μόνο συνιστά μια πράξη κατάφωρης αδικίας και εμπαιγμού από την πλευρά της εξουσίας απέναντι σε νέα παιδιά που αγωνιούν για το μέλλον τους. Τί, όμως, κρύβεται πίσω από αυτή την απόφαση; Και πώς συνδέεται με τις συνεχόμενες μειώσεις εισακτέων και των αποφοίτων των ΓΕΛ, λόγω και της Ε.Β.Ε;

Η απάντηση βρίσκεται στο “ Στρατηγικό Σχέδιο για την Επαγγελματική Εκπαίδευση” που η διαβούλευσή του έληξε μία μέρα πριν την ανακοίνωση της Υπουργικής απόφασης! Πυρήνας του είναι ο αποκλεισμός των μαθητ(ρι)ών της Επαγγελματικής Εκπαίδευσης από τη δυνατότητα πρόσβασης σε ουσιαστική, βαθιά γνώση του τομέα σπουδών τους. Στο νέο πεδίο, όπως διαμορφώνεται, τα ΕΠΑΛ μετατρέπονται σε παραρτήματα των  «κοινωνικών εταίρων» δηλαδή των επιχειρήσεων, οι οποίες θα έχουν έλεγχο στο περιεχόμενο των σπουδών, θα «διδάσκουν» μέσω μαθητείας και πρακτικής άσκησης τον χειρισμό μιας περιορισμένης τρέχουσας τεχνογνωσίας ενός γνωστικού αντικειμένου σε μια συγκεκριμένη παραγωγική δραστηριότητα. Για παράδειγμα, ένας μαθητευόμενος ενός ΕΠΑΛ θα μπορεί να μάθει να χειρίζεται τα μηχανήματα μιας βιομηχανίας της περιοχής  κατά τη μαθητεία ή την πρακτική του, δεν θα έχει, ωστόσο, ένα θεμελιώδες γνωστικό υπόβαθρο, ώστε να μπορεί να μεταπηδήσει, είτε σε άλλο κλάδο, είτε να αναβαθμίσει τις γνώσεις του. Και οι “κοινωνικοί εταίροι” θα τον πετάξουν όταν η τεχνολογία που χρησιμοποιούν θα ξεπεραστεί, έχοντας ετοιμάσει την νέα γενιά που θα τον διαδεχτεί, μέσω του ελέγχου των προγραμμάτων σπουδών.

Το Στρατηγικό Σχέδιο για την Επαγγελματική Εκπαίδευση φέρνει, υπονόμευση της διαπραγματευτικής δύναμης των εργαζόμενων, κατάργηση τομέων και ειδικοτήτων στα  ΕΠΑΛ και ώθηση των αποφοίτων  σε ΙΕΚ, κυρίως ιδιωτικά. Αξίζει να δει κανείς μόνο τον παρακάτω αριθμό :  το 2025 οι απόφοιτοι των ΕΠΑΛ ήταν 29.352 κι από αυτούς μόνο οι  17.613 υπέβαλαν μηχανογραφικό. Αυτά τα παιδιά, κυρίως, από φτωχά, λαϊκά στρώματα, είχαν ήδη από το Γυμνάσιο χαρακτηριστεί ως  «εν δυνάμει» αποτυχόντες, μέσω των πολλαπλών εξετάσεων. Οι συνεχείς  εξετάσεις εντείνουν στο έπακρο τις ταξικές διακρίσεις. Αποτελούν το βασικό ταξικό φίλτρο. Η νέα Υπουργική απόφαση μείωσης των εισακτέων στο 5% τις εντείνει ακόμη περισσότερο.

Στην ίδια κατεύθυνση, της αναζήτησης κάποιου ιδιωτικού ΙΕΚ ή ΑΕΙ (;) ωστόσο, εξωθούνται και οι χιλιάδες απόφοιτοι των ΓΕΛ που υπέβαλαν μηχανογραφικό (68. 380 σε σύνολο 73.905), είτε αυτοί που δεν ανήκουν στους “επιτυχόντες”, είτε αυτοί που ανήκουν, αλλά δεν θα μπορέσουν να σπουδάσουν σε μια σχολή, μακριά από το σπίτι τους. Είναι ενδεικτικό ότι εκατοντάδες ΑΕΙ έχουν για άλλη μια χρονιά μείωση εισακτέων, με κίνδυνο το κλείσιμό τους (αναδιάταξη ακαδημαϊκού χάρτη, το ονομάζουν), λόγω της  εφαρμογής του συστήματος της διπλής Ε.Β.Ε.

Το ίδιο το σύστημα, βέβαια, που χαρακτηρίζει “αποτυχημένους” τους μισούς μαθητ(ρι)ες  και θεσπίζει κλειστό αριθμό και  ανταγωνιστικές εξετάσεις για τους πολλούς, το ίδιο τα καταργεί για τους έχοντες χρήματα: όποιος δεν καταφέρει να περάσει , γράφεται σε ένα ξένο πανεπιστήμιο ή σε ένα ιδιωτικό ΑΕΙ στη χώρα μας πλέον, με αντίτιμο δεκάδες χιλιάδες ευρώ/ έτος.

Δεν είναι οι εξετάσεις δεν είναι οι βαθμοί

εκείνο που μας λείπει είναι η ζωή !

Όσο κι αν προσπαθούν να μας πείσουν ότι “όλα είναι θέμα προσπάθειας και θέλησης”, “πρέπει να ξεχωρίζουν οι άριστοι”, η αλήθεια είναι ότι το σχολείο στον καπιταλισμό και ειδικά στην εποχή μας, με κύριο εργαλείο τις εξετάσεις, αποκλείει και κατευθύνει συνειδητά τα παιδιά των εργατικών οικογενειών στις επιλογές του κεφαλαίου που στηρίζουν, με τη σειρά τους, οι κυβερνήσεις. Σε μια εποχή που η επιστήμη και η τεχνολογία έχει φτάσει σε επίπεδα που δεν έχει γνωρίσει ξανά η ανθρωπότητα και που την καθιστά πολύπλοκη και πολυσύνθετη, είναι επιτακτική ανάγκη η ελεύθερη πρόσβαση όλων σε αυτή τη γνώση. Κι αυτό σημαίνει Ελεύθερη Πρόσβαση σε μια ενιαία, δημόσια ποιοτική και δωρεάν εκπαίδευση σε όλες τις βαθμίδες, με γενναία και επαρκή χρηματοδότηση και υποδομές, με στιβαρές σπουδές και ενιαία πτυχία που θα προάγει και θα ερευνά την κοινωνικά ωφέλιμη γνώση.

Οι Παρεμβάσεις ΔΕ στο ΔΣ της ΟΛΜΕ διαχωριστήκαμε από τη θέση σε κείμενο που συνέθεσε η ΑΣΕ και υπερψήφισαν ΔΑΚΕ, ΣΥΝΕΚ, ΠΕΚ, το οποίο όσον αφορά την μείωση του ποσοστού εισακτέων των αποφοίτων των ΕΠΑΛ από 10% σε 5%, επικεντρώνει στο ζήτημα του αιφνιδιασμού τη φετινή χρονιά και την αναδρομική ισχύ της αλλαγής και ζητά την εφαρμογή των νέων ποσοστών από την επόμενη σχολική χρονιά.

 Άμεσα παλεύουμε και απαιτούμε:

 – Καμία μείωση του ποσοστού εισακτέων στις σχολές – Αύξηση του ποσοστού εισακτέων στο 10% σε όλες τις σχολές των ειδικοτήτων των ΕΠΑΛ

– Κατάργηση της μαθητείας

– Αύξηση του αριθμού εισακτέων συνολικά για όλους τους αποφοίτους

-Κατάργηση της Τράπεζας θεμάτων και της Ε.Β.Ε σε ΓΕΛ και ΕΠΑΛ

– Ενιαίο, δωδεκάχρονο αποκλειστικά δημόσιο δωρεάν σχολείο

– Κατάργηση των ιδιωτικών ΑΕΙ

– 20 μαθητές στο τμήμα, 15 στις κατευθύνσεις, 10 στα εργαστήρια.

– Έγκριση όλων των ολιγομελών τμημάτων σε όλα τα σχολεία. Καμία κατάργηση τμήματος να εγκριθούν όλα τα τμήματα που ζητούν τα σχολεία. Να συνεχιστούν οι εγγραφές ως τις 10 Σεπτεμβρίου.

– Κατάργηση όλων των αντιεκπαιδευτικών νόμων για την επαγγελματική εκπαίδευση

Read next

  • Facebook
  • X
  • LinkedIn
  • Threads
  • Pinterest
  • WhatsApp
  • Telegram
  • Trello
  • Email
  • Εκπαίδευση
  • Εκπαίδευση
  • Αρχική
  • Επικαιρότητα
  • Εκπαίδευση
  • Διεθνή
  • Ιστορία
  • Πολιτισμός
  • Αθλητικά
  • Πρόσωπα
  • Κοινωνικά
  • Κέρκυρα

Διάβασε ακόμα...   

Το σπίτι
Κέρκυρα 15-08-25

Το σπίτι

Τζιτζίκια: Τι ξέρετε εσείς από Αύγουστο;
Πολιτισμός 15-08-25

Τζιτζίκια: Τι ξέρετε εσείς από Αύγουστο;

«Μπελλαντόνες στο Λιθάρι»: Παρουσίαση του νέου βιβλίου της Βούλας Τζιλιάνου - Κυριακή 17/8
Κέρκυρα 15-08-25

«Μπελλαντόνες στο Λιθάρι»: Παρουσίαση του νέου βιβλίου της Βούλας Τζιλιάνου - Κυριακή 17/8

Η παρουσίαση του βιβλίου της Βούλας Τζιλιάνου "Μπελλαντόνες στο Λιθάρι" θα γίνει στις 17/8 στην αίθουσα της Φιλαρμονικής Γαστουρίου "Ομόνοια" στις 7:00 μ.μ.-Μια μοναδική συλλογή...

Δεκαπενταύγουστος στην Παλαιστίνη
Διεθνή 15-08-25

Δεκαπενταύγουστος στην Παλαιστίνη

«Για τις πυρκαγιές στη Ζάκυνθο και σε όλη τη χώρα –Συγκέντρωση ειδών αλληλεγγύης»
Περιφ. Ιονίων Νήσων 15-08-25

«Για τις πυρκαγιές στη Ζάκυνθο και σε όλη τη χώρα –Συγκέντρωση ειδών αλληλεγγύης»

 «Η Ελλάδα πεθαίνει»
Επικαιρότητα 14-08-25

«Η Ελλάδα πεθαίνει»

Καιγόμαστε και οι άθλιοι που μας κυβερνούν λένε ότι φταίμε εμείς...
Επικαιρότητα 14-08-25

Καιγόμαστε και οι άθλιοι που μας κυβερνούν λένε ότι φταίμε εμείς...

«Άρχισαν τα όργανα», οι συγκρούσεις, τα εξώδικα
Εκπαίδευση 14-08-25

«Άρχισαν τα όργανα», οι συγκρούσεις, τα εξώδικα

Κώστας Βιδάλης: Υπόδειγμα συνέπειας και αυτοθυσίας – Ένα από τα πιο φριχτά εγκλήματα που γνώρισε ο τόπος
Πρόσωπα 14-08-25

Κώστας Βιδάλης: Υπόδειγμα συνέπειας και αυτοθυσίας – Ένα από τα πιο φριχτά εγκλήματα που γνώρισε ο τόπος

Θα πας;
Κέρκυρα 14-08-25

Θα πας;

«Υπηρεσιακές Μεταβολές 2025 – Αναγκαίες Ενέργειες μετά τη Σύσταση Νέων Οργανικών Θέσεων»
Εκπαίδευση 14-08-25

«Υπηρεσιακές Μεταβολές 2025 – Αναγκαίες Ενέργειες μετά τη Σύσταση Νέων Οργανικών Θέσεων»

«Δημογραφικό και εγκατάλειψη του εκπαιδευτικού επαγγέλματος – Δύο παράγοντες που απειλούν με αργό θάνατο την παιδεία και την κοινωνία»
Εκπαίδευση 14-08-25

«Δημογραφικό και εγκατάλειψη του εκπαιδευτικού επαγγέλματος – Δύο παράγοντες που απειλούν με αργό θάνατο την παιδεία και την κοινωνία»

Μαζική διαμαρτυρία στο λιμάνι του Πειραιά για το Crown Iris με τους Ισραηλινούς (φωτο)
Επικαιρότητα 14-08-25

Μαζική διαμαρτυρία στο λιμάνι του Πειραιά για το Crown Iris με τους Ισραηλινούς (φωτο)

Άνεργοι και απλήρωτοι οι συμβασιούχοι αναπληρωτές μέσα στο κατακαλόκαιρο – Να σταματήσει τώρα η απαράδεκτη ταλαιπωρία!
Εκπαίδευση 14-08-25

Άνεργοι και απλήρωτοι οι συμβασιούχοι αναπληρωτές μέσα στο κατακαλόκαιρο – Να σταματήσει τώρα η απαράδεκτη ταλαιπωρία!

Η Ελλάδα καίγεται και η στάχτη χαράζει τον χάρτη
Κέρκυρα 14-08-25

Η Ελλάδα καίγεται και η στάχτη χαράζει τον χάρτη

Εκφυλιστικά φαινόμενα στην τοπική διοίκηση - Τρανό παράδειγμα ο Δήμος Νότιας Κέρκυρας
Κέρκυρα 14-08-25

Εκφυλιστικά φαινόμενα στην τοπική διοίκηση - Τρανό παράδειγμα ο Δήμος Νότιας Κέρκυρας

Αν είχαμε τη Σοφία Βούλτεψη υπουργό Παιδείας δεν θα είχαμε... κενά στα σχολεία!
Εκπαίδευση 14-08-25

Αν είχαμε τη Σοφία Βούλτεψη υπουργό Παιδείας δεν θα είχαμε... κενά στα σχολεία!

drepani.gr

Μια από τις ονομασίες με τις οποίες ήταν γνωστή η Κέρκυρα στην αρχαιότητα ήταν και η Δρεπάνη. Όνομα που χρησιμοποιήθηκε λόγω του σχήματός της. Η Δρεπάνη ταυτίζεται με το όπλο με το οποίο ο Κρόνος σκότωσε τον πατέρα του τον Ουρανό.

argyrades.gr

Σελίδες για τη ζωή, την ιστορία, τον πολιτισμό, στην Κέρκυρα. Με κριτική ματιά στην επικαιρότητα.

drepani
Copyright © 2025 drepani.gr. Με την επιφύλαξη κάθε δικαιώματος.
Το Joomla! είναι Ελεύθερο Λογισμικό που διατίθεται σύμφωνα με τη Γενική Δημόσια Άδεια Χρήσης GNU.