JA Purity IV JA Purity IV
  • Αρχική
  • Επικαιρότητα
  • Εκπαίδευση
  • Διεθνή
  • Ιστορία
  • Πολιτισμός
  • Αθλητικά
  • Πρόσωπα
  • Κοινωνικά
  • Κέρκυρα
JA Purity IV JA Purity IV
  • Αρχική
  • Επικαιρότητα
  • Εκπαίδευση
  • Διεθνή
  • Ιστορία
  • Πολιτισμός
  • Αθλητικά
  • Πρόσωπα
  • Κοινωνικά
  • Κέρκυρα
Στη Λάρισα η αστυνομία απαγορεύει κάθε δημόσια συνάθροιση την Κυριακή, μέρα συγκεντρώσεων για την Παλαιστίνη

06-14-2025 23:50
Επικαιρότητα

Στη Λάρισα η αστυνομία απαγορεύει κάθε δημόσια συνάθροιση την Κυριακή, μέρα συγκεντρώσεων για την Παλαιστίνη
Η Αλληλεγγύη στην Παλαιστίνη είναι η απάντηση

06-14-2025 23:46
Διεθνή

Η Αλληλεγγύη στην Παλαιστίνη είναι η απάντηση
Περιοδικό «Νυχτερινό», έτους 2025 – Το περιοδικό του 1ου εσπερινού ΕΠΑΛ Περιστερίου

06-14-2025 23:36
Εκπαίδευση

Περιοδικό «Νυχτερινό», έτους 2025 – Το περιοδικό του 1ου εσπερινού ΕΠΑΛ Περιστερίου
Νέα επίθεση του Ισραήλ στο Ιράν – Η Τεχεράνη απαντά με πυραύλους, στα καταφύγια οι ισραηλινοί πολίτες

06-14-2025 23:28
Διεθνή

Νέα επίθεση του Ισραήλ στο Ιράν – Η Τεχεράνη απαντά με πυραύλους, στα καταφύγια οι ισραηλινοί πολίτες
Τα γενέθλια του Βασιλέως Καρόλου Γ’ στην Κέρκυρα – Οι Βρετανοτσολιάδες και η τερατώδης αγγλική βία στα Επτάνησα

06-14-2025 22:20
Κέρκυρα

Τα γενέθλια του Βασιλέως Καρόλου Γ’ στην Κέρκυρα – Οι Βρετανοτσολιάδες και η τερατώδης αγγλική βία στα Επτάνησα
Κατηγορία: Εκπαίδευση
02 Απριλίου 2025

Ιστορίες αριστείας και αξιολόγησης

Στέλιος Βαϊνάς

Αν και η εμπειρία δεν είναι πάντα καλός σύμβουλος μπορούμε να πούμε ότι έρχονται κάποιες στιγμές στη ζωή που αποδίδουν ένα μεγάλο κομμάτι της πραγματικότητας με εξαιρετικά ακριβή τρόπο και ανατριχιαστικά συμβολικό (ή και ειρωνικό).

Μια τέτοια στιγμή μας ήρθε ένα πρωί που δάσκαλοι, μαθητές και γονείς βρισκόμασταν έξω από το σχολείο διαμαρτυρόμενοι για την επικείμενη συγχώνευση του με τη διπλανή μονάδα όπου και εμφανίστηκε ο σχολικός σύμβουλος όχι για να ακούσει τους προβληματισμούς της σχολικής κοινότητας ούτε να μας παρέχει υποστήριξη αλλά για να αξιολογήσει συνάδελφο που υπηρετούσε στο διπλανό σχολείο (που επίσης θα συγχωνευόταν). Όταν αργότερα του ασκήθηκε κριτική για αυτό απάντησε ότι είναι αρμόδιος εκπαιδευτικών θεμάτων και όχι κτηριακών. Το να κλείσει ένα σχολείο συνεπώς δεν αφορά το εκπαιδευτικό του έργο.

Αυτό το γεγονός λοιπόν πέρα από το ότι είναι μόνο ένα μεταξύ δεκάδων αντίστοιχων γεγονότων, μας παρουσιάζει τον πυρήνα του ζητήματος “αξιολόγηση” και φανερώνει τις πραγματικές του διαστάσεις πέρα από οποιαδήποτε φανταχτερή επίστρωση του από λέξεις/φράσεις όπως “εκσυγχρονισμός”, “αναβάθμιση”, “δημιουργική αλληλεπίδραση” κλπ.

Το εν λόγω σχολείο λοιπόν, είναι ένα από τα δεκάδες στην Δυτική Αττική που αναμένεται να συγχωνευτούν από την επόμενη σχολική χρονιά, για να απορροφηθούν σε γειτονικά σχολεία τα οποία θα διογκωθούν, δημιουργώντας υπέρογκες τάξεις στα πλαίσια του “πολυδύναμου” σχολείου όπως αναφέρουν στελέχη του υπουργείου. Άλλη μια φανταχτερή επίστρωση.Φυσικά όπου μεγάλες τάξεις τόσο λιγότερος χώρος για το παιδί αλλά και τόσο λιγότεροι εκπαιδευτικοί. Οι πολλές δυνατότητες αυτής της “πολυδυναμίας” είναι αν μη τι άλλο η εξοικονόμηση στα δημόσια κτήρια, στις παροχές και τις προσλήψεις. Μειώνεται ωστόσο η ποιότητα του μαθήματος αλλά αυτό δεν βαραίνει σε καμία περίπτωση την κρατική επιχειρηματικότητα.

Άλλωστε η τελευταία έχει φροντίσει να ανεβάσει τον πήχη δυσκολίας (στο μάθημα και στη ζωή) για να φανεί ποιοι δάσκαλοι και ποιες μονάδες θα ανταποκριθούν σ αυτές τις νέες απαιτητικές και ανταγωνιστικές συνθήκες. Και θα αξιολογηθούν για το δύσκολο έργο που καταβάλουν όλη τη χρονιά (ή τις χρονιές) όταν θα έρθει ο εκλεκτός του υπουργείου στην τάξη τους για να ψυχανεμιστεί κατά τη μια (1) διδακτική ώρα που θα παρακολουθεί το μάθημα όλη αυτή την προσπάθεια που δήθεν κατεβλήθη από τον εκπαιδευτικό.Αν βέβαια δεν ικανοποιηθούν οι αισθητήρες της αριστείας που διαθέτει λόγω ελλιπούς χρήσης του προτζέκτορα κατά την εκπαιδευτική διαδικασία τότε θα υπάρχουν κυρώσεις. Τώρα αν αυτός κλάπηκε από τα κοντέινερ στα οποία στεγάζεται ένα σεισμόπληκτο σχολείο που 6 χρόνια μετά δεν έχει αποκατασταθεί αυτό είναι θέμα που ή ίδια η σχολική μονάδα έπρεπε να φροντίσει να βρει το κεφάλαιο και την χρηματοδότηση για να πάρει από κάπου ένα νέο κτήριο ή να νοικιάσει ένα τέλος πάντων. Το παράδειγμα είναι πραγματικό και αφορά  περιστατικό που συνέβη στο 17ο Δημοτικό Αιγάλεω πριν λίγες μέρες. Αλλά ας πούμε ότι παρά τις αντιξοότητες, παρά τις ελλείψεις εμείς οι εκπαιδευτικοί και όλοι οι δημόσιοι υπάλληλοι έχουμε υποχρέωση να ασκούμε με συνέπεια το λειτούργημα μας και να δίνουμε τον καλύτερο μας εαυτό.

Ποιος θα αξιολογήσει λοιπόν όσους ευθύνονται για την μη υλοποίηση της σύμβασης 717 στους σιδηροδρόμους;

Ποιος θα αξιολογήσει όσους κρατούν σε ομηρία νεοδιόριστους εκπαιδευτικούς του 2020 (που δικαιώθηκαν δικαστικά) στο καθεστώς του “δόκιμου” και δεν εφαρμόζουν τις δικαστικές αποφάσεις για μονιμοποίηση τους;

Ποιός θα αξιολογήσει τους υπαίτιους για δεκάδες ζητήματα ασφαλείας που παραμένουν ακόμα σε όλο τον δημόσιο τομέα με κίνδυνο ακόμα και δυο χρόνια μετά από το τρομερό έγκλημα να υπάρξουν νέα Τέμπη είτε στους σιδηροδρόμους είτε στα ετοιμόρροπα σχολεία;

Άραγε οι αρμόδιοι για τη συντήρηση και τη χρηματοδότηση των κρατικών φορέων και υποδομών δεν είναι δημόσιοι λειτουργοί που θα έπρεπε να αξιολογηθούν ; Γιατί παραμένουν στο απυρόβλητο;

Η αλήθεια γύρω από την αξιολόγηση δεν έχει καμία σχέση με τη διαδικασία αλληλεπίδρασης και του feedback ανάμεσα στις διοικούσες και τις διοικούμενες βαθμίδες του δημοσίου. Αν αυτο ίσχυε και δεν ήταν άλλο ένα κυβερνητικό παραμύθι για να ρίξουμε τα σπασμένα στον τελευταίο τροχό της αμάξης θα αξιολογούνταν όλοι ανεξαιρέτως. Είναι λοιπόν μια τιμωρητική πράξη που επιβαρύνει και ενοχοποιεί τους εργαζόμενους και χαμηλά αμοιβόμενους του δημοσίου. Είναι μια αφορμή για επίκληση στον ιδιωτικό τομέα που θα έρθει να καλύψει τις ανεπάρκειες του κράτους όπως άλλωστε τις κάλυψε και η Hellenic Train. Το τελευταίο αφορά άμεσα την αξιολόγηση σχολικής μονάδας, τις συμβάσεις μεταξύ ιδιωτικού και δημοσίου τομέα κ.λπ.

Άλλωστε το διάγγελμα Μητσοτάκη το έκανε σαφές καθώς αφουγκραζόμενος την οργή του κόσμου που κατέβηκε στον δρόμο για  να ζητήσει περισσότερη αξιολόγηση πρότεινε σχετικά με την κυβερνητική συγκάλυψη των Τεμπών να κατοχυρωθεί συνταγματικά η αξιολόγηση στο Δημόσιο και για τις εγκληματικές ευθύνες των αρίστων της Hellenic Train να συναφθεί διακρατική συμφωνία με ξένο οργανισμό, που θα αναλάβει να υποστηρίξει τον ΟΣΕ στη συντήρηση και αναβάθμιση του σιδηροδρομικού δικτύου. Ιδιωτικοποίηση δηλαδή ΚΑΙ της συντήρησης των γραμμών και υποστήριξης των υποδομών.

Επιπλέον είναι σαφές ότι την κυβέρνηση δεν μπορούμε να την πιάνουμε στο στόμα μας και να τους λέμε ΔΟΛΟΦΟΝΟΥΣ. Μπορούμε όμως αντί για αυτό να αξιολογήσουμε τους δημόσιους υπαλλήλους. Αυτό ναι μάλιστα ! Για αυτό και προαναγγέλλει ο ίδιος ο πρωθυπουργός ερωτηματολόγια απευθυνόμενα σε 4 εκατομμύρια πολίτες που εγκαλεί να αξιολογήσουν τις δημόσιες υπηρεσίες ενώ οι ίδιοι οι δημόσιοι υπάλληλοι που αντιτίθενται στην κυβερνητική αξιολόγηση διώκονται με εντολή του προηγούμενου υπουργού Πιερρακάκη όπως η Χρύσα Χοτζόγλου που τέθηκε σε δυνητική αργία υπερασπιζόμενη το κατοχυρωμένο δικαίωμα συναδέλφου στην απεργία-αποχή της ΔΟΕ. Τόση δημοκρατία.

Το σίγουρο είναι ότι μερικά εκατομμύρια όντως προχώρησαν σε διαδικασία αξιολόγησης πρόσφατα. Στις πλατείες και στους δρόμους σε κάθε γωνιά της Ελλάδας. Εκεί συμπληρώθηκαν όντως εκατομμύρια “ερωτηματολόγια” και δεν αξιολόγησαν τους δημόσιους υπαλλήλους αλλά εσάς κύριε Μητσοτάκη. Επομένως πρέπει εσείς και η κυβέρνηση σας να παραιτηθείτε για να κάνει επιτέλους και η αξιολόγηση τη δουλειά της.

πηγή: kommon.gr

Read next

  • Facebook
  • X
  • LinkedIn
  • Threads
  • Pinterest
  • WhatsApp
  • Telegram
  • Trello
  • Email
  • Εκπαίδευση
  • Εκπαίδευση
  • Αρχική
  • Επικαιρότητα
  • Εκπαίδευση
  • Διεθνή
  • Ιστορία
  • Πολιτισμός
  • Αθλητικά
  • Πρόσωπα
  • Κοινωνικά
  • Κέρκυρα

Διάβασε ακόμα...   

Αίτημα για τη μονιμοποίηση των θεατρολόγων ειδικής αγωγής
Εκπαίδευση 15-06-25

Αίτημα για τη μονιμοποίηση των θεατρολόγων ειδικής αγωγής

Αρμοστείο ή Παλιά Ανάκτορα ή Ανακτορα ή Παλάτι ή Ανάκτορα των Αγ. Γεωργίου & Μιχαήλ ή ό,τι άλλο θέλετε
Κέρκυρα 15-06-25

Αρμοστείο ή Παλιά Ανάκτορα ή Ανακτορα ή Παλάτι ή Ανάκτορα των Αγ. Γεωργίου & Μιχαήλ ή ό,τι άλλο θέλετε

Εγκαίνια εβραϊκής συναγωγής στην αστυνομοκρατούμενη Λάρισα από την υπουργό Παιδείας Σ. Ζαχαράκη –  Διαδήλωση πατά τις απαγορεύσεις
Εκπαίδευση 15-06-25

Εγκαίνια εβραϊκής συναγωγής στην αστυνομοκρατούμενη Λάρισα από την υπουργό Παιδείας Σ. Ζαχαράκη –  Διαδήλωση πατά τις απαγορεύσεις

Εγκαίνια εβραϊκής συναγωγής στην αστυνομοκρατούμενη Λάρισα από την υπουργό Παιδείας Σ. Ζαχαράκη –  Διαδήλωση πατά τις απαγορεύσεις Παρουσία της Υπουργού Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού Σοφίας...

Αύριο (16/6) η τελευταία ημέρα της δίκης των μελών της ΕΛΜΕ – Τρίωρη στάση εργασίας
Κέρκυρα 15-06-25

Αύριο (16/6) η τελευταία ημέρα της δίκης των μελών της ΕΛΜΕ – Τρίωρη στάση εργασίας

Τα συμφέροντα εξαφανίζουν τον Αθλητισμό στον Πειραιά…
Αθλητικά 15-06-25

Τα συμφέροντα εξαφανίζουν τον Αθλητισμό στον Πειραιά…

Φτου, φτου, φτου.
Κέρκυρα 15-06-25

Φτου, φτου, φτου.

Ασκωθήκαμε μπονώρα να πάμετε στο χτήμα να μάσουμε τα κουκιά το μπίζι και τα ρεβύθια.
Κέρκυρα 15-06-25

Ασκωθήκαμε μπονώρα να πάμετε στο χτήμα να μάσουμε τα κουκιά το μπίζι και τα ρεβύθια.

Μια ανείπωτη τραγωδία που βαραίνει την εκπαιδευτική και κοινωνική συνείδηση
Εκπαίδευση 15-06-25

Μια ανείπωτη τραγωδία που βαραίνει την εκπαιδευτική και κοινωνική συνείδηση

Στη Λάρισα η αστυνομία απαγορεύει κάθε δημόσια συνάθροιση την Κυριακή, μέρα συγκεντρώσεων για την Παλαιστίνη
Επικαιρότητα 14-06-25

Στη Λάρισα η αστυνομία απαγορεύει κάθε δημόσια συνάθροιση την Κυριακή, μέρα συγκεντρώσεων για την Παλαιστίνη

Περιοδικό «Νυχτερινό», έτους 2025 – Το περιοδικό του 1ου εσπερινού ΕΠΑΛ Περιστερίου
Εκπαίδευση 14-06-25

Περιοδικό «Νυχτερινό», έτους 2025 – Το περιοδικό του 1ου εσπερινού ΕΠΑΛ Περιστερίου

Τα γενέθλια του Βασιλέως Καρόλου Γ’ στην Κέρκυρα – Οι Βρετανοτσολιάδες και η τερατώδης αγγλική βία στα Επτάνησα
Κέρκυρα 14-06-25

Τα γενέθλια του Βασιλέως Καρόλου Γ’ στην Κέρκυρα – Οι Βρετανοτσολιάδες και η τερατώδης αγγλική βία στα Επτάνησα

Για την κατασκευή μαρίνας στην Ημερολιά Κασσιόπης:
Βόρεια Κέρκυρα 14-06-25

Για την κατασκευή μαρίνας στην Ημερολιά Κασσιόπης: "Φαραωνικό" έργο - ζημιά τεράστια στον τόπο

Ενέργειες Αναπληρώτριας Περιφερειακής Διευθύντριας παραπέμπουν σε ζοφερές εποχές του παρελθόντος
Εκπαίδευση 14-06-25

Ενέργειες Αναπληρώτριας Περιφερειακής Διευθύντριας παραπέμπουν σε ζοφερές εποχές του παρελθόντος

Το σχολείο δεν είναι ο τοίχος που κρεμάμε τιμητικές πινακίδες για πολιτικές σκοπιμότητες (Με αφορμή την ονοματοδοσία ενός σχολείου)
Εκπαίδευση 14-06-25

Το σχολείο δεν είναι ο τοίχος που κρεμάμε τιμητικές πινακίδες για πολιτικές σκοπιμότητες (Με αφορμή την ονοματοδοσία ενός σχολείου)

Κέρκυρα: Στάση λεωφορείου δεν είχε παγκάκι και οι κάτοικοι έδρασαν μόνοι τους
Κέρκυρα 13-06-25

Κέρκυρα: Στάση λεωφορείου δεν είχε παγκάκι και οι κάτοικοι έδρασαν μόνοι τους

Συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου Νότιας Κέρκυρας με 24 θέματα! - Δευτέρα 16/6
Νότια Κέρκυρα 13-06-25

Συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου Νότιας Κέρκυρας με 24 θέματα! - Δευτέρα 16/6

Νυχτερινές διακοπές υδροδότησης από την Κοινότητα Χλωμού έως την περιοχή της Λίνιας
Κέρκυρα 13-06-25

Νυχτερινές διακοπές υδροδότησης από την Κοινότητα Χλωμού έως την περιοχή της Λίνιας

drepani.gr

Μια από τις ονομασίες με τις οποίες ήταν γνωστή η Κέρκυρα στην αρχαιότητα ήταν και η Δρεπάνη. Όνομα που χρησιμοποιήθηκε λόγω του σχήματός της. Η Δρεπάνη ταυτίζεται με το όπλο με το οποίο ο Κρόνος σκότωσε τον πατέρα του τον Ουρανό.

argyrades.gr

Σελίδες για τη ζωή, την ιστορία, τον πολιτισμό, στην Κέρκυρα. Με κριτική ματιά στην επικαιρότητα.

drepani
Copyright © 2025 drepani.gr. Με την επιφύλαξη κάθε δικαιώματος.
Το Joomla! είναι Ελεύθερο Λογισμικό που διατίθεται σύμφωνα με τη Γενική Δημόσια Άδεια Χρήσης GNU.