JA Purity IV JA Purity IV
  • Αρχική
  • Επικαιρότητα
  • Εκπαίδευση
  • Διεθνή
  • Ιστορία
  • Πολιτισμός
  • Αθλητικά
  • Πρόσωπα
  • Κοινωνικά
  • Κέρκυρα
JA Purity IV JA Purity IV
  • Αρχική
  • Επικαιρότητα
  • Εκπαίδευση
  • Διεθνή
  • Ιστορία
  • Πολιτισμός
  • Αθλητικά
  • Πρόσωπα
  • Κοινωνικά
  • Κέρκυρα
ΠΟΥ: « 2,1 εκατ. Παλαιστίνιοι κινδυνεύουν να πεθάνουν!»

05-24-2025 19:20
Διεθνή

ΠΟΥ: « 2,1 εκατ. Παλαιστίνιοι κινδυνεύουν να πεθάνουν!»
Αθωώθηκαν οι 17 διαδηλωτές για τη σωτηρία των Αγράφων

05-24-2025 18:55
Επικαιρότητα

Αθωώθηκαν οι 17 διαδηλωτές για τη σωτηρία των Αγράφων
Είναι το pole dancing ότι πρέπει για τον πολιτισμό μας ...

05-24-2025 18:15
Κέρκυρα

Είναι το pole dancing ότι πρέπει για τον πολιτισμό μας ...
Το χταπόδι

05-24-2025 17:55
Κέρκυρα

Το χταπόδι
Για τις νέες προκλητικές εικόνες σε χώρους πολιτιστικής κληρονομιάς στην Κέρκυρα

05-24-2025 17:41
Κέρκυρα

Για τις νέες προκλητικές εικόνες σε χώρους πολιτιστικής κληρονομιάς στην Κέρκυρα
Κατηγορία: Εκπαίδευση
25 Μάι 2025

«Η Παιδεία σε κρίση: Πώς η κοινωνία αφήνει το σχολείο να λυγίσει»

Σοβαρό προβληματισμό για την κατάσταση που επικρατεί στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση εκφράζει ο Σύλλογος Εκπαιδευτικών Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης (ΔΙΔΕ) Ροδόπης, με επιστολή προς τα σχολεία της περιοχής, την ΟΛΜΕ και τα ΜΜΕ. Αφορμή, το πρόσφατο επεισόδιο με χρήση βίας από εκπαιδευτικό προς μαθήτρια σε Λύκειο της Κομοτηνής, που ήρθε να υπογραμμίσει τη συσσωρευμένη ένταση και τις καθημερινές προκλήσεις μέσα στις σχολικές αίθουσες.

Στην ανακοίνωση, με τίτλο «Η Παιδεία σε κρίση: Πώς η κοινωνία αφήνει το σχολείο να λυγίσει», γίνεται λόγος για αυξανόμενα περιστατικά λεκτικής και σωματικής επιθετικότητας από μαθητές προς τους εκπαιδευτικούς, καθώς και για έλλειψη σεβασμού και βασικής πειθαρχίας. Οι καθηγητές καλούνται, όπως τονίζεται, να διαχειριστούν δύσκολες και συχνά οριακές καταστάσεις χωρίς τα απαραίτητα εργαλεία ή στήριξη από την πολιτεία.

Η ανακοίνωση της Ε.Λ.Μ.Ε.    Ν. ΡΟΔΟΠΗΣ

ΘΕΜΑ: «Η Παιδεία σε κρίση: Πώς η κοινωνία αφήνει το σχολείο να λυγίσει»

Το ζήτημα της προβληματικής συμπεριφοράς των μαθητών στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση αποτελεί ένα φαινόμενο που απασχολεί έντονα την ελληνική κοινωνία τα τελευταία χρόνια. Τα περιστατικά λεκτικής ή ακόμα και σωματικής επιθετικότητας μέσα στο σχολικό περιβάλλον γίνονται ολοένα και πιο συχνά, γεγονός που φανερώνει βαθύτερα προβλήματα, τόσο στον οικογενειακό όσο και στον κοινωνικό ιστό.

Η έλλειψη σεβασμού προς τους εκπαιδευτικούς, οι προκλητικές συμπεριφορές και η άρνηση συμμόρφωσης με βασικούς κανόνες σχολικής ζωής δημιουργούν καθημερινές εντάσεις στις σχολικές αίθουσες. Οι εκπαιδευτικοί καλούνται να διαχειριστούν δύσκολες καταστάσεις χωρίς την απαραίτητη θεσμική στήριξη, ενώ συχνά γίνονται οι αποδέκτες απαξιωτικών συμπεριφορών, τόσο από μαθητές όσο και, σε ορισμένες περιπτώσεις, από γονείς.

Το πρόσφατο περιστατικό χρήσης βίας εκπαιδευτικού σε μαθήτρια σε Λύκειο της Κομοτηνής, ήρθε να αναδείξει με τον πιο έντονο τρόπο αυτή την εκρηκτική κατάσταση. Παρότι κάθε μορφή βίας από ενήλικα προς μαθητή είναι καταδικαστέα και αντίθετη με τις αρχές της παιδαγωγικής, το συγκεκριμένο συμβάν δεν πρέπει να ιδωθεί αποκομμένο από το γενικότερο πλαίσιο. Αποτελεί την κορυφή του παγόβουνου σε μια σειρά προκλήσεων που αντιμετωπίζουν καθημερινά οι διδάσκοντες.

Οι εκπαιδευτικοί χρειάζονται άμεση και ουσιαστική στήριξη από την πολιτεία, τόσο σε θεσμικό όσο και σε ψυχολογικό επίπεδο. Είναι απαραίτητη η ύπαρξη σαφών πρωτοκόλλων διαχείρισης περιστατικών απειθαρχίας, η ενίσχυση του ρόλου του σχολικού ψυχολόγου και κοινωνικού λειτουργού(με μόνιμους διορισμούς σε κάθε σχολείο), αλλά και η συνεχής επιμόρφωση των εκπαιδευτικών αλλά και των γονέων (μέσω των σχολών γονέων ή άλλων δράσεων)πάνω σε ζητήματα διαχείρισης κρίσεων και επικοινωνίας με τους μαθητές.

Η στήριξη των εκπαιδευτικών δεν σημαίνει επιβράβευση ακατάλληλων συμπεριφορών, αλλά αναγνώριση του πολυσύνθετου και απαιτητικού τους ρόλου. Ένας δάσκαλος ή καθηγητής δεν είναι μόνο μεταδότης γνώσεων, αλλά και παιδαγωγός, σύμβουλος και πρότυπο για τους μαθητές. Όταν όμως το σύστημα δεν του προσφέρει τα κατάλληλα μέσα και το απαραίτητο κύρος για να επιτελέσει αυτόν τον ρόλο, ο κίνδυνος εκτροπής της κατάστασης αυξάνεται. Η πολιτεία οφείλει να προστατεύσει το παιδαγωγικό έργο, δημιουργώντας συνθήκες που προάγουν τον διάλογο, τον σεβασμό και την αποτελεσματική επίλυση των συγκρούσεων.

Παράλληλα, η καλλιέργεια κλίματος σεβασμού, αλληλοκατανόησης και οριοθέτησης ρόλων μεταξύ μαθητών και εκπαιδευτικών πρέπει να αποτελεί προτεραιότητα για κάθε σχολική μονάδα. Μόνο μέσα από την αμοιβαία προσπάθεια όλων των εμπλεκόμενων μερών -εκπαιδευτικών, γονέων, μαθητών και πολιτείας- μπορεί να αποκατασταθεί η εικόνα του δημόσιου σχολείου ως χώρου παιδείας και ουσιαστικής διαπαιδαγώγησης.

Read next

  • Εκπαίδευση
  • Ανακοινώσεις
  • Εκπαίδευση
  • Ανακοινώσεις
  • Αρχική
  • Επικαιρότητα
  • Εκπαίδευση
  • Διεθνή
  • Ιστορία
  • Πολιτισμός
  • Αθλητικά
  • Πρόσωπα
  • Κοινωνικά
  • Κέρκυρα

Κοινοποίησέ το:

  • facebook
  • twitter
  • email
  • instagram
  • Linkedin
  • Reddit

Διάβασε ακόμα...   

Να σταματήσει τώρα η σφαγή του Παλαιστινιακού Λαού. Καμία στήριξη στο κράτος δολοφόνο του Ισραήλ.
Κέρκυρα 25-05-25

Να σταματήσει τώρα η σφαγή του Παλαιστινιακού Λαού. Καμία στήριξη στο κράτος δολοφόνο του Ισραήλ.

Ο πρόεδρος του Κρόνου Κ. Καββαδίας για το γήπεδο: «Να πραγματοποιήσουμε το όνειρό μας» (ΒΙΝΤΕΟ)
Αθλητικά 25-05-25

Ο πρόεδρος του Κρόνου Κ. Καββαδίας για το γήπεδο: «Να πραγματοποιήσουμε το όνειρό μας» (ΒΙΝΤΕΟ)

Συγκέντρωση διαμαρτυρίας  στο Υπουργείο Εσωτερικών την Τρίτη 27 Μαΐου
Εκπαίδευση 25-05-25

Συγκέντρωση διαμαρτυρίας  στο Υπουργείο Εσωτερικών την Τρίτη 27 Μαΐου

Σε συγκέντρωση διαμαρτυρίας μπροστά από το Υπουργείο Εσωτερικών την Τρίτη 27 Μαΐου, στις 13:00, καλεί τους εκπαιδευτικούς της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης η Διδασκαλική Ομοσπονδία Ελλάδας (ΔΟΕ), αντιδρώντας στις σχεδιαζόμενες...

ΣΗΜΑ: Τρίτη 27 Μαΐου, 20:30, Ο Ραφαήλ μέσα από το έργο του
Πολιτισμός 25-05-25

ΣΗΜΑ: Τρίτη 27 Μαΐου, 20:30, Ο Ραφαήλ μέσα από το έργο του

ΒΙΝΤΕΟ από το Δημοτικό Σχολείο Αργυράδων - Συγκινητικό τραγούδι με τίτλο: «Να αγαπάς το καθετί»
Κέρκυρα 25-05-25

ΒΙΝΤΕΟ από το Δημοτικό Σχολείο Αργυράδων - Συγκινητικό τραγούδι με τίτλο: «Να αγαπάς το καθετί»

«Η Παιδεία σε κρίση: Πώς η κοινωνία αφήνει το σχολείο να λυγίσει»
Εκπαίδευση 25-05-25

«Η Παιδεία σε κρίση: Πώς η κοινωνία αφήνει το σχολείο να λυγίσει»

Αγωνιστικές ομοσπονδίες χωρίς αγωνιστικές αποφάσεις;
Εκπαίδευση 25-05-25

Αγωνιστικές ομοσπονδίες χωρίς αγωνιστικές αποφάσεις;

Ωχ! Κάποιος έβαλε τις Πανελλαδικές μέσα στην απεργία των καθηγητών!
Εκπαίδευση 25-05-25

Ωχ! Κάποιος έβαλε τις Πανελλαδικές μέσα στην απεργία των καθηγητών!

Γάζα: Μια γιατρός χάνει 9 από τα παιδιά της ενώ σώζει παιδιά άλλων – Δεν κατάφερε να σώσει τα δικά της…
Διεθνή 25-05-25

Γάζα: Μια γιατρός χάνει 9 από τα παιδιά της ενώ σώζει παιδιά άλλων – Δεν κατάφερε να σώσει τα δικά της…

Αθωώθηκαν οι 17 διαδηλωτές για τη σωτηρία των Αγράφων
Επικαιρότητα 24-05-25

Αθωώθηκαν οι 17 διαδηλωτές για τη σωτηρία των Αγράφων

Είναι το pole dancing ότι πρέπει για τον πολιτισμό μας ...
Κέρκυρα 24-05-25

Είναι το pole dancing ότι πρέπει για τον πολιτισμό μας ...

Το χταπόδι
Κέρκυρα 24-05-25

Το χταπόδι

Για τις νέες προκλητικές εικόνες σε χώρους πολιτιστικής κληρονομιάς στην Κέρκυρα
Κέρκυρα 24-05-25

Για τις νέες προκλητικές εικόνες σε χώρους πολιτιστικής κληρονομιάς στην Κέρκυρα

 Στο Αυτόφωρο οι πέντε γυναίκες για το pole dancing στα ανάκτορα
Κέρκυρα 24-05-25

 Στο Αυτόφωρο οι πέντε γυναίκες για το pole dancing στα ανάκτορα

Εκπαιδευτικοί Θεσσαλονίκης: Συγκέντρωση - Διαδήλωση Αλληλεγγύης στον Παλαιστινιακό λαό - Σάββατο 24/5
Εκπαίδευση 24-05-25

Εκπαιδευτικοί Θεσσαλονίκης: Συγκέντρωση - Διαδήλωση Αλληλεγγύης στον Παλαιστινιακό λαό - Σάββατο 24/5

ΟΧΙ στις απαράδεκτες επιλογές ΔΑΚΕ – ΣΥΝΕΚ – ΠΕΚ και την αδράνεια της ΑΣΕ
Εκπαίδευση 24-05-25

ΟΧΙ στις απαράδεκτες επιλογές ΔΑΚΕ – ΣΥΝΕΚ – ΠΕΚ και την αδράνεια της ΑΣΕ

Αγώνας δρόμου στο Κερατσίνι την Κυριακή: Μαζική κινητοποίηση κατά της
Επικαιρότητα 24-05-25

Αγώνας δρόμου στο Κερατσίνι την Κυριακή: Μαζική κινητοποίηση κατά της "OIL ONE"

drepani.gr

Μια από τις ονομασίες με τις οποίες ήταν γνωστή η Κέρκυρα στην αρχαιότητα ήταν και η Δρεπάνη. Όνομα που χρησιμοποιήθηκε λόγω του σχήματός της. Η Δρεπάνη ταυτίζεται με το όπλο με το οποίο ο Κρόνος σκότωσε τον πατέρα του τον Ουρανό.

argyrades.gr

Σελίδες για τη ζωή, την ιστορία, τον πολιτισμό, στην Κέρκυρα. Με κριτική ματιά στην επικαιρότητα.

drepani
Copyright © 2025 drepani.gr. Με την επιφύλαξη κάθε δικαιώματος.
Το Joomla! είναι Ελεύθερο Λογισμικό που διατίθεται σύμφωνα με τη Γενική Δημόσια Άδεια Χρήσης GNU.