JA Purity IV JA Purity IV
  • Αρχική
  • Επικαιρότητα
  • Εκπαίδευση
  • Διεθνή
  • Ιστορία
  • Πολιτισμός
  • Αθλητικά
  • Πρόσωπα
  • Κοινωνικά
  • Κέρκυρα
JA Purity IV JA Purity IV
  • Αρχική
  • Επικαιρότητα
  • Εκπαίδευση
  • Διεθνή
  • Ιστορία
  • Πολιτισμός
  • Αθλητικά
  • Πρόσωπα
  • Κοινωνικά
  • Κέρκυρα
Τουλάχιστον 16 Παλαιστίνιοι νεκροί σε νέα ισραηλινή επίθεση στη Γάζα – Ανάμεσά τους πέντε αιτούντες ανθρωπιστικής βοήθειας

08-16-2025 9:42
Διεθνή

Τουλάχιστον 16 Παλαιστίνιοι νεκροί σε νέα ισραηλινή επίθεση στη Γάζα – Ανάμεσά τους πέντε αιτούντες ανθρωπιστικής βοήθειας
Παξοί – Αντίπαξοι: Ένα ταξίδι στον παράδεισο του Ιονίου

08-16-2025 9:28
Διαπόντια Νησιά - Παξοί

Παξοί – Αντίπαξοι: Ένα ταξίδι στον παράδεισο του Ιονίου
Τα θύματα του καλοκαιριού του ’48 στους δρόμους των Ιωαννίνων

08-16-2025 9:21
Ιστορία

Τα θύματα του καλοκαιριού του ’48 στους δρόμους των Ιωαννίνων
Η Παναγιά στη Σπιναλόγκα της Καλύμνου

08-16-2025 9:13
Πολιτισμός

Η Παναγιά στη Σπιναλόγκα της Καλύμνου
«Μπελλαντόνες στο Λιθάρι»: Παρουσίαση του νέου βιβλίου της Βούλας Τζιλιάνου - Κυριακή 17/8

08-15-2025 9:24
Κέρκυρα

«Μπελλαντόνες στο Λιθάρι»: Παρουσίαση του νέου βιβλίου της Βούλας Τζιλιάνου - Κυριακή 17/8
Κατηγορία: Εκπαίδευση
16 Μάι 2025

Ακυρώνουμε τις εξετάσεις τύπου PISA στην πράξη! - Απορρίπτουμε την προσπάθεια κατηγοριοποίησης και υποβάθμισης των δημόσιων σχολείων!

ΟΛΜΕ

Ακυρώνουμε τις εξετάσεις τύπου PISA στην πράξη!

Απορρίπτουμε την προσπάθεια κατηγοριοποίησης και υποβάθμισης των δημόσιων σχολείων!

Η πολιτική ηγεσία του Υ.ΠΑΙ.Θ.Α., αγνοώντας πλήρως κάθε παιδαγωγική προσέγγιση και αδιαφορώντας για τις αρνητικές συνέπειες, επιμένει για τέταρτη συνεχόμενη χρονιά να επιβάλει τις διαγνωστικές εξετάσεις τύπου PISA.

Με την Υπουργική Απόφαση (48879/ΓΔ4/2025), ορίζονται και φέτος 304 Δημοτικά Σχολεία και 314 Γυμνάσια, στα οποία θα διεξαχθούν οι εξετάσεις στις 22 Μαΐου, στη ΣΤ’ Δημοτικού και στη Γ’ Γυμνασίου.

Αλήθεια τι ακριβώς βελτιώθηκε στα σχολεία κατά τη διάρκεια των τριών χρόνων εφαρμογής των εξετάσεων αυτών;

  • Μήπως αναβαθμίστηκαν οι υποδομές των σχολικών μονάδων;
  • Μήπως μειώθηκε ο αριθμός των μαθητών/τριών ανά τμήμα;
  • Μήπως μειώθηκαν τα κενά στα σχολεία με μόνιμο εκπαιδευτικό προσωπικό;
  • Μήπως εξασφαλίστηκε σταθερή παράλληλη στήριξη για τα παιδιά που τη χρειάζονται;
  • Μήπως ενισχύθηκε η ειδική αγωγή και η ψυχοκοινωνική στήριξη των μαθητών/τριών;
  • Μήπως ακούστηκε, έστω για μία φορά, η φωνή των εκπαιδευτικών στην εκπαιδευτική πολιτική;

Η απάντηση είναι απλή: Τίποτε από αυτά δεν έγινε. Αν κάτι βελτιώθηκε είναι η επικοινωνιακή τακτική της κυβέρνησης. Η προσπάθεια της να παραπλανά μαθητές/τριες και γονείς, προβάλλοντας την αξιολόγηση του εκπαιδευτικού συστήματος. Πρόκειται για μια διαδικασία που δεν στοχεύει στην ενίσχυση των σχολείων, αλλά στη δημιουργία μιας επίπλαστης εικόνας «μέτρησης αποτελεσμάτων», χρήσιμης μόνο για να προωθηθούν ταξικές αναδιαρθρώσεις. Αυτές προωθούνται με συνεχείς εξετάσεις-λαιμητόμο που μειώνουν τον μαθητικό πληθυσμό, με κόφτες όπως η Ε.Β.Ε. που μειώνει δραματικά τους εισακτέους στα ΑΕΙ, με ιδιαίτερη αυστηροποίηση των ποινών τόσο για μαθητές/τριες όσο και για εκπαιδευτικούς.

Μέσω αυτών των εξετάσεων, εμπεδώνεται ο κοινωνικός ανταγωνισμός, η λογική του «όλοι εναντίον όλων» και ανοίγει ο δρόμος για την κατηγοριοποίηση των σχολείων, με βάση «επιδόσεις» που δεν αντανακλούν την πραγματική εκπαιδευτική διαδικασία, αλλά τις κοινωνικές ανισότητες.

Οι εξετάσεις διαγνωστικού χαρακτήρα σε εθνικό επίπεδο δεν είναι ούτε ουδέτερες ούτε «αθώες»!

Εντάσσονται στο συνολικό αντιδραστικό σχεδιασμό της κυβέρνησης, που επιχειρεί να επιβάλει ένα σύστημα αξιολόγησης για τους/τις εκπαιδευτικούς και τις σχολικές μονάδες, με στόχο την κατηγοριοποίησή τους. Αποτελούν εργαλείο των αντιεκπαιδευτικών σχεδίων του Ο.Ο.Σ.Α. για την εκπαίδευση και επιχειρούν την αλλαγή του χαρακτήρα του δημόσιου σχολείου σε μηχανισμό ταξικής επιλογής, αποκλεισμού,κατηγοριοποίησης και υποβάθμισης.

Με εργαλείο αυτές τις εξετάσεις, το Υπουργείο επιχειρεί:

  • να ενισχύσει τον ασφυκτικό έλεγχο πάνω στις σχολικές πρακτικές και την καθημερινή διδασκαλία
  • να επιβάλει κριτήρια «αποτελεσματικότητας» αποσυνδεδεμένα από την ουσία της παιδαγωγικής
  • να απαξιώσει ακόμη περισσότερο τον παιδαγωγικό ρόλο των εκπαιδευτικών
  • να μετακυλίσει τις ευθύνες του για τα προβλήματα της δημόσιας εκπαίδευσης σε μαθητές/τριες και εκπαιδευτικούς

Η αντίθεσή μας στις εξετάσεις PISA δεν είναι άρνηση της «αποτίμησης» του εκπαιδευτικού συστήματος, αλλά αντίθεση στην εκπαιδευτική πολιτική που μετατρέπει τα σχολεία σε μηχανισμούς μετρήσεων και κατηγοριοποίησης και αποκλεισμού.

Υπερασπιζόμαστε το σχολείο ως χώρο καλλιέργειας γνώσης και παιδείας για όλους κι όλες χωρίς αποκλεισμούς ,ενάντια στον κατακερματισμό της εκπαίδευσης και την εμπορευματοποίηση της γνώσης. Δεν δεχόμαστε την υποκατάσταση της ουσιαστικής μάθησης με την προώθηση δεξιοτήτων που εξυπηρετούν μόνο τις ανάγκες της αγοράς.

Η πολιτική ηγεσία του Υ.ΠΑΙ.Θ.Α. γνωρίζει πολύ καλά τις ανάγκες της δημόσιας εκπαίδευσης, αλλά επιλέγει να αγνοεί την πραγματικότητα που βιώνουν καθημερινά εκπαιδευτικοί και γονείς. Κανείς δεν χρειάζεται εξετάσεις τύπου PISA για να καταλάβει τα σοβαρά προβλήματα του εκπαιδευτικού συστήματος.

Αν η κυβέρνηση ήθελε πραγματικά να βελτιώσει την εκπαίδευση, θα είχε ήδη υλοποιήσει τις προτάσεις της ΟΛΜΕ για τα τεράστια προβλήματα που πλήττουν τα σχολεία.

Υπερασπιζόμαστε το δωρεάν δημόσιο σχολείο, τον παιδαγωγικό μας ρόλο και τα μορφωτικά δικαιώματα των μαθητών/τριών μας.

Απορρίπτουμε την προσπάθεια κατηγοριοποίησης των σχολείων! Ακυρώνουμε τις εξετάσεις PISA στην πράξη!

  • Κηρύσσουμε πανελλαδική 3ώρη διευκολυντική στάση εργασίας από τις 8:00 έως τις 11:00, στις 22 Μαΐου, ημέρα διεξαγωγής των εξετάσεων και καλούμε τις ΕΛΜΕ να κηρύξουν 3ωρες επιπλέον διευκολυντικές στάσεις από τις 11:00 έως τις 14:00 προκειμένου να ακυρώσουμε τις εξετάσεις κατηγοριοποίησης και αποκλεισμού.
  • Καλούμε τις ΕΛΜΕ της χώρας να προβούν σε κοινές ενημερώσεις – συζητήσεις με τις ενώσεις – συλλόγους γονέων και συλλόγους διδασκόντων/ουσών, ώστε να απορρίψουν τη συμμετοχή στις εξετάσεις.

Καλούμε τους/τις εκπαιδευτικούς σε όλη τη χώρα να συμμετέχουν μαζικά στις κινητοποιήσεις προκειμένου να αποτραπεί η περαιτέρω υποβάθμιση του δημόσιου σχολείου.

Απαιτούμε το ΥΠΑΙΘΑ να σταματήσει τις επικοινωνιακές και ταξικές πολιτικές και να εκκινήσει ουσιαστικό διάλογο με βάση τις τεκμηριωμένες προτάσεις της ΟΛΜΕ.

Read next

  • Facebook
  • X
  • LinkedIn
  • Threads
  • Pinterest
  • WhatsApp
  • Telegram
  • Trello
  • Email
  • Εκπαίδευση
  • Ανακοινώσεις
  • Εκπαίδευση
  • Ανακοινώσεις
  • Αρχική
  • Επικαιρότητα
  • Εκπαίδευση
  • Διεθνή
  • Ιστορία
  • Πολιτισμός
  • Αθλητικά
  • Πρόσωπα
  • Κοινωνικά
  • Κέρκυρα

Διάβασε ακόμα...   

Η Παναγιά τση Πατρίδας.
Κέρκυρα 16-08-25

Η Παναγιά τση Πατρίδας.

Τουλάχιστον 16 Παλαιστίνιοι νεκροί σε νέα ισραηλινή επίθεση στη Γάζα – Ανάμεσά τους πέντε αιτούντες ανθρωπιστικής βοήθειας
Διεθνή 16-08-25

Τουλάχιστον 16 Παλαιστίνιοι νεκροί σε νέα ισραηλινή επίθεση στη Γάζα – Ανάμεσά τους πέντε αιτούντες ανθρωπιστικής βοήθειας

ΣΥΓΚΕΝΤΡΩΣΗ ΚΥΡΙΑΚΗ 24 ΑΥΓΟΥΣΤΟΥ ΣΤΙΣ 20:00 ΣΤΟ ΠΕΝΤΟΦΑΝΑΡΟ - ΑΛΛΗΛΕΓΓΥΗ ΣΤΟΝ ΗΡΩΪΚΟ ΛΑΟ ΤΗΣ ΠΑΛΑΙΣΤΙΝΗΣ
Κέρκυρα 16-08-25

ΣΥΓΚΕΝΤΡΩΣΗ ΚΥΡΙΑΚΗ 24 ΑΥΓΟΥΣΤΟΥ ΣΤΙΣ 20:00 ΣΤΟ ΠΕΝΤΟΦΑΝΑΡΟ - ΑΛΛΗΛΕΓΓΥΗ ΣΤΟΝ ΗΡΩΪΚΟ ΛΑΟ ΤΗΣ ΠΑΛΑΙΣΤΙΝΗΣ

Η ανακοίνωση του Εργατικού Κέντρου Κέρκυρας ΟΛΟΙ ΤΗΝ ΚΥΡΙΑΚΗ 24 ΑΥΓΟΥΣΤΟΥΣΤΙΣ 20:00 ΣΤΟ ΠΕΝΤΟΦΑΝΑΡΟΑΛΛΗΛΕΓΓΥΗ ΣΤΟΝ ΗΡΩΪΚΟ ΛΑΟ ΤΗΣ ΠΑΛΑΙΣΤΙΝΗΣΝΑ ΣΤΑΜΑΤΗΣΕΙ ΤΩΡΑ Η...

Το 112 για όλους… Εναέρια μέσα με… μέσο
Επικαιρότητα 16-08-25

Το 112 για όλους… Εναέρια μέσα με… μέσο

Παξοί – Αντίπαξοι: Ένα ταξίδι στον παράδεισο του Ιονίου
Διαπόντια Νησιά - Παξοί 16-08-25

Παξοί – Αντίπαξοι: Ένα ταξίδι στον παράδεισο του Ιονίου

Τα θύματα του καλοκαιριού του ’48 στους δρόμους των Ιωαννίνων
Ιστορία 16-08-25

Τα θύματα του καλοκαιριού του ’48 στους δρόμους των Ιωαννίνων

Η Παναγιά στη Σπιναλόγκα της Καλύμνου
Πολιτισμός 16-08-25

Η Παναγιά στη Σπιναλόγκα της Καλύμνου

«Μπελλαντόνες στο Λιθάρι»: Παρουσίαση του νέου βιβλίου της Βούλας Τζιλιάνου - Κυριακή 17/8
Κέρκυρα 15-08-25

«Μπελλαντόνες στο Λιθάρι»: Παρουσίαση του νέου βιβλίου της Βούλας Τζιλιάνου - Κυριακή 17/8

Το σπίτι
Κέρκυρα 15-08-25

Το σπίτι

Δεκαπενταύγουστος στην Παλαιστίνη
Διεθνή 15-08-25

Δεκαπενταύγουστος στην Παλαιστίνη

Τζιτζίκια: Τι ξέρετε εσείς από Αύγουστο;
Πολιτισμός 15-08-25

Τζιτζίκια: Τι ξέρετε εσείς από Αύγουστο;

«Για τις πυρκαγιές στη Ζάκυνθο και σε όλη τη χώρα –Συγκέντρωση ειδών αλληλεγγύης»
Περιφ. Ιονίων Νήσων 15-08-25

«Για τις πυρκαγιές στη Ζάκυνθο και σε όλη τη χώρα –Συγκέντρωση ειδών αλληλεγγύης»

«Άρχισαν τα όργανα», οι συγκρούσεις, τα εξώδικα
Εκπαίδευση 14-08-25

«Άρχισαν τα όργανα», οι συγκρούσεις, τα εξώδικα

Κώστας Βιδάλης: Υπόδειγμα συνέπειας και αυτοθυσίας – Ένα από τα πιο φριχτά εγκλήματα που γνώρισε ο τόπος
Πρόσωπα 14-08-25

Κώστας Βιδάλης: Υπόδειγμα συνέπειας και αυτοθυσίας – Ένα από τα πιο φριχτά εγκλήματα που γνώρισε ο τόπος

Θα πας;
Κέρκυρα 14-08-25

Θα πας;

«Υπηρεσιακές Μεταβολές 2025 – Αναγκαίες Ενέργειες μετά τη Σύσταση Νέων Οργανικών Θέσεων»
Εκπαίδευση 14-08-25

«Υπηρεσιακές Μεταβολές 2025 – Αναγκαίες Ενέργειες μετά τη Σύσταση Νέων Οργανικών Θέσεων»

Μαζική διαμαρτυρία στο λιμάνι του Πειραιά για το Crown Iris με τους Ισραηλινούς (φωτο)
Επικαιρότητα 14-08-25

Μαζική διαμαρτυρία στο λιμάνι του Πειραιά για το Crown Iris με τους Ισραηλινούς (φωτο)

drepani.gr

Μια από τις ονομασίες με τις οποίες ήταν γνωστή η Κέρκυρα στην αρχαιότητα ήταν και η Δρεπάνη. Όνομα που χρησιμοποιήθηκε λόγω του σχήματός της. Η Δρεπάνη ταυτίζεται με το όπλο με το οποίο ο Κρόνος σκότωσε τον πατέρα του τον Ουρανό.

argyrades.gr

Σελίδες για τη ζωή, την ιστορία, τον πολιτισμό, στην Κέρκυρα. Με κριτική ματιά στην επικαιρότητα.

drepani
Copyright © 2025 drepani.gr. Με την επιφύλαξη κάθε δικαιώματος.
Το Joomla! είναι Ελεύθερο Λογισμικό που διατίθεται σύμφωνα με τη Γενική Δημόσια Άδεια Χρήσης GNU.