05-22-2025 9:05
Εκπαίδευση
- Κατηγορία: Εκπαίδευση
4ωρη στάση εργασίας - κινητοποιήσεις σήμερα Πέμπτη 22/5 22/5 για ακύρωση της "ελληνικής PISA"

Τετράωρη στάση εργασίας προκηρύσσει για αύριο, Πέμπτη 22 Μαΐου 2025, η ΑΔΕΔΥ, ανταποκρινόμενη σε κοινό αίτημα της ΔΟΕ και της ΟΛΜΕ, με φόντο τη διεξαγωγή της λεγόμενης ελληνικής PISA.
Η κινητοποίηση αφορά τις πρώτες τέσσερις ώρες του διδακτικού προγράμματος τόσο στην πρωτοβάθμια όσο και στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση, με σκοπό τη διευκόλυνση συμμετοχής των εκπαιδευτικών σε σχετικές δράσεις αντίδρασης και αποχής.
«Η Εκτελεστική Επιτροπή της Α.Δ.Ε.Δ.Υ., ύστερα από αίτημα της ΔΟΕ και της ΟΛΜΕ, κηρύσσει τετράωρη διευκολυντική στάση εργασίας τις πρώτες ώρες του προγράμματος, για την Πέμπτη 22 Μαΐου 2025, ημέρα διεξαγωγής της "ελληνικής" PISA», αναφέρεται στη σχετική ανακοίνωση.
Στο στόχαστρο η ελληνική εκδοχή της PISA
Η απόφαση εντάσσεται στο πλαίσιο των αντιδράσεων εκπαιδευτικών ομοσπονδιών απέναντι στο μοντέλο αξιολόγησης της μαθησιακής διαδικασίας που εφαρμόζεται τα τελευταία χρόνια με την ελληνική εκδοχή της διεθνούς αξιολόγησης PISA.
Η ΔΟΕ και η ΟΛΜΕ έχουν εκφράσει έντονες ενστάσεις για τη σκοπιμότητα, τη μεθοδολογία και τις επιπτώσεις της συγκεκριμένης διαδικασίας, θεωρώντας πως προωθεί λογικές ανταγωνισμού και κατηγοριοποίησης των σχολείων.
Αναλυτικά η ανακοίνωση
Κήρυξη στάσης εργασίας την Πέμπτη 22 Μαΐου 2025
Η Εκτελεστική Επιτροπή της Α.Δ.Ε.Δ.Υ, ύστερα από αίτημα της ΔΟΕ και της ΟΛΜΕ, κηρύσσει τετράωρη διευκολυντική στάση εργασίας, τις πρώτες ώρες του προγράμματος, για την πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση, την Πέμπτη 22 Μαΐου 2025, ημέρα διεξαγωγής της «ελληνικής» PISA.
Από την Εκτελεστική Επιτροπή της Α.Δ.Ε.Δ.Υ.
ΕΝΩΣΗ ΛΕΙΤΟΥΡΓΩΝ ΜΕΣΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ, A΄ ΕΛΜΕ ΑΧΑΪΑΣ
ΟΧΙ στις εθνικές εξετάσεις διαγνωστικού χαρακτήρα («Ελληνική PISA»)!
Υπερασπιζόμαστε το δημόσιο και δωρεάν σχολείο για όλα τα παιδιά!
Στις 22 Μάη το ΥΠ.ΑΙ.Θ.A επιμένει για 4η χρονιά να επιβάλλει τον «ελληνικό διαγωνισμό PISA» στον οποίο θα συμμετάσχουν παιδιά τάξεων ΣΤ΄ Δημοτικού και Γ΄ Γυμνασίου, από 304 Δημοτικά σχολεία και 314 Γυμνάσια, στα γνωστικά αντικείμενα της Νεοελληνικής Γλώσσας και των Μαθηματικών.
Ο επικοινωνιακός λόγος που επικαλείται το Υπουργείο είναι ότι πρόκειται για εργαλείο αξιολόγησης του εκπαιδευτικού συστήματος με σκοπό τη βελτίωση του. Αλλά δεν μας λέει τι ακριβώς βελτιώθηκε στα σχολεία κατά τη διάρκεια των τριών χρόνων εφαρμογής των εξετάσεων αυτών;
Απολύτως τίποτα γιατί δεν είναι αυτή η στόχευση του Υπουργείου. Ο πραγματικός του στόχος είναι να επιβάλει ένα σύστημα αξιολόγησης για τις σχολικές μονάδες με βάση την επίδοση των μαθητών, με στόχο την κατηγοριοποίησή τους. Αποτελούν εργαλείο των αντιεκπαιδευτικών σχεδίων του Ο.Ο.Σ.Α. για την εκπαίδευση και επιχειρούν την αλλαγή του χαρακτήρα του δημόσιου σχολείου σε μηχανισμό ταξικής επιλογής, αποκλεισμού, κατηγοριοποίησης και υποβάθμισης.
Η αντίθεσή μας στις εξετάσεις PISA δεν είναι άρνηση της «αποτίμησης» του εκπαιδευτικού συστήματος, αλλά αντίθεση στην εκπαιδευτική πολιτική που μετατρέπει τα σχολεία σε μηχανισμούς μετρήσεων, κατηγοριοποίησης και αποκλεισμού.
Τα αποτελέσματα του διαγωνισμού θα αποτελέσουν δείκτη «ποιότητας» που σε άμεση συσχέτισή τους με την αξιολόγηση σχολείων και εκπαιδευτικών θα οδηγήσουν σε σχολεία πολλών τύπων και διαφορετικών ταχυτήτων. Το επόμενο στάδιο θα είναι στα «καλά» σχολεία να μην είναι αποδεκτά όλα τα παιδιά, αλλά να μπουν εξεταστικά φίλτρα για την απόρριψη των πολλών και προερχόμενων από χαμηλότερα κοινωνικά στρώματα μαθητών.
Αν η κυβέρνηση ήθελε πραγματικά να βελτιώσει την εκπαίδευση θα είχε αυξήσει τη χρηματοδότηση για την εκπαίδευση, θα είχε βελτιώσει τις υποδομές, θα είχε καλύψει τα χιλιάδες κενά με μόνιμους διορισμούς εκπαιδευτικών, θα είχε μειώσει το αριθμό των μαθητών/τριών ανά τμήμα και πολλά άλλα.
Γι αυτό ως εκπαιδευτικοί λειτουργοί:
ü Υπερασπιζόμαστε το δωρεάν δημόσιο σχολείο, τον παιδαγωγικό μας ρόλο και τα μορφωτικά δικαιώματα των μαθητών/τριών μας.
ü Απορρίπτουμε την προσπάθεια κατηγοριοποίησης των σχολείων! Ακυρώνουμε τις εξετάσεις PISA στην πράξη!
ü Κηρύσσουμε 3ώρη διευκολυντική στάση εργασίας από τις 11.00 έως στις 14.00 στις 22 Μαΐου, ημέρα διεξαγωγής των εξετάσεων σε συνέχεια τις τρίωρης στάσης της ΟΛΜΕ από τις 08:00 έως τις 11.00 προκειμένου να ακυρώσουμε τις εξετάσεις κατηγοριοποίησης και αποκλεισμού.
Α΄ Ε.Λ.Μ.Ε. Θεσσαλονίκης
Για τις εξετάσεις του «ελληνικού διαγωνισμού τύπου PISA» τη χρονιά 2024-2025
Αντιστεκόμαστε συλλογικά στην κατηγοριοποίηση των σχολείων μας, ακυρώνουμε στην πράξη τα αντιεκπαιδευτικά τους σχέδια!
ΠΕΜΠΤΗ 22/5, ΜΕΡΑ ΤΟΥ ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΥ: 3ΩΡΗ ΣΤΑΣΗ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ΚΑΤΑ ΤΗ ΔΙΑΡΚΕΙΑ ΔΙΕΞΑΓΩΓΗΣ ΤΩΝ ΕΞΕΤΑΣΕΩΝ
(Οι συνάδελφοι κάνουν χρήση από 1 έως 3 ώρες)
Σύμφωνα με την Υπουργική Απόφαση (48879/ΓΔ4/2025), ορίζονται και φέτος 304 Δημοτικά Σχολεία και 314 Γυμνάσια, στα οποία θα διεξαχθούν οι εξετάσεις της “ελληνικής PISA” στις 22 Μαΐου, στη ΣΤ’ Δημοτικού και στη Γ’ Γυμνασίου στο πλαίσιο της αξιολόγησης-κατηγοριοποίησης και ιδιωτικοποίησης της δημόσιας εκπαίδευσης. Μεταξύ αυτών είναι και το 1ο Γυμνάσιο Θεσσαλονίκης και το Γυμνάσιο Χαλκηδόνας που ανήκουν στη Α΄ ΕΛΜΕ.
Οι εξετάσεις αυτές δεν είναι κάτι καινούργιο. Διεξάγονται για 4η συνεχόμενη χρονιά παρά τις αντιδράσεις εκπαιδευτικών, γονιών και μαθητών που αποκάλυψαν τις πραγματικές προθέσεις της κυβέρνησης όλες τις προηγούμενες φορές. Και είναι απορίας άξιο σε ποια συμπεράσματα κατέληξε η Κυβέρνηση και το ΥΠΑΙΘΑ από την εφαρμογή του τα προηγούμενα χρόνια. Τι ακριβώς εκτίμησε, τι διέγνωσε από τα χρόνια και εκρηκτικά προβλήματα που βιώνουμε εκπαιδευτικοί και μαθητές μέσα στα σχολεία; Και τελικά βελτίωσε, άλλαξε το παραμικρό προς το καλύτερο; Αν η Κυβέρνηση ήθελε να αντιμετωπίσει έστω κάποιο από τα σοβαρά προβλήματα των σχολείων:
- Θα φρόντιζε οι μαθητές να έχουν σύγχρονα και ασφαλή σχολικά κτίρια και όχι να κάνουν μάθημα κοιτώντας το ταβάνι μην του τους πέσουν σοβάδες, παράθυρα ή καμία στέγη στο κεφάλι.
- Θα εξασφάλιζε τα σχολεία να έχουν χαρτί υγείας και καθαριστικά, φωτοτυπικό χαρτί για τις εξετάσεις, συνολικά όλα τα αναγκαία αναλώσιμα και να μην τα πληρώνουν οι συνάδελφοι και οι διευθυντές από την τσέπη τους.
- Θα μεριμνούσε να έχουν οι μαθητές δάσκαλους και καθηγητές από την πρώτη μέρα και όχι Μάη μήνα να υπάρχουν 1.500 κενά δασκάλων από τις τάξεις ή να μην έχουν διδαχθεί μέχρι το Φλεβάρη πανελλαδικώς εξεταζόμενα μαθήματα!
- Θα προχωρούσε έστω σε μια αποτίμηση των ολέθριων, για τους μαθητές, αποτελεσμάτων που έχουν αποφέρει εδώ και 20 χρόνια τα προηγούμενα Αναλυτικά προγράμματα και τα σχολικά βιβλία.
Η πραγματική στόχευση των εξετάσεων αυτών είναι να συσχετίσουν τα αποτελέσματά τους άμεσα με την αξιολόγηση σχολείων και εκπαιδευτικών, οδηγώντας σε κατηγοριοποίηση των σχολείων, συγχωνεύσεις και κλείσιμό τους, μείωση της χρηματοδότησής τους στα πλαίσια της λεγόμενης «αυτονομίας», έτσι ώστε να προωθηθούν πιο γρήγορα όλοι οι αντιεκπαιδευτικοί σχεδιασμοί.
Ήδη η κυβέρνηση προωθεί στην πράξη νέα μέτρα άμεσης ιδιωτικοποίησης και εμπορευματοποίησης της δημόσιας εκπαίδευσης: Ωνάσεια, Μπακαλορεά, Ακαδημίες, campus, εθνικό απολυτήριο, προώθηση δεξιοτήτων, σχολεία «αριστείας», τεχνικά γυμνάσια για τους «παραβατικούς» μαθητές, μείωση προσωπικού, εκτεταμένες συγχωνεύσεις, κλείσιμο τμημάτων και σχολείων, γονεϊκή επιλογή σχολείου.
Οι εξετάσεις αυτές διεξάγονται τη στιγμή που Κυβέρνηση και Υπουργείο Παιδείας προωθούν και επιχειρούν να επιβάλλουν όλο το πλαίσιο της αξιολόγησης στον κλάδο, χωρίς να μπορούν να πείσουν κανέναν και καταφεύγουν σε μια πρωτοφανή επιχείρηση τρομοκράτησης με διώξεις και πειθαρχικά σε όποιον αναδεικνύει, αγωνίζεται και διεκδικεί λύσεις στα προβλήματα του σχολείου και παλεύει για ένα σχολείο για όλα τα παιδιά.
Μέσω του διαγωνισμού της «ελληνικής PISA», το ΥΠΑΙΘ επιδιώκει να υποβάλλει τα παιδιά ως άλλα πειραματόζωα σε μια τυποποιημένη και αγχωτική διαδικασία, προκειμένου δήθεν να μετρήσει τι πάει λάθος στην εκπαίδευση! Στην πραγματικότητα κυβέρνηση και Υπουργείο Παιδείας επιχειρούν:
ü να μεταβιβάσουν τις ευθύνες των ελλείψεων, των χρόνιων προβλημάτων που το εκπαιδευτικό και γονεϊκό κίνημα έχει αναδείξει και διεκδικεί την επίλυσή τους, στις πλάτες των εκπαιδευτικών, των μαθητών και των γονιών τους!
ü να «νομιμοποιήσουν» και να δώσουν τον επιστημονικοφανή «φερετζέ» στην ακόμα μεγαλύτερη μετατροπή του σχολείου σε κέντρο εκγύμνασης επιφανειακών δεξιοτήτων υποβιβάζοντας τη διδασκαλία και τη μάθηση, με αποτέλεσμα το σχολείο και η εκπαιδευτική διαδικασία να ανταποκρίνονται αποκλειστικά στις εξετάσεις και να απομακρύνονται όλο και περισσότερο από τη γνώση και την κριτική σκέψη.
ü να εμπεδώνεται ο κοινωνικός ανταγωνισμός στη λογική του «όλοι εναντίον όλων» και να ανοίγει ο δρόμος για την κατηγοριοποίηση των σχολείων, με βάση «επιδόσεις» που δεν αντανακλούν την πραγματική εκπαιδευτική διαδικασία, αλλά τις κοινωνικές ανισότητες.
Αντίστοιχοι διαγωνισμοί και εξετάσεις που αποτιμούν τα εκπαιδευτικά συστήματα έχουμε και διεθνώς με τραγικά αποτελέσματα κυρίως για τα παιδιά των φτωχότερων λαϊκών στρωμάτων. Η διεθνής πείρα έχει αποδείξει ότι τέτοιοι διαγωνισμοί οδήγησαν σε συγχωνεύσεις και κλείσιμο σχολικών μονάδων, σε απολύσεις εκπαιδευτικών, σε διαχωρισμό των μαθητών και τη διοχέτευση αυτών που προέρχονται από εργατικές-λαϊκές οικογένειες σε σχολεία υποβαθμισμένα. Σε όλες τις χώρες που εφαρμόστηκαν αντίστοιχοι διαγωνισμοί όχι μόνο δεν περιορίστηκαν οι ταξικές ανισότητες, δεν καλυτέρευσαν τα εκπαιδευτικά συστήματα, αλλά αυτές διευρύνθηκαν (π.χ Γαλλία, Αγγλία κλπ).
Η αντίθεσή μας στις εξετάσεις PISA δεν είναι άρνηση της «αποτίμησης» του εκπαιδευτικού συστήματος, αλλά αντίθεση στην εκπαιδευτική πολιτική που μετατρέπει τα σχολεία σε μηχανισμούς μετρήσεων και κατηγοριοποίησης. Με βάση τα αποτελέσματα των εξετάσεων της «ελληνικής PISA» προβάλλεται ως άλλοθι «η αναγκαιότητα της επιβολής αντιδραστικών –αντιεκπαιδευτικών αναπροσαρμογών». Αξιοποιούνται ως εργαλεία δυσφήμισης του έργου του εκπαιδευτικού και του δημόσιου σχολείου.
Όσοι εργαζόμαστε στο δημόσιο σχολείο, διαμορφώνουμε τη διδασκαλία μας λαμβάνοντας υπόψη τις πολύ διαφορετικές μορφωτικές και κοινωνικές ανάγκες των παιδιών. Οι εξετάσεις τύπου PISA αγνοούν συνειδητά αυτή τη διαφοροποίηση και την ανάγκη των παιδιών να μάθουν να διαβάζουν τον κόσμο με τα δικά τους μάτια. Έτσι, αυτές οι ‘φασόν’ εξετάσεις θα οδηγήσουν και σε ‘φασόν’ διδασκαλία, διδασκαλία περιορισμένη σε στεγνά και στενά καλούπια.
Το σχολείο μετατρέπεται σε εξεταστικό κέντρο από το Δημοτικό. Η μόρφωση και τα μαθήματα θα περιορίζονται στην επιτυχία στις εξετάσεις, συμβάλλοντας στην περαιτέρω οικονομική άνθηση των φροντιστηρίων! Οι εξετάσεις θα αποτελέσουν λαμπρό πεδίο για την ιδιωτική παιδεία, και την κερδοφορία τους.
Είμαστε κάθετα αντίθετοι σε εξετάσεις που χρησιμοποιούνται για να διαχωρίζονται οι μαθητές, δε θέλουμε ένα σχολείο υποβαθμισμένο για τα παιδιά των λαϊκών οικογενειών, ένα σχολείο που θα σηκώνει τεράστια εμπόδια απέναντι σε αυτά τα παιδιά που θέλουν να σπουδάσουν.
ΚΑΛΟΥΜΕ:
- τους Συλλόγους Διδασκόντων να συνεδριάσουν και να απορρίψουν τη συμμετοχή του σχολείου τους στον διαγωνισμό. Επισυνάπτουμε ενδεικτικό σχέδιο δήλωσης του συλλόγου διδασκόντων.
- τους γονείς και μαθητές να μην αποδεχτούν τη συμμετοχή τους. Η ΕΛΜΕ θα αποστείλει σχετική επιστολή προς τους γονείς.
Εκπαιδευτικοί, γονείς, μαθητές απαιτούμε την κατάργηση των εξετάσεων PISA, αγωνιζόμαστε ΜΑΖΙ για ΝΑ ΤΙΣ ΑΚΥΡΩΣΟΥΜΕ! Οι φωνές μας ενώνονται, διεκδικώντας ένα δημόσιο δωρεάν σχολείο που να μορφώνει ολόπλευρα όλους τους μαθητές, θα τους βοηθά να συγκροτήσουν την προσωπικότητά τους, θα τους δίνει τη δυνατότητα να αναπτύξουν τα ταλέντα τους και να σπουδάσουν, όσοι το επιθυμούν, ανεξάρτητα από την οικονομική κατάσταση της οικογένειάς τους.
Αυτό το σχολείο που αξίζει στους μαθητές μας είναι εκ διαμέτρου αντίθετο με την πολιτική της κυβέρνησης και τους σχεδιασμούς της ΕΕ, τις πρακτικές του ΟΟΣΑ, αλλά και τα εργαλεία που χρησιμοποιούν, όπως η αξιολόγηση και οι εξετάσεις τύπου PISA.
Να μην επιτρέψουμε να γίνουν οι μαθητές και μαθήτριές μας, τα σχολεία μας πειραματόζωα ενός ολέθριου πειράματος διάλυσης, κατηγοριοποίησης, ανταγωνισμού και ιδιωτικοποίησης του δημόσιου σχολείου!
Γ΄ΕΛΜΕ- ΘΕΣ/ΝΙΚΗΣ
ΜΕ ΑΥΤΑΡΧΙΣΜΟ ΚΑΙ ΜΕΘΟΔΕΥΣΕΙΣ ΕΠΙΛΟΓΗΣ ΤΟΥ ΜΑΘΗΤΙΚΟΥ ΔΥΝΑΜΙΚΟΥ
ΘΕΛΟΥΝ ΝΑ ΕΠΙΒΑΛΛΟΥΝ ΤΟΝ «ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟ PISA»
ΚΑΜΙΑ ΣΥΜΜΕΤΟΧΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΚΑΙ ΜΑΘΗΤ(ΡΙ)ΩΝ ! NA ΤΙΣ ΑΚΥΡΩΣΟΥΜΕ!
Ø Η 3ΩΡΗ ΣΤΑΣΗ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ΤΗΣ Γ΄ΕΛΜΕ-Θ ΓΙΑ ΤΙΣ ΩΡΕΣ ΤΩΝ ΕΞΕΤΑΣΕΩΝ ΙΣΧΥΕΙ ΚΑΝΟΝΙΚΑ!
Ø ΤΕΤΡΑΩΡΗ ΔΙΕΥΚΟΛΥΝΤΙΚΗ ΣΤΑΣΗ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ΓΙΑ ΤΙΣ ΠΡΩΤΕΣ ΩΡΕΣ ΤΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ
ΚΗΡΥΞΕ Η ΑΔΕΔΥ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥΣ
ΚΙΝΗΤΟΠΟΙΗΣΗ ΤΗΣ ΕΛΜΕ ΤΗΝ ΠΕΜΠΤΗ 22/5 ΣΤΙΣ 8πμ ΣΤΟ 4ο ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΘΕΣ\ΝΙΚΗΣ (Συγγρού 31)
Το υπουργείο Παιδείας, γνωρίζοντας πολύ καλά πως ο διαγωνισμός της «ελληνικής PISA» τρία χρόνια τώρα εξελίχθηκε σε φιάσκο λόγω της αντίστασης εκπαιδευτικών , γονιών και μαθητών, χρησιμοποιεί κάθε μέσο για να επιβάλλει και να αξιοποιήσει επικοινωνιακά τη όπως- όπως διεξαγωγή του .
Δεν έφταναν τα κονδύλια ΕΣΠΑ που σπαταλήθηκαν και τα προπαγανδιστικά ψεύδη , προχωρούν τώρα σε μεθοδεύσεις επιλογής του μαθητικού δυναμικού και καταφεύγουν για άλλη μια φορά στον προσφιλή τους αυταρχισμό, αντιμετωπίζοντας με μια ακόμα προσφυγή στα δικαστήρια, τους εκπαιδευτικούς και τις κινητοποιήσεις τους. Όπως και τα προηγούμενα χρόνια , έτσι και φέτος έβγαλαν παράνομες τις στάσεις εργασίας που προκήρυξαν ΔΟΕ – ΟΛΜΕ για την ακύρωση των εξετάσεων της «ελληνικής P.I.S.A.
Για άλλη μια φορά το ΥΠΑΙΘΑ επιχειρεί να ανακόψει την αντίσταση του κλάδου στα ολέθρια αντιεκπαιδευτικά του σχέδια, να επιβάλει απόλυτη πειθάρχηση και φίμωση στο πλαίσιο της εντεινόμενης επίθεσης στην δημόσια εκπαίδευση ,τους εκπαιδευτικούς και τα σωματεία τους και της πολιτικής πυγμής και ακραίου αυταρχισμού.
Παράλληλα, και ενώ διατείνονται πως πρόκειται για «διαγνωστικές» εξετάσεις, δίνουν εντολές για επιλογή του μαθητικού δυναμικού που θα κληθεί να συμμετέχει σ΄αυτές . Είτε με συμμετοχή μαθητών μόνο κάποιων τμημάτων \ή τμήματος της Γ΄τάξης( με ποια κριτήρια άραγε θα γίνει η επιλογή;), όπως στο 7ο Γυμνάσιο Θες\νίκης ή με εξαίρεση μαθητών με μεταναστευτικό υπόβαθρο και με μαθησιακές δυσκολίες , όπως στο 4ο Γυμνάσιο Θεσ\νίκης. Αλήθεια, τι είδους «διαγνωστικές» εξετάσεις είναι αυτές εάν συμμετέχει μόνο μια συγκεκριμένη και επιλεγμένη μερίδα του μαθητικού πληθυσμού;Είναι προφανές πως φοβούμενοι τις αντιδράσεις της εκπαιδευτικής κοινότητας, επιδιώκουν από τη μια, να ελαχιστοποιήσουν το « δείγμα» της διεξαγωγής τους και από την άλλη να διαμορφώσουν όσο το δυνατόν πιο εξωραϊσμένη εικόνα, αποδεικνύοντας και από αυτή τη σκοπιά πως οι εξετάσεις τύπου PISA είναι εργαλείο αποκλεισμού!
Οι μεθοδεύσεις αυτές όπως και η εσπευσμένη και με άθλιες διαδικασίες προσφυγή είναι ακόμα μια ομολογία της αποτυχίας των κακόφημων «εξετάσεων». Επιβεβαιώνουν πως οι συγκεκριμένες εξετάσεις δεν είναι ένα απλό διαγνωστικό εργαλείο ,δεν έχουν σκοπό την βελτίωση της εκπαίδευσης, ούτε γίνονται με γνώμονα το καλό των μαθητών μας. Σκοπός τους είναι να αποτελέσουν άλλο ένα εργαλείο που η κυβέρνηση θα εκμεταλλευτεί, προκειμένου να προχωρήσει ακόμα πιο γρήγορα τον αντιεκπαιδευτικό σχεδιασμό της για την κατηγοριοποίηση των σχολείων, μαθητών και εκπαιδευτικών, τις συγχωνεύσεις σχολείων και το κλείσιμό τους, τη μείωση της χρηματοδότησής τους στα πλαίσια της λεγόμενης «αυτονομίας», την ένταση των ταξικών φραγμών, τη μετατροπή της γνώσης σε τυποποιημένες και μετρήσιμες δεξιότητες και την ιδιωτικοποίηση της εκπαίδευσης. Γι΄αυτό μόνο τυχαία δεν είναι η επιμονή της κυβέρνησης και του ΥΠΑΙΘΑ για την υλοποίηση τους.
ΟΙ ΜΕΘΟΔΕΥΣΕΙΣ ΚΑΙ Ο ΑΥΤΑΡΧΙΣΜΟΣ ΤΟΥΣ ΝΑ ΠΕΣΟΥΝ ΣΤΟ ΚΕΝΟ!ΝΑ ΑΚΥΡΩΣΟΥΜΕ ΤΙΣ ΕΞΕΤΑΣΕΙΣ ΤΥΠΟΥ PISA!
- Στηρίζουμε την 3ωρη στάση εργασίας της Γ ΕΛΜΕ-Θ που ισχύει κανονικά – μπλοκάρουμε την διεξαγωγή των εξετάσεων.H Γ΄ΕΛΜΕ-Θ έχει ήδη κηρύξει από τις 11-5-2025 3ωρη στάση εργασίας , 8 έως 11 πμ και οι συνάδελφοι μπορούν να κάνουν χρήση από 1 έως 3 ώρες. Στάση εργασίας έχει προκηρύξει και η ΑΔΕΔΥ για τους εκπαιδευτικούς .
- Καλούμε γονείς και μαθητές\τριες να μην αποδεχτούν τη συμμετοχή τους.
- Καλούμε τους συναδέλφους-ισσες να συμμετέχουν στην κινητοποίηση της ΕΛΜΕ την Πέμπτη 22/5 στις 8πμ στο 4ο Γυμνάσιο Θεσ\νίκης.
Εκπαιδευτικοί, γονείς, μαθητές απαιτούμε την κατάργηση των εξετάσεων PISA, αγωνιζόμαστε ΜΑΖΙ για ΝΑ ΤΙΣ ΑΚΥΡΩΣΟΥΜΕ! Οι φωνές μας ενώνονται , διεκδικώντας δημόσιο δωρεάν σχολείο για όλα τα παιδιά, που θα ανταποκρίνεται στις ανάγκες των μαθητών και θα βασίζεται στις αξίες της ισότητας, της κοινωνικής δικαιοσύνης και αλληλεγγύης. Ένα σχολείο δημιουργικό και δημοκρατικό, όπου κάθε παιδί θα αναγνωρίζει τον εαυτό του.
ΕΛΜΕ Κέρκυρας
Προσφυγή του ΥΠΑΙΘ με αφορμή τις κινητοποίησεις ενάντια στον διαγωνισμό της λεγόμενης «ελληνικής P.I.S.A.»
Ο αυταρχισμός και οι απαγορεύσεις της κυβέρνησης δε θα περάσουν!
Η πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας και η κυβέρνηση αντιμετωπίζει, με μια ακόμα προσφυγή στα δικαστήρια, τους εκπαιδευτικούς και τις κινητοποιήσεις τους. Για μια ακόμα φόρα, όπως κάθε χρόνο, σέρνουν στα δικαστήρια τους εκπαιδευτικούς με αφορμή τις στάσεις εργασίας ΔΟΕ – ΟΛΜΕ ενάντια στις εξετάσεις της λεγόμενης «ελληνικής P.I.S.A».
Συνειδητά όμως αποκρύπτουν ότι οι εξετάσεις τύπου P.I.S.A. εντάσσονται στα εργαλεία που η κυβέρνηση θα εκμεταλλευτεί, προκειμένου να προχωρήσει ακόμα πιο γρήγορα τον αντιεκπαιδευτικό σχεδιασμό της. Καμία σχέση δεν έχουν οι συγκεκριμένες εξετάσεις με την εκπαιδευτική διαδικασία και την καθημερινή δουλειά των εκπαιδευτικών στις τάξεις. Αντίθετα, είναι άμεσα συνδεδεμένες με το σχέδιο διαφοροποίησης, σύγκρισης, κατάταξης και κατηγοριοποίησης των σχολείων. Είναι ένα αποτυχημένο αντιεπιστημονικό «εργαλείο» που έχει απορριφθεί από την ίδια τη ζωή. Δεν είναι τυχαία η επιμονή της κυβέρνησης για την υλοποίηση του συγκεκριμένου διαγωνισμού. Σχετίζεται άμεσα με την επαναφορά της πρότασης για «ελεύθερη γονεΐκή επιλογή» σχολείου.
Η εσπευσμένη και με άθλιες διαδικασίες προσφυγή (εκδίκαση Τετάρτη, 21/5, 12:30 μ.μ.) είναι ακόμα μια ομολογία της αποτυχίας των κακόφημων «εξετάσεων» κατηγοριοποίησης σχολείων, μαθητών και εκπαιδευτικών και δεν έχουμε καμία αμφιβολία για το ποια θα είναι η απόφαση του Δικαστηρίου. Έχει πια χαθεί το μέτρημα από τις αγωγές του Υπουργείου Παιδείας απέναντι στους δίκαιους αγώνες των εκπαιδευτικών...
Είμαστε σε ετοιμότητα για να βγει στάση εργασίας από την ΑΔΕΔΥ, όπως έχουν ζητήσει ΟΛΜΕ και ΔΟΕ
Η τρομοκρατία, ο αυταρχισμός και οι απειλές δεν μας φοβίζουν. Το έχουμε αποδείξει. Ο κλάδος συντεταγμένα, αξιοποιώντας όλα τα μέσα, θα αντισταθεί στην αντιεκπαιδευτική πολιτική.
Η ΕΛΜΕ Κέρκυρας προκηρύσσει 4ωρη στάση εργασίας για τις ώρες των εξετάσεων, όποτε κι αν αυτές γίνουν.
Υπενθυμίζουμε ότι η στάση εργασίας της ΕΛΜΕ Κέρκυρας για τις ώρες των εξετάσεων ισχύει κανονικά!
Τα σχέδια της κυβέρνησης θα μείνουν στα χαρτιά!
Δυναμώνουμε την αντίσταση στα σχέδια για κατηγοριοποίηση μαθητών, σχολείων και εκπαιδευτικών.\
Ανακοινώσεις ΔΟΕ και Α΄ Συλλόγου Αθηνών για τις πανεθνικές εξετάσεις: να αποτρέψουμε την υλοποίησή τους
ΔΟΕ
Θέμα: Για τις εξετάσεις διαγνωστικού χαρακτήρα τύπου PISA.
Η πολιτική ηγεσία του Υ.ΠΑΙ.Θ.Α., για 4η συνεχόμενη χρονιά (υποτίθεται ότι το μέτρο, ως «απολύτως επιτυχημένο», θα τύγχανε γενικευμένης εφαρμογής από την προπέρσινη, ακόμα, χρονιά), πραγματοποιεί τις εξετάσεις διαγνωστικού χαρακτήρα τύπου PISA σε εφαρμογή του ν.4823/21.
Σύμφωνα με την Υπουργική Απόφαση με αριθμό ΦΕΚ 48879/ΓΔ4/2025, ορίζονται 618 σχολεία (Δημοτικά και Γυμνάσια) από το Υπουργείο Παιδείας για τη διεξαγωγή των εξετάσεων, για τους μαθητές της ΣΤ΄ Τάξης Δημοτικού και της Γ΄ Γυμνασίου. Οι εξετάσεις θα πραγματοποιηθούν στις 22 Μαΐου.
Το Δ.Σ. της Δ.Ο.Ε. είχε τονίσει από την πρώτη χρονιά απόπειρας πραγματοποίησης των εξετάσεων ότι οι κυβερνώντες «επιδιώκουν να ενισχύσουν τον κοινωνικό ανταγωνισμό, τη λογική “όλοι εναντίον όλων”, με τα αποτελέσματα να ιεραρχούν μαθητές και σχολεία ανοίγοντας τον αντιδραστικό δρόμο για την γονεϊκή επιλογή σχολείων, μέσω της σύγκρισης» κάτι που παρουσιάζεται ως προνόμιο στους γονείς ενώ θα οδηγήσει σε υποβάθμιση σχολείων και επιλογή και μαθητών από τα σχολεία (κάτι που έχει ήδη συμβεί όπου εφαρμόστηκαν ανάλογα συστήματα επιβεβαιώνοντας, δυστυχώς, τους ολέθριους σχεδιασμούς που κρύβονται πίσω από το όλο εγχείρημα.
Οι εξετάσεις διαγνωστικού χαρακτήρα σε εθνικό επίπεδο αποτελούν μέρος του συνολικού σχεδιασμού του Υ.ΠΑΙ.Θ.Α. για την εφαρμογή της «αξιολόγησης» μαθητών-εκπαιδευτικών-σχολικών μονάδων και επιχειρούν να αλλάξουν τη λειτουργία του δημόσιου σχολείου μετατρέποντάς το σε ένα εξεταστικό κέντρο.
Η αντίθεσή μας στην πραγματοποίηση των εξετάσεων δεν αποτελεί, όπως έχει επιχειρηθεί να παρουσιαστεί, ως μια «μάχη χαρακωμάτων, άρνησης του καινοτόμου» αλλά θέση προάσπιση της δημόσιας εκπαίδευσης και της ουσιαστικές μαθησιακής διαδικασίας μέσα στην τάξη.
Στις εξετάσεις «τύπου PISA» το περιεχόμενο της διδασκαλίας των μαθημάτων υποχωρεί έναντι των μεθόδων «πώς να πετύχεις στο τεστ». Εκπαιδευτικοί και μαθητές λειτουργούν όχι αναζητώντας το «γιατί» της ουσιαστικής μάθησης αλλά το «τι» και το «πώς» μιας κενής ουσίας «επιτυχίας».
Η πολιτική ηγεσία του Υ.ΠΑΙ.Θ.Α. γνωρίζει πολύ καλά τις ανάγκες της δημόσιας εκπαίδευσης. Τις έχει αναδείξει με τους αγώνες και τις διεκδικήσεις της η Δ.Ο.Ε. και το εκπαιδευτικό κίνημα συνολικά. Δεν προσδοκά από τις εξετάσεις αυτές να μάθει το τι όφειλε να έχει ήδη πράξει. Της είναι γνωστή η ανάγκη ουσιαστικής ενίσχυσης της σχολικής στέγης και των υποδομών, της μείωσης του αριθμού των μαθητών ανά τάξη, της κάλυψης των ελλείψεων σε εκπαιδευτικούς με μόνιμο προσωπικό ώστε να σταματήσει η αθλιότητα της αναπλήρωσης, η ολόπλευρη ενίσχυση όλων των δομών της ειδικής αγωγής, η πρόσληψη ψυχολόγων και κοινωνικών λειτουργών για όλα τα σχολεία, τα πραγματικά, με βάση την παιδαγωγική επιστήμη, σύγχρονα αναλυτικά προγράμματα και σχολικά βιβλία.
Ως Δ.Σ. της Δ.Ο.Ε. υπερασπιζόμαστε το δημόσιο σχολείο, τον παιδαγωγικό ρόλο των εκπαιδευτικών και τα μορφωτικά δικαιώματα των μαθητών/τριών μας.
Με βάση τα παραπάνω:
Κηρύσσουμε πανελλαδική διευκολυντική στάση εργασίας για το πρώτο 4ωρο του πρωινού προγράμματος, στις 22 Μαΐου, ημέρα διεξαγωγής των εξετάσεων, με δυνατότητα επιπλέον στάσης που θα κηρυχθεί από τους Σ.Ε.Π.Ε.
Καλούμε τους Συλλόγους Π.Ε. της χώρας να προβούν σε κοινές ενημερώσεις – συζητήσεις με τις ενώσεις – συλλόγους γονέων και συλλόγους διδασκόντων, ώστε να αποτρέψουν τη συμμετοχή στις εξετάσεις.
Καλούμε τους/τις εκπαιδευτικούς να συμμετέχουν στις κινητοποιήσεις για την υπεράσπιση και αναβάθμιση της δημόσιας εκπαίδευσης.
Α΄ Σύλλογος Αθηνών: Στις 22 Μαΐου ακυρώνουμε τις πανεθνικές εξετάσεις (τύπου PISA) σε Στ΄ Δημοτικού και Γ΄ Γυμνασίου
Αντιστεκόμαστε συλλογικά στην κατηγοριοποίηση των σχολείων μας και στα αντιεκπαιδευτικά τους σχέδια
Την Πέμπτη 22 Μαΐου διεξάγονται για τέταρτη χρονιά οι πανεθνικές διαγνωστικές εξετάσεις στη Γλώσσα και στα Μαθηματικά. Οι εξετάσεις αυτές καθόλου διαγνωστικές δεν είναι. Αποτελούν στρατηγικό μέτρο για την κατηγοριοποίηση των σχολείων μας.
Δεν επιτρέπουμε να γίνουν οι μαθητές μας και τα σχολεία μας πειραματόζωα ενός ολέθριου πειράματος διάλυσης, αξιολόγησης/κατηγοριοποίησης, ανταγωνισμού και ιδιωτικοποίησης του δημόσιου σχολείου
Η πολιτική ηγεσία του Υ.ΠΑΙ.Θ. λαμβάνοντας υπόψη την αποτυχία – λόγω των αγώνων του εκπαιδευτικού κινήματος – του εγχειρήματός της τα προηγούμενα χρόνια, που στην πρωτοβάθμια σύμφωνα με δικά της στοιχεία έφτασε το 22% η αποχή από την πλευρά των γονιών, ποσοστό πολύ μεγαλύτερο στο λεκανοπέδιο, δεν επιχειρεί ούτε και φέτος, για τέταρτη συνεχόμενη χρονιά να εφαρμόσει σε όλα τα σχολεία το αντιεκπαιδευτικό αυτό μέτρο. Υποτίθεται ως «απολύτως επιτυχημένο», το εγχείρημα θα τύγχανε γενικευμένης εφαρμογής σύμφωνα και με όσα προβλέπονται στο ν.4823/21.
Αντίθετα, σύμφωνα με την Υπουργική Απόφαση που δημοσιεύτηκε για μια ακόμα χρονιά ορίζονται θα συμμετάσχουν οι μαθητές της Στ’ Δημοτικού από 304 Δημοτικά Σχολεία της χώρας και της Γ’ Γυμνασίου από 314 Γυμνάσια της χώρας από το Υπουργείο Παιδείας για τη διεξαγωγή των πανεθνικών εξετάσεων στις 22 Μαΐου για τους μαθητές της ΣΤ’ Τάξης Δημοτικού και της Γ’ Γυμνασίου.
Η «ελληνική PISA» δεν είναι «διαγνωστικές εξετάσεις». Εντάσσονται στο νόμο για την ατομική αξιολόγηση (Ν.4823/21) και συγκεκριμένα στο άρθρο 104 με τίτλο «Αξιολόγηση εκπαιδευτικού συστήματος», στο οποίο προβλέπεται ότι «Κάθε σχολικό έτος διενεργούνται σε εθνικό επίπεδο εξετάσεις διαγνωστικού χαρακτήρα για τους μαθητές/ τριες της ΣΤ’ Τάξης των δημοτικών σχολείων και τους μαθητές/τριες της Γ’ Τάξης των γυμνασίων σε θέματα ευρύτερων/γενικών γνώσεων των γνωστικών αντικειμένων της Νεοελληνικής Γλώσσας και των Μαθηματικών. Σκοπός των ως άνω εξετάσεων είναι η εξαγωγή πορισμάτων, σχετικά με την πορεία υλοποίησης των προγραμμάτων σπουδών και τον βαθμό επίτευξης των προσδοκώμενων μαθησιακών αποτελεσμάτων σε εθνικό επίπεδο, περιφερειακό επίπεδο και σε επίπεδο σχολικής μονάδας». Στο ίδιο άρθρο προβλέπεται ότι οι συγκεκριμένες εξετάσεις μπορεί να επεκταθούν και σε άλλα μαθήματα αλλά και σε άλλες τάξεις του Δημοτικού και του Γυμνασίου. Σε καμία χώρα του κόσμου δεν γίνονται στην Στ’ Δημοτικού. Ο πραγματικός τους στόχος είναι να καταταχθούν τα σχολεία, βάσει των επιδόσεων των μαθητών τους, να εγχαράξουν οι μαθητές χαμηλή προσδοκία για το μέλλον τους, να προωθηθούν σκληρά αντιεκπαιδευτικά μέτρα που προτείνονται από τον ΟΟΣΑ και την Παγκόσμια Τράπεζα.
Σε όσες χώρες διεξάγονται «εθνικές εξετάσεις», όλη η εκπαιδευτική διαδικασία προσανατολίζεται για την αποτελεσματικότητα αυτών των εξετάσεων. Στην Αμερική, στο Η.Β. και στη Γερμανία, πολλά σχολεία αρνούνται να εγγράψουν μαθητές με χαμηλή βαθμολογία, για να μην τους ρίξει το ΜΟ επίδοσης που έχουν. Αυτό συμβαίνει γιατί η χρηματοδότησή τους εξαρτάται άμεσα από τις επιδόσεις των μαθητών τους. Έτσι διαμορφώνονται κατηγορίες σχολείων.
Για τη διεξαγωγή εξετάσεων τύπου PISA και μιας σειρά υπηρεσιών που το συνοδεύουν, ο ΟΟΣΑ έχει πρόθυμα υποστηρίξει «συνέργειες ιδιωτικού και δημόσιου τομέα» και έχει προσχωρήσει σε συνεργασίες με πολυεθνικές κερδοσκοπικές επιχειρήσεις, οι οποίες κερδοσκοπούν Αυτό συμβαίνει σε κάθε χώρα όπου ο ΟΟΣΑ σχεδιάζει την εισαγωγή εξετάσεων PISA. Επίσης η Ευρωπαϊκή Επιτροπή στην Έκθεση με τίτλο «Οι τυποποιημένες αξιολογήσεις των μαθητών στην Ευρώπη: σκοποί, οργάνωση και χρήση των αποτελεσμάτων» σημειώνει ότι «οι εθνικοί διαγωνισμοί έχουν πολλούς στόχους: σήμερα, χρησιμεύουν συχνότερα είτε για να πιστοποιούν το επίπεδο των μαθητών, είτε για να επιτρέπουν τον έλεγχο των σχολικών μονάδων ή του εκπαιδευτικού συστήματος στο σύνολό του».
Πως απαντάμε:
-
Καλούμε τους συναδέλφους του 17ου Δημ. Σχολείου Αθηνών που εντάχθηκε στα σχολεία των εξετάσεων να συμμετέχουν στην 4ωρη στάση εργασίας της ΔΟΕ τις 4 πρώτες ώρες της Πέμπτης 22 Μαΐου. Κανένας-καμία να μην δεχθεί να αντικαταστήσει το δάσκαλο της Στ΄ Δημοτικού, να μη δεχθεί να επιτηρήσει, να μη συμμετέχει στις εξετάσεις.
-
Καλούμε την Ένωση Γονέων της 7ης Κοινότητας και το Σύλλογο Γονέων του 17ου Δημοτικού Σχολείου Αθηνών σε συντονισμό της δράσης μας.
-
Οργανώνουμε δράσεις ενημέρωσης των γονιών έξω από το σχολείο.
ΕΞΕΤΑΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΛΛΗΝΙΚΗ «PISA»: Η ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΣΤΗΝ ΚΛΙΝΗ ΤΟΥ ΠΡΟΚΡΟΥΣΤΗ!
Αγαπητοί γονείς
Στις 22 Μαΐου πραγματοποιούνται πανεθνικές εξετάσεις για τη Στ΄ τάξη Δημοτικού και την Γ΄ Γυμνασίου. Φέτος, για τις εξετάσεις αυτές κληρώθηκε το δικό σας σχολείο. Με τα αποτελέσματα αυτών των εξετάσεων το Υπουργείο λέει ότι θέλει να βγάλει συμπεράσματα για τα επιτεύγματα του Δημοτικού Σχολείου και του Γυμνασίου. Δε λέει την αλήθεια, γιατί ο νόμος, που η κυβέρνηση ψήφισε, προβλέπει την εξαγωγή πορισμάτων όχι μόνο σε εθνικό επίπεδο, αλλά και σε επίπεδο σχολικής μονάδας. Η διαφορά είναι μεγάλη.
Όμως οι αγώνες εκπαιδευτικών και γονιών έχουν αναγκάσει το Υπουργείο να κάνει υποχωρήσεις: δεν πραγματοποιεί τις εξετάσεις αυτές σε όλα τα σχολεία, αλλά σε “αντιπροσωπευτικό” δείγμα τους οπότε δεν μπορεί να χρησιμοποιήσει τα αποτελέσματα τους σε σχολικό επίπεδο, να «βαθμολογήσει» κάθε σχολείο και να χωρίσει τα σχολεία σε «καλά» και «κακά»/
Περιμένει να υποχωρήσουμε για να εφαρμόσει το επόμενο στάδιο, ώστε ανενόχλητο να περάσει την πολιτική του.
Δε λέει την αλήθεια, γιατί στα σχολεία δεν διδάσκουμε μόνο Γλώσσα και Μαθηματικά. Διδάσκουμε και Ιστορία και Γεωγραφία και Πολιτική Αγωγή και Φυσική και Τέχνες και Ξένες Γλώσσες και Υπολογιστές και (κυρίως) διαμορφώνουμε στάσεις ζωής και προσωπικότητα και συγκροτούμε κοινότητα. Πράγματα που δεν μπορούν και δεν πρέπει να μετρηθούν. Επίσης στα σχολεία, η Γλώσσα δεν είναι μόνο κατανόηση κειμένων. Είναι και λογοτεχνία και έκφραση και συνειδητοποίηση. Αν πιστέψουμε ότι οι εξετάσεις αυτές καθρεφτίζουν το σχολείο, θα περιορίσουμε επικίνδυνα τη σχολική ζωή, όπως έχει συμβεί στα εκπαιδευτικά συστήματα του εξωτερικού όπου αυτές έχουν εφαρμοστεί.
Το υπουργείο όχι μόνο γνωρίζει αυτές τις παρενέργειες. Τις επιδιώκει. Γιατί; Για τρεις λόγους:
- Οι εξετάσεις αυτές θα διώξουν παιδιά από το σχολείο. Όπως έχει φανεί με μέτρα όπως η Ελάχιστη Βάση Εισαγωγής και η Τράπεζα Θεμάτων το Υπουργείο πιστεύει ότι πρέπει να μειωθούν τα παιδιά που συνεχίζουν σε υψηλότερες βαθμίδες της εκπαίδευσης. Με τις εξετάσεις αυτές περισσότερα παιδιά θα πιστέψουν πως δεν «κάνουν για γράμματα» και θα πάψουν από νωρίς να προσπαθούν.
- Γιατί πιστεύει πως τα παιδιά μας δεν αξίζουν μια ολοκληρωμένη μόρφωση αλλά πρέπει να περιοριστούν σε λίγες δεξιότητες γραπτού λόγου και αρίθμησης, στοιχειώδη αγγλικά και ελάχιστες δεξιότητες πληροφορικής. Οι τέχνες, οι επιστήμες, η ιστορία, η πλούσια μόρφωση τού φαίνονται πολυτέλειες, άξιες μόνο για όσους πληρώνουν τα ακριβά ιδιωτικά σχολεία.
- Το υπουργείο επιδιώκει αυτές τις παρενέργειες, γιατί γνωρίζει πως τέτοιου είδους εξετάσεις άνοιξαν το δρόμο για την κατηγοριοποίηση των σχολείων και τη δημιουργία σχολείων, μαθητών και εκπαιδευτικών πολλών κατηγοριών. Με την ίδρυση των Ωνάσειων, άλλωστε, χιλιάδες παιδιά θα εγκαταλείπουν ως αποτυχημένα το σχολείο της γειτονιάς τους, ενώ θα πρέπει να δώσουν εξετάσεις από την ηλικία των 11-12 ετών και να πετύχουν στο σκληρό ανταγωνισμό για να εισαχθούν σε αυτό και να μην απομακρυνθούν.
Με την κατηγοριοποίηση οι ευθύνες για την σχολική αποτυχία θα χρεώνονται στα ίδια τα σχολεία, τους δασκάλους και τους μαθητές τους, στους γονείς τους. Έτσι, το Υπουργείο θα απαλλαγεί από τα αιτήματα της εκπαιδευτικής κοινότητας. Κι ας οδηγεί αυτή η κατηγοριοποίηση στη μετατροπή του δύσκολου μαθητή σε “μαύρο πρόβατο” που το κάθε σχολείο θα θέλει να αποφύγει για να βελτιώσει τα αποτελέσματα του.
Για τους ίδιους όμως λόγους, εμείς δεν θέλουμε αυτές τις εξετάσεις.
Θέλουμε ένα πλούσιο μορφωτικό πρόγραμμα, σε ένα δημόσιο δωρεάν σχολείο, κατάλληλο για τις ανάγκες των ανθρώπων στον 21ο αιώνα.
Θέλουμε το κάθε παιδί να έχει τη θέση του στο σχολείο και να μη μπορούν τα σχολεία με τις καλές επιδόσεις να διαλέγουν και να διώχνουν «ανεπιθύμητα» παιδιά.
Για όλα αυτά σας καλούμε να αποδοκιμάσετε αυτές τις εξετάσεις. Βοηθήστε να μη γίνουν. Εμείς από τη δική μας πλευρά, μέσα από την Ομοσπονδία μας και με την στάση εργασίας στις 22 Μαΐου την ώρα των εξετάσεων. Και εσείς από τη δική σας, με τη δυνατότητα που έχετε να αποτρέψετε τη συμμετοχή των παιδιών σας, χωρίς καμία συνέπεια για εσάς ή εκείνα.
Πρέπει να ματαιώσουμε τη διεξαγωγή αυτών των εξετάσεων και μπορούμε να το κάνουμε. Γιατί θέλουμε ένα σχολείο που δε θα εξοντώνει, αλλά θα μορφώνει ολόπλευρα και ουσιαστικά όλα τα παιδιά.
Ακυρώνουμε τις πανελλαδικές εξετάσεις «τύπου PISA» Πέμπτη 22/5
Κηρύσσουμε 1 έως 4 ώρες 4ωρη διευκολυντική στάση εργασίας για το πρώτο 4ωρο του πρωινού προγράμματος (8.00-12.00)
Ζ΄ Σ.Ε.Π.Ε. Θεσ/νίκης
Στις 22 Μαΐου εκπαιδευτικοί, γονείς και μαθητ(ρι)ες ακυρώνουμε τις εξετάσεις τύπου “PISA”, λέμε ΟΧΙ στην πολιτική που μαζί με την αξιολόγηση προωθεί την κατηγοριοποίηση-ιδιωτικοποίηση του δημόσιου σχολείου – 3ωρη στάση εργασίας του Ζ΄ Σ.Ε.Π.Ε. Θεσ/νίκης
Συνάδελφοι/ισσες,
Συνεχίζοντας την πολιτική της αξιολόγησης-κατηγοριοποίησης και ιδιωτικοποίησης- της δημόσιας εκπαίδευσης, το υπουργείο Παιδείας ανακοίνωσε για τέταρτη χρονιά τα σχολεία που θα συμμετέχουν «υποχρεωτικά» στον «ελληνικό διαγωνισμό PISA», ο οποίος θα πραγματοποιηθεί φέτος στις 22 Μαΐου. Πρόκειται για 304 Δημοτ. Σχολεία και 314 Γυμνάσια από όλη τη χώρα, που με αδιευκρίνιστες διαδικασίες επιλέχθηκαν από το υπουργείο Παιδείας, χωρίς να ερωτηθούν οι άμεσα ενδιαφερόμενοι εκπαιδευτικοί, μαθητ(ρι)ες και γονείς. Μεταξύ τους και 2 σχολεία της περιοχής του Συλλόγου μας: το 7ο Δ.Σ Σταυρούπολης και το 3ο Δ.Σ Αμπελοκήπων, χωρίς καμιά ενημέρωση και συμφωνία εκπαιδευτικών και γονιών.
Η διενέργεια των εξετάσεων PISA νομοθετήθηκε με τον νόμο 4823/2021 (Αξιολόγηση) που μαζί με το σύνολο των αντιεκπαιδευτικών μεταρρυθμίσεων των τελευταίων ετών στοχεύει στη δομική αλλαγή της μορφής και του περιεχομένου του δημόσιου σχολείου, την κυριαρχία της δεξιότητας και της πληροφορίας έναντι της ολόπλευρης κριτικής γνώσης, την ένταση της κοινωνικής επιλογής και του ταξικού ξεδιαλέγματος του μαθητικού πληθυσμού από τα πρώιμα παιδευτικά στάδια, την ενίσχυση της τυποποίησης και μετρησιμότητας του παιδαγωγικού έργου.
Οι εξετάσεις PISA αξιοποιούνται για την ενοχοποίηση των σχολικών μονάδων και των εκπαιδευτικών ως κύριων υπεύθυνων της σχολικής αποτυχίας. Χαρακτηριστικές είναι δηλώσεις της ΑΔΙΠΠΔΕ για 20% λειτουργικά αναλφάβητων μαθητών που υποτίθεται ότι εντοπίστηκαν στις εξετάσεις του 2024, ενώ αποτελούν «αντικειμενικό» εξεταστικό συμπλήρωμα της γενικότερης πολιτικής ιδιωτικοποίησης της δημόσιας εκπαίδευσης με τη δημιουργία των Ωνάσειων σχολείων, την εισαγωγή του Διεθνούς Απολυτηρίου (Mπακαλορεά) και την λειτουργία της σχολικής μονάδας με όρους επιχείρησης. Φέτος εφαρμόζονται για τέταρτη φορά πιλοτικά καθώς η μεγάλη αντίσταση των εκπαιδευτικών και των γονιών τα τρία προηγούμενα χρόνια δεν επιτρέπει στην κυβέρνηση τη γενίκευσή τους του από το 2023, όπως ορίζεται από το νομοθετικό πλαίσιο.
Τι είναι όμως ο διεθνής διαγωνισμός PISA…
Ήδη από τη δεκαετία του 1990, ο διεθνής διαγωνισμός PISA αποτέλεσε ένα διεθνές πεδίο σύγκρισης και ταξινόμησης των εκπαιδευτικών συστημάτων με βάση κριτήρια προερχόμενα από
τον χώρο της οικονομίας και της αγοράς. Οι στόχοι του διαγωνισμού δεν σχετίστηκαν ποτέ με την προώθηση της ολόπλευρης μόρφωσης των μαθητ(ρι)ών, αλλά αξιοποιήθηκαν ως κριτήρια του βαθμού συμμόρφωσης των εκπαιδευτικών συστημάτων στις ανάγκες της αγοράς. Στη βάση αυτών των αγοραίων επιχειρηματικών κριτηρίων, συγκροτούνται λίστες ταξινόμησης των εκπαιδευτικών συστημάτων, στιγματίζονται ολόκληρα εκπαιδευτικά συστήματα ως αποτυχημένα, προκειμένου να γίνουν, μετέπειτα, πεδία υλοποίησης της νεοφιλελεύθερης εκπαιδευτικής εργαλειοθήκης του ΟΟΣΑ (επιχειρηματικά σχολεία, επικέντρωση στις δεξιότητες και την εργασιακή ευελιξία). Μέσα από τα αμφιβόλου εγκυρότητας τυποποιημένα τεστ προσανατολίζει την εκπαιδευτική διαδικασία σε μαθήματα προσχεδιασμένα, έξω και πέρα από τις ανάγκες παιδιών και κοινωνίας, ταυτίζει τη λειτουργία του δημόσιου σχολείου με την ανταγωνιστικότητα των οικονομιών, ενώ την ίδια στιγμή κατατάσσει και αποδίδει ταμπέλες σε μαθητ(ρι)ές, εκπαιδευτικούς και σχολεία.
Και τι επιδιώκει ο «ελληνικός διαγωνισμός PISA»…
Μέσα στο ίδιο πλαίσιο, διενεργείται και ο «ελληνικός διαγωνισμός PISA», όπου κατ’ αναλογία με τον διεθνή διαγωνισμό προωθείται ο ανταγωνισμός μεταξύ των σχολικών μονάδων. Η κυβέρνηση επιδιώκει να βρει ένα μετρήσιμο μέγεθος για την εκπαιδευτική διαδικασία μέσω τυποποιημένων τεστ, τα αποτελέσματα των οποίων θα σχετίζονται άμεσα με την αξιολόγηση των σχολείων (και των εκπαιδευτικών τους), την ταξινόμηση και κατηγοριοποίηση των σχολικών μονάδων και προοπτικά τη δημιουργία ανταγωνιστικών σχολικών αγορών, διαμέσου της γονικής επιλογής σχολείου.
Κι ακόμη δεν είδαμε τα χειρότερα…
Υποβαθμίζεται (και) μ’ αυτόν τον τρόπο η γνώση σε πληροφορία, διαστρεβλώνεται η διδακτική διαδικασία και προσαρμόζεται στα σταθμισμένα τεστ και τις εξετάσεις εξοβελίζοντας την αναζήτηση της γνώσης και την κριτική σκέψη και γενικότερα το σχολείο «προπονεί» τα παιδιά για τέτοιου είδους εξετάσεις, αντί να διδάσκει και να διευρύνει τους μορφωτικούς ορίζοντες των παιδιών. Την ίδια στιγμή, η κατηγοριοποίηση και ταξινόμηση των σχολικών μονάδων, σε συνδυασμό με το ιδεολόγημα της αυτονομίας της σχολικής μονάδας, θα οδηγήσει σε περαιτέρω μείωση της κρατικής χρηματοδότησης για τα σχολεία με χαμηλές επιδόσεις στις εξετάσεις. Σχολεία που για προφανείς λόγους δεν είναι άλλα από εκείνα στα οποία φοιτούν τα παιδιά των φτωχών λαϊκών στρωμάτων.
Συνάδελφοι/ισσες,
33 χρόνια μετά τις «εξετάσεις του Σουφλιά» και 46 μετά τις εισαγωγικές εξετάσεις στο Γυμνάσιο, παιδιά μόλις 12 χρονών, πρόκειται και πάλι να δώσουν πανελλαδικές εξετάσεις, ανώνυμες (προς το παρόν) για τα παιδιά αλλά επώνυμες για το σχολείο και τον/την εκπαιδευτικό του τμήματος, όπως αντίστοιχα πριν μερικές εβδομάδες παιδιά της έκτης δημοτικού και πάλι έδιναν πανελλαδικές εξετάσεις για γραφτούν στο γυμνάσιο της γειτονιάς τους που είχε την ατυχία να εκχωρηθεί στο εφοπλιστικό κεφάλαιο (Ωνάσεια). Εξαναγκάζονται να βιώσουν την αποτυχία και την κουλτούρα του ανταγωνισμού, ότι δηλαδή εμείς οι εκπαιδευτικοί επιδιώκουμε να μην βιώσουν τα παιδιά «του τελευταίου θρανίου». Το Υ.ΠΑΙ.Θ. με την «ελληνική PISA» επιχειρεί να μεταβιβάσει τις ολέθριες συνέπειες της πολιτικής του, σε εκπαιδευτικούς, μαθητ(ρι)ες και γονείς, αναπαράγοντας τα πιο ακραία νεοφιλελεύθερα εκπαιδευτικά μοντέλα και μια ακραία συντηρητική παιδαγωγική.
Το έργο μας στη τάξη, ωστόσο, δεν μετριέται σε ποσοτικοποιημένες δεξιότητες αλλά στο χαμόγελο των παιδιών μας, στην αλληλεπίδραση, στη συμβολή μας να βοηθήσουμε τα πιο αδύναμα παιδιά. Το να ισχυρίζεται κανείς ότι το εκπαιδευτικό μας σύστημα θα βελτιωθεί βάσει των πορισμάτων που θα προκύψουν από κάποιες ερωτήσεις πολλαπλής επιλογής στη Γλώσσα και
τα Μαθηματικά είναι στην καλύτερη περίπτωση αφέλεια και στη χειρότερη υποκρισία. Αντί για αύξηση της χρηματοδότησης για την ενίσχυση των εκπαιδευτικών συστημάτων, το ιδεολόγημα των κυβερνώντων παραμένει ότι υπάρχουν σχολεία που τα καταφέρνουν και παιδιά ικανά «από τη φύση» τους, μετατοπίζοντας την ευθύνη της σχολικής αποτυχίας από τις ασκούμενες εκπαιδευτικές πολιτικές σε μαθητ(ρι)ες και εκπαιδευτικούς. Τελικά, η PISA εισάγει μία ακόμα εξεταστική διαδικασία που επιδιώκει να περιορίσει κάθε εναπομείνασα δραστηριότητα χαράς και δημιουργίας στο σχολείο, να το μετατρέψει σε ατέλειωτο εξεταστικό κάτεργο.
Συνάδελφοι/ισσες,
Σε μια χρονιά που οι εκπαιδευτικοί συνεχίζουμε μαζικά τον αγώνα ενάντια στην αξιολόγηση της σχολικής μονάδας και των εκπαιδευτικών, αντιστεκόμενες/οι σε απειλές, εκβιασμούς και δικαστικές αποφάσεις, ακόμα και με την απειλή απολύσεων, όπως δήλωσε πρόσφατα ο πρωθυπουργός, που επιχειρούν να τρομοκρατήσουν και να καταλύσουν το απεργιακό δικαίωμα, δεν πρέπει να επιτρέψουμε να «νεκρώσει» η γνώση και η κριτική σκέψη, κάθε ζωντανή λειτουργία του δημόσιου σχολείου, και να μετατραπεί σε τυποποιημένη μετρήσιμη δεξιότητα, όπως απαιτεί η αγορά. Να μην επιτρέψουμε να γίνουν οι μαθητ(ρι)ές μας πειραματόζωα ενός ολέθριου πειράματος ανταγωνισμού, κατηγοριοποίησης και ιδιωτικοποίησης του δημόσιου σχολείου. Να μην μετατρέψουμε τα δημόσια σχολεία σε εργοστάσια, τους μαθητές και τις μαθήτριες μας σε πελάτες, την εκπαίδευση σε εμπόρευμα. Να μην μετατρέψουμε τα σχολεία μας σε εξεταστικά κάτεργα που διαλύουν οτιδήποτε όμορφο, δημιουργικό, και συλλογικό.
Το Δ.Σ. του Συλλόγου μας οργανώνει καμπάνια πολύπλευρης ενημέρωσης εκπαιδευτικών, γονιών και της κοινωνίας, για την αποκάλυψη αυτής της πολιτικής, με:
Περιοδείες ενημέρωσης στα σχολεία που συμμετέχουν στις εξετάσεις και κοινές συσκέψεις εκπαιδευτικών και γονιών για την οργάνωση της αντίστασής μας
Επιστολή προς τους γονείς των μαθητ(ρι)ών των σχολείων μας
Κήρυξη στάσης εργασίας την Πέμπτη 22 Μάη, ημέρα πραγματοποίησης του διαγωνισμού, τις 3 πρώτες ώρες του πρωινού κύκλου
Συγκεντρώσεις διαμαρτυρίας εκπαιδευτικών και γονιών έξω από τα 2 ορισμένα για τις εξετάσεις σχολεία την ημέρα πραγματοποίησης τους
Καλούμε:
Τους γονείς να δηλώσουν την διαφωνία τους με τις εξετάσεις και να μην επιτρέψουν τη συμμετοχή των παιδιών τους σ’ αυτές
Το Δ.Σ. της ΔΟΕ να προκηρύξει άμεσα στάση εργασίας στις 22 Μάη για το μπλοκάρισμα του διαγωνισμού
Θέλουμε ένα Σχολείο των όλων, των ίσων, των διαφορετικών, ένα Σχολείο της ολόπλευρης γνώσης και όχι των μετρήσιμων δεξιοτήτων
Αγωνιστική Παρέμβαση Εκπαιδευτικών ν. Ηρακλείου
ΟΧΙ ΣΤΙΣ ΕΞΕΤΑΣΕΙΣ “PISA” ΠΟΥ ΚΑΤΗΓΟΡΙΟΠΟΙΟΥΝ ΤΑ ΣΧΟΛΕΙΑ ΚΑΙ ΕΠΙΤΕΙΝΟΥΝ ΤΟΥΣ ΤΑΞΙΚΟΥΣ ΦΡΑΓΜΟΥΣ ΣΤΗ ΜΟΡΦΩΣΗ
- ΝΑ ΑΝΤΙΣΤΑΘΟΥΜΕ ΜΑΖΙΚΑ ΣΤΗ ΔΙΟΡΓΑΝΩΣΗ ΤΩΝ ΕΞΕΤΑΣΕΩΝ PISA (22/5) ΠΟΥ ΕΧΟΥΝ ΣΤΟΧΟ ΤΗ ΜΟΡΦΩΤΙΚΗ ΠΕΡΙΘΩΡΙΟΠΟΙΗΣΗ ΤΩΝ ΛΑΪΚΩΝ ΣΤΡΩΜΑΤΩΝ
- ΚΑΤΑΔΙΚΑΖΟΥΜΕ ΤΗΝ ΠΟΙΝΙΚΟΠΟΙΗΣΗ ΤΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΩΝ(ΟΛΜΕ-ΔΟΕ)
- ΣΥΜΜΕΤΕΧΟΥΜΕ ΣΤΗ ΣΤΑΣΗ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ΤΗΣ ΑΔΕΔΥ(8-11πμ)-ΣΥΜΜΕΤΕΧΟΥΜΕ ΣΤΗΝ ΠΑΡΑΣΤΑΣΗ ΔΙΑΜΑΡΤΥΡΙΑΣ ΤΗΣ ΟΛΜΕ ΣΤΟ 9Ο ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΤΗΝ ΠΕΜΠΤΗ (22/5) και ώρα 8πμ
- ΚΑΜΙΑ ΑΝΟΧΗ ΣΤΗΝ ΑΝΤΙΛΑΪΚΗ ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΤΟΥ ΜΟΡΦΩΤΙΚΟΥ ΑΠΟΚΛΕΙΣΜΟΥ ΤΟΥ ΛΑΟΥ ΚΑΙ ΤΗΣ ΙΣΟΠΕΔΩΣΗΣ ΤΩΝ ΒΑΣΙΚΟΤΕΡΩΝ ΕΡΓΑΣΙΑΚΩΝ- ΔΗΜΟΡΛΑΤΙΚΩΝ ΚΑΤΑΚΤΗΣΕΩΝ ΜΑΣ.
Την Πέμπτη 22 Μάη προγραμματίζει η κυβέρνηση της ΝΔ τη διοργάνωση των εξετάσεων ‘PISA” που επιτάσσουν οι αντιλαϊκές συνθήκες της Ε.Ε, ο Ο.Ο.Σ.Α, και γενικώς οι κεφαλαιοκρατικοί μηχανισμοί, με στόχο να δώσουν ένα ακόμη μεγαλύτερο χτύπημα στα μορφωτικά δικαιώματα των λαϊκών στρωμάτων, να κατηγοριοποιήσουν σε …ζώνες τα σχολεία και να ενοχοποιήσουν τους εκπαιδευτικούς για όλα τα… προβλήματα της εκπαίδευσης, προβλήματα που παράγει η πολιτική της υποχρηματοδότησης, της αδιοριστίας και μορφωτικής εγκατάλειψης των φτωχών λαϊκών στρωμάτων. Στοχεύουν να επιβάλουν τα αντιδραστικά μέτρα της άρσης της μονιμότητας, της διαβάθμισης και της απόλυσης των εκπαιδευτικών.
Οι εξετάσεις ‘PISA” εντάσσονται στο πλαίσιο της λεγόμενης «αποτίμησης» του παραγόμενου εκπαιδευτικού έργου. δηλ αποτελούν μια διαδικασία ενταγμένη άμεσα στο αντιδραστικό μέτρο της Αξιολόγησης σε όλα τα επίπεδα (εσωτερική-εξωτερική- ατομική), που αποτελεί το όχημα για την αποδόμηση όλων των μορφωτικών, εργασιακών και δημοκρατικών συλλογικών κατακτήσεων του εκπαιδευτικού και ευρύτερα λαϊκού κινήματος στο χώρο της εκπαίδευσης.
Η κυβέρνηση της ΝΔ –η κυβέρνηση που έχει το… ιστορικό προβάδισμα στην καταστολή, τις απειλές, τις διώξεις των εκπαιδευτικών– μέσω αυτών των εξετάσεων, επιβεβαιώνει ξανά ότι στόχος της είναι ο «εχθρός-λαός», που πρέπει να στερηθεί και το στοιχειώδες δικαίωμα στην παιδεία, έτσι ώστε τα παιδιά της πολλαπλώς βαλλόμενης ταξικής ζώνης, τα παιδιά που δε μπορούν να ανταποκριθούν στην αξίωση της αριστείας, να περιοριστούν σε κάποιες δεξιότητες και να εξωθηθούν στο περιθώριο.
Πρόκειται επομένως για εξετάσεις που μετατρέπουν τους υπεύθυνους για τις δραματικές ελλείψεις σε εκπαιδευτικό προσωπικό και σε υλικοτεχνική υποδομή, για τους μισθούς της πείνας και για τη δραματική φτωχοποίηση του λαού σε… τιμητές (!) της επίδοσης των μαθητών. Είναι οι εξετάσεις που …αθωώνουν την αντιλαϊκή πολιτική και καταδικάζουν τα παιδιά των λαϊκών οικογενειών στην απομόρφωση και τους εκπαιδευτικούς στην εργασιακή ανασφάλεια και απόλυση.
Για τους παραπάνω λόγους, καλούμε τους συναδέλφους, τους μαθητές και τους γονείς να ΑΝΤΙΣΤΑΘΟΥΝ και να απορρίψουν τις εξετάσεις της μορφωτικής απόρριψης των παιδιών των λαϊκών οικογενειών και της εργασιακής απόρριψης των εκπαιδευτικών.
ΜΑΖΙΚΗ ΑΝΤΙΣΤΑΣΗ-ΕΝΩΤΙΚΗ ΚΑΙ ΑΝΥΠΟΧΩΡΗΤΗ ΣΥΛΛΟΓΙΚΗ ΠΑΛΗ
ΟΛΟΙ ΣΤΟΝ ΑΓΩΝΑ-ΚΑΜΙΑ ΥΠΟΧΩΡΗΣΗ.

Δίωξη Ευαγγελίας Τριανταφύλλου: Συγκέντρωση Παρασκευή 23/5 στην ΠΔΕ Αττικής στις 09:30 πμ
Η υπόθεση της νηπιαγωγού Ευαγγελίας Τριανταφύλλου, που παραπέμπεται σε πειθαρχικό συμβούλιο με το ερώτημα της δυνητικής αργίας, έχει ξεσηκώσει θύελλα αντιδράσεων στον εκπαιδευτικό κόσμο. Η παραπομπή της δεν...

Συγκέντρωση διαμαρτυρίας & αλληλεγγύης Παρασκευή 23/5, 12.30, Προπύλαια, Να γυρίσει ο Δ. Αντωνίου στη δουλειά του!
