JA Purity IV JA Purity IV
  • Αρχική
  • Επικαιρότητα
  • Εκπαίδευση
  • Διεθνή
  • Ιστορία
  • Πολιτισμός
  • Αθλητικά
  • Πρόσωπα
  • Κοινωνικά
  • Κέρκυρα
JA Purity IV JA Purity IV
  • Αρχική
  • Επικαιρότητα
  • Εκπαίδευση
  • Διεθνή
  • Ιστορία
  • Πολιτισμός
  • Αθλητικά
  • Πρόσωπα
  • Κοινωνικά
  • Κέρκυρα
Στη Λάρισα η αστυνομία απαγορεύει κάθε δημόσια συνάθροιση την Κυριακή, μέρα συγκεντρώσεων για την Παλαιστίνη

06-14-2025 23:50
Επικαιρότητα

Στη Λάρισα η αστυνομία απαγορεύει κάθε δημόσια συνάθροιση την Κυριακή, μέρα συγκεντρώσεων για την Παλαιστίνη
Η Αλληλεγγύη στην Παλαιστίνη είναι η απάντηση

06-14-2025 23:46
Διεθνή

Η Αλληλεγγύη στην Παλαιστίνη είναι η απάντηση
Περιοδικό «Νυχτερινό», έτους 2025 – Το περιοδικό του 1ου εσπερινού ΕΠΑΛ Περιστερίου

06-14-2025 23:36
Εκπαίδευση

Περιοδικό «Νυχτερινό», έτους 2025 – Το περιοδικό του 1ου εσπερινού ΕΠΑΛ Περιστερίου
Νέα επίθεση του Ισραήλ στο Ιράν – Η Τεχεράνη απαντά με πυραύλους, στα καταφύγια οι ισραηλινοί πολίτες

06-14-2025 23:28
Διεθνή

Νέα επίθεση του Ισραήλ στο Ιράν – Η Τεχεράνη απαντά με πυραύλους, στα καταφύγια οι ισραηλινοί πολίτες
Τα γενέθλια του Βασιλέως Καρόλου Γ’ στην Κέρκυρα – Οι Βρετανοτσολιάδες και η τερατώδης αγγλική βία στα Επτάνησα

06-14-2025 22:20
Κέρκυρα

Τα γενέθλια του Βασιλέως Καρόλου Γ’ στην Κέρκυρα – Οι Βρετανοτσολιάδες και η τερατώδης αγγλική βία στα Επτάνησα
Κατηγορία: Κέρκυρα
27 Ιανουαρίου 2025

Αντιπολεμικό Δεκαήμερο στα σχολεία

Αντιπολεμικό Δεκαήμερο στα σχολεία 20 – 31 Ιανουαρίου

Όχι στον πόλεμο και στο μακελειό των λαών

Λευτεριά στην Παλαιστίνη και όλους τους λαούς που αγωνίζονται!

Επειδή: «ο πόλεμός τους σκοτώνει ό,τι άφησε όρθιο η ειρήνη τους»,  καλούμε τις/τους συναδέλφους σε όλη τη χώρα να κάνουν αντιπολεμικά μαθήματα, διδάσκοντας τις αξίες του αγώνα για την πραγματική ειρήνη, τη φιλία και αλληλεγγύη των λαών. Τα σχολεία να «βομβαρδιστούν» με τις ζωγραφιές, τα ποιήματα, τα κείμενα, τις ευχές των παιδιών για ειρήνη σε όλο τον κόσμο.

Η συγκεκριμένη πρωτοβουλία προτάθηκε από τον Α΄ Σύλλογο Αθηνών ΠΕ και τον Σύλλογο Εκπαιδευτικών ΠΕ «Σωκράτης» και συνδιοργανώνεται από 29 εκπαιδευτικά σωματεία- συλλόγους Εκπαιδευτικών Π.Ε.: Α΄ Αθηνών, Αιγάλεω, Αμαρουσίου, Αμφιλοχίας, Αργοσαρωνικού, Λήμνου, Κορυδαλλού - Αγ. Βαρβάρας, Ηλιούπολης, Ημαθίας, Ζακύνθου «Διονύσιος Σολωμός», Κέρκυρας, Κεφαλληνίας – Ιθάκης, Λήμνου, Μακρυγιάννης, Πειραιά «Η Πρόοδος», Ρόζα Ιμβριώτη, Σαλαμίνας, Σάμου, Σύρου – Τήνου – Μυκόνου, Σωκράτης, Χαϊδαρίου, Χανίων.

Από την πλευρά μας ως ΣΕΠΕ Κέρκυρας επισημαίνουμε ότι:

  1. Η συγκυρία είναι εξαιρετικά κρίσιμη. Όταν ο Παναμάς, ο Καναδάς, η Γροιλανδία (που αποτελεί τμήμα της Δανίας) ανακοινώνονται σχεδόν ως στρατιωτικοί στόχοι, όταν η Μέση Ανατολή φλέγεται, η Γάζα ισοπεδώνεται ακόμα παρά τη συμφωνηθείσα εκεχειρία, η Συρία διαμελίζεται, όταν ο πόλεμος στην Ουκρανία μαίνεται με όλο και μεγαλύτερη ένταση, όταν το ελληνικό κράτος, νίπτει τας χείρας του για τη γενοκτονία στη Γάζα και συνάπτει επικερδείς διακυβερνητικές συμφωνίες με το Ισραήλ, εμπλέκεται στον πόλεμο της Ουκρανίας, αντιλαμβανόμαστε ότι οι εκτεταμένες πολεμικές αναμετρήσεις είναι συνέπεια των ιμπεριαλιστικών ανταγωνισμών για γεωπολιτικούς λόγους, πρώτες ύλες, αγορές, έλεγχο τεχνολογίας και εμπορίου. Οι λαοί όλου του κόσμου, που είναι τα μεγάλα θύματα αυτών των πολέμων καλούνται να αγωνιστούν για ειρήνη και ελευθερία.
  2. Πέρα από την ανάγκη να συμβάλουμε με τα σωματεία και τις συλλογικότητές μας στο αντιπολεμικό κίνημα, έχουμε χρέος να λειτουργήσουμε ως οι δάσκαλοι/ες της ειρήνης και της ελευθερίας στα σχολεία. Οι δράσεις ειρήνης στα σχολεία, οργανωμένες από τους Συλλόγους Π.Ε. είναι μια ακόμα σπουδαία πρωτοβουλία, ανάμεσα σε πολλές αντίστοιχες που έχει αναλάβει το εκπαιδευτικό κίνημα. Εκεί θα συμβάλουμε ξανά, με θεωρητική τεκμηρίωση και διδακτικό υλικό, για μια Παιδαγωγική της ειρήνης στην εποχή των μεγάλων πολέμων.
  3. Προτείνουμε επομένως σε όλες και όλους τους συναδέλφους να οργανώσουν μαζί με τα παιδιά τους στις τάξεις τους διδασκαλίες αφιερωμένες στην ειρήνη και τους αγώνες των λαών για γη και ελευθερία. Με το περιεχόμενο και τη διδακτική μεθοδολογία που εκείνοι θα επιλέξουν με βάση και τη δυναμική και τις ιδιαιτερότητες και την ηλικία των παιδιών στα οποία απευθύνονται. Το αντιπολεμικό αφιέρωμα στην ιστοσελίδα μας με το υλικό που συγκεντρώνει, φιλοδοξεί να τροφοδοτήσει αυτή την προσπάθεια αλλά και να τροφοδοτηθεί από αυτή. Οι συνάδελφοι που επιθυμούν μπορούν να στείλουν στην ηλεκτρονική διεύθυνση του Συλλόγου το υλικό τους για να αναρτηθεί: Αυτή η διεύθυνση Email προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε. για να κοινοποιηθεί και στους συλλόγους της Αθήνας.
  4. Από θεωρητική άποψη, τόσο κατά τη διάρκεια όσο κυρίως μετά την πάροδο των δύο Παγκόσμιων Πολέμων και ιδιαίτερα μάλιστα κατά την περίοδο του Μεσοπολέμου, δημιουργήθηκε, εντός της Παιδαγωγικής, η ανάγκη της ανάπτυξης ενός πεδίου που θα μελετά και θα στοχεύει σε συνθήκες και πολιτισμό ειρήνης –αυτό που οι περισσότεροι άνθρωποι κατανοούν ως απουσία πολέμου, αλληλοκατανόηση, συνύπαρξη και συνεργασία μεταξύ των λαών σε παγκόσμιο επίπεδο. Στις συνθήκες αυτές γεννήθηκε και άρχισε σταδιακά να αποκτά υπόσταση και ιδιαίτερη σημασία το πεδίο της Παιδαγωγικής της Ειρήνης. Τόσο η Κριτική Παιδαγωγική, όσο και η Παιδαγωγική της Ειρήνης τεκμηριώνουν (από διαφορετικές παιδαγωγικές και φιλοσοφικές αφετηρίες και με διαφορετικές προσεγγίσεις) τις διδακτικές μας παρεμβάσεις που στόχο έχουν την ευαισθητοποίηση των παιδιών στα δικαιώματα των λαών για γη και ελευθερία, στην επίγνωση των δεινών του πολέμου και στην καλλιέργεια φιλειρηνικής κριτικής συνείδησης. Μακριά από αντιλήψεις κατήχησης που επιδιώκουν να πλάσουμε την παιδική συνείδηση κατ’ εικόνα και κατ΄ ομοίωσή μας, οι διδακτικές μεθοδολογίες της κριτικής παιδαγωγικής λαμβάνουν υπ’ όψη την ηλικία των παιδιών και τους περιορισμούς που θέτει, τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά κάθε τάξης, σέβονται τη γνώμη των παιδιών, όποια κι αν είναι αυτή, οργανώνουν διδασκαλίες με βιωματικές, διαθεματικές προσεγγίσεις.
  5. Για την περίπτωση ενδοιασμών, εύλογων σε μια περίοδο που η κυβέρνηση επιλέγει τις πειθαρχικές διώξεις ως βασικό μέσο αντιμετώπισης των εκπαιδευτικών ή αυθαίρετων και αυταρχικών παρεμβάσεων στο διδακτικό μας έργο θέλουμε να επισημάνουμε ότι:

Α. Οι διδακτικές μας παρεμβάσεις είναι παιδαγωγικά και θεωρητικά τεκμηριωμένες και σε κάθε περίπτωση και κάτω από όποιες συνθήκες οφείλουμε να υπερασπίζουμε τον παιδαγωγικό, επιστημονικό και κοινωνικό μας ρόλο.

Β. Τα νέα προγράμματα σπουδών που αποτελούν πλέον μέρος του θεσμικού πλαισίου της εκπαίδευσης αναφέρουν σε διάφορα σημεία το στόχο διαπαιδαγώγησης με βάση τις αρχές της ειρήνης και της ελευθερίας. Ενδεικτικά αναφέρουμε τα προγράμματα σπουδών Ιστορίας (ΦΕΚ 29366/Δ1/ 23 Μαρτίου 2022): «Να ενδυναμώσουν [τα παιδιά] τα θετικά συναισθήματα, π.χ. αγάπη για τη χώρα τους και εθνική συνείδηση, διάθεση ειρηνικής συνύπαρξης, συνεργασίας και αλληλοκατανόησης με τους γειτονικούς λαούς και με άλλους λαούς που ανήκουν στην παγκόσμια κοινότητα».  Και της Κοινωνικής και Πολιτικής Αγωγής ΣΤ΄ Δημοτικού: «Να υπερασπίζονται [τα παιδιά] τις βασικές αρχές που περιλαμβάνονται στα ανθρώπινα δικαιώματα, όπως της ελευθερίας, της ισότητας, της δικαιοσύνης. Να προσδιορίσουν τον ρόλο των διεθνών οργανισμών στην προώθηση της διεθνούς συνεργασίας και ειρήνης».

Γ. Είναι προφανές, ότι, όπως σε κάθε άλλη δραστηριότητα, δεν φωτογραφίζουμε πρόσωπα παιδιών, δεν εκθέτουμε τα προσωπικά τους δεδομένα, όπως π.χ. τα επώνυμά τους κλπ.

Προτείνουμε στους/στις συναδέλφους να συνεργαστούν με τους Συλλόγους Γονέων, να οργανώσουν/ή και να συνδιοργανώσουν εκθέσεις ζωγραφικής και κειμένων στα σχολεία τους. Να στείλουν ζωγραφιές και κείμενα παιδιών στο Σύλλογό μας ώστε να αξιοποιηθούν και στην ιστοσελίδα και σε μια ενδεχόμενη αφίσα που θα προβάλλει το υλικό των παιδιών.

Ως προς το πρωτότυπο υλικό των συναδέλφων που υπάρχει εδώ, είναι αυτονόητο πως (όπως και το άλλο που συγκεντρώνουμε από το διαδίκτυο) μπορεί να χρησιμοποιηθεί για διδακτική χρήση ελεύθερα από όλους, με την μοναδική επισήμανση πως απαγορεύεται η εμπορική αξιοποίησή του  ή οποιαδήποτε δράση σχετίζεται με την αξιολόγηση…


Αναμένουμε περισσότερες προτάσεις και υλικό από συναδέλφους, καθώς το αφιέρωμα θα εμπλουτίζεται διαρκώς.

Read next

  • Facebook
  • X
  • LinkedIn
  • Threads
  • Pinterest
  • WhatsApp
  • Telegram
  • Trello
  • Email
  • Κέρκυρα
  • Κέρκυρα
  • Αρχική
  • Επικαιρότητα
  • Εκπαίδευση
  • Διεθνή
  • Ιστορία
  • Πολιτισμός
  • Αθλητικά
  • Πρόσωπα
  • Κοινωνικά
  • Κέρκυρα

Διάβασε ακόμα...   

Ασκωθήκαμε μπονώρα να πάμετε στο χτήμα να μάσουμε τα κουκιά το μπίζι και τα ρεβύθια.
Κέρκυρα 15-06-25

Ασκωθήκαμε μπονώρα να πάμετε στο χτήμα να μάσουμε τα κουκιά το μπίζι και τα ρεβύθια.

Στη Λάρισα η αστυνομία απαγορεύει κάθε δημόσια συνάθροιση την Κυριακή, μέρα συγκεντρώσεων για την Παλαιστίνη
Επικαιρότητα 14-06-25

Στη Λάρισα η αστυνομία απαγορεύει κάθε δημόσια συνάθροιση την Κυριακή, μέρα συγκεντρώσεων για την Παλαιστίνη

Φτου, φτου, φτου.
Κέρκυρα 15-06-25

Φτου, φτου, φτου.

Γράφει ο Γιώργος Καγκουρίδης 15 Ιουνίου 2023 "δε πουγιεται" VII ΦΤΟΥ, ΦΤΟΥ, ΦΤΟΥ - Μας εματιάσανε, δε μπορεί… Φτου, φτου, φτου… - Γιατί ειμάστεν’ όμορφοι; - Τω καιρώ εκείνω. - Και...

Μια ανείπωτη τραγωδία που βαραίνει την εκπαιδευτική και κοινωνική συνείδηση
Εκπαίδευση 15-06-25

Μια ανείπωτη τραγωδία που βαραίνει την εκπαιδευτική και κοινωνική συνείδηση

Περιοδικό «Νυχτερινό», έτους 2025 – Το περιοδικό του 1ου εσπερινού ΕΠΑΛ Περιστερίου
Εκπαίδευση 14-06-25

Περιοδικό «Νυχτερινό», έτους 2025 – Το περιοδικό του 1ου εσπερινού ΕΠΑΛ Περιστερίου

Τα γενέθλια του Βασιλέως Καρόλου Γ’ στην Κέρκυρα – Οι Βρετανοτσολιάδες και η τερατώδης αγγλική βία στα Επτάνησα
Κέρκυρα 14-06-25

Τα γενέθλια του Βασιλέως Καρόλου Γ’ στην Κέρκυρα – Οι Βρετανοτσολιάδες και η τερατώδης αγγλική βία στα Επτάνησα

Για την κατασκευή μαρίνας στην Ημερολιά Κασσιόπης:
Βόρεια Κέρκυρα 14-06-25

Για την κατασκευή μαρίνας στην Ημερολιά Κασσιόπης: "Φαραωνικό" έργο - ζημιά τεράστια στον τόπο

Ενέργειες Αναπληρώτριας Περιφερειακής Διευθύντριας παραπέμπουν σε ζοφερές εποχές του παρελθόντος
Εκπαίδευση 14-06-25

Ενέργειες Αναπληρώτριας Περιφερειακής Διευθύντριας παραπέμπουν σε ζοφερές εποχές του παρελθόντος

Το σχολείο δεν είναι ο τοίχος που κρεμάμε τιμητικές πινακίδες για πολιτικές σκοπιμότητες (Με αφορμή την ονοματοδοσία ενός σχολείου)
Εκπαίδευση 14-06-25

Το σχολείο δεν είναι ο τοίχος που κρεμάμε τιμητικές πινακίδες για πολιτικές σκοπιμότητες (Με αφορμή την ονοματοδοσία ενός σχολείου)

Κέρκυρα: Στάση λεωφορείου δεν είχε παγκάκι και οι κάτοικοι έδρασαν μόνοι τους
Κέρκυρα 13-06-25

Κέρκυρα: Στάση λεωφορείου δεν είχε παγκάκι και οι κάτοικοι έδρασαν μόνοι τους

Συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου Νότιας Κέρκυρας με 24 θέματα! - Δευτέρα 16/6
Νότια Κέρκυρα 13-06-25

Συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου Νότιας Κέρκυρας με 24 θέματα! - Δευτέρα 16/6

Νυχτερινές διακοπές υδροδότησης από την Κοινότητα Χλωμού έως την περιοχή της Λίνιας
Κέρκυρα 13-06-25

Νυχτερινές διακοπές υδροδότησης από την Κοινότητα Χλωμού έως την περιοχή της Λίνιας

Συνεδριάζει το δημοτικό συμβούλιο του Δήμου Κεντρικής Κέρκυρας & ΔΝ τη Δευτέρα 16/6
Κεντρική Κέρκυρα 13-06-25

Συνεδριάζει το δημοτικό συμβούλιο του Δήμου Κεντρικής Κέρκυρας & ΔΝ τη Δευτέρα 16/6

Στήθος μάρμαρο καρδιά πατάτα
Κέρκυρα 13-06-25

Στήθος μάρμαρο καρδιά πατάτα

Ο ενθικοσοσιαλισμός είναι εδώ!
Διεθνή 13-06-25

Ο ενθικοσοσιαλισμός είναι εδώ!

Απεργία στην εκπαίδευση στο Παρίσι αλληλεγγύης στην Παλαιστίνη
Εκπαίδευση 13-06-25

Απεργία στην εκπαίδευση στο Παρίσι αλληλεγγύης στην Παλαιστίνη

Από τη συγκέντρωση στο Σύνταγμα 12/5 ενάντια στις διώξεις και τα πειθαρχικά
Εκπαίδευση 13-06-25

Από τη συγκέντρωση στο Σύνταγμα 12/5 ενάντια στις διώξεις και τα πειθαρχικά

drepani.gr

Μια από τις ονομασίες με τις οποίες ήταν γνωστή η Κέρκυρα στην αρχαιότητα ήταν και η Δρεπάνη. Όνομα που χρησιμοποιήθηκε λόγω του σχήματός της. Η Δρεπάνη ταυτίζεται με το όπλο με το οποίο ο Κρόνος σκότωσε τον πατέρα του τον Ουρανό.

argyrades.gr

Σελίδες για τη ζωή, την ιστορία, τον πολιτισμό, στην Κέρκυρα. Με κριτική ματιά στην επικαιρότητα.

drepani
Copyright © 2025 drepani.gr. Με την επιφύλαξη κάθε δικαιώματος.
Το Joomla! είναι Ελεύθερο Λογισμικό που διατίθεται σύμφωνα με τη Γενική Δημόσια Άδεια Χρήσης GNU.